luni, 24 aprilie 2023

Vasilica Grigoraș - Poezii LUNA GHEIȘĂ

 



LUNA GHEIȘĂ

 

 

 

~*~

 

În scrânciobul fără anotimp,

luna, gheișă înamorată de feeria poeziei

lopătează frenetic

pe luciul memorabil al cerului.

 

La ceremonia ceaiului

îmbracă chimonoul de gală,

visurile-o poartă prin ținuturile metaforei,

privirile-i pribege asemenea

florilor de cireș dansează

cu grație-n spectacolul Miyako Odori,

alintându-se-n răstimpuri

în ritualuri magice.

 

Stă de vorbă cu stelele gânditoare,

adunate la agapă-n copacul de lumină,

împreună interpretează cu aplomb

lieduri ancestrale, nămețite

de consoanele unui vânt costeliv.

 

Ca o adiere se înalță spre bolta inimilor

pigmentate cu strălucite cuvinte,

migrează prin albastrul mângâietor

al cugetului pios din pragul dimineții

și se topește din iubire pe clapele poetice

ale unui uriaș clavecin.

 

AURUL NISIPOS AL TOAMNEI

 

Deschid brațele,

strâng la piept

zilele de culoarea frunzelor,

certe campioane

în maratonul anotimpului.

 

În ciuda vântului aprins,

țin mereu trează

facultatea de a iubi –

aurul nisipului tomnatic

și dulceața cuvintelor.

 

Prin toți porii simt

că aparțin toamnei încă verzi

întinsă între pământ și cer,

sorb înserarea

cu cerul său azuriu

plin ochi de promisiuni.

 

Înaintez pe plaja nisipoasă,

mă îmbăiez în marea vieții,

cu voioșie îmi primenesc

hainele nepotrivite ale privirii,

admir pescărușii în zbor

și mă păstrez vertical.

 

ÎNDORURATĂ DE INOCENȚĂ

 

De la o vreme

adun toate temerile,

le așez cu răbdare

în desaga încă verde

a cuvintelor roditoare

care vibrează

în sângele-mi îndorurat

de dulceața inocenței.

 

În curgerea fină

a boabelor în șiragul de metanie,

mă răsfăț în anotimpul

versului alb așezat cu migală

în poemele zvăpăiate

din avalanșa

dorurilor neostoite.

 

Iubesc adânc și alintos

precum un flutur jucăuș

înfruptat de fiorii

ninsorilor dalbe din camera

de curat a imaginației,

apoi cu smerenie îmi reazăm

tâmpla brumată

de cerul nopții și mă las pradă

candorii fără sfârșit.

 

PĂSĂRILE LUI HITCHCOCK

 

Păsările lui Hitchcock

mișună fără nicio opreliște,

întreg globul este stăpânit

de teamă existențială.

 

Am devenit masochiști sadea,

în nopți târzii și zile mohorâte

stăm neclintiți în fața unor ecrane

și privim nesătui imaginile

în care curge vâlvătaia focului

ce pârjolește oameni și lumi nevinovate,

lăsând în urmă o rană vie

cu gemete necontenite.

 

Din orice unghi am privi,

observăm doar opinii destructurate

emanate de minți rătăcite

în vidul nimicniciei.

 

Ciobite de un ger cumplit,

ghearele înghețate ale păsărilor

ne-acoperă cu șiretenie cu un lințoliu cernit,

prăvălindu-ne cu ură pe o pantă abruptă

în dangătul clopotului

bătut într-o dungă fără niciun răspuns.

 

~*~

Vasilica Grigoraș

Publicate în revista „Jurnal israelian”, aprilie 2023.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu