duminică, 27 decembrie 2020

Marin Neacșu - Primul meu Crăciun la oraș

 



Primul meu Crăciun la oraș

Col. (r) Marin Neacșu

27 Decembrie 2020

 

Sunt Vasilică, am 5 ani și anul ăsta am petrecut prima oară Crăciunul cu părinții. Până acuma. de Crăciun mă trimiteau la bunici, un an la ai lu' tati  și un an la ai lu' mami, pe rând, dar acuma mi-au spus că nu îi mai lasă. Nu mi-au spus cine. Nici nu am întrebat pentru că în ultimul timp, am observant că multă lume nu mai are voie să mai facă multe lucruri pe care le făcea până acum. Gigel, vecinul de la 3  nu poate să o mai pupe pe Florica, vecina de la parter când duce gunoiul, că  nu îl mai lasă, îi e frică de Covid. Probabil așa îl cheamă pe tatăl ei, cred că i-a prins. Văru' Dorel nu poate să mai meargă la școală și mi-a spus că acuma face școală on line. Și mama lucrează on line, tati încă nu poate, el e șofer, dar mi-a zis că nu se poate, trebuie să se inventeze ceva să poată sofa și el on line, că e țară plină de oameni deștepți care fac lucruri  imposibile. Așa zicea tată, după ce la noi în sector a ieșit primar o doamna de care ziceau toți că e imposibil să ajungă primar.

 

Ieri, Marcel, prietenul meu de la 6 mi-a spus că barza o să-i aducă un frățior și tatăl lui, care e plecat de 1 an în Anglia o să se bucure foarte mult. L-am întrebat  cum îi aduce barza copilul, că nu mai sunt berze, că e iarnă dar el a zis că on line că și lu' tanti Magdalena  aia cu pisica neagră i-a adus Moș Crăciun un frigider comandat tot on line.

 

Așa că anu asta nu am mai plecat la bunici de Crăciun, nu am mai putut să merg cu colindu', ce frumos era, ne băteam cu zăpadă toată noaptea. Când nu era zăpadă ne băteam doar  cu câinii. Am stat acasă. Până acuma mami și tati făceau Crăciunul cu niște  prieteni la munte,  un nene prieten cu tati are o cabană și mergeau acolo. Mereu se plângeau când veneau acasă, tati  că a mâncat și băut  prea mult și îl doare burtă, mami că o dor picioarele că a dansat prea mult, dar nu știu cu cine, că tati zicea că doar a mâncat și a băut.  Anul asta nu i-a mai durut. Nu i-a mai durut burtă și picioarele. I-a durut capul.

 

Mami l-a certat pe tati că nu i-a cumpărat pom de iarnă. Tati i-a zis că oricum nu e iarnă, că nu e zăpadă așa că nu a cumpărat, că el nu a auzit de pom de toamnă. În plus, a zis tati că de unde să știe el dacă unul din milioanele de ace nu e cumva infectat și se înțeapă în el? Mami  i-a spus că atunci să își pună poftă în cui că poate și acul lui e infectat și ea nu vrea să se înțepe. Am întrebat ce ac are tati, dar mi-au spus că nu e treaba mea.

 

Lui tati  i s-a făcut foame și i-a zis lu' mami să pună masă. Mama i-a spus că  să-și ia singur din frigider să mănânce că oricum a zis Cercel să mâncăm pe rând. Tati s-a enervate iară. Am întrebat cine e Cercel și tati a vrut să-mi dea o palmă. Mami i-a spus să păstreze distanțarea fizică, că dacă nu îl pârăște la o tanti Raluca care a zis la tv că dacă cineva nu aplică recomandările guvernului să îl spună la  poliție. Și eu am aflat abia acuma, da e bine și acuma. O să îl spun pe  Minel la poliție când mai da în mine că până acum nu știam că e voie să pârăști.  Așa că tati a mâncat singur. La bunici ne strangeam toți în jurul mesei și ne punea buni mâncare în farfurie la toți și nu ne mai pâra nimeni. Acolo mâncăm toți, aici murim de foame singuri.

 

După ce a mâncat, tati a deschis televizorul și și-a luat o sticlă de vin cu el.  A zis că vrea să vădă un film. A butonat telecomanda până s-a enervat iară și nu știu ce zicea de mama unui dulap, peste tot erau colinde, cântece, lume care zicea că e frumos, că ce bine se distrează și tati îi înjură. Eu nu știam până acuma că dulapurile au mamă, eu credeam că dulapul se face în fabrică, da' tati tot de mama dulapului zicea. La un post teve un nene îmbrăcat în negru stătea pe un scaun mare îngălbenit și se ștergea la ochi, probabil îi intrase un pai  în ochi… Până la urmă tati a adormit cu telecomanda în mână și mami a venit și l-a acoperit cu o pătură.

 

Mami m-a întrebat dacă mi-e foame, da eu mâncasem toate bomboanele pe care le cumpărase să le pună în pomul pe care nu l-a cumpărat tati de frică acului.  Mi-a zis dacă îmi mai trebuie ceva, că ea are treabă, trebuie să lucreze, că a rămas în urmă și profită de timpul liber să își termine treaba. M-am dus la mine în camera și m-am culcat. Când adormisem am auzit o bubuitură tare afară și m-am dus la geam să văd ce e. Nu era nimic, ardea o mășină, doi băieți plecați cu colindul sau cu sorcova,  aruncaseră o petardă într-o  mașină. Nu știam cum se distrează oamenii de Crăciun la oraș. Acuma știu.

 

Dimineață pe tati îl durea capul. Zicea că de la vin, dar nici nu gustase din el. Cred că dormise cu gâtul strâmb.  Și pe mami o durea, că lucrase toată noaptea. Pe mine nu mă durea nimic, încă, dar mai e timp. Da îmi era un pic rău, dar nu știu de la ce. Așa a trecut noaptea de Crăciun la noi. Acuma așteptăm Revelionul. Tati a zis că îl facem tot împreună. E primul an când stăm așa mult toți împreună. Mie îmi place când stau cu tati și mami, dar nu vreau să îi doară capu'.

 

https://www.art-emis.ro/literatura/primul-meu-craciun-la-oras-2






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu