joi, 21 iulie 2016

Măslinii din Uffizi







GEORGE ANCA /  Măslinii din Uffizi
 


NOUĂ (baladoină)

            Cuştile să se încuşte Puştile să se împuşte Negru galb fiorentino Din Torino motorino Rugăciunea în nuvelă Turul turlei manivelă Te arunci călătorie Giornata giorno tărie Orc neporc storc în New York Mexican croat home work Bătrânet la minarete Peştele sânge vegete Ce cu planul ce din lanul Povârnit aeroplanul Torra Pisei tora veda Cuştile în Andromeda Puştile în Bucovina Evanghelia di vina Când te lasă să te rogi Nu te teme în dârlogi Când te face şi turist Scoate banii de harpist N-am o splină halebardă Nici melancolia bardă Chem ocolul de ocean Păcura-n nisip bălan Zacă muzicii dentiţii Lămurească-ne hitiţii Cântecele pe casetă Omenirea pe cometă Hop-şa-şa în şa nuia Noe tot nu ne mai ia Bătrâneţe anonimă Tinereţe fără rimă Rugă în singurătate Să mă calce trei armate Da’ să scap de bala bal Cămătarilor kabal Ci pe listă nici un rac Toţi în cuşcă prin Iraq Mulţumim nu mai am zis De ţânţarul paradis În capelă în ucid Frigurilor rugii ghid Plata mai târziu îţi cer Să nu mă mai laşi în cer Am păţit-o pe pământ Nu te cred pe jurământ Nici o spovedanie nu-mi afle păţanie Te zidisei zodie Să mă tacă dodie Un mormânt un musulman A nu-mi cere al tău ban A mă povesti închis Nici ţânţarul paradis Scherzo rar şi nici rondo Nu mai zboară dodo-n do Mă întorc pe noapte vo- Uă de rouă rococo Mai şi vino pastore Încântate castore Plastur nastur şastore Shastri-n prima ce mai cob Ital indianofob O pagodă Romei bob Locul gol din paraşute Ilioţii ardă gute O miuţă picătura Şi se duseră de-a dura Cât că-şi gudura ordura Mi se pare doamne cum Doar un drum şi nici un drum Cum şi sunt singur acum În mormântul tău de scrum Mă gândesc mai omenos Dat în gât până la os Furia pisa în Pisa Că n-ai pe casetă misa Mă începi de canibal Nu-ţi ajung măslin migdal Măcar şi-aduse copilul Şi îmi aprinse fitilul Te mai rogi din pix dom’ şef Cu maşina prin Aref În Găeşti nici domn chindie mai marilor cu florie peşte mare peşte mic evangheliei amic Mai domol la loc rămas Cheliosul doar compas Ca în Vrancea ca în Vaţa Moartea nu mai gustă viaţa În capelă per l’Iraq Racul nostru tot un drac Nu aveam unde mă duce Şi m-am răstignit pe duce Tu te-ai răstignit pe cruce Pontius turcit pe brânci Trupul nu i-l mai mănânci Spinii inchiziţiei Marmora tranziţiei Înclinarea nărilor Maurul cămărilor Noroimea mărilor Moroii chemărilor Parte de corupţie Rupţilor erupţie Copiat arheologic Sus de beci ichtiologic Vărsător de răzbunare Oceanelor homare  Am Novella câine domn     N-am fost fericit în somn Nu mă mai recunoscui În cascada nimănui Vanitate o mimoză Parfumată înc-o doză Ci mimate vicii vi Se mai macină prin vii Las măslinilor terori Friguroase pe miori Un’ mi-a fost moartea să mor Chiparosul sicomor Un’ cântasem a cioban Fluierului inuman Zbate-te colac pe mort Că nu-mi mai trebuie ort Mamă zaci nu te-ai ruga Dominicană căţea Cine te ţârcovnicea Pe mine-a mă naşte ba Cunoscut necunoscut Mi-este tatăl ca un Prut Nici mai tragic nici mai rar Că mă alesei în par O tigaie de răşină Otrăviţi la rădăcină În pronunţie corvină La privighetoare crină Pricină de crinolină Penelor sopranolină Ca să vezi zăvelcile Melcii şi cu melcile Pescuiţi de sine urlă De ne prăvălim cu turlă Se distrează carotidă Plânge-ne cariatidă Ieri în Pisa orga flori Mamei moarte în fiori Florenţa Ierusalim Cumpărăm ce nu murim Unde nu mă supărasem Surupatele surpasem Surclasat pe glendură Că în gir te prendură Adventistă te ascult Din mai subţiatul cult Tot un ban nici o credinţă Cât îmi sunt în umilinţă Nu mai am de rugăciune Mântuire un tăciune Pe crucea în relief Aur sânge din gherghef S-o-ncălzi ori timp ori mor În Cristosul florilor Pe o lume nici iudee Nici creştină chinindee China şi cu comunismu’ India cu hinduismu’ Nu excepţie pe laturi De prăsilă codobaturi N-am în minte penele Băile poienile Bec tăbăcăriile Ard măslinăriile Ce te joci te împresoară În centură castitară N-ai tu aripi bambus fir Păsărilor chilipir Temele pe sanie Ochiul pisicanie N-am urmat oranie De cu orătanie Fie-ne cultura Tocmai ca natura Care tura-vura Care întorsura Sclivisită şura Ar fi fost din cer Rabdă şi boier Mor a mă ruga În gol a intra În singurătate De gâdele frate Ce mă prad olecăi Maleolele că-i Nici un dumnezeu cupolă Nici un demon maleolă Un amestec gladiolă Te sfâşie în gondolă Ia-te prin Italia A subţire talia Fericită Thalia Cu parafernalia De ne-au încălţat a sclavi cizma mai ca la batavi Ce călări de impotenţă Medicina o Florenţă Înţeleg să mă omori Cal în palio onori Dar de ce că te iubesc Dumneatale mă momesc Ori întoarcem complimentul turlamentul pavimentul Ce-ai tăiat un turn sien Da’ Carpaţilor xilen Apoi rzoib copitele Dinspre răsăritele Ai plecat din laşitate M-ai lăsat făr’ tată frate Ah fârtate nefârtate Cine-mi este dumnezeu Mă tăiase la compleu Mă-ntorsei şi-l rog în gol Să mă zvânte prostovol Alţii lapţii sucăle Cocori umbra ducă-le Ci lăsând lăsările Să luăm luările Să te iau din mau că au Poruncit din uncii how Limbile pe smulsele Inimile mulsele Muselinele Selim Cin în creştere delim Modestă litanie Viaţa mea în danie Mai demult predanie Moartea nebretanie  Tristă-n rai poteca noastră Maică nu te văd albastră Cine-n cină o cianură Nici sărută nici înjură O simţire duruirii De ascunse ne de mirii Ah miresele colive Pe colinele sugrive Scuzele torturile Scule murăturile Cumsecade ucigaşi Guşilor şi de apaşi Pe năvala-n eprubetă A-nflori ce margaretă O degeneraţie Pe nici o libaţie Te rugaşi sui şi citeşti Din cireş să mă codeşti N-am cuvântul c-aş roi O albină Florenţii Anima nu mă animă Psihologică şi primă Mi-aş lungi absenţa vid Patimii seleucid Ridurile zidurile Ghidurile vidurile Ce frumoase ce vandabil Dumnezeul adorabil Numele în creiere Creierii în greiere Mai snob şi mai japonez Ca un dandy de englez Mai evreu american Ca ultimul mohican Congresman nediliman N-are cine pe maidan Vină-ne carafacată Pe o furcă o carată Ce de proşti ţăranii poli Te plângeai de-a anatoli Mi se pare că greşeşti Maică-mea ca la Ploieşti Şi la Râmnic şi la voi Şi la turlă şi la oi Şi la târlă şi la boi Rugăcinea mea se scrie Ultim şi copilărie Meşa de n-o să se ţie Golitura veresie Décor mai plătiţi-vă De mine lipiţi-vă Nu urâtul nu urâta Îmi frânse de roţi carâta Nici nu mai sunt supărat Nici văcarul şi nici sat Mi-e de bine între neamuri Că n-am paria la geamuri Şi îmi sunt din drum în drum Nu tu foc nici fum nici scrum Ceea ce mă dovedeşte Curvelor de bază peşte De nimic şi de frumos Verde nabucodonos Ţii o lume de cu lumea Vărsare oceanul spume-a Nu-mi învăţ aruncătura De pe dom înclinătura Nu-mi istorisesc renaşteri în loc de zvântate naşteri Rare clare De-a călare Mai duhorii seculare Plânge-ne prelat la cap Şi prelata la proţap Nepoate nu mă citi La catolici pe pustii Meseria de rugat Dimineaţa mi-a pasat Într-un colţ de colb albat Petrecusem furia Curia penuria Zic ia să îi aranjez Furajez aranjuez Prea frumoase toatele Slutele ciuboatele Nu se mai găsea intrare Între cer şi între mare Că sfârşit de săptămână Poate lână de o stână Altfel ce aş căuta În capela dumneata Care nu te ştiu cânta Şi vă trageţi acana De-o începe şi popa Scrisul mi s-o hâţâna De ferisem turisma Casierul carisma Venit chiar a mă ruga Să mi se scrie lira Sufleta şi prăpăda Se retraseră şi trei Patru cinci pochinzerei Din Pondicherry şi ei De pe unde rar colon Ladeo îţi mai încolon Noi ne-avem misterele Voi şi cu viscerele Raţiune naţiune Cerule misterule Mă opri o caravană Carul van şi cara vană Cum nu te lipişi o Lippi de iubirea maicii Clipii Ce-mi făcu mie Firenze Torinezul ţie-n zdrenţe Adică ce nu-mi făcu Mintea de nu mi-o dădu Mi-o ţinu cu chinezu’ Şi cu cine-l mai sfătu’ Îmi şi năpârlesc de răi Creştineştii năbădăi În capela rugii dă-i Îmi şi suplu pulsu’ plus Cerc retez româno-rus Ce-mi veni nici pom nici pus Mă tăiai de pe compus Nu m-aş mai muzifica Domnule la dumneata Ce şi apa ţi-aş mai bea Toată ziua lumea ba Formatul ca balada Dylan s-a dus vremea ta Şi cine s-o îmbăta Pe pământ s-o-nsingura Fără nu şi-o mai afla Părinţii a-şi dezgropa Sine a se îngropa Doamne mare groapa ta Pe mine nu mă lăsa Şi nici cu fericirea De a o mai studia De a nu te întreba Pe cine-ai favoriza La şantaj la ştii mata Că te-o şi reinventa Nu de ateu zic asta Nici de dumnezeu sadea Ce ne-a dat cine ne-a dat Ce ne-a luat cine ne-a luat Mai singur într-o capelă Ca-n gură o caramelă Mai pierdut ieftinătate Ca prostimea de dreptate N-o să-mi mai iubesc duşmanii De mi se termină anii Nu m-oi mai închide vremii Să-mi concep în versuri viermii Temele juridice Peste Euridice Leibniz psoriazis Theodice nazis Urile urască-ne Iasca-ne de desene Mă compilă mă împilă Nici o pilă de copilă Dezarticulată culă De antropomoleculă Tot genom de genocid Ce urmează al meu vid Ne-om mai pastişa de Paşte Tot mai bombardate moaşte Nu mă ţine de diliu În capelă florenţiu Am şi eu ambiţia Până în Galiţia Când acasă de-o mai fi Afion m-oi coperi Ubriacco face puiu’ Pe treptele de-a gutuiu’ Şi călcate înclinate Galilei între păcate Până şi pedepsele Pană ca pneumele Ne-om străvede patima Din orbire cratima Sare bala minţi strivite Nu ne flămânzească vite Mai încoace de vier Vinul scroafa şi mi-o pier Înţărcată ţarcă ţar Tras de pulă în hotar De ţiganul poponar Cenzurează-mă florar Că mi-e rusul chinezar Congresmanul zamindar Şi tot restul numai bar Nici mason şi nici la zar Lazăr nu mai iese-afar’ Ai citi pe un cântar Ori postum ori tributar Ce-am eu soro din barbar M-am umflat mă sug bobar Înţepat şi de ţânţar în capelă măslinar Că la oi ciobanolar Cum te-aş ruga doamne eu să nu mai fii dumnezeu Cum s-ar da stăpân în lături Să ne învelim cu pături De pe caii noştri verzi Pe pereţi din şei să-i pierzi Nimeni nu mă recunoaşte Nici matale nici de paşte Eu mă scriu capelelor Malarie fetelor Bătrâneţe mamelor Închinare fiilor Ce mai mistic tristic listic O frântură din patristic Frânge-mă de autistic Fie fiu şi nemaicristic la matale în sacristic Atunci din iertare coma Înnegrită a paloma Şi din noi şi corinteni Cu Medeea medeleni Tot va fi puţin cuvânt seriei deznodământ Ori baladelor mormânt Îmi închipui baiadera În concert cu hahalera De ne trebuie şi presă Nu mireasă ba metresă La tortură cu copii Pe bordură cilibii Nu mă speria voinice Te vede Euridice S-o întinde shamiana A nuntită Sfânta Ana Arborele înfloreşte Românaşul se munteşte Ce-mi şi piatra pietruie Nesfârşire metru e Un ospăţ pe moartea vieţii Joace fetele şi feţii Florenţei n-am scris baladă Că nu-i pasă acoladă Vai de capelele goale Şi de cin’ ne dă la gioale Ei şi mie ori ţânţari cozi călcate florenţari Pe modernităţi jurnal Dintr-un camp până la gal Ce-mi şi ore două trei Prind de nas între cercei Alţii vă băură Chianti Eu pe bicicletă tanti Fiecăruia metanii Recital coanei Titanii Voi cânta la zid la fel Vindecă erizipel Dezînţepeneşte-te Veştede pe creştete Peştele pe lespede Viespile pe vespede De la furia prefix O coloană şi un fix O octavă crucifix M-am întors în asterisc Renunţam plictis în plisc În capela fără risc Un ocol de obelisc Ălor cristici etrurisc Uite-mă dreptate dreaptă Că pe dreapta mă aşteaptă Cum citi-vei pândă-n dar Meserie de pândar Intră zice şi se cară Pe mine că mă lăsară Sfânta vacă mai a mea De le bătea Veta ta Cum se pocăie pocal Şi pocneşte valu-n mal Uită-mă înţepătură Dragoste ba că nici ură Mă dospisem limpezime limbilor din cinzecime Celor mai din distribuţii Corlăţenilor limbuţii De muream şi împreună Urnă aură comună Ruperea din două pâine Mâine mă întorc în câine Pe ce soare te însori M-a plouat judecători O lăsată cazemată Bambuşilor de salată Din principiile mele Susţinurăţi ce obiele Alţii-n ale lor capele Mai armează şi şrapnele Altă zi cancer bătut Ieri tot singur abătut Renunţarea ţara ţară Renunţarea astă-vară Lasă viaţă lasă moară C-om pupa o subţioară A doua ultima oară Nici o ţară sub comoară Alambic alambicară Colombinelor la bară Calm contract în act de pact Pact de act ce cataractă Nu exişti oră exactă Orologii poate clopot Şi al necapelei ropot Cum ca mine golul sine Ucider’le pe mejdine Consolare mai ales Ăi depopulare ce-s Ne-o extinge nu extinde Să lăsăm cui ne-o mai vinde Ce probleme oi fi pus Câţi ţânţari întru Isus Flasce ude transpiraţii Caraulei de iraţii Nepiratizând piraţii Ca umor omor de mor În capela câinilor Ne compus ne descompus Doar pe soare maxim sus Când nu se mai face zi Altădată se opri Cultul cu incultul ci Mi-e a nu mă ţânţări Dacă vom mai sta de vorbă Dacă doamne-i mai fi vorbă Dacă ne-om mai întrista Dacă doamne trista ta De-om muri neîmpăcaţi Doamne fiului tău fraţi Păi paiele grave greve Malancă la noi pe dreve În ceaţă coclaurul Cântăreşte aurul Cine fură jefuieşte sângele cu dinţii-n cleşte Nu vă pară furie ce nu vă înfurie M-aş întoarce din exil Tot acolo Samuil A dreptate măi nedrepte Tragi pe dreapta fără drepte Fata ca o Magdalenă O secundă şi migrenă Musulmanii de mai au Doar al minţii domn nu cow Nu-n religii pe pian Care şi an Canaan Ne dăm viaţa la o carte Mai desăvârşită moarte O natură sfâşie Fâşia de-ţi vâjâie Nici fanatic rar pion Paranoiei afion Praful s-a ales de noi Şi nici n-a mai fost război Nu mai ştii să mori să vii Pe la noi să ne învii Oblu cant chiar singur cruce Umbra ca o santa luce  Câtă vreme judecată O eternă moartă pată Năduşesc de climă cleme Să mă prindă mioreme Am văzut nemulţumire Numai de o pustiire Eu parcă m-am liniştit De când nici n-am mai murit Ne-om înrâuri caldul Cerul golul smaraldul Acum aş pricepe apa De-aş bea-o ardă agapa Îmi încetinii acuta Cetină umbrind cucuta Staulul confabule tot din incunabule Floare preţiozitate C-al renaşterii nepoate Câţi te din empatic preţ Mirodenie mistreţ Nu te apăr că nu-mi dai decât o capelă rai Că nu mă încăierai Nu tăcui şi nu cântai în Santa Novella nai în Găeşti mai zamfirai Copotul ne mai băteai Care nu mai adormeai Opera mi-o muzeai În neştire căprăreai Te scuzai de te vindeai Miezului te înzileai Printre dealuri mai trăiai Ca sultanul în sarai Ce de aur frate bhai Chinezeşte te luptai indianului buhai De ţigani te miluiai Să nu-ţi bea venele pai Pe aproape o să trec Pe mine să mă întrec În potcoavă de potec Şi călare pe berbec Ţâncu nu mă mai înec Berc palmat în skanderbek Chiar şi de plictis mă scapi Şi de viaţă şi de napi Cine te mai impregnează Soare în deşert o rază Aş plăti şi eu să văd Gratis îmi însemn prăpăd Pe Masaccio nu-l restaur Hercule nici pe centaur Nu ştiu nici ţintaura De-şi mai ţine aura Catacombele supline să se vadă limbi în spline Tot o expoziţie Cerşită calviţie Disperare viţie Toată lumea fâţâie Ce se mai şi ţâţâie Câţâie şi mâţâie De valoare bâţâie De nu ne-ar fi tot bătut Dumnezeu cu tun şi cnut Ne-am fi amerirusut Că tot nu-i de descusut Praful pulbere pe scut De-mi spusesei cel mai bun În capelă nici lăstun Care-n ce însingurare Nu în munte nu în mare Capelă de ne vânzare Aşa şi la Roma-acu Treizeci de ani trecu Scrisul şi se petrecu la Milan mi se pierdu Cu Montale vorbă du Mi-e Italia inclino românesc şi ţie Chino De-ţi aleseşi falia Peste Australia la ei în Italia Marco Polo şi-a lui ceată De antropologi pe dată Ci virgina neaflată Pân’ oriunde şi-n Pistoia Sâmbăta nu-mi este joia De-oi fi petrecut orbeşte Nordul miezului de deşte Baţi din palme domnul creşte Rupt din rai bătut a peşte Doina veche din Ardeal Din Calcutta azi floral O limanului elimin Dumnezeului mai limin Că nu-mi spune inima Fierea nici epifiza Nici chinezii nici evreii Că-mi luară şi cerceii Mai urmează niciodată Să nu-mi sper versificată Starea sufletului lată Să mi-o tac îmbălsămată Într-o umbră de lopată Na tristeţea de pe baltă Ce mă dinţii a cobaltă M-o fura lumea ochire Afară din mănăstire N-oi mai cabota tărâm Pe unde să mă dărâm N-am cu nimenea nimic De nu m-a lovit de mic Am ceva cu toată lumea De prea mi se crede culmea Din invidie în slavă Şi-napoi pe dânşii lavă Să-i sculpteze spiriduşii De-i strivi închisul uşii Cu iubire aş mai sta starea de mi s-ar urma Nu ne întâlnim o piaţă Ne uneşte în paiaţă Iar îmi amintii maimuţă cu bărbuţă chiareluţă Jocuri ce italiene Trase din baboi în mrene Totdeauna tot aşa Mama şi biserica Mă mai sperii de duium O rărime un rarum O latină duplică De nu ne mai suplică Dacii taci-i ce să –i faci Şterşi de pe răboj şi daci Mai cu grecii pe araci Asiei în Polovraci Mică pavăză moartea A nu te mai supăra A nu vieţui de ea Şi ce te-ai mai supăra În grădină uite-aşa Şi fugisem în grădină Rătăcită rădăcină Romax Agli Strozzi stor În trăsură trăgător Părut rău moştenitor Pe atâta răşchitor Înapoi la genitor Bine mai necunoscut Vin la tine tot crescut Că poate m-ai şi bătut Şi tot de prost m-ai ţinut Ce veterinar în rut i-am spus bărbii s-a ţesut Mâine ne vom despărţi Neştiuţi de cine-om fi Că nici vouă nu voi zi Noaptea mi-o voi români Ce iubire ce se duse Firul de pe-a mele fuse Şi-ale tale mă Isuse Mai vândut ca-n buci tuluse Profana-te-om împăcaţi De răstignirea-aruncaţi Pe ambiţii desecraţi Lippi cu film de gealaţi Mulţumit colacul mortul Dumnezeului cu cortul Pe scleroză najuns Candidei securi la uns Spasme basme adevăr Te iei cu mâna de păr Unde nu mă mai subscriu Nu mă laşi ori nu sunt viu Am ştiut a doua oară Să nu mă mai duc la moară Dar a treia mă murii Cu neanderthalii pii Boboli de-a bobului Nesărac latinului Pe din trei românului Teiului şi fânului Doina baladescului Berluscoburlescului Cine mă tedescului Regele Dudescului Pisa de-a pisania Se mai dă cu sania Marea-ailaltă Galia Grădină-n Italia Gâjâiţi voi teii Pitti ronţăind şi pita Pitei Banul pe biserică Nu o întunerică Dalbe calme marmori mori pe-nvârtită roata morii Nu mai vreau latin să fiu Jos din scară prea candriu Mi-oi găsi acoperişul Pe unde mă-nţeapă şişul A nu fi cine mă calcă Mie rămânându-mi halcă Ori ciozvârtă de nimic Ori nici fir de borangic De ne-am mai versificat jecmăniţii de palat Te vei premia sub far Coperit de nenufar O sălbatică rafală Îmi procuri şi mie fală Cine te-o mai apăra Bucure-se-n scârba ta Ieri sub orgă prozăvie Creştinească lătinie Chinezească părăsie Picătură veresie Din insatisfacţie Intru-n putrefacţie Marmorei reacţie, Cararei refracţie Timişoarei facţie Aurului fracţie Numărului acţie Dacă eşti măslin bătrân Frigului nu te-ai dat fân Nu mai ai voie retez Turnului de titirez jdrardrurilor de brebrez Gioia nu ţi-l omorâ Plictisitul fără zî Zî-i colacului cenuşă Peste tine a scoruşă Ăştia de vă-nchipuiţi Tot în Pitti nepitiţi În congres părăginiţi De alţii mai cheltuiţi N-aveţi proaspeţi nici o şansă Prea târziu intraţi în transă Tranzitul coleaşa goală Germen băiata Marghioală Studii necuprinse ioc Avantajul iarmaroc iar mă râcâie Maroc În Găeşti pe poloboc Lumea vrea numai mărime Găligani mai rar puştime cu palete pal Selime Ne taie şi sabia Pleacă şi corabia Îmi arăt şi proletar Plătitorului altar Timpul neplătit tâlhar Lanţurile peste zar Caraulele amnar Nu mă tortura arar Lasă-mi sufletul avar Cine ţi-o mai lăuda Coporâia şi coasa Isola şi Florenţa Elegia dumneata Slava tristă că s-a dus Bucuraţi banii Isus Fără ruşi în execuţii Iranianca de-a recruţii  Hara bucurie grea Că grecească se pierdea Numai democraţia Doar spre Sparta se putea Dumnezeu ca nimenea Neamul vostru teiule Ba al meu cârsteiule Hipnoză motanule Neagră tu Adamule Şerpuire uragan Leu de mare braţ platan Doine şi balade bade Kerale maimuţiade Unde voi mai scrie raiul Îndoindu-se vătraiul Plângăreţ şi mai bătrân Balta peşte Plaiul fân Ne-om întoarce cât şi cât Unde ne şi dăm în gât De nevoie calicia Nu te vede bogăţia Ce sărac mă ce viteaz Până mâine numai az’ Ah quadratul cristeiesc Râcâit din tei cristesc Magdalenă scandinavă Lucrului încă jilavă Ne cuprindem chinului De dragul vecinului Ne învecinăm dragon Să ne pupe nea Ion Pana antico vigneto Bicicleta Marieto Câţi amorului Italii Ne uitarăm a bataglii Nu poţi să pretinzi corăbii Domului de pe sub vrăbii Cu Brâncuşi cu Buonaroti Ăsta urlă amerşotii O canzonă o manea Mai mergea nu se oprea Că iar de sculptat mai va Nici Kali nici canava Un curent o acadea În cârsteiul teiul de-a Quanta cânda câta katha Rupendra cu Tatha gatha Cenzurat de Chiarellata N-oi alege miruire Geluire de clondire Lăudată mănăstire Vin şi muzică de lire Învăţându-mă de singur Să nu mai umplu nici lingur’ Nevorbind de două zile Din cutie şi din mile Fără story leac de ac Boboli cu tei şi tac Ce mirare miră are Frunzele şi jos frunzare Nervii de tuberculoză La noapte-i  aprind veioză Invitaţia de pancer Mâine o prefac în cancer Refuzasem porţia Raţelor cu morţii a Mai încet şi ceata ceţii Nici cu dacii nici cu geţii Mai cădem în copca gheţii lemne mai pe-a tinereţii Codrule cine-ţi sunt leţii Pe ziua de azi onor Numai mesa teilor Pân’ la mare mai amor Maur şi ars şi florentin Ori Brâncoveanu Constantin la anu’ şi Ştefan cel Mare Cu moartea în aniversare Pe-aici în fiecare zi Dăm nas în nas cu Medici De-ai locui acia while Răspunde canceroasa Gail Savonarolla de-ar vedea În el şi-n noi ar da dambla La Lourdes părinţi examene Şi trec mai toţi să samene Ce mi-e vara în Florenţa Avioane turbulenţa O ruşine un congres Mexican chinez eres Depanaţii piei de cloşcă De te-ngheară neagră coşcă Pe ce lauri lanţuri rupi Pe ce lanţuri lauri pupi Suflu în furnică fur Ornicele de sperjur Moleşită ura vieţii Şi ai cailor pereţii Nici haralbul nici harapul Nu ne mai înghite hapul Pe maidan şi calcuttan Sanctuar victorian Prea nici frunza şi nici sus Cum că noi nici n-am apus De vom fi şi răsărit Dealul Boului iubit Că din frunză că din bol Ne cântăm un carambol Să ţi-o spun te-ai prea fardat Doamnă şi de împărat Mormăie-mă nu de viu Năruită prea târziu Bine să se bucure Gloriei se gudure De nu plouă mă ascund De mă udă mă fac prund Raţelor până la fund Neamfibii ci profund Soarele italian Arhitecţilor în clan Soarele iranian În covor american Soarele neoroman Al Carpaţilor golan Ce mai soare chinezesc Indian dumnezeiesc Soare negru african S-a-ntrupat întâi uman Ne-a Costică zice Leano Un sătuc San Gimignano Doar în Boboli să n-ai Un muzeu să vezi ce-i tai Stai mai sus şi dom şi clopot Pe fântânile în şopot Pe grădinile în n-o pot Arno mai ca şi din Pisa Nu-şi arată recipisa Ţările se micşorară Europa nici că ţară Noroc cu sălbăticia Să trăiască România Şi cu tauromahia Acum de la revedere Stăm în cur pe belvedere Ţărăneşte dragă vere Nae şi tu Veronică Vă trimit ce nu vă strică Noană Bistriţa de noi La hurezii amândoi Pare turnul şi mai sus Ci Siena l-a răpus Palio caii de foc Te doboară poloboc Ghizii-şi fură carnavalul Că îmbietor e calul Că o zebră n-are vergi Ca o alta să le ştergi Mi-am dorit ce avusei Tei cu tei cârstei pe trei Vechişoară talioară Bună zeama cotcodară Privighetoare de zi De nu ciocârlanul Pi Nici mirarea nici frumosul N-or întoarce chiparosul Eu îi ocolii aleea Zarului din Galileea Galileu din Florileea  Cine te-a făcut pe tine Fiorenzo nene parcă Parcă m-a-ntrebat pe mine Să ne să ne dăm în barcă Viţel mă uit la Florenţa Să mă renască demenţa Fără de echivalenţa Turnurilor de Faenţa Mama mia carele Ne calcă răzoarele Caii şi călarele Huruie turnarele M-aş mai duce aş mai sta Că-mi trăii şi Florenţa Pe din trei cu ultima Până oi mai răsufla Şi poate m-o cupola În visări alandala Te privesc cu ochi cuminte Să am ce-mi aduce-aminte Te privesc cu ochi de fiară Muştelor că mă zburară Te privesc cu ochi de mort Să mă faci câine aport Cu balada din Firenze Palide corespondenţe Buonaroti în non grotă Ne sculptează Herodotă Gioia nu am înţeles Zici cu evantaiul less Gaj în guşă nici urmaş Pe citatul copilaş











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu