luni, 10 ianuarie 2022

Virgil Ciucă - Poetului Nemuritor

 



Poetului Nemuritor

 

 

~*~

 

Luceafărul veşnic trăieşte

-Prin sufletul unui popor-

Cu versul lui care sfinţeşte

Şi loc, şi timpul trecător

 

Luceafărul mai străluceşte

Căci versul lui nemuritor

Nu-l vom uita, doar româneşte

A scris poeme care dor!

 

Luceafăr peste universuri

Tu ne-ai cerut “reîntregirea”

Şi-ai indemnat Ţara, prin versuri,

Să-şi consfinţeascâ “nemurirea”!

 

Luceafărul încă trăieşte

Şi prin poeme ce nu mor

Noi îl slăvim împărăteşte

Pe El, Poet Nemuritor...

 

~*~

Virgil Ciucă,

New York,

01/07/2022

 

 

 

Luceafărul nu a murit. trăieşte!

 

*

Luceafărul nu a murit, trăieşte

E protejati în lumile celeste

În locuri sacre, unde nu-l loveşte

Ura celor născuţi să îl deteste

 

Deşi ucis, luceafărul trăieşte

El, cel plecat în alte lumi să spună

Cum încercau să-l ardă, mişeleşte

Rătăcitori prin Ţara lui străbună

 

Luceafărul, reînviat trăieşte

În universuri unde n-au admis

Irozii care vorbeau păsăreşte

Şi au cerut să fie interzis!

 

Călătorind spre Nistru, de la Tisa,

Dorea să-şi vada Ţara re-ntregită!

Şi-a amintit că neamul “plânsu-i-sa”

C-a fost trădat de Tânăra Elită

 

Luceafărul nu a murit, trăieşte,

A reînviat în lumile celeste

Au incercat să-l arda mişeleşte

Rătăcitori născuţi să îl deteste!

 

Virgil Ciucă

New York,

01/01/2022

 

 

 

Pentru Reintregirea Ţării

 

Pentru reîntregirea ţării

Fii pregătit Popor Român

A venit ziua deşteptării

Ca-n ţara ta să fii stăpân

 

Puteri malefice, perfide,

Ce fac averi în colonii

Te-au amagit cu legi stupide

Să le fii sclav şi în vecii

 

Te-au dezarmat, să le fii slugă

Fiind ajutati de trădatori

Ţi-au interzis dreptul la rugă

Şi te conduc nişte scursori

 

Pentru independenţa Tării

Pune Popor mâna pe armă

Ajuns la ziua disperării

Să sune buciume de-alarmă

 

Ne-au transformat în colonie,

Puteri capitaliste, Ţara,

Cu ordin de la-mpăraţie

Umili noi suportăm ocara/povara!

 

Pentru reîntregirea ţării

Fii pregătit Popor Român

A venit ziua deşteptării

Ca-n ţara ta să fii stăpân

 

Virgil Ciucă

New York,

12/28/2021

 

 

 

Nǎscut din glod

 

Eu m-am nǎscut din glodul ȋnghețat

Predestinat sǎ fie semǎnat!

Dar Crivǎțul bǎtea sat și zǎvoi

Și anunța un iminent război!

 

Când m-am nǎscut nǎmeții erau mari

Se formau cuiburi de legionari

Prezentul s-a schimbat ȋn cȃțiva ani

Ne-am pricopsit cu ciungi şi cu orfani

 

Eu m-am născut din glodul înghețat

Ce aştepta să fie semănat

Lovise gerul satul răzleţit

Fumul din horn părea încremenit

 

Când m-am născut nămeții erau mari

Și un popor statornic de plugari

Câțiva văcari, ciobani şi negustori

Oraşele nu aveau cerşetori

 

Eu m-am născut cu glodul la picioare

Și am fost moşit de şase ursitoare

Bunicul meu, renumit gospodar

A aprins foc din cremene şi-am(n)ar!

 

Când m-am născut pe dealuri urla lupul

Roiau duşmanii țării precum stupul

Ne-a atacat din răsărit Muscalul

Ungaria ne-a invadat Ardealul!

 

S-au abătut nori negri peste Tară

Ocultele, brutal, ne dezbinară

Dar eu aud chemarea din trecut:

Săriți Români să facem Țării scut!

 

 

Virgil Ciucă

New York

3 decembrie 2020

 

 

 

 

Pentru Ţară

 

 

~*~

 

Veniţi români la arme pentru salvarea Ţării,

Nu tremuraţi în faţa putorilor abjecte

Nu va plecaţi urechea la glasul disperării

Acuzaţi de trădare elitele suspecte[Virgiliu1] !

 

Veniţi români sub steaguri pentru salvarea gliei

La ce bună sclavia şi-ngenunchieri la Poartă

Nu căutaţi refugiu în neagra veşnicie

Nu vă lăsaţi conduşi de demoni şi de soartă

 

Puteri coloniale au inventat conflicte

Şi vor să pustiască ţinuturi ocupate

La crime şi războaie de veacuri dau edicte

Înăbuşind credinţe clădite pe dreptate

 

Veniţi români acasă Pentru Reîntregire

Să ne scăpam de lanţuri şi negura adâncă

Pentru eternitate să fim o amintire

Ca “neam fără de seamăn” ce s-a născut din stâncă

 

Veniţi români la arme să ne-apărăm pământul

Să alungăm din Ţarâ horde cotropitoare

Să afle mapamondul să ştie şi Prea Sfântul

De un popor ce poate să moară în picioare

 

~*~

Virgil Ciucă

Bucureşti

28 iunie 2021

 

Din volumul “V-ACUZ…din dragoste de Ţară” gata de tipar








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu