duminică, 21 ianuarie 2024

cătălin afrăsinei - glavnoe upravlenie lagherei

 



glavnoe upravlenie lagherei

 

 

~*~

 


mărturisesc

eu scriu pentru soljenițîn

pentru oasele înmiresmate

cunună de foc pentru un miliard

de condamnați la moarte pe viață

pentru domnu buhuși care a trăit

în cel mai întins palat din lume

făcut pe jos din siberia și până acasă

scriu pentru cei care au mutat

la propriu

cu mâinile goale

fluvii de sânge munți

de uraniu & marea de ură

volga & dunărea

apă grea cărată-n spinare de om

eu mărturisesc pentru

părintele burduja

părintele rotaru

părintele mina

părintele galeriu

iustin pârvu teofil de la sâmbăta

(înainte de plecare ne-am revăzut

mai tinerii viețuitori întru Christos

au început să râdă pe cine voiam

eu să văd care mi-e pohta orbului)

profesor doctor paul h. găleșanu

interpretul lui alexandru macedon

în limba română al cărui scris

indescifrabil cât un imperiu

dăruit mie înainte de moarte îl port

în cămăruța cea mai de sus a inimii

sângele meu a secat

nu și sângele martirilor

nu și Puterea Dumnezeului celui Viu

,,zis-a cel nebun întru inima sa nu este dumnezeu ''

trăiesc printre nebuni

așa sunt și savanții proștii și dictatorii

spunea părintele cleopa

martirii  foarte veseli

și ce făceați

când vă băteau de moarte comuniștii

cântam

cu cât ei dădeau mai tare

cu atât noi cântam

,,Christos a înviat ’’

splendoare a inimii pline de har

să-ți revezi închisoarea

unde a stat bunicul tău

e la focșani

trei mii de becuri mii de watti

care l-ar orbi și pe homer

îl cunoști pe homer

oarecum am răspuns

& brusc soarele

s-a întunecat de neputință

pipăindu-ne cu o rază amară

eu scriu pentru domnii academicieni care au declarat public

că limba română se trage din limba rusă tovarășii academicieni

-s gemene dacă scriem în chirilică

se odihnesc foarte bine domnii academicieni sub

această afirmație fac parte din bibliografia caracterelor

de la o vreme domnii academicieni țin cursuri excelente

despre bisericile voievodale cine pe cine a trădat cine

pe cine a mazilit cine pe cine n-a devenit chewing gum

&nici altceva eu scriu pentru cei care secundă de secundă

se rugau să fie lăsați să moară pentru un miliard de morți vii

pentru care nu există un miliard de scriitori care să sufere

pentru prietenul meu

mircea stănescu

ale cărui cărți nu au un tiraj

de un miliard de exemplare

& numai eu dacă-l voi putea propune

pentru acordarea premiului nobel pentru pace-

-a de după tortura din temnița comunistă

acesta este & visul fratelui tău

eu scriu pentru a mărturisi felul

în care poate fi torturată ființa umană

în mii de feluri

cei mai buni prieteni ai mei din studenție

au fost chirurgi în vis îi aud cum mă strigă

că le-am fost aproape & cum ni s-a topit viața

scriu pentru cei care mă strigă pe străzi

ca și cum eu aș fi vinovatul

de masturbația destoinică a lui lenin

v.pag.110 din arhipelag

vol. al doilea ediția nepiratată colecțiile cotidianul

lui lenin i-a plăcut să se masturbeze o sută de ani

nu există om care să nu-l fi slăvit pe lenin

care să nu-i fi purtat pe brațe maximele

nu există om care să nu fi mâncat pâine de pe urma lui lenin

care să nu-l fi slăvit mai mult decât pe Iisus Fiul Lui Dumnezeu

kazantzakis ni-l descrie ca fiind un om fascinant

papini spune că-i plăcea șahul

va da mat omenirii dintr-o mutare a nebunului

eu scriu pentru domnii procurori numiți de judecători

& viceversa care-au devenit victime deși în prealabil

am cerut pentru valorificarea drepturilor noastre legitime

acordarea statutului de victimă vătămată

de la o vreme aud

domnii judecători numiți de procurori îmi solicită

de jure

de facto

această stare mie

am răspuns

bucuros

fericit

că i-am cunoscut pe cei care și-au terminat viața

lângă securitate la un calcul simplu am constatat

că o sută una și ceva de persoane umane au fost hrănite

de mișcările lor cotidiene presupunând

și drumul spre izvorul lui eminescu din cișmigiu

suspectul doarme

s-a trezit

bea cafea adevărată cu lapte

mânâncă doi biscuiți cu cremă

vorbește singur ca tănase

,,uite acuș- acuș/ o să-i futem și pe ruși’’

suspectul știe

după ce a fost arestat nevinovat pe viață

& a fost eliberat

mare lucru

nu are ce să i se mai întâmple

tănase a fost singurul actor de geniu

care a născut mii de actori de geniu

pentru care au râs până și pietrele din cimitir

& cu toate acestea tănase

este singurul actor

mai mare decât hollywoodul

care în orașul natal

nu are un teatru al lui

de frica rușilor de-acum o sută de ani

nu a lui

suspectul

își pune pe umeri

paltonul

primit de pomană

de la înmormântarea lui

c. noica

vă dați seama ce putere

poate să aibă acest palton dăruit de

cel care se juca cu g.hegel

postul nr.9 către nr.23

se îndreaptă pe strada armenească

nici armeni nu mai sunt

unde-s armenii mei

la dumbrăveni

suspectul a înconjurat beseareca trei ceasuri

postul 87 către 99

și dacă nu mai iese

din beseareca armenească

înseamnă că vrea să trăiască mult

prin biserici e bine să mergem pe jos

în recluziune niciun deținut nu a fost învățat să zboare

ca și cum ar fi stat degeaba acolo se-nțelege

n-a învățat nici măcar singur să zboare

ce ne vom face dacă-și va da sufletul

și sufletul va fi voind să zboare după datină

în viitorul din trecut

nu la dumnezeu

unde noi nu vrem

doamne iartă-ne

 

~*~

cătălin afrăsinei

 

 

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu