marți, 13 iulie 2021

Adrian Munteanu - SPUNE-MI SPRE SEARĂ TE IUBESC!

 



VIDEOSONET 25

clip video

 

(Re)introducerea motivului primordial al poeziei, iubirea, se produce pe trei căi deopotrivă de fecunde: asumarea unor experiențe proprii ale poetului, ordonarea acumulărilor livrești sau construcția unui inventar în urma unor imaginări obiective.

Între cele trei versiuni există o multitudine de ramificări și nuanțe. Atât de multe încât e aproape imposibil de stabilit care este dominanta.

Un numitor comun există și el se numește adâncimea trăirii.

***

SPUNE-MI SPRE SEARĂ TE IUBESC!

 

~*~

 

Spune-mi spre seară te iubesc. Odată.

Cum nu mi-ai spus de când te am în sânge.

Nu vezi că-s trist şi răsuflarea-mi plânge

Sub coapsa ta în chinuri frământată?

 

Toarnă cuvântu-n mierea ce se strânge

În cupa tainei îndelung păstrată,

Ca să-mi cuminec clipa alinată

Cu azima ce între noi se frânge.

 

În timp ce ruga n-a sfinţit havuze,

Din degete s-au revărsat poveşti

Şi-n peşteră, umbros lăcaş de muze,

 

Mi-am aşezat hotarele domneşti.

N-ai împlinit un zbucium scris pe buze.

Mi-ai arătat cu trupul că iubeşti.

 

~*~

https://youtu.be/A1k8cunWMqI

Adrian Munteanu







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu