Nu sunt
dezamăgit de România, pentru că nu m-am lăsat amăgit
După câteva
ore de discuții, în care am tot sărit de la România lui Camil Petrescu la
America fiului său și invers, ticul verbal al interlocutorului meu s-a
accentuat. Semn de oboseală, frazele se terminau de multe ori în expresii
englezești, deși începeau corect într-o română parcă ieri lăsată acasă. „Și
când sunt nervos prefer să mă cert în engleză. Româna mi se pare prea moale,
engleza e mai directă”, îmi zice zâmbind. De altfel, legătura lui cu America
pare să fie mai veche și mai profundă decât s-ar crede, judecând după cei 43 de
ani petrecuți acolo. „După ce ne-am reunit în SUA, mama ne-a zis odată că noi
doi (eu și fratele meu) nu eram doi români care ne-am dus în America, ci doi
americani pierduți în România.”
Înainte de a
vă lăsa să citiți partea a doua a interviului, simt nevoia unei precizări.
Pentru că noi, ziariștii în special, îi prezentăm pe românii de afară numai în
extreme – ori sunt niște infractori, ori sunt niște super eroi, realizați acolo
cum n-ar fi putut s-o facă vreodată aici. Acest interviu este cu un om
oarecare. Un român obișnuit, care n-a rupt lumea în două cu realizările lui,
n-a ieșit în frunte ca păduchele. A făcut ce a putut el mai bine acolo. Există
unele episoade triste și în viața lui, pe care le recunoaște, dar nu dorește să
le explice, fiind „împăcat cu el însuși” și simțind, de altfel că nu datorează
ceva cuiva de aici. Interviul a fost ideea mea și sunt gata să admit că
probabil nu i l-aș fi luat dacă nu ar fi fost fiul tatălui său. Deși am mai
scris și despre români obișnuiți care au plecat sau s-au întors în România.
Să nu ziceți
că nu v-am spus :)
- Cum ați ajuns la concluzia, la 22 de
ani, că trebuie să emigrați? Anii 60 nu au fost chiar cei mai răi din comunism.
Cine v-a deschis ochii?
- Plecarea mea s-a datorat contactului
cu muzica. Cel mai puternic factor împotriva comunismului. Muzica este o formă
inocentă de a avea o bucurie. Iar când ai un sistem care-ți spune că asta este
decadent, imoral, atunci te întrebi: dar ce, nu ai voie să dansezi, să asculți
muzică? Atunci începi niște întrebări care nu-și găsesc răspunsul. Te pun pe o
poziție în care nu te pot convinge de contrariu.
- Totuși, și alți tineri ascultau muzica
„decadentă” în anii ăia. N-au emigrat toți. Eu m-am născut în anul în care
dumneavoastră ați plecat din țară, și în adolescență nu mi-a deschis nimeni
ochii asupra faptului că … ceva era complet greșit în sistemul în care trăiam.
- Sistemul comunist în sine e unul
irațional. Este forma practică a invidiei. Invidia domină totul. Cum spun
englezii, cel mai mare oximoron al tuturor timpurilor este
liberte-egalite-fraternite. Nu se poate să fim toți la fel. Îmi dau seama că o
societate nu progresează prin invidie, pentru că se trag unii pe alții în jos.
Invidia distruge. Mă uit acum că în America ideile lui Marx revin. Sunt 48%
care cred în nebunia asta cu 99% și 1%, Că ăia 1% foarte bogați trebuie
distruși, pentru că dețin banii. O idee care va fi foarte problematică în
campania electorală. În ultimă instanță s-ar putea să aleagă niște oameni care
nu pot să creeze o creștere economică. Nu știu, mie mi se pare așa de natural
să ajung la aceste concluzii, că mă întreb cum de alții nu au ajuns? Uite, de
exemplu, când făceam Top 20 la Europa liberă citeam din legislația comunistă,
ca să le arătăm oamenilor aberația în care trăiau.
- Eu nu ascultam Europa liberă. Bănuiesc
că nici dumneavoastră înainte să plecați?
- Bun, eu am avut aici un forum de
dezbateri, de idei. Nu știu dacă mai există acum, dar în vremea studenției mele
era o cafenea celebră. La Albina am pierdut un an de facultate, al doilea, pe
care a trebuit să-l repet. Din cauza acelui schimb intens de idei care avea loc
acolo, de dimineața de la cafea până constatai că s-a făcut 9 seara și tu nu ai
ajuns deloc la cursuri. Albina era undeva pe lângă Universitate, pe strada
Academiei, cred. Ce discuții, ce bucurii! Am schimbat lumea de vreo două ori…
nu ești niciodată mai inteligent decât la 20 de ani. Asta e vârsta la care ai o
anumită curățenie a gândirii. Utopia asta are un romantism care atrage. Fiecare
este un Don Quijote al propriei vieți. Astea sunt niște lucruri care au
rezonanță în mine când îl citesc pe Camil Petrescu.
- Deci ideile v-au mâncat timpul în studenție,
nu fetele?
- O, aveam și cu fetele de-a face, în
special vara, la Mamaia, unde stăteam la masa muzicanților. Horia Moculescu
cânta la Modern și stând cu el la masă nu trebuia să consumăm. Aveam o tehnică
specială de agățat blondele care veneau din Suedia. Trebuia să le agăți de la
cocktailuri, pentru că atunci erau singure, apoi când se așezau la mese deja se
grupau și era mai greu că nu știai care are pereche. Cam la fiecare două
săptămâni aveam alte blonde la masă…
În acea
Românie, a pleca în America era ca și cum am fi murit
- Unele v-au invitat în Suedia?
- Da, cum vă spuneam, unul din prietenii
tatălui, ministrul Alexandru Balaci, ne-a ajutat să obținem pașapoarte și am
plecat cu trenul. Eu aveam 22 de ani, fratele meu 19 ani. În tren au fost cinci
controale, și al șaselea special pentru noi. Au mai venit o dată ca să ne ceară
actele. Tipul care le verifica ne-a aruncat așa un zâmbet șmecheresc, când ni
le-a dat înapoi, spunându-ne: „V-ați cam speriat, hai?!”. Noi? Nu, dar de ce?
Bravam, evident. Doi frați care pleacau din țară nu era chiar așa o chestie
obișnuită.
- Mama cum a reacționat?
- Nu i-am spus. Am vrut s-o menajăm,
știind că ar avea probleme dacă ar fi aflat dinainte. I-am pus la poștă o scrisoare,
când am plecat, pe care a primit-o după câteva zile. A fost o traumă. Vă dați
seama, nu era ca acum. A, unde au plecat băieții? În America. Lasă că mă duc
să-i vizitez. Nu, în acea Românie era ca și cum am fi murit.
- Și după cât timp ați anunțat-o că
sunteți bine?
- A, nu am prea menținut o
corespondență, tocmai ca să nu se creeze impresia că agreează gestul nostru.
Așa a fost clar că ea nu a știut, că gestul nostru a fost al unor copii nebuni…
- Cât ați stat în Suedia?
- Două săptămâni. Mi-am dat seama rapid că
Suedia nu era pentru mine. E adevărat că erau blonde în jur, dar how many
blonds can you take? La 20 de ani ești foarte aprig ideolog. Poate că acolo
mi-ar fi fost bine, statul ne-ar fi ajutat mai mult. Dar credeam de atunci în
free market și asta mă chema în altă parte. Cornel Chiriac, care plecase
înaintea noastră, ne-a chemat la Munchen. Era la Europa Liberă și ne-a dat o
emisiune, un apartament. Lucram și la Poșta germană noaptea, sortam
corespondență. Apoi prin International Rescue Committee ajungeai ca refugiat în
America. În 1970 am ajuns și noi. Am avut hotelul plătit pentru cinci zile. In
the midle of New York, la Latham Hotel.
- Și după alea cinci zile?
- Unul dintre prietenii tatălui meu era
sculptorul Baraschi. Care i-a făcut și un bust. Eram foarte bun prieteni, și
sunt în continuare, cu fiul lui. Ei au ajuns în America cu câteva luni înaintea
noastră. Și au avut o legătură cu fiul lui Max Auschnit, care era proprietarul
lui Park Avenue, al întregii străzi, și așa am ajuns să locuim acolo. Jucam
table cu fiul lui Auschnit, pentru că el nu putea să joace cu altă lume în
public, fiindcă nu era de rangul lui. Apoi am început să caut job-uri în ziar
și am văzut că se făceau angajări pe Fith Avenue, la Gucci. Engleza mea era ok,
dar nu perfectă. M-au angajat pentru că ăsta era un atuu. Era foarte șic, că
aveam accent. Toți vânzătorii eram europeni și asta trecea drept ceva exotic.
Cum a fost
primit Frank Sinatra la Gucci
- Deci ați intrat direct în pielea lui
Al Bundy.
- O, dar ce poate fi mai frumos decât să
vinzi pantofi pentru femei? Bașca Gucci! Să pui un pantof pe piciorul unei
femei e o plăcere, dar la bărbați… nu știu cum să spun, îți faci singur treaba.
Pe mine când au vrut să mă mute la bărbați am renunțat. Veneau acolo Jackie
Onasis, care a promovat foarte mult Gucci, și tot felul de celebrități. Într-o
zi a venit Frank Sinatra și a fost anecdotic așa. Aldo Gucci, fratele care se
ocupa de partea artistică – noi îi spuneam „șoferul de camion”, pentru că avea
mereu manșetele de la cămăși răsfrânte – avea un magazioner, pe nume Plinio, ca
om de încredere. Acest Plinio, de 25 de ani de când stătea în America nu
învățase o boabă engleză. Vorbea numai italiană. Și când a intrat Frank Sinatra – care era
zeul italo-americanilor – în magazin, ca să-și arate apartenența italiană a
spus „Bon giorno!”. Plinio, magazionerul, când l-a văzut s-a pierdut și a
răspuns cu „Helău!” Frank a luat-o ca pe un afront, a înțeles că lasă italienismele,
că suntem în America acum, așa că s-a întors vexat și a plecat.
- Cât timp ați lucrat la Gucci?
- Un an jumate, cred. Acolo l-am
cunoscut și pe Dali. Magazinul avea o parte comună cu un hotel de pe Fifth
Avenue, unde locuia și Dali. Stătea ore în șir în holul hotelului, cu bastonul
lui faimos, și se uita la lume. L-am abordat în câteva rânduri. Am stat cu el
la discuții, i-am luat un interviu pentru Europa liberă. Arăta ca din basme, cu
mustața aia…
- Deci ați continuat să lucrați pentru
Europa liberă?
- Da, timp de doi ani, până când m-am
considerat complet detașat de România. Mi-era teamă că vorbesc ca un român de
la New York și se pierdea esența mesajului.
- Nu v-a preocupat să vă finalizați
studiile? Fratele dumneavoastră ce a făcut?
- Ba da. Am încercat. Fratele meu era
anul întâi la Filologie când am plecat. Acolo a studiat științe politice și
acum e cercetător la Universitatea din Michigan. Eu am încercat. Există în
matematică două tipuri de gândire: una filosofică abstractă – universitatea de
matematică – și una aplicată – politehnica. Sunt două găști. Eu m-am înscris la
Columbia, dar aveam senzația că am intrat la politehnică și că acolo rămân.
După juumătate de an am zis că nu e pentru mine. Nu vreau să par bizar, dar
asta am simțit. Am plătit, dar nu am știut că puteam să mă mut. Pe urmă, eu
eram în contact cu viața acolo. Cu elementele cele mai intense. Nu poți să le
ai pe amândouă, ori faci serios studiul și te rupi de orice, ori … eu am avut
această atracție fantastică din start pentru New York. Orașul ăla e fascinant,
sunt îndrăgostit de el. Gândiți-vă că 40% din locuitorii lui la ora actuală
sunt născuți în afara SUA. Acolo ai o lume întreagă. Oameni care trăiesc cu
obiceiuri diverse, și totuși, ciudat, trăiesc în echilibru. Pentru un tânăr de
20 de ani nu exista privilegiu mai mare decât să-l vadă live pe Bob Dylan, să
fac interviurile de care le-am făcut pentru Europa Liberă. Cu Leonard Cohen, cu
Charles Aznavour.
- Ce ați mai lucrat după Gucci?
- Am făcut taximetrie o vreme, apoi
mi-am făcut propria companie de turism dedicată New York-ului – Sofisticated
tours. Am scos niște ghiduri despre oraș. Nu glumesc, dacă ai vreodată nevoie
de orice informație despre NY îți ofer.
- Deci adaptarea la sistemul american a
fost naturală.
- Da. Era în mine, practic, nu a fost
nevoie de adaptare. Când am citit cartea lui Milton Frideman – Free to choose –
am simțit că cineva m-a luat de mână. Mulți au spus că li s-a schimbat
mentalitatea când au citit cartea asta. I-am luat un interviu lui Friedman,
apropos, și l-am publicat în România Liberă prin anii 90. Ca orice libertarian
militez pentru reducerea rolului statului către zero. Cu cât statele adoptă o
atitudine mai relaxată, țelul final al unei societăți în ultimă instanță e să
fie justă, dar în esență să producă. Dilema mea – ca a tuturor care cred în
dumnezeul free market – ce te faci dacă
ai o societate care produce planificat și produce mai bine decât o economie
liberă?
- Nu vi se pare că România se află acum
în situația asa?
- Nu chiar. Adam Smith a introdus
termenul de invisible hand în cărțile lui. Și spune că atunci când îți
urmărești interesul personal, vei ajuta omenirea fără să vrei, să progreseze.
De ce ne tot omorâm ca guvernele să ne ajute? În China oamenii mureau de foame,
dar free market a făcut-o să se dezvolte. Omul de când s-a născut s-a
descurcat. Asta e esența umană. Lasă-l în pace și se va descurca. De asta America e foarte importantă. Europa
de-a lungul veacurilor a avut mereu o forță dominantă, semizeică, în care
autoritatea nu i se contesta, ci trebuie să „te aranjezi” într-un fel cu ea. Au
existat contestări, revoluții etc, care au mers aiurea, pentru că toate constau
în introducerea altor forme de autorități, deci nu era o eliberare. Or America
s-a făcut din start ca ceva diferit. Conștiința libertății și a dreptului uman
e dominantă. Asta aduce și bunăstare, când omul e liber să producă. În ocuparea
teritoriiilor virgine nu i-a ajutat niciun guvern. Au trăit pe spezele lor.
Acest spirit „de frontieră” trăiește în americanul de rând, de asta s-a născut
Tea Party.
- Privind înapoi – cu mândrie? – sunteți
mulțumit cu ce ați făcut în cei 43 de ani în SUA?
- Unele lucruri au ieșit, altele nu. La
un moment dat am renunțat să mai fiu patron și am lucrat cu doi români născuți
în America – în advertising. Eram însărcinat cu logistica. De acolo am ieșit la
pensie. Mă consacrasem în ultimul timp ideilor mele cu economia. 25 de ani am
locuit pe Wall Street. Am ales să-mi dezvolt aceste convingeri. Per total sunt
mulțumit că mi-am structurat instinctele. Aceste lucruri erau în mine, când am
citit Milton Friedman am spus Evrica! Înainte mă simțeam stingher, aveam
senzația că vorbesc cu oameni care mă consideră nebun. Sunt împăcat cu mine
însumi, am un optimism normal, dar nu am obsesii să fac ceva care să se
întâmple my way. Financiar sunt ok, nu am nevoie de nimic, nu depind de niște
treburi.
- Pe soția dumneavoastră cum ați
cunoscut-o? Și cum s-a potrivit de ați găsit tot o descendentă a unei familii
din literatura română? ( tocmai îmi arătase pe un perete portretul bunicului
soției, care fusese Emil Gârleanu)
- Aveam un prieten foarte bun, eram la
matematică amândoi, făcusem Liceul Sava împreună. Și la un ceai am cunoscut o
tânără cu care am stat, foarte intelectual, de vorbă. I-am spus apoi
prietenului – măi, am cunoscut o gagică, te-ar interesa, ți-am fixat o
întâlnire mâine la ora unu. Ei sunt căsătoriți acum, în SUA. Această tipă avea
o prietenă foarte bună care lucra la Austrian Airlines în România. Apoi s-a
căsătorit cu șeful de la Shell pe Europa de Est. Diferență mare de vârstă între
ei. Când ea a venit în SUA, în vizită la acești prieteni, ne-am cunoscut și ea
nu a mai plecat. De atunci suntem împreună. Ele erau cele mai bune prietene,
dar din cauză că ei au luat-o pe parte religioasă, drumurile noastre s-au cam
despărțit. Roxana, soția mea, a lucrat 25 de ani pentru American Expres până
când a ieșit și ea la pensie acum.
- Deci prietenul v-a întors favoarea :)
- Eu i-am nenorocit pe ei, și ei au
plătit înapoi :) A fost un schimb echitabil.
Elefanții
trebuie să moară acasă. Nu poți să cumperi prietenii de 50 de ani cu bani
- Când ați revenit prima dată în țară?
- Am plecat în 1969 și am revenit prima
oară în 27 decembrie 1989. Cu echipele BBC și CNN. Am aterizat la Sofia și am
venit cu un autobuz la București. La Intercontinental, când am intrat, la
recepție era un tip care m-a recunoscut de la ușă. Mi-a strigat: „Camile! Ce
faci?” După 20 de ani! Era un tip dintr-o formație, baterist, îl intervievasem
cândva. Mi-a spus că „pentru străini nu avem camere, dar pentru români”… :) De
atunci am mai venit de câteva ori. Am venit chiar anul trecut ca să pregătesc
această întoarcere definitivă. Eu fiind republican am zis că elefanții trebuie
să moară acasă.
- E un curent ăsta, cu întoarcerea acasă
a „elefanților”?
- Nu, dimpotrivă. E o anumită nesiguranță
în mintea ta, când trăiești afară. Sunt oameni care, orice le spui despre
România, totul le pute. Nu vor să accepte nimic pozitiv. Cred că pe undeva le e
teamă că acestă întoarcere le-ar strica echilibrul interior, se tem să nu fie
crăcănați intelectual cum s-ar spune.
- Dar de ce nu v-ați întors mai din
vreme în România? Puteați s-o faceți de mai multe ori în ăștia 22 de ani.
- A fost o congruență de factori. Și
soția mea și eu aveam nevoie de acest impuls. Nu plec de acolo de rău. Eu sunt
în continuare în acel spirit. De exemplu sunt disperat că aici nu voi aveam
„biblia” mea, care este Wall Street Journal. O am aici toată tăiată, arhivată.
Nu cred în bloguri, poate că asta e parte din moștenirea senzuală de la tata,
de a simți în mână ceva. Apoi mai am emisiunile mele economice de la Fox News,
CNBC la care mă uitam. Care se pare că aici sunt blocate. Aș vrea să găsesc o
cale de a continua să fiu parte din acest proces de schimb de idei de acolo și
nu știu deocamdată cum voi face.
- Și care a fost impulsul, până la urmă?
- Pe parte emoțională există o anumită
răceală în America. Cel puțin la New York, telefonul sună foarte rar. Aici am
primit mai multe telefoane de când am venit, decât într-un an la New York.
Prietenul bun al meu, pe care-l cunoșteam din România, locuiește cu familie și
copii în New Jersey. Îmi trebuia două ore jumate ca să ajung la ei. De câte ori
te duci? Ne vedem de Paște și Crăciun. Dar într-un fel ce relație e? Cu fratele
meu nu pot să mă văd. Nu m-am văzut de doi ani. Aici sunt la 15 minute de
oriunde. La New York distanța te omoară. Aici am prieteni cu care nu m-am văzut
de 50 de ani, dar cu care reiau relația de unde am lăsat-o. Sună ciudat, dar
așa e. Asta îți lipsește acolo. Nu poți să cumperi prietenii de 50 de ani cu
bani. Acesta este unul din puținele lucruri care nu au valoare materială. Cu
cât ajungi la o anumită vârstă, mai ales femeile, se întorc la vârsta de 13-14
ani. Cu discuțiile interminabile la telefon… e nevoia umană de a vedea, de a
simți o prietenie. În ultimă instanță e o alegere a laturii feminine a
familiei. Noi suntem păunii, dar la sfârșitul vieții, când te uiți înapoi, tot
femeia decide! O vedeam în fiecare dimineață la 5 cum cheamă Bucureștiul la
telefon. Distanțele ucid, chiar și în secolul ăsta în care se spune că s-au
desființat.
- E curios că spuneți asta, pentru că în
epoca Internetului distanțele nu mai există.
- Da, e normal ca generațiile noi să-și
schimbe formele de comunicare. E puțin penibil să spun că nu te acomodezi. Că
nu mă acomodez. Mi se pare că se pierde elementul uman. Este aberant că lumea
mondială s-a transformat într-o populație de dactilografe. Am citit cazuri de
copii care stăteau în același pat și texting each other. E o păsărească, dar
cred că și noi vorbeam păsărește pentru generația dinainte. Dar se pierde
elementul uman. Ce ar fi să vorbim noi doi acum doar pe un site? Când am văzut
prima dată un ciber cafe în America am fost șocat. Un loc în care nu se auzea
un sunet, toți tastau la computerele lor. Unde era atmosfera aia din Albina?
- Ce aveți de gând să faceți aici? Nu vă
văd jucând șah în parc cu pensionarii.
- O să fac o companie aici, pentru
oameni care vor să călătorească acolo. Am și un prieten bun la Wall Street
Journal, pe care sper să-l aduc aici să țină niște conferințe. Eu nu spun că
ideile mele sunt soluții, dar sunt un om care crede că a înțeles. Nu dau
verdicte, nu port făclia dreptății și a științei, dar am sentimentul că, precum
un misionar care l-a văzut pe Dumnezeu, pot să vin aici și să discut cu cineva
și să explic de ce cred în libertatea individuală. Am revenit în România ca un
respiro intelectual. Nu sunt dezamăgit, pentru că nu am fost amăgit înainte. Mă
întâlnesc cu libertarieni, și cu cât sunt mai tineri fenomenul de căutare este
foarte frumos. Cred că sunt în postura de a putea să popularizez aceste
cunoștințe în România.
Salamul cu
soia de New York
- Nu ați votat niciodată în România? Sau
la consulat.
- Nu. Acuma vreau să mă pun la curent cu
ce se întâmplă în politică. Eu în continuare sunt cu totul în America. Am
primit cetățenia prin anii 80. Habar n-am despre ce e vorba cu politica aici.
În 90 făceam parte din comitetul româno-american al doamnei Valmy, care avea o
legătură cu vicepreședinele Dole de la Casa Albă. Și i-am văzut pe toți venind
atunci la New York la consulat. Am stat de vorbă cu mulți. L-am întrebat pe
Iorgovan de ce face tâmpenia asta cu constituția, să se ia după francezi, care
au făcut o nebunie cu crearea a două poziții quasi-egale. În management se
spune că acolo unde mai mult de o persoană e responsabilă, nimeni nu e
responsabil. De ce îmi trebuie ca la francezi, ca să fie coabitare și tot felul
de șicane, ca să ai o regalitate? O prostie. Puteau să se inspire de la
englezi, de la americani. Aveau șansa să înceapă o tabula rasa. O șansă unică,
ce era așa de complicat? Înțeleg că suntem francofoni, mâncarea excelentă,
hainele, flirtul, existențialismul, ok, dar gata. Nu sunt faimoși pentru
structuri politice. S-a creat atunci un sistem care acum devine foarte greu de
gestionat. Deci, ca să fiu implicat trebuie să cred în ceva. Momentan nu am
identificat. Vreau să vină lucrurile spre mine, nu mă duc eu spre ele.
- Atunci, în anii 90, nu v-a reproșat
nimeni că nu ați mâncat salam cu soia?
- O, ba da. Dar dacă nu am mâncat cu
soia din România, am mâncat altă soie la New York.
- Ce credeți că ar fi spus Camil
Petrescu, tatăl, dacă ar fi trăit când voiați să plecați din țară?
- Tata era foarte naționalist, era un
scriitor român și a rămas. E greu de speculat ce ar fi crezut el despre
plecarea noastră. Sunt convins că el avea un sentiment de atașament față de
aceste meleaguri, s-ar fi putut să nu fie de acord. Dar e greu de spus.
- Dacă v-ați pune acum în rolul unui
tânăr de 22 de ani, ați mai pleca din România de acum?
- Ca tânăr cred că da. You want to face
the world. Nu vrei să ți se povestească, vrei să simți niște lucruri, să te
duci să experimentezi. Să nu fie o realitate de cinema. Nu e o alegere de black
and white. Ți se poate răspunde că ce am aici, I am wasting my time. Am
întâlnit oameni acum care spun că de când s-a produs schimbarea de guvern
actual simt că asta le rupe speranțele pentru viitor și nu au timp să mai
piardă încă zece ani aici. Nu spun că asta ar trebui făcut sau nu. Eu dacă aș
fi acum în locul unui tânăr, da aș pleca. Eu eram atras spre acest sentimentul
de cunoaștere tactilă a vieții.
- Dacă n-ați fi plecat atunci ce credeți
că ați fi fost azi?
- Nu vreau să fiu dramatic, că pare
penibil, dar atunci eram convins că ori mă sinucid, ori ajung la pușcărie.
Pentru că forțam nota prin tot ce făceam.
Sursa:
http://www.dollo.ro/2012/06/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu