vineri, 8 octombrie 2021

O Noua Carte - OMUL TIMPULUI MEU de Dalia Sofer

 



Ioana Baldea Constantinescu

 

"Eu m-am îndrăgostit de cartea asta. Este atât de inteligent și de fin construită... Iar scriitura e minunată. "

 

"Cred că de foarte mult timp nu m-am bucurat de un interviu ca de întâlnirea aceasta extraordinară cu Dalia Sofer. E atât de modestă și de sclipitoare intelectual scriitoarea aceasta care amestecă, într-o proză ca un vortex care te cheamă, mitologie, artă, literatură și trăire umană gâlgâind de nevroze, pulsații vitale și sublimări fabulos alcătuite. E atât de caldă, de firească, de intimidant de talentată încât a anulat, preț de jumătate de oră, toate grijile din aer. Am alunecat în conversația aceasta despre Ghilgameș și Enkidu, despre firele nevăzute care ne leagă și din care se naște carnea sufletului, despre Iran, regimuri și revoluții, idealism și oroare cu atâta ușurință și bucurie încât încă îmi e greu să o destram în traducere. Cred că așa sunt creatorii cu adevărat mari - profund umani, fără ifose, fără orgolii exacerbate, generoși cu preaplinul lor de imagine și sens. Și întâlnirile acestea sunt ce are mai frumos meseria asta complicată și nu tocmai lipsită de plictiseli - faptul că te apropie de oameni care comprimă timpul și anulează spațiul cu spectacolul superb al minții lor.

 

#DaliaSofer #interviu #recunoscătoare @editura_corint #corintfiction #literaturăcontemporană #iran"

 

Sursa: RADU GABRIELA






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu