sâmbătă, 16 octombrie 2021

Adrian Botez - HISTRION DIN ȘTREANG (crochiuri, pe când te ștergi la ochi...) (prima parte)

 




HISTRION DIN ȘTREANG

(crochiuri, pe când te ștergi la ochi...)

 

 

~*~ 

 

ȘI  FAPTELE  POT  FI  SINUCIGAȘE  DROGURI

 

 

și FAPTELE pot fi SINUCIGAȘE DROGURI

când – EGOIST – le risipești  - TURBAT - în multe locuri :

ZEIASCĂ FAIMĂ – năzuind prin FAPTE

uiți să te scarpini – NATURAL – pe spate...

 

mult prea-arzător – te risipești SCÂNTEI

REFUZI SĂ-MPARȚI - și BIRUINȚĂ  - și TEMEI :

POPOARE vrei – cu GURILE CĂSCATE

să te adore - -n RUGI EXTAZIATE !

 

...COARDA SE RUPE... – ...FAPTELE se șterg :

SINGUR rămâi  - DEMENȚE șușotesc - și-apoi CONVERG...

cu PAVILIONUL PARANOIEI înălțat

 

în VIS PERVERS – încă ești ÎMPĂRAT...

...pe-o INSULĂ PUSTIE – precum LEAR

ȚANȚOȘ îți porți – COROANE ÎN DELIR !

***

 

PETALĂ CU PETALĂ – AM DESFĂCUT UN CRIN

 

PETALĂ cu PETALĂ – am desfăcut un CRIN :

la RĂDĂCINA DE PETALĂ – CÂTE UN ȘARPE CU VENIN...

REVELAȚIA VIEȚII  - ASTA mi-a fost – mereu :

m-am plictisit să-mi fie GREU - și TOT MAI GREU !

 

mă voi călători - prin STELE – să văd și ALTE SORȚI

iar cei rămași în urmă – avea-vor GIULGI  DE  MORȚI :

nu-mi pasă de ”OPINII” – ”MUSTRĂRI” și ”ÎNDREPTĂRI” :

nu-nghit – NICIUNDE și NICICÂND – ETERNELE  TRĂDĂRI !

 

...va fi LOC DE POPAS - și pentru mine

într-o POIANĂ CU-INOROGI și ZÂNE...

va fi un LOC – până și pentru-un ”CRIMINAL

 

unde DREPTATEA  îi va fi PUMNAL !

...să fi pierit tot BINELE – din UNIVERS

pe unde calc eu – STRECURAT ÎN VERS ?!

*

 

...poate voi fi – cuiva - și de FOLOS

nu doar să etalez :”PONOS DUPĂ PONOS” !

...și-n GALAXIA ce mă va primi

s-o îndura – vreunul – ÎN OCHI a mă privi !

***

 

NU MAI EXISTĂ CETĂȚI – CASE - ȚĂRI : EXISTĂ DOAT MAUSOLEE

 

nu mai există

CETĂȚI – CASE - ȚĂRI : există doat

MAUSOLEE

 

REGII-și dorm

demni – ETERNITATEA :

CERȘETORII – mai puțin – mult mai

puțin...

 

...a fost – cândva – o

VREME BUNĂ DE

MURIT - și – toți

fără nicio

excepție – AU

PROFITAT...

 

...iar acum – niciun

EXTRATERESTRU n-ar mai putea

reuși – REVERSIBILITATEA  - pe

PĂMÂNT : să facă

adică – din

MAUSOLEEÎNAPOI : ȚĂRI

CASE – CETĂȚI  - iar din

MORȚI – să facă – IARĂȘI

OAMENI...

***

 

CĂRUȚAȘUL CÂNTĂ – CALUL NU-L ASCULTĂ

 

CĂRUȚAȘUL cântă – CALUL nu-l ascultă :

e prea BĂTRÂN – pentr-o-așa INSULTĂ !

...el știe DRUMUL - știe SFÂNT-COPACII :

ce să mai afle-un CAL – ”colegulVACII ?!

 

...se face tot mai NOAPTE – prin CUIBURI  PĂSĂREȘTI :

abia pe CRIST – ”CEL DINTRE PUI” – zărești :

e-o LUMÂNARE DE DREPTATE – în TĂRIE

și REGI foșnesc – prin BEZNE – ca SĂ ȘTIE...

 

...BLÂND CĂRUȚAȘ - în seama CALULUI să lași

și DRUM - și CÂNTEC - și FOCUL DIN SĂLAȘI !

e totul pregătit : ULTIMA RUGĂCIUNE

 

a rânduit și STELE - și TĂCIUNE...

...să nu te sperii – OAME – de COROANE :

pot fi COPACI  –  pot fi  ZEI  DIN  BULBOANE...

*

 

...ești SINGUR – CĂRUȚAȘULE-TRUVER

și ești BĂTRÂN : cărași prea multe - -ACOLO - -n VIGUROSUL CER !

...da – vin – pe URMA ta  (ORBITE – FASCINATE !)

înfruntă-AMURGURI – SEARĂ - și chiar NOAPTE :

POPOARE DE MIRESME...  - ...și DE ȘOAPTE...

***

 

DEFINIRE CORECTĂ

 

FERICIREA : cea mai GRAVĂ - și STUPIDĂ – FORMĂ DE CINISM

SORA MARE-A  CIUMEI  MINȚII – ZISĂ :  CRETINISM !

...orice CONTUR - și-orice FAPTĂ – PUTE A SADISM...

ZEUL s-a înconjurat de DRACI : SUFLET n-au – SĂRMANII

nu pot PLÂNGE - -OVAȚIONA : păzesc – doar – PLĂVANII...

 

ÎNGERII – SUPRASENSIBILI – au fugit din RAI :

ARIPILE și-au ars SINGURI – ZDROBESC orice NAI !

...la PITAGORA venit-au – sperând c-or AFLA :

dar MAESTRUL – de o vreme – nu mai NUMĂRA :

el CREA – din NEFIINȚĂ : EL ÎNFĂȚIȘA !

 

...RÂS și URLET DE DURERE – ASTA tot vrea ZEUL :

DRACUL e mai ponderat : gustă ALIZEUL...

...îmi tot bat CEASURI DE MOARTE : mi-e GÂNDUL ÎN RIMĂ

 

dar FIINȚA-MI RĂSTIGNITĂ – BLÈSTEMĂ – ”CU STIMĂ” !

...un OSPICIU-al FERICIRII este - -acum – PĂMÂNTUL :

eu am partea mea : TĂCEREA –  BUHA și MORMÂNTUL...

***

 

PEISAJ  EXPRESIONIST

 

ÎNGERII – FII AMURGULUI

s-au lăsat -  în NESIMȚIREA BURGULUI

peste FRUNZIȘU-ARĂMIU -  al PĂMÂNTULUI...

...se va face NOAPTE – în niciun caz – DIMINEAȚĂ :

DESTINUL RÂNJEȘTE : are – din nou – STRUNGĂREAȚĂ...

 

deocamdată – ici-colo – latră CÂINII MORMÂNTULUI

STEGARII MORȚII : CONȘTIINȚA VÂNTULUI...

ÎNGERII-au intrat în POTOPUL de-ARAMĂ :

nu se mai văd – de-atâta URĂ și TEAMĂ...

 

e-o SETE CUMPLITĂ de MOARTE ... - ...CRÂȘMELE CIOCLILOR – PLINE :

în PRAF a fost-aruncată – scuipată - o PÂINE :

a apărut un STRĂIN – nu mă-ntreba de-unde vine...

poate fi CRIST – poate fi DIAVOLUL : e CINE PE CINE...

***

 

PEISAJ  DE  LICHIDARE  A  STOCURILOR

 

la CINA din MARGINEA RAIULUI

ZDRENȚOSUL mimează CÂNTECUL NAIULUI :

HISTRIONI – peste tot – până și-n DULAPUL CIOLANELOR !

...s-a deschis – FESTIV – SEZON URAGANELOR...

 

...mă țin de-un COPAC - și-n COPAC este CRIST :

s-a suit să vadă : mai are-AMETIST ?

mai fi-va – vreodată – deodată : STIHIE și-ARTIST ?

...FRUNZELE cad – în RITM de PARADĂ...

MOARTEA zâmbește : MÂNDRĂ – HÂDĂ – NEROADĂ !

 

...TOAMNA nu-i de CLEȘTAR : e doar o-NCLEȘTARE :

CRIST și MAMONA : CARE PE CARE ?

...mai sunt de plecat – spre NORD LUMINAT – MULTE POPOARE

 

de prăbușit – au mai rămas DOUĂ CETĂȚI :

una-i LUMINA – cealaltă-i TRIUMF-ÎN-BUCĂȚI...

...amușinăm – precaut – MORȚII și TINA...

 

DĂRÂMĂTORILOR ARHANGHELI DE FOC nu li s-au făcut PLĂȚI :

deci – au lăsat din MÂNĂ – deocamdată – TÂRNĂCOP și TOPOARE

și-au plecat - și ei – ÎNCOTROVA – unde nu-i SOARE....

 

...dar – curând – pogoară-se CRIST : CUVÂNT DE MUSTRARE...

***

 

VORBE-N VÂNT – VORBE DE PĂMÂNT

 

VORBE-n VÂNT – VORBE de PĂMÂNT :

sunt un BLESTEMAT – n-am – niciunde – RÂND...

CABOTIN – printre GRAURI – STĂNCUȚE :

în toate BUZUNARELE – doar LACRIMI...micuțe...

 

blèstem – la rându-mi – SOARELE

RAZE de CLEȘTAR – IZVOARELE :

se bulucesc NORII – în PRIVIREA mea

tremur doar FULGERE – de INIMĂ REA...

 

...să-i iubesc – pe toți câți mă tăvălesc prin COLB ?

să mă fac FRATE-DE-SFINȚI   –  cu SFINXUL-CORB ?

mai bine mă târăsc printre ȘERPI – ORB

 

MĂTRĂGUNA LUNII : pe toată o sorb...

...am vrut să fiu  - REGEȘTE  :  POET și AED  !

am ajuns nici în PIROANELE CRUCII să nu mai cred...

***

 

TRIST HISTRION

 

TRIST HISTRION : GESTURI și VORBE – ETERN greșit tâlcuite

de toți cei ce le-ascultă – cocoțați – unii peste-alții - pe PLITE...

ÎNȚELEPCIUNI și SFINTE VERSETE -  -irosite :

ADÂNCURI de ICOANE – bălțat – demonic BOITE

CĂLCATE – ORB TULBURATE – de PAPAGALI și VITE...

 

LIMBA-ți – UMFLATĂ DE RUGĂCINI și de RAZE

clătește-o-n CIUBĂRUL PROSTIEI – cu RĂSUFLATE FRAZE :

rostește-ți RUGA de-a-NDOASELEA și CALPĂ :

doar astfel – poate – s-a mai izbi – CU ROST DRĂCESC – DE TALPĂ...

 

TRIST HISTRION – fătat de NEAGRĂ STEA :

întoarce-te în TOAMNĂ - și pleac-odat' cu ea :

pentru MĂSURILE-ți – ZEIESC PECETLUITE

 

doar  IARNA te ferește de GLOATE SCHIMOSITE

doar IARNA îți păstrează și VORBA – cât și ISTMUL

pe cari te-așteaptă CRISTUL – păstrându-ți – CANDID  – RITMUL !

***

.............................................................................


~*~

Adrian Botez











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu