luni, 10 aprilie 2023

+Cuvios Ioan de la Neamț - O, Soare al Dreptăţii, ridică viața mea!

 



O, Soare al Dreptăţii, ridică viața mea!

 

Sfântul Cuvios Ioan Iacob de la Neamț

 

 

~*~

 

O, Soare al Dreptăţii

Arată-mi raza Ta

Şi dintru nesimţire

Ridică viaţa mea!

 

Tu, Cel născut, cu trupul,

Ca om, la Betleem,

Călăuzeşte-mi pașii

Spre veşnicul Eden!

 

Înviorează, Doamne,

Pe cel slăbănogit

Uitând fărădelegea

Celui ce Ţi-a greşit!

 

Ridică-mi, Doamne, gândul

Din veacul trecător

Şi-mi potoleşte vântul

Scoțându-mă din „nor”!

 

Învaţă-mă să caut

Spre veşnicul senin

La care nu-i durere,

Nici scârbă, nici suspin!

 

Cu dragoste cerească

Aprinde-mă mereu,

Stăpâne Milostive

Şi Dumnezeul meu!

 

Pe tronul Sfintei Slave

Cu trupul azi sezând,

Arată, Doamne, milă

Spre cei de pe pământ!

 

~*~

(Sfântul Cuvios Ioan de la Neamț, Dor de pustie, dor de cer, Editura Trinitas, 1997, p. 46)

 

Sursa: ALEXANDRU STANCIULESCU BARDA










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu