INIMĂ
CREȘTINĂ
Nicolaus Olahus – Ion Creangă – Constant Tonegaru
-Sorin Roșca Stănescu – Stere
Ciumetti – Mihai Șerban – George Anca
***
NICOLAUS OLAHUS
Traduceri de Mircea
Trifu
Către secolul de acum
Ce secol fost-a vreodată mai
sinistru?
Ce ciumă crâncenă mai aducătoare de
moarte?
Ce pedeapsă mai crudă decât aceea a
Styxului
Şi a lăcaşului lui Pluto cel nemilos?
Ce venin mai funest decât tine,
Secol îngrozitor?
Cine, rogu-te, şi-ar fi închipuit
vreodată ceva mai crud
Decât otrava ucigătoare din Colchis?
Sau pedepse mai grele decât ale lui
Hercule?
Semănat-au oare Erinys sau Megaera un
război
Atât de crud în sânul muritorilor
Ca tine, secol criminal şi perfid,
Vrednic de cuvinte de blestem?
Colo, călăreţul păgân, pustiind
hotarele Italiei,
Pradă lăcaşurile sfinte,
Aici, cruzimea sălbatică a neamului
turcesc
Vai, pe noi, pannonii distruşi
Şi cu puterile odinioară neîntrecute,
acum înfrânte,
Ne extermină din cauza discordiei
Unor duci şi principi
Care se închină în religia preasfântă
a lui Hristos;
Dincolo, flotele duşmanilor, pline de
tâlhari,
Tulbură întinsul apelor mării.
Otrava stă ascunsă în inimile
noastre,
Dogme nedrepte răspândesc moravuri
nemiloase.
De aceea războiul, foamea şi ura
Nimicesc, vai, ţările noastre.
Milă nu mai este,
Iar discordia ce bântuie toate ţările
Aduce primejdie celor buni.
Acest secol atât de crud
Răpeşte sfânta linişte, distruge,
ucide.
Dar încotro mă răpeşte acum un suflet
olimpic?
De ce anume mai degrabă nu mă plâng?
Matei, singurul meu frate, a pierit
în floarea vârstei.
Pe de o parte, mă stăpâneşte durerea,
Pe de alta, mă bucur că a scăpat
Fără ca acest secol perfid şi
nelegiuit
Să fi întinat moravurile sale.
Lui Iacobus Danaus, care fiind
îndrăgostit, devenise taciturn
Tu, izvor de vorbărie,
De o vreme eşti zălud:
Faci atâta gălăgie
Că şi musca o aud!
Casierului reginei
El şchioapătă şi-i trist când e să
dea parale,
Dar nu mai şchioapătă când are de
luat.
Să deie Domnul, numai şchiop să
meargă-n cale
Şi să se-ndrepte când va fi
crucificat.
Pictorului Apelles, la portretul
marchizei Lucreţia de Cavallis
Trupu-i alb şi statuar
E superb, magnific, dar
Suflet dacă i-ar fi dat,
O picta cu-adevărat!
Autoportret (redactat de Olahus în
numele lui Danus)
Minerva m-a-nzestrat cu-nţelepciune,
Dar mi-a fixat drumeagul carierei;
Legat de zei, nemaiavând ce spune,
Am slugărit... lui Bachus şi Venerei!
Lui Angelus Candianus, medicul curţii
regale (Olahus i se adresează lui din partea lui Olahus)
Să-ţi fie viaţa binecuvântată,
Că eşti amic şi mă ajuţi mereu;
Dar dacă vrei să mă transformi în
tată
Adu pe Margareta-n patul meu!
Principesei de Nassau (în numele lui
Iacobus Danus)
Dă-mi înapoi, frumoaso-ntre femei,
Acele stanţe ce ţi-am scris odată.
Dar te gândeşte: dacă n-ai să vrei,
Refuzul tău va deveni răsplată!
ION CREANGĂ
Olteni la Iași
Voi cu inima crestina,
Cumparati de la Olteni.
Oltul falnic prin copii-si
Zice Prutului scarbit:
– Dulce frate, fii in pace,
Steaua ta a rasarit! …
La cel glas de mangaiere
Geme sufletu ‘n dusmani ;
Voi cu inima crestina,
Nici un ac de la Jidani !
Mica e lumina inca !
Dar credinta ‘n Cel de sus,
In parintele dreptatii,
Si ‘ntunericu-i rapus !
Soarele frumos luci-va …
Bucurati-va Ieseni !
Voi cu inima crestina,
Cumparati de le Olteni !
Iazmele otravitoare,
Duhul rau si necurat,
Vai ! Destul ne-au supt puterea
Si vieata ne-au secat.
De pe ochii vostri rupeti
Panza ‘ntinsa de dusmani !
Voi cu inima crestina,
Nici un ac de la Jidani !
Fratii certe-se ‘ntre dansii,
Fiii cu parintii lor !
Da blastam cu foc s’ajunga
Pe acel cutezator,
Care fara de iubire
S’ar uita la cei Munteni !
Ascultati Romani cuvantu-mi :
Cumparati de la Olteni !
Si atunci viata noastra
Precum raul cristalin
Se va scurge limpezita
De otrava si venin.
Mortii nostri n’or mai plange
Sub calcae de dusmani.
Sus dar inimile voastre
Nici un ac de la Jidani !
CONSTANT TONEGARU
Ultimul de la 1200
Într-o ilustraţie veche - îndepărtată
torţă nestinsă,
am cântat pe malul Balticei pentru
Clara,
i-am cântat scobitura genunchiului
drept
din care sorbeam vinul roşu cu
primăvara;
i-am cântat gângăniile de demult
închise în capcana colierului de
chihlimbar
cu care îşi împodobea albul de pe
piept.
Goi,
amândoi pe blănuri de urs
ascultam mercenarii ce-n zumzet de
stup
pe creneluri încercau aplecaţi peste
arcuri
coardele noi de maţe de lup.
Prinţesa topea cu sânii gheaţa de pe
vitralii
să cercetăm la lumina aurorii boreale
cu dosarul cu plante legat în piele
de ren
ierburile aduse de Marco Polo.
Prin ostroave însorite,
la margini de lumini, pe acolo,
se spune că oamenii umblă ca noi
amândoi
în faţa focului din cămin:
goi.
Un înger uriaş în cântecul meu de
altădată
cădea cu aripile arse mişcând voios
din cotoare.
Atât a fost -
un Înger refuzat şi un blestem:
"Te vei risipi ca apa din
izvoare,
în alt ev vei purta pălărie,
ghete cu talpă de carton şi
baston".
Flămând de stele el a murit pe
trotuar.
Mâine - azi, aici se va pune placă de
marmură
şi pentru trubaduri se va ridica un
osuar.
N-am bănuit că târziul a venit,
că sunt singurul de la 1200 printre
roboţi şi caii-putere;
ah! în mine se află un ierbar,
o algă neagră, amară, mi-a crescut în
orbite în tăcere.
Pe drumuri necunoscute
rătăcesc îmbrăcat în zdrenţele pielei
de ren -
Numai liniile destinului ce mi
se-ntretaie în palmă
străbat liniştea cu vuetul unei
ciocniri de tren.
Ştiu numai de Clara, prinţesa din
turn
şi de vântul sărat cum dinspre
Baltica bate cu invidie,
ştiu de limba Clarei când o prindeam
între dinţi
cum zvâcnea şi se răsucea ca o
stridie.
SORIN
ROȘCA STĂNESCU
E r o u l f a l s
Linișttiți-vă,
e doar o afacere cu pretenție de cultură, ca și amplasarea porcăriei de Traian
cu un câine în brațe dar în curul gol, de pe treptele Muzeului național de
istorie, proslăvind
genocidul și
jaful colosal al Daciei, care a mai ținut 200 de ani în viață, ticăloasa Roma...
Eu aștept ca
TOȚI sculptorii din România să DONEZE o lucrare cu chipul unuia dintre martirii
istoriei noastre, ca un examen final nu numai de breaslă, ci și de respect
pentru nația din care face parte!
Așa cum
țăranii României au donat din puținul lor, ca să ridice pretutindeni un
monument al fiilor lor căzuți în cele două războaie mondiale...ei au putut
Unde sânt
statuile grandioase, nu doar busturi meschine, ale marilor Dromihete, Decebal,
Burebista, Glad, Gelu, Menumorut Conți, Duci și Voievozi adică REGI, Ioan
Corvin de Hunedoara-zis Lumina lumii, întemeietorii Negru Vodă, Dragoș, Matei
Basarab, Mircea del Bătrân Basarab, Alexandru cel Bun Basarab, Petru Rareș,
Dimitrie Cantemir, Șerban Cantacuzino... marile doamne Doamna Stanca, Doamna
Voichița, Doamna Neaga,Vrâncioaia, Petru Cercel, Vasile Lupu....apoi marii
înțelepți, primii în lume, întemeietori de științe și
dezcoperitori
Vuia, Vlaicu, Coandă, Racoviță, Gogu Constantinescu-sonicitatea, Eugen
Macovschi-teoria
biostructurală, Ana Aslan-geriatria,
autorii primului stilou, primului automobil, chiar și primul elicopter a
fost construit în America de un român...un monument dedicat culturii CUCUTENI-7000-3500 î.e.n-cea mai vastă din
istorie, culturii Turdaș 7300, inventatorilor anonimi născuți din acest pământ
ai plugului, secerei, coasei, foarfecii de tuns oile, primul harpon-unicat
mondial...poeți, scriitori, eroi...
___________________________
Eroul fals:
Este vorba
de generalul conte Pavel Dmitrievich Kiseleff. Cel care a ocupat şi a guvernat
România. Cel care s-a opus, în mod consecvent,obţinerii independenţei
naţionale. Cel care, în mod paradoxal, a dat numele celui mai important
bulevard din această ţară . Deasupra
căruia este aşezat Arcul de Triumf.
Falsului
erou i se va ridică un monument. Chiar în PiaţaVictoriei.
Din mai
multe puncte de vedere, informaţia care ne-a fost transmisă oficial, graţie
Primăriei Generale a Capitalei şiMinisterului Culturii, este absolut
revoltătoare.În buricul Bucureştiului, în PiaţaVictoriei, pe o suprafaţă uriaşă
şi cu costuri de măsură, va fi ridicat un impresionant monument destinat
isprăvilor generalului conte Pavel Dmitrievich Kiseleff.
Accept ideea
că opiniile în legătură cu acest personaj controversat sunt contradictorii. Pe
de o parte, îi avem pe luptătorii pentru independenţa statului român şi pentru
modernizarea statului, care îl prezintă pe generalul conte Kiseleff că pe un
personaj istoric malefic.
În
definitiv, el a venit în Ţara Românească în fruntea unei armate de ocupaţie
ruseşti şi a devenit guvernator.Prin forţa armelor. Un guvernator militar rus.
Care ne-a siluit. Care a condus sub formă de dictat. Şi care, sub presiunea
unui Occidentaflat în plină liberalizare, ne-a “dăruit” regulamentul organic.
Un simulacru de Constituţie. O lege fundamentală concepută în stil rusesc.
Căreia, deloc întâmplător, revoluţionarii din 1848 i-au dat foc în pieţele
oraşelor României.
Iar după ce
şi-a încheiat mandatul, tot conform documenteloristorice, acelaşi general conte
Kiseleff, stabilit la Saint Petersburg,a întreţinut o vie corespondenţă, atât
cu ţarul Rusiei, cât şi cu cele mai importante cancelarii occidentale, pledând
întotdeauna,constant, împotriva recunoaşterii calităţii României de stat
independent.
Dar există
şi opinii contrare. Ele vin, în special, din direcţia specialiştilor în
arhitectură urbanistică. Aceştia îi recunosc generalului Kiseleff meritul de a
fi sistematizat capitala, trasând liniile principalelor bulevarde.*Asta e fals,
principalele bulevarde ale orașului erau trasate de la podirea cu butuci,
Șoseaua exista, pe ea se făceau bătăile cu flori și apoi au fost trasate de
primarul Pache Protopopescu, cel care a deschis drumul spre Obor, a stabilit
trotuarul
din fața Ateneului- pe care l-a și ridicat, prin licitație publică, prelungind
Calea Victoriei până la Dâmbovița....
Sunt convins
că aşa stau lucrurile. Că şi aceştia au dreptate. Dar nu este de ajuns.
Dacă aşezăm
în cele două talere ale judecăţii istoriei ceea ce a făcut rău pentru România
generalul Kiseleff şi ceea ce a făcut bun, vom constata că acesta este foarte
departe de rolul pe care l-ar putea juca un eroul de prim rang al românilor.
A mai rămas
foarte puţin timp până când vom sărbători 100 de ani de la Marea Unire. Anul
2018 va fi un an de referinţă.Din multe puncte de vedere. Mari sculptori ai
acestei ţări – slavă
Domnului că
îi avem – între care Mihai Buculei şi Ioan Bolboreas-au pregătit în consecinţă.
Încă de acum câţiva ani. Ei aupropus autorităţilor române, de la nivel central,
precum şi autorităţilor locale proiecte de monumente naţionale cu care această
ţară s-ar putea mândri sute de ani de aici încolo. Mihai Buculei are un
fantastic proiect dedicat Marii Uniri, al unui monument care ar trebui să fie
ridicat la Alba Iulia .
Ioan
Bolborea – cel care este şi autorul alegoriei superbe din faţa Teatrului
Naţional – la rândul său, a proiectat un monument care poate fi amplasat în
oricare dintre marile pieţe ale capitalei.
În loc să
credităm şi să încurajăm asemenea proiecte cu uncaracter naţional şi care nu
vin, sub nicio formă, să jigneascăsentimentele acestui popor, iată, încep ziua
de azi oripilat de perspectiva ca în Piaţa Victoriei să ne trezim cu un
monument dedicat, nu acestui popor, nu
acestei
naţiuni, nu idealurilor noastre, ci personalităţii controversate, din punctul
meu de vedere, malefice, a unui conte rus care, în calitate de general, ne-a
ţinut sub ocupaţie. Şi unde mai pui că asta se întâmplă chiar la capătul
bulevardului care îi poartă, pe nedrept, numele, şi chiar în locul unde, de
bine, de rău, românii mai pot protesta împotriva relei guvernări.
Chiar ne
prostituăm într-un asemenea hal?
INTERZIS
în Presa Românească
Sterie Ciumetti
Incorect Politic
Aprilie 2, 2018
“Nu mai putem vorbi de pluralitate
politică, simple amăgiri pentru naivi.
După fapte și realități, observăm că
spectrul politic reprezentativ este compromis, neputincios, vândut și lucrează
concertat împotriva interesului național, împotriva interesului popular.
Principiul fundamental al democrației este ignorat, negat și tratat cu
aroganță. “
Uniunea Europeană se prăbușește.
Pentru a
prelungi unitatea internă este nevoie de un factor extern de frică. Cum
musulmanii nu mai sunt percepuți ca o amenințare, ba chiar sunt primiți cu
brațele deschise, Rusia devine factorul principal de frică. Coeziunea U.E.
depinde și de un factor intern de frică, pentru a menține poporul divizat.
Acest factor format din oamenii cu convingeri naționaliste va fi tot mai
demonizat pe măsură ce agenda avansează.
Urmează să
pătrundem în mintea unui român care a trăit în Apus de peste zece ani, văzând
cu ochii săi, din interior, mirajul prosperității occidentale în care am fost
ademeniți, năruindu-se sub jugul totalitarismului capitalului transnațional, a
globalismului neo-liberal.
Plecând de
la ideea unui dialog despre România și problemele abordate, dezbătute, uneori
incriminate și, până la urmă, arhicunoscute în spatiul românesc, interviul a deviat
de la doxa conformistă cuprinzând imediat forma și esența profundă a cancerului
la care este supusă țară noastră….
În acestă
conversație asum un rol de jurnalist cu tendințe de avocat al diavoului,
provocându-l pe dizidentul Mihai Șerban să răspundă la subiecte sensibile.
Interviul
relevă o realitate suprimată de mass-media și instruiește cititiorul în arta
retoricii moderne prin răspunsurile la întrebări puse semi-agresiv.
Natura
democrației din U.E., metisajul și marea înlocuire, emigrarea românilor,
perioada ceaușistă, cum a revoluționat Dan Puric românismul, jurnaliștii ca
niște trupe de ocupare mintală, ș.a., sunt câteva dintre chestiunile atinse mai
jos.
Fără falsă
modestie, vă prezint cel mai exploziv interviu din presa românească;
provocator, agitator, brutal de sincer, incisiv, grozav și adevărat, un
interviu incorect politic:
Interviu
Sterie Ciumetti
– Domnule Mihai Șerban, milioane de români și-au părăsit țara, nu credeți că
acest lucru ar putea afecta în timp echilibrul
economic din România?
Mihai Șerban
– Ați făcut o afirmație greșită. Românii nu și-au părăsit țara, ci au fost
alungați de o speță politică formată din lichidatori judiciari, alogeni,
trădători și slugi de casă dirijate de afară, dar am să revin asupra acestei
false dileme pe parcursul interviului. Legat de chestiunea economică,
permiteți-mi să vă întreb: ce înțelegi prin echilibru economic?
S.C. –
Economia se bazează pe consumatori, milioanele de români plecați din România nu
mai participă la economia țării… vorbim de pensii, servicii sociale, sănătate,
etc.
M.S. –
Dincolo de lipsa de înțelegere de care dau dovadă autoritățile vizavi de faptul
că, dezrădăcinarea unei populații reprezintă o dramă umană și nu o aritmetică
economică, am să încerc să vă răspund la întrebare. Probabil faceți referire la
capacitatea oamenilor de-a consuma produsele importate pe piața de desfacere
creată în România, după lovitura de stat organizată în 1989. Ceea ce este
altceva, orice, dar nu economie națională. România a fost o țară puternic
industrializată, o forță agricolă de prin plan în Europa și un mediu
profesional foarte bine calificat. După asasinarea lui Ceaușescu și trecerea
forțată la așa zisa democrație, în mai puțin de două decenii, toată structura
economică din România a fost lichidată și a început exilul de forță și
inteligență.
S.C. – În
mare, spuneți că s-a trăit mai bine în
România pe vremea dictatorului Ceaușescu?
M.S. – Vreau
să știți că asocierea nu mă intimidează, chiar deloc. Vreau să vă întreb,
Franco a fost și el un dictator?
S.C. – În
România subiectul a fost mai puțin cunoscut, dar așa a fost perceput în
Occident. Nu sunteți de aceeași părere?
M.S. –
Bineînțeles că nu. Francisco Franco Bahamonde a reușit să țină piept
internaționalei comuniste și celei capitaliste,
disimulată după mișcarea republicanilor, reușind să țină Spania cu o
mână de fier departe de hegemonia bancară internațională din 1936 și până în
1977. Dacă numiți asta o dictatură, vă privește, dar atunci eu o numesc o
dictatură a binelui. Revenind la esența întrebării dvs, este o realitate pe
care o cunosc generațiile care au trăit atunci. Generațiile de astăzi, vorbesc
despre perioada trecută din perspectiva discursului dominant, prin ecranul
televizorului, din manualele școlare.
S.C. – În
România părerile sunt împărțite, este adevărat. În schimb, imaginea vehiculată
în Occident a fost mai apropiată de o dictatură teribilă.
M.S. –
Pentru occident, orice formă de nesupunere față de imperialismului financiar,
este o dictatură teribilă. Ceaușescu nu a fost nici înger și nici demon, dar a
fost un conducător care a făcut din țara sa una dintre cele mai industrializate
națiuni din estul Europei. În anii ’70, bazându-se pe infrastructura
industrială, capacitatea de export tehnologic, alimentar și geniul ingineresc
de care dispunea țara noastră, a încercat și a reușit o lovitură de maestru
plătind datoria externă a României, provocând
fără întârziere izolarea internațională și consecințele cunoscute. Nici
o națiune, în ultimele trei secole, nu a
reușit să se elibereze de jugul mafiei bancare, Ceaușescu a făcut-o. Populația
a trebuit să suporte o anumită presiune, dar libertatea are și ea un preț. Dacă
am fi fost lăsați să ieșim din această situație, România ar fi avut un destin
glorios, ar fi devenit o referință în lume.
S.C. – Cine
s-a împotrivit, poporul?
M.S. –
Interesele transnaționale, finanțele apatride, numiți-le cum vreți. Vorbim
despre aceleași forțe care dețin în continuare 175 de bănci centrale naționale
– în lume, Banca Mondială și F.M.I.
S.C. – Nu
putem vorbi de sistemul financiar global ca și cum am vorbi despre un grup de
oameni. Finanțele acționează după niște principii de piață.
M.S. –
Interesantă definiție… să înțeleg că imperiile Rothschild, Rockefeller,
Warburg, Morgans, deținătorii marelui
capital, război după război, criză după criză, crimă după crimă, evoluează în
timp și spațiu precum niște fundații de binefacere absolut dezinteresate? Să
fim serioși.
S.C. – Nu
credeți că sună a discurs conspiraționist?
M.S. – Dacă
revoluția franceză, cea bolșevică, primul și al-doilea război mondial nu ar fi
avut loc, acceptam această acuzație. Istoria nu trebuie privită prin faptele
ei, ci prin rezultatele pe care le provoacă. Citiți-l pe Céline dacă îl găsiți,
cenzura e mare, a scris o carte unde
aduce un omagiu interesant lui Felix M. Warburg, jidanul care și-a
subvenționat prietenii cu 15, apoi cu 200 de miliarde de dolari pentru a
revoluționa Rusia în 1917. O să vă placă lectura, grozav.
S.C. –
Trecând peste intervalul respectiv,
factorii economici arată că România are o creștere economică susținută
de când a intrat în U.E., nu credeți că este un lucru pozitiv?
M.S. – După
ce o țară este adusă în stadiul zero de productivitate, nu poate decât să
crească. Dar asta nu înseamnă că acestă creștere profită românilor, este pur și
simplu o dinamică firească, o conjunctură controlată. Românii au avut totul la
dispoziție ca să devină una dintre cele mai prospere popoare din Europa. Faptul
că trecem de la echivalentul unui salariu de 200 de euro pe lună, la 250, sau
300 de euro pe lună, într-un interval 5-10-15 ani, matematic vorbind este o
creștere, dar când vorbim despre România, sau demnitatea unui muncitor, devine
ușor ridicol.
S.C. – Nu
considerați că consumația este un factor de creștere economică?
M.S. –
Puterea de cumpărare este un element printre altele, dar nu este central.
Prosperitatea unei economii sănătoase este dată de capacitatea de producție internă și export.
Ori România nu mai produce nimic și, mai rău, a ajuns în faza umilitoare în
care importă chiar și alimente de bază. Vorbim de o țară care are cel mai
roditor pământ din Europa. În alimentarele din România găsiți numai produse de
import, iar cele care mai poartă denumiri românești, ce-i drept foarte puține,
aparțin unor firme străine. Prin urmare, orice bănuț cheltuit în supermarket
este un cui bătut în sicriul național, ne întreținem jugul. Nu putem vorbi de
economie în acești termeni, ci mai degrabă despre o exploatare economică. După
dărâmarea controlată a blocului comunist, țările din Est au fost puse la
dispoziția capitalului transnațional, la dispoziția firmelor occidentale. Pe
lângă acapararea sistemului bancar, politic, a economiei și a tuturor
resurselor naturale, a rezultat o piață de desfacere pentru produsele de
calitate inferioară. Timpul a trecut de atunci și astăzi, din păcate, românii
au rămas printre ultimii consumatori orientați din Est, rămânem o colonie
economică. Mai rău, știam de multă vreme că produsele vândute în România aveau
o încărcătură chimică nepermisă în țările din Vest. Odată cu apariția
produselor alimentare chimice, modificate genetic, îmbâcsite cu E-uri,
perturbatori endocrini, coloranți, aditivi de gust și chiar fecale de animale,
a apărut în România o epidemie de cancere… autoritățile aveau la cunoștință
acest lucru, idem pentru mass media, dar au tăcut cu desăvârșire, ca și în
Occident de astfel.
S.C. – Ceea
ce spuneți este foarte grav, aveți dovezi în acest sens?
M.S. – Mai
grav este să-ți extermini cu bună știință populația. Aștept argumente bazate pe
elemente reale, nu presupuneri și stări de conștiință post mortem. Aveți un
raport care să arate că alimentele chimice nu provoacă cancer la consumatori?
S.C. – Bine,
dar consumul nu se limitează doar la alimente?
M.S. – Aveți
dreptate, pe lângă alimente otrăvite, românii mai consumă o sumedenie de
produse românești vândute de firme străine.
S.C. – La ce
vă referiți?
M.S. –
Firmele străine, transnaționale, au cumpărat dreptul de a exploata, distribui
și comercializa toate resursele naționale. Vorba lui Ilie Șerbănescu: „Tragi
apa la București să îmbogățești Parisul”.
La fel pentru gaze, petrol și alte bogății de care, în mod normal,
poporul ar fi trebuit să beneficieze la modul cel mai direct, la prețul mai
corect. Aș adăuga un lucru foarte important, în momentul de față, pe lângă
asasinarea suveranității și a democrației mai în general, asistăm la asasinarea
resurselor naturale ale subsolului și solului. Spre exemplu, fondul forestier
din România este decimat de austrieci cu sprijinul și asistența întregului
guvern de la București. Practic, vorbim de violarea și spolierea moștenirii
generațiilor viitoare. Grav, foarte grav!
S.C. –
Folosiți termenul, asasinare, dar în cazul de față vorbiți de înțelegeri
comerciale bilaterale, parteneriate public-privat.
M.S. –
Elementele de comunicare moderne nu pot modifica o realitate, în cel mai bun
caz o pot acoperi, o vreme. Eu vă spun că Constituția României a fost
modificată pe rând pentru a permite jaful resurselor suverane, vorbim de aur,
argint, telur, lemn, petrol, gaz ș.a., în cantități uriașe. Vorbesc despre mii de miliarde de dolari
furate, sau interzise proprietarului de drept, adică poporul român. Mai mult,
un tată, o mamă, o familie, nu pune în primejdie cu bună știință viața
copiilor, a generațiilor viitoare, semn că vârful statului român este parazitat
de un grup de inși „românizați“ doar cu numele și ale căror inimi bat pentru
orizonturi îndepărtate.
S.C. – Când
spuneți guvern, faceți referire la niște oameni care au fost aleși democratic,
nu credeți că acest deznodământ le conferă o formă de legitimitate în
administrarea intereselor economice?
M.S. – Nu
știu dacă să plâng, sau să râd la afirmația dvs? Această chestiune în jurul
alegerilor democratice, nu mai are nicio legătură cu realitatea. Vorbim de
niște oameni care evoluează într-un sistem analog, o filială dirijată de afară
în care orientările politice, economice, sociale, legislative, parteneriatele
strategice obligatorii, clasificarea dușmanilor, etc., absolut totul este decis
și dirijat de afară, în timp ce
complexul mediatico-politic mimează stări de conflict, dezbateri de idei, false
soluții și, în fapt, adevărate manipulări ale opiniei publice. Unde este democrația
despre care vorbiți? U.E. nu este un spațiu democratic, România nu este un
spațiu democratic.
S.C. – Dar
nu puteți să spuneți asta și despre o țară ca Franța?
M.S. –
Pasărea mălai visează. Franța, ca și România, plecând de la proporții și
asemănări distincte, suferă de aceleași simptome cauzate de influența
curentelor financiare apatride și a deciziilor luate de funcționari nealeși,
care-și impun voința indiferent de rezultatul din urnele naționale. Campania
electorală din 2017, a fost prilejul de-a afla acest lucru în mod oficial,
candidați precum François Asselineau, Nathalie Artaud, sau Jacques Cheminade,
au străpuns tavanul de sticlă și au avut curajul să vorbească despre marile
orientări economice (GOPE), impuse din oficiu oricărui candidat ales, oricărui
guvern și asta indiferent de culoarea politică anunțată.
S.C. –
Insinuați că Franța mimează democrația, aranjează alegerile?
M.S. – Eu nu
v-am spus că se aranjează alegerile, v-am spus că rezultatul lor nu schimbă cu
nimic orientările decise de U.E., oamenii votează degeaba. Este mai subtil și
mult mai ușor să transformi procesul democratic în ceva steril. De ce să te
chinui să furi alegerile, când poți să furi candidații, să mimezi democrația,
înțelegeți?
S.C. – Nu
puteți să spuneți că toți candidații sunt corupți?
M.S. – In
cazul de față nu putem vorbi de corupție, ci mai degrabă de trădarea unui
sistem politic în incapacitate, o adunătură formală. Și dacă vorbim de un om
cinstit, onest, populist, adică un naționalist care ar vrea să dea de pământ cu
sistemul, cine află despre el, cine îl promovează, cine îi finanțează
campania, cine îi acordă timp de emisie,
cine îi interpretează declarațiile și, în cele din urmă, cine îl desființează?
Alături de curentele financiare, mass media joacă un rol central în alegeri,
opinia publică este prelucrată, controlată, orientată. În final, în cursa
electorală, rămân doar candidații sistemului, indiferent că vorbim de oameni
cunoscuți, sau fețe noi. Vorbim de eșichierul politic dominant din ultimii
cincizeci de ani. Nimeni nu vine să deranjeze această ordine, lipsa fondurilor
pentru campanii și cenzura mass media, formează un zid insurmontabil,
deocamdată.
S.C. – In
sistemul actual, politicienii mai pot reprezenta interesul popular?
M.S. – Vă
reamintesc că democrația originală înseamnă puterea poporului, pentru popor, de
către popor. Dar nu oriunde, ci în cadrul arealului propriu, adică națiunea,
fiecare la el acasă. Dacă oamenii sunt puși în situația de-a alege numai
reprezentanți în acord cu U.E. și, mai ales, cu Banca centrală, atunci nu mai
putem vorbi de interesul popular.
S.C. – În
cadrul apartenenței la U.E., mai are relevanță să vorbim despre națiune?
M.S. –
Depinde de ce parte a gratiilor te afli? Dacă faci parte din aristocrația
conducătoare, din aparatul de stat, lucrezi în mass media, sau ești bancher,
atunci națiunea reprezintă un obstacol în calea fericirii. Dar dacă faci parte
din popor, atunci ai face bine să te ții cu dinții de aceasta fiindcă națiunea
este ultimul refugiu de care dispune omul în fața progresiștilor.
S.C. – Va
referiți la partidele de stânga?
M.S. – Nu,
chiar deloc. Nu mai putem vorbi de pluralitate politică, simple amăgiri pentru
naivi. Indiferent că vorbim de partidele de stânga, de dreapta sau de centru,
rezultatul rămâne stabil, agenda progresistă avansează, este de neoprit. După
fapte și realități, observăm că spectrul politic reprezentativ este compromis,
neputincios, vândut și lucrează concertat împotriva interesului național,
împotriva interesului popular. Principiul fundamental al democrației este
ignorat, negat și tratat cu aroganță.
S.C. – Din
ceea ce spuneți, dacă nu mă înșel, reiese faptul că politicienii nu fac parte
din popor, nu credeți că vehiculați un concept greșit?
M.S. –
Poporul este masa asupra căreia se exercită puterea, politicienii, ca să numim
cele mai mărunte elemente ale sistemului, nu se află în acestă categorie.
Atunci când exersezi puterea asupra poporul ca să-l obligi să-și înțepe copiii
cu 11-12 vaccinuri, ocultând realitatea
efectelor reale asupra sănătății, putem vorbi de un abuz fenomenal de putere,
se numește totalitarism la stare brută. Faceți o anchetă obiectivă și încercați
să aflați câți politicieni, sau medici și-au otrăvit copiii cu 11-12 vaccinuri
și veți înțelege cine este poporul.
S.C. – Credeți
că democrația a devenit un concept depășit?
M.S. –
Nicidecum, dar formularea corectă este, Democrația reprezentativă. Adică forma
viciată a democrației, este un concept
infiltrat, diluat, deturnat și reformat după rețeta aristocrației cosmopolite care,
după căderea U.R.S.S., a reînființat un centru de putere transnațional
independent de voințele populare, un sistem în opoziție radicală cu democrația
stricto sensu.
S.C. – Îmi
scapă ceva, insinuați că uniunea europeană este condusă de ruși?
M.S. – Nu,
dar subiectul este foarte complex și nu cred că poate fi abordat în cadrul
acestui interviu.
S.C. –
Politologii spun că Rusia este un regim mai degrabă dictatorial, puteți nega
faptul că Europa este un spațiu democratic?
M.S. –
Democrația despre care vorbiți, în ultimele decenii, nu a făcut altceva decât
să bombardeze țări nevinovate, să schimbe regimuri legitime, să acapareze
resurse suverane, să producă haos și terorism globalizat, să facă din
occidentali șomeri și să producă sclavi în lumea a treia. Dictatura despre care
vorbiți, în ultimii ani, a provocat o reechilibrare a forțelor pe mapamond,
obligând mașinăria sionisto-americană de război să bată în retragere.
Intervenția Rusiei în Siria și în Crimeea demonstrând acest lucru. Astfel spus,
de aici înainte, democrațiile occidentale vor avea dificultăți din ce în ce mai
mari în a subjuga și teroriza națiunile
independente de pe glob.
S.C. –
Orientul rămâne un subiect foarte complex și discutabil, dar în interiorul
Europei, putem vorbi de influențe americane?
M.S. – Când
vorbim de Europa, ne referim la un continent compus din națiuni distincte, prin
urmare, fiecare țară are interese proprii. Prin înființarea U.E., aceste
interese au fost deturnate, normalizate și apoi anihilate. Uniunea Europeană
arată, prin toate pozițiile sale, și îndeosebi prin legile și normele pe care
le impune prin forță, indiferent de sectorul vizat, că este doar o instituție
de tip paravan, care acționează în subordinea și în serviciul marelui capital
privat transnațional. Ori capitalul transnațional, tradus prin bănci și
multinaționale, este deținut în proporție de 90 la sută de americani. Vă las pe
dvs să trageți propriile concluzii.
S.C. – Bine,
dar uniunea europeană nu poate fi asemănată cu o dictatură?
M.S. – Este
o chestiune de terminologie și de abordare a realităților dincolo de discursul
oficial. U.E. nu mai este un spațiu democratic din 2006. Vă reamintesc că țări
precum Franța, Olanda, Danemarca, Suedia sau Irlanda au votat NU la
referendumurile organizate pentru ratificarea Constituției Europene. Din păcate
pentru ceea ce avea să urmeze, establishment-ul, care devenea tot mai vizibil
și mai agresiv, a ratificat prin forță proiectul antidemocratic în data de 13
decembrie 2007, la Lisabona, în corelare perfectă cu așa-zisa criză financiară
provocată de bănci private americane, toate în legătură cu Goldman Sachs. În ce
măsură putem spune că ignorarea votului și infiltrarea finanțelor
transnaționale în Europa, a respectat principiile democratice?
S.C. – Nu
cred că Goldman Sachs are capacitatea să influențeze U.E. Afirmația dvs pare
oarecum exagerată, hazardată.
M.S. –
Goldman Sachs, nu. Dar Banca centrală europeană, da. Din anii ’90, în perioada
lui Bill Clinton, toți președinții Băncii centrale au lucrat la un moment dat
pentru Goldman Sachs. Dacă îmi permiteți expresia aș spune că, hazardul nu este
un drum cu sens unic.
S.C. – Să
revenim la subiect, credeți că locul României este alături de sfera de
influență rusă?
M.S. –
Vorbiți de România prin prisma opoziției Rusia-Occident, de ce nu luați în
considerare și varianta independenței naționale, a suveranității populare, a
democrației la care faceți referire? De ce nu credeți în capacitatea de
autodeterminare a popoarelor? Eu nu sunt nici pro-rus, nici pro-U.E și nici pro-tocol. Sunt pro-român, sunt pentru independența și
demnitatea nemijlocită a neamului meu.
În definitiv, sunt un naționalist convins, cred în libertatea și
destinul propriu a oricărui om.
S.C. –
România este membru NATO, aproprierea de Rusia nu ar fi văzută ca o amenințare
pentru echilibrul din zonă, o trădare?
M.S. –
Occidentul nu este în poziția de a preda lecții de echilibristică zonală și
nici nu este calificat să vorbească despre trădare. Să nu uităm că occidentul
ne-a dat pe mâna prietenilor lui Felix M. Warburg… știți dvs, marele bancher
din New-York, amicul lui Troțki și Lenin… Nimeni nu poate impune unei națiuni dependența față de un
anumit regim politic, economic, sau militar, cu atât mai puțin așezarea unei
armate străine pe teritoriul său, altfel se numește că este sub ocupație.
S.C. – Rușii
au adus suferință în România, represiune, tiranie. Puteți nega acest lucru?
M.S. – Dacă
vreți neapărat să-i numiți ruși pe kominterniști, vă privește. Dar pentru mine
Anna Pauker, nu a fost nici rusoaică și nici româncă… haideți să mergem mai
departe atunci, ce vă face să credeți că ați scăpat de cei care au știut în
trecut să acapareze calitatea de ruși, strecurându-se după perestroika sub
calitatea de democrați, de europeni, de aliat strategic, sau de români?
Gândiți-vă bine la acest lucru pentru că, tocmai aici se află cacealmaua
istorică în care au căzut toți reeducații mass media, atât în Vest cât și în
Est, mai puțin grupul Vișegrád care își trăiește primele clipe de libertate de
după al-doilea război mondial.
S.C. – După
părerea dvs, grupul Vișegrád este pro-rus?
M.S. –
Grupul Vișegrád formează o antiteză sănătoasă și demnă de respect în fața
agendei marxiste impusă de U.E. Dar este la fel de adevărat că fără sprijinul
neoficial al Rusiei, nucleul de rezistență format din acest grup ar fi anihilat
în 24 de ore după modelul Iugoslaviei în aplauzele occidentalilor care, cel mai
probabil, ar striga că democrația a învins, ura, ura, etc.
S.C. – Nu
sunteți foarte tandru cu mass media, nu credeți că este nevoie de presă liberă,
independentă?
M.S. –
Există o presă liberă sub forma publicațiilor independente de pe internet, dar
acestea sunt lipsite de fonduri și izolate din câmpul informațional generalist,
fapt care le limitează capacitatea de difuzare spre mase. De partea cealaltă,
în liga profesionistă, aveți balaurul mass media care este o formă de negare a
presei libere, un control al informației, o cenzură a realității, o reformă a
firescului, o manipulare a realului. Mass media este pentru libertatea presei,
ceea ce a fost colectivizarea pentru țărani, ori naționalizarea pentru
proprietățile private. Să fiu mai explicit, atâta timp cât jurnaliștii
profesioniști, care nu sunt nimic altceva decât linia întâi a trupelor de
ocupație mentală, vor continua să se plimbe liniștiți prin România, vor fi
lăsați să producă materie antinațională, anticreștină, antitradițională,
antiromânească – deformând și defăimând, împotriva interesului popular, orice
acțiune de apărare a valorilor fundamentale, orice încercare de ieșire din
robie; ne vom afla la ani lumină distanță de orice inițiativă populară,
politică, naționalistă, anti-imperialistă.
S.C. – După
sirieni, românii reprezintă cea mai mare masă de imigranți din Europa. Credeți
că România poate să reziste în viitor fără această populație activă?
M.S. – Să nu
facem amalgam, musulmanii despre care vorbiți, au fost expatriați în mod
expeditiv de axa sionisto-americană care, după bombardamentele și procesele
trucate, au asasinat conducătorii legitimi și au favorizat instalarea
regimurilor teroriste. Revărsarea populațiilor musulmane spre Europa, nu
este întâmplătoare, ci dirijată, nici
măcar subtil și, mai grav, este presărată cu teroriști. De partea cealaltă, românii au fost victimele unui regim de
ocupație mediatico-politico-financiar care a destabilizat națiunea în mod
gradual, după interese succesive. Bombardamentele au fost înlocuite cu
distrugerea țesutului industrial, cedarea băncii naționale, ocuparea tuturor
sectoarelor economice, strategice, politice, etc. Putem vorbi despre o formă de
terorism disimulat după aparatul falsei democrații.
S.C. – Ați
făcut referire la o populație musulmană presărată cu teroriști, nu credeți
că comiteți și dvs un amalgam, numindu-i
pe toți musulmanii teroriști?
M.S. –
Amalgamul, ca argument de atac, alături de rasism, xenofobie și islamofobie,
sunt elemente de comunicare ofensive folosite de mass media pentru a anihila
din fașă orice revendicare protecționistă în fața valului de imigranți. Și
totuși, am să intru în jocul dvs. și am să-mi reformulez afirmația: nu toți
musulmanii sunt islamiști și nu toți islamiștii sunt teroriști, dar tot
teroriștii sunt musulmani. Vă place mai mult acest aforism?
S.C. – Putem
vorbi despre terorism în Occident, dar în România?
M.S. –
Absolut, da! Terorismul poate căpăta diferite forme, acesta se poate disimula
după directive europene, reforme economice, împrumuturi la F.M.I, Banca
centrală, politici pro-imigrație, negarea suveranității populare, izgonirea
populațiilor indigene, fast-food, etc. Terorismul este practicat pe sectoare,
sub diferite forme, în funcție de interesul și intervalul istoric. Nu există
nicio diferență între o bombă care sfârtecă corpuri nevinovate și o reformă
ucigașă care pune în genunchi o națiune.
S.C. – Mă
scuzați, dar nu am înțeles ceva, vorbeam de terorism și ați menționat
fast-food?
M.S. – În
S.U.A. patruzeci la sută din oamenii diagnosticați cu cancer suferă de
obezitate. Circa 45% la sută din adulți și 25% din copii suferă de obezitate.
Vorbim despre o adevărată bombă cu
întârziere și totuși, guvernul american permite industriei fast-food să facă
200 de miliarde pe an din vânzarea cancerului și a obezității. Este cunoscut faptul că obezitatea provoacă
teamă, neîncredere, dependență, panică, paranoia și nesiguranță. Terorismul
acționează după aceleași principii.
S.C. – Unele
voci din diaspora, o să-l amintim doar pe Paul Goma, vorbesc despre un plan de
înlocuire a populației din România. În ce constă această înlocuire?
M.S. –
Înlocuirea despre care a vorbit Paul Goma este o problemă strict românească și
face referire la înlocuirea poporului român cu populația actuală a Israelului.
De partea cealaltă, în Occident se vorbește despre „Marea înlocuire” și este o
problemă abordată de intelectualii din Vest. În Franța, Renaud Camus a
demonstrat că „Marea înlocuire” nu este un concept ideologic, ci o realitate
palpabilă și este, probabil, cel mai mare șoc civilizațional pe care l-a
cunoscut Franța și mai pe larg Occidentul. Marea înlocuire se rezumă prin
schimbarea de populații și este vizibilă cu ochiul liber în orice aglomerație,
spital, școală, supermarket, etc. Însă,
mare înlocuire nu se traduce doar prin schimbarea populațiilor indigene, ci și
prin schimbarea civilizațiilor, a culturilor, a tradițiilor, a modelului de
gândire, de exprimare, de percepție, a felului de a privi mediul înconjurător.
Diferența dintre regimurile totalitare asumate și regimurile așa-zise
democratice constă în metodologia de constrângere și condiționare a maselor.
Putem vorbi de o adevărată revoluție a modului de detenție, Gherla, iadul
comunist fiind surclasat! În pușcăria capitalistă, celulele și zidurile au fost
înlocuite cu manipularea ideologică, sârma ghimpată cu șantajul financiar, și
gardienii înarmați s-au preschimbat în jurnaliști corupți care trag cu salve
neîntrerupte și fără somație în deținuți, cu minciuni letale.
S.C. – Din
nou, nu credeți că sună a discurs complotist?
M.S. – În
timp ce Catedralele cad sub acțiunea buldozerelor, moscheile se ridică din
banii publici. În timp ce albii sunt tot mai tolerați de speța conducătoare,
minoritățile sunt impuse ca model dominant. În timp ce creștinii sunt din ce în
ce mai ridiculizați, musulmanii sunt promovați pe toate căile. În timp ce
familia creștină este din ce în ce mai hăituită, sodomiștii își fac de cap
defilând în stradă cu copii adoptați în cârcă, uneori smulși din brațele
mamelor de organizațiile de stat… are rost să mai continui?
S.C. – La ce
vă referiți?
M.S. – Că doi pederaști se pot căsători și adopta
copii nevinovați, răpiți, uneori, chiar din brațele părinților de instituțiile
statului. Mă refer la Barnevernet-ul din Norvegia și cazul familiei Bodnariu.
Nu este un caz izolat, drama are loc în toate țările nordice, în Suedia,
Anglia, Germania și se întinde treptat în toată Europa.
S.C. – Să
revenim la conceptul marii înlocuiri și complexitatea acestuia, este și România
o țară în proces de înlocuire?
M.S. – Vă
repet, marea înlocuire nu este un concept, ci o realitate palpabilă. Când
vorbim de România, înlocuirea a fost realizată pe plan formal la nivel
cultural, social, oarecum ideologic, și într-o măsură mai mică pe plan
spiritual. Însă pe fond, marea înlocuire, ca multe alte totalitarisme încercate
pe neamul nostru, a fost scurtcircuitată de intervalul istoric și substanța
profundă din care românii sunt plămădiți.
S.C. –
Anumiți intelectuali vorbesc despre o imposibilitate de adaptare a poporului
român, incriminând tocmai substanța profundă și specificul românesc care
vorbiți, spunând că reprezintă un
obstacol în fața progresului. Cum ați încadra această specificitate?
M.S. – Nu
putem porni de la o teză subiectivă pentru a ajunge la concluzia unei
specificități, ar fi prea ușor. Intelectualii despre care vorbiți, sunt de fapt
telectuali, adică propagandiști autorizați de sistem. Dacă ar spune ceva real
despre poporul român, nu i-am mai vedea pe la televizor și nici nu și-ar mai
vinde cărțile. Apoi, cred că este firesc să nu înțeleagă complexitatea ființei
profunde a unui neam atât de vechi. Ca să fiu mai explicit, pot să vă spun că
românii în marea lor majoritate dispun de un geniu pe care străinii de țară, de
neam și de Dumnezeu nu-l pot înțelege. Este un fel de înțelepciune a
eternității, o gândire tipic românească, străveche, dezlegată de influențe
străine, o filozofie național creștină, tradițională, profund țărănească și de
sine stătătoare. Un fel de coerență cu natura, de intimitate cu anotimpurile –
genială prin simplitatea ei, o viziune despre viață care transcende asupra
oricărei încercări istorice de mistificare și modificare a valorilor
fundamentale. Acesta este marele geniu al culturii românești originale pe care
telectualii încearcă să-l distrugă.
S.C. –
Vorbiți despre oameni care își cunosc istoria, tradițiile și sunt impregnați de
cultura românească, dar credeți că tinerele generații vor ști să ducă ștafeta
mai departe?
M.S. – Tinerii din România pot fi duși cu barca o
vreme, păcăliți pe o anumită perioadă de timp să îmbrățișeze curente
lăturalnice, umaniste, filozofico-nihiliste, abstracte, goale de sens, într-un
cuvânt, iudaizate. Însă, de fiecare dată, acționează asupra lor o forță
superioară care-i atrage înapoi în rostul vieții, pe cărarea continuității, în
etern, spre Dumnezeu. Românul nu-i treabă ușoară, e alunecos, teribil de
rezistent, el nu poate fi asimilat de nimeni și de nimic, învinge timpul de
fiecare dată, e unic prin ființa sa, superior prin destinul său. Cât despre
planul înlocuirii, fragmentării și risipirii, acesta a eșuat deja. Izgonirea
din țară a milioanelor de români nu a produs terenul prielnic marii înlocuiri,
ci mai degrabă cel al deconspirării lor, a tuturor dușmanilor noștri și, mai
ales, a minciunii Occidentale – care, să nu uităm, a fost folosită ca monedă de
schimb pentru a distruge continuitatea noastră – reformând chiar în acest
moment, printr-un ricoșeu incredibil, idealul național. Conștiința reacționară
a Neamului Românesc se află în exil.
S.C. – La ce
vă referiți, unde vreți să ajungeți?
M.S. – Fără
să realizeze, milioanele de români de pretutindeni își ascut săbiile
inteligenței pe ruinele Occidentului. Se vor întoarce acasă la momentul
potrivit, cu un naționalism fierbinte, implacabil, revoluționar! Atunci, pe
nevăzute o să înceapă exodul trădătorilor, renașterea României. Cei de afară
împreună cu cei de acasă, uniți în această inversare neașteptată a forțelor
continentale își vor regăsi interesul comun, calea libertății, reînnoind cu
idealul național.Atunci, cu ajutorul lui Dumnezeu, vom avea ce nu are nici un
popor prins în ghearele U.E., o națiune liberă. Nu trebuie să acceptăm altă
cale.
S.C. –
Înțeleg din ceea ce spuneți că nu aveți de gând să vă reconciliați cu ideea
unui viitor comun în Europa?
M.S. – Fără
români, Occidentul ar fi fost islamizat de mult, dar asta nu i-a împiedicat să
ne trateze cu dispreț începând din anii ’90. Cert este că noi nu am decis să ne
sinucidem în grup alături de vestici, e treaba lor, e viața lor, e moartea lor.
Multiculturalismul este perceput foarte prost în Europa răsăriteană. Pentru
români, islamul a reprezentat dintotdeauna un imperiu cuceritor, iar lupta
împotriva acestuia a lăsat urme adânci pe pământul nostru sacru, atât prin
jertfele strămoșilor, cât și prin sângele dușmanilor. Consider că vestul, din
păcate, își trădează partea de continent, trecutul, istoria, civilizația; își
cedează pământul, casele, femeile, copiii, sângele. Asta este, situația e
destul de tristă, asistăm la un genocid consfințit, dar nu ne privește pe noi.
Până la urmă nu împărțim aceleiași valori, aceleași crezuri, nu am avut și nu
vom avea niciodată un destin similar. Cancerul provocat în Europa de revoluția
iudeo-masonică din 1789, nu a reușit să producă metastaze mortale în Est,
sistemul imunitar răsăritean le-a anihilat. In definitiv, dacă apartenența la
U.E. se traduce prin ieșirea României din istorie, atunci trebuie să scăpăm cât
mai repede din această structură.
S.C. – Cum
vedeți viitorul în Europa?
M.S. – În
primul rând, nu cred că toate ouăle sunt bune pentru omletă. Când vorbim de
viitor, trebuie să disociem construcția europeană, de interesul real al
Europei. Eu cred că vom asista la o inversare nimicitoare a istoriei, toate semnalele
ne arată că populațiile occidentale – Italia rămâne o enigmă – au capitulat în
fața evidențelor. Re-imigrația masivă spre țările de proveniență a populațiilor
venite din Africa de Nord, sub Sahariană și din Orient ar rămâne singura
soluție de salvare pentru ei, dar nu cred că axa sionisto-americană împarte
același punct de vedere, mai ales acum când se află atât de aproape de reușită.
În definitiv, cheia rezolvării se află în Europa originală, de matcă. Viitorul
Europei creștine, albă, tradițională, morală și liberă stă în mâinile noastre,
am devenit garanții Europei.
S.C. – E de
bine, e de rău?
M.S. – Este
așa cum este. Avem posibilitatea de-a rescrie istoria Europei cu litere de aur
și asta împotriva globalismului neo-liberal, a Vițelului de aur. Este o
obligație istorică, un legământ cu învățămintele creștine lăsate de Iisus
Hristos la care trebuie să răspundem, prezent.
S.C. – Mulți
Occidentali nu sunt de acord cu ce se întâmplă în U.E., votul spre partidele de
extremă dreapta se evidențiază tot mai mult. Cum credeți că acest viraj politic
o să influențeze deznodământul în următorii ani?
M.S. – Așa
cum am mai spus, nu cred în antitezele oferite de sistem. Aceste partide
evoluează într-un penitenciar politic și sunt folosite de elită pentru a genera
o falsă impresie de pluralitate politică. De asemenea, prin demonizarea acestor
partide, de fapt a electoratului, se creează condițiile necesare pentru a
justifica necesitatea partidelor tradiționale. Acest joc al aparențelor permite
controlul spațiului zis democratic. Partidele zise extreme joacă după regula
tergiversării, ținând electoratul naționalist într-o perpetuă dezamăgire și
sufocare: stați calm, fiți încrezători, nu vă revoltați, suntem de neoprit,
într-o zi vom câștiga alegerile, Ura, ura, etc. Între timp, Occidentalii sunt
tot mai colorați.
S.C. – Scapă
cine poate?
M.S. –
Întrevăd că în următorii 20-30 de ani, odată cu împlinirea agendei anticipate
de Stephen Smith, africanizarea Europei, un număr foarte important de
occidentali își vor lichida activele și își vor părăsi teritoriile pentru a-și
îndrepta pașii spre Est. Revărsarea populațiilor de rasă albă din clasele
mijlocii și superioare este inevitabilă, logică, altfel vor dispărea în 3-4
generații.
S.C. – Nu
credeți că multiculturalismul poate produce o societate echilibrată, armonioasă
și acceptabilă pentru populațiile albe?
M.S. –
Probabil că o să meargă, o vreme, dar să vedem cum o să explicăm albilor că
această societate trebuie să se facă fără ei, dar pe pământul lor?
Multiculturalismul o să aibă o durată de viață limitată și în câteva generații
rasele vor fi normalizate, omogenitatea o să devină noua normă, o sub rasă
hibridă o să domine și o să intrăm în era metisului occidental.
S.C. – Să
spunem că acest scenariu de anticipare devine o realitate, care credeți că ar
fi rolul României?
M.S. –
România trebuie să integreze cât mai repede grupul Visegrád, dar dintr-o
poziție de independență totală fața de U.E. și NATO, și să formeze un bloc de
rezistență care să extindă cooperarea cu țările vecinii, Bulgaria, Serbia,
Ungaria, Republica Moldova, etc.
S.C. – Dacă
înțeleg bine, vă referiți la ieșirea României din U.E.?
M.S. –
Ieșirea României din U.E. este inevitabilă, istorică. Dacă ținem cont de creșterea
tot mai accentuată a tensiunilor și
brațului de fier angajat între Bruxelles și grupul Vișegrád, în special
cu Polonia și Ungaria, realizăm că este o chestiune de timp până la implozie.
Problema României în acestă configurație dezirabilă stă în momentum, nicidecum
nu trebuie să ajungem în poziția ultimului trădător din Est, adunat cu fărașul
din milă, sau din necesitățile geo-strategice, ar fi o rușine pentru demnitatea
noastră și un handicap major în negocierilor viitoare.
S.C. – Nu
credeți că ieșirea noastră din U.E și NATO ar pune în pericol siguranța
României?
M.S. –
Siguranță României față de cine, vorbiți despre Rusia, Republica Moldova,
Polonia, Ungaria, Serbia, China… cine vrea să ne atace, Mehmed al II-doilea? Vă
rog, haideți să fim realiști. Sunt trei motive majore care provoacă
instabilitate în lume și toate sunt interconectate între ele. De la înființarea
Rezervei Federale, care este o bancă centrală privată, mașinăria de război
americană a fost creditată fără acoperire reală, doar hârtie. Fără războaie,
controlul resurselor planetare, șantajul financiar și imperialismul economic,
S.U.A. ar intra imediat în faliment. Economia internă a Statelor Unite este
deținută și controlată în quasi totalitate de o plutocrație care a preluat
controlul prin cele trei bănci cunoscute care administrează întreaga masă
monetară și financiară în folosul acestei plutocrații. Marele economist,
Charles Gave, om de rețea și fin cunoscător al fenomenului transnațional,
vorbește despre o organizație criminală, aș zice că folosește un termen prea
cordial. Conflictul permanent cu țările arabe este condiția sine-qua-non pentru
a putea menține populația Israelului într-un spațiu geografic care nu-i
aparține, întreținând acest conflict permanent pentru a provoca, menține și
justifica starea continuă de nesiguranță în lume. În definitiv, războiul
permanent este o investiție pentru aristocrația jidănească din New-York, o
necesitate economică pentru supraviețuirea hotelului american, elementul de
bază al agendei globaliste și, nu în ultim rând, argumentul de forță al
iudaismului politic. Aceasta este cutia pandorei, restul e literatură mass
media.
S.C. –
Plecând de la acestă constatare, și dacă România ar ieșii din această sferă de
influență, nu credeți că am fi izolați din punct de vedere comercial?
M.S. –
Încercările de izolare s-ar solda cu un eșec total. Nu mai suntem în anii ’90,
Perestroika a anihilat U.R.S.S.-ul dar nu a reușit să transforme Rusia într-o
colonie cosmopolită. Renașterea Rusiei a creat o lume multipolară. China a
devenit cea mai mare forța economică din lume și alături de India, Brazilia,
Africa de Sud și Rusia au format BRICs, o adevărată structură și un simbol al schimbării în
puterea economică mondială, creând o alternativă salutară la organizația criminală
amintită de Charles Gave – Banca Mondială și F.M.I. Avem la îndemână
posibilitatea înființării unui parteneriat strategic-comercial în sânul grupului Visegrád, acest parteneriat nu poate
fi împiedicat să devină un factor de stabilitate și prosperitate în zonă.
Datorită poziției geografice, România poate să joace un rol esențial în această
construcție. Portul din Constanța reprezintă o adevărată deschidere spre lume,
acesta poate să devină cel mai important port din Europa, imaginați-vă cam ce
venituri am putea genera numai din taxe?
Recuperarea pământurilor cedate împotriva interesului național și
relansarea agriculturii pe modelul biologic, reînființarea și reabilitarea
structurii industriale, posibilă numai prin finanțarea noilor parteneri care ar
avea tot interesul să sprijine dezvoltarea infrastructurilor și a serviciilor.
Această dinamică ar relansa imediat piața muncii și exportul, vorbim de
milioane de locuri de muncă. Noile
investiții ne-ar permite ca după naționalizarea tuturor resurselor ale solului
și subsolului, să reînnoim cu exploatarea și distribuția bogățiilor cu care am
fost înzestrați. Posibilitățile sunt infinite, dar numai o țară liberă și
suverană poate pretinde la izbăvire. Tocmai din această cauză se fac eforturi
atât de mari să rămânem în stadiul de colonie, un posibil loc de retragere
pentru înlocuirea de care a vorbit, Paul Goma.
S.C. – Ați
prezentat o viziune foarte pozitivă, dar cum putem realiza acest lucru cu o
clasă politică compromisă?
M.S. –
Întreg sistemul trebuie dinamitat, poporul trebuie să-și reia ce-i revine de
drept, trebuie să înceapă rebeliunea, răscoala, insurecția. Armata trebuie
să-și reia atribuțiile reale, să audă strigătul națiunii și să sprijine poporul
în răsturnarea acestui regim, să-i judece, și dacă sunt vinovați de înaltă
trădare, și sunt, să fie împușcați în Piața Universității. Trebuie instituit o
nouă formă de guvernare bazată pe democrația directă, puterea, controlul și
voința nemijlocită a poporului român trebuie
să prevaleze în orice situație. Constituția trebuie să fie rescrisă pentru a
garanta suveranitatea țării, a tuturor resurselor, a pământului, a băncii
naționale, a monedei naționale și, mai ales,
a poporului. Trebuie interzise partidele politice, monopolurile private,
lobby-iști și ONG-uri străine pe teritoriul național, conflictele de interes trebuie pedepsite cu
închisoare fermă și actele de înalta trădare prin pedeapsa cu moartea. Ar
trebui să preluăm, să adaptăm și să perfecționăm modelul elvețian.
S.C. – Care sunt calitățile principale ale
democrației directe?
M.S. –
Democrația directă împiedică accesul la conducere al oamenilor necinstiți sau
incompetenți, fiind asociată cu mecanisme complementare de filtrare și control
stabilite în raport cu interesul general și voința populară. Adevărata
democrație nu desemnează regi, stăpâni sau dictatori, nu pune poporul în
custodia unui singur om atotputernic, a unui partid sau a mafiei bancare
transnaționale. Democrația directă este aceea care permite unui grup realmente
reprezentativ al societății să muncească cu devotament în folosul comunității
din care provin.
S.C. – După
părerea dvs, care este principala problemă a României, ce anume ne ține pe loc?
M.S. – Lipsa
de orizont, lipsa informației și lipsa înțelegerii că singura manieră viabilă și
realistă prin care un om se poate îngriji și gospodări, dar și o familie, un
sat, o comună, un oraș, un județ, o regiune și o națiune, în general, este prin
implicarea activă, neîntreruptă și directă a tuturor membrilor interesați. Dacă
într-o familie se ajunge în situația în care nici tatăl, nici mama nu-și mai
arată interesul, grija și nu se implică la modul cel mai serios în treburile
zilnice, atunci nu mai există nici familie, nici copii, nici casă, iar viață
lor va fi sortită eșecului. Lipsa acestei dinamici esențiale de gospodărire și
organizare internă duce la apariția intermediarilor, care, în mod natural, vor
ajunge în cele din urmă să uneltească împotriva interesului comun.
S.C. –
Anumiți intelectuali din țară încearcă să trezească aceste sentimente, Dan
Puric ocupă această poziție, ce părere aveți?
M.S. – Dan
Puric ocupă poziția pe care o ocupă paznicii sistemului în toată Europa. Rolul
lui este să ducă românismul și ortodoxismul
în zona misticului, în complexitatea banalului, în derizoriu. Ca să
câștige încrederea oamenilor care nu realizează că un populist onest nu ar fi
omniprezent la TV, aceste personaje forțează
ușile deschise denuntând globalismul neo-liberal, planurile ocultei
financiare, genocidul alb, islamizarea Europei și bineînțeles, amenințarea
Rusiei, având grijă să nu se ajungă la întrebarea care deranjează și anume că,
cei care provoacă aceste atrocități sunt membrii comunității care-i promovează
pe acești mari români. In definitiv, poziția naționalistului de serviciu este
asigurată de un actor, de oricine, aiurea, dar niciodată de un naționalist
român adevărat. Dacă îmi aduc bine aminte, în urmă cu câțiva ani părintele
Iustin Pârvu, Dumnezeu să-l odihnească, spunea că acesta (Dan Puric) s-a opus
proiectului de a se construi o mănăstire ortodoxă la Aiud pentru Sfinții
Închisorilor, solicitând în locul acesteia un centru cultural ecumenic.
Revelator, nu-i așa? Eu l-aș sfătui să se lase de citate și în loc să practice
gândirea de duminică, mai bine și-ar exersa talentul actoricesc în cadrul
teatral și poate că, în ziua eliberării, vom uita că a fost recrutat de
Securitate în 1976, când avea doar 17 ani.
S.C. –
Sunteți un intelectual, un publicist și un scriitor angajat, v-ați gândit să faceți politică?
M.S. – Nu
cred că sunt un intelectual, poate mai degrabă un liber cugetător și cel mai
probabil, un populist înrăit. Pentru mine un intelectual care intră în
politică, este un intelectual ratat.
S.C. – De ce
nu vă întoarceți în România?
M.S. –
Momentul nu este încă potrivit. Atunci când dușmanul ocupă națiunea, elitele
sunt vândute și poporul este supus, rezistența se face în vârful munților sau
în afara granițelor, altfel națiunea dispare.
S.C. – Ați
scris o carte care se numește Manifest Cartea Neagră a României. Ce ne puteți
spune despre ea?
M.S. –
Plecând de la o stare accentuată de dezacord cu realitatea impusă, am făcut o
imersiune profundă în gunoiul societății europene provocat de revoluția
bolșevică, primul și al-doilea război mondial. Căutând elemente de înțelegere
am ajuns la cauze și analizând conținutul, spre surprinderea mea, am găsit
cutiile negre ale României. Manifest Cartea Neagră a României este nota mea
sinteză.
S.C. – Ca să
nu-mi reproșeze colegii că nu respect rigorile meseriei, trebuie neapărat să vă
întreb: sunteți un antisemit?
M.S. – Vă
mulțumesc pentru rigurozitate. Cred că cea mai bună definiție dată
antisemitismului aparține marelui jurnalist și critic literar, Bernard Lazar,
citez: „Antisemitismul se află în gestație permanentă în jidan și nu în
antisemit.”
S.C. – Bine,
dar care este poziția dvs?
M.S. –
Imaginați-vă pentru o clipă următorul scenariu de groază: uzurpând identitatea
românească străveche, niște țigani fără scrupule, de diferite naționalități,
împrăștiați pe întreg mapamondul, ar lucra concertat la distrugerea și
anihilarea tuturor edificiilor create de marea civilizație iudaică. În măsura
în care aceștia ar fi deconspirați, oare, ar ezita cineva să-i numească,
români? Și dacă ar face-o, pe bună dreptate de astfel, credeți că țiganii ar
scăpa basma curată acuzându-și victimele de antidacism? Să fim serioși.
George Anca
POEZIE-TABU LA
PUȘI DINULESCU
Joi 14 noiembrie 2013 (scrisesem
2913), Boema 33 s-a deschis cu poezii de Puși Dinulescu, recitate de autor și
de actrița Vali Pena. Ca și cum legenda pornografierii se confirma, potrivit
avocatului acuzării, Marcel Fandarac, a intervenit, în apărare, Mircea Bârsilă,
declarându-l pe Puși erou pentru nocturnitate. Daniel Vorona a suflat: mare
literatură (replică la ceva gen: asta nu e poezie). Pe tema cum scriu
prozatorii poezie, fusese evocat și poemul The Sea Sprite And The Shooting Sea
de Jack London. Și o părere că Puși se expune dinadins, pentru a fi mitraliat.
Căci, nu? „Tu non sei e non sarai / Publius Vergillius Maro / mai” (Pb,7)
Cum și-a publicat poeziile pe cont propriu, ca Joyce sau Eliade, mai că
nu s-au băgat în seamă, ci s-au tabuizat ca la carte. După Poezii bestiale,
(Pb) 2002, a urmat Frumoasa și lapovița poezii intraductibile și interzise
tinerilor sub 16 ani (Fșl), 2006. Prima include, în ordine alfabetică, 240 de
poezii, „rod al unor decenii de speranțe și obrăznicii”, a doua își
radicalizează programatic tabu-ul: „Această carte va face multe fețe să se
posomorască la întâlnirea cu cele mai dure cuvinte posibile din limba română,
cuvinte care exprimă de obicei organe sau acte sexuale și chiar anume chestii,
care pot fi taxate drept perversități: laba, muia și cam atât. / Totuși eu nu
sunt vulgar, nu sunt poate decât un terorist al limbajului, pe care-l folosesc
fără perdea, fără mănuși sau altfel de prezervativ. / Numai din obrăznicie. Nu
și din ordinărie”. (Fșl, 5). Totalitatea agresiunii ludice, cu scoaterea
chiloților la o petrecere, ar fi procedeul comediei de peste masca sa.
Cauzativ neglijat de critici cu
istorii iertate, rămâne ca un Marian Popa să tabelizeze comparatist acest neo
spital al amorului, cu sau fără Zulnia, încă ducală, a lui Conachi. De student,
a audiat chiar în amfiteatru crudități din cântecele unor artiști populari
aduși de profesorul Mihai Pop, cât să-și ia, cu Sion, eufemistic, poeziile
drept ceasuri de mulțămire. Sau decameron-vodevil în căldurile ciumei
comuniste. “Și cauza în karma se restrânge, / Cu limfă, cu organe și cu sânge”
(Fșl. 69).
Poetul, actor de mare fractură
interioară – un obraz plânge, altul râde -, deapănă un jurnal erotic, mimat
argotic, defulatoriu, masochist, misogin, hamletian, huysmansian... Lăsăm
Burlacul de la șosea spre Mogoșoaia, Îngerul contabil din Gașca și diavolul, ba
Robert Calul, nu și țoapele tot așa de teatrale, baladabile. Să tot fi făcut
60, că la 70 a tradus Lorca. O tramă de dramă perpetuă, prană
panaramă-dell'arte-bășcălion, a nu mai ieși, cândva, din repertorii și
stagiuni. „A fi amorezat sub luna care arde... / A sta fragmentic... / Asta e
identic / Cu-a amăgi câte-un adaos / Marelui, cumplitului haos” (Pb, 7).
Comedia comediilor și toate-s
comedie-parodie-vinărie-superbie-romanțerie-sexomanie-honeyanye-pișărie-scatologie-ahfrumoserie-dezbrăcărie-sfidărie-bășcălie-țigărărie-amorărie-rimărie-berărie-broscărie-țățărie-țâțărie-golănie-menajerie-iubirărie-stomatologie-nasolerie-dorărie-derizorărie-cabotinerie-calamburărie-blonderie-idilerie-futerie-pușerie-cărnărie-linderie-lăcărie-viscolerie-cronicărie
(dacă n-a ieșit cel mai lung cuvânt de cuvinte despuiate din orgia foarte
calculată estetic-antitetic, stop... se trece la
Fșl)-bleu-verterie-mușcătorie-futincurie-pizdamătie-singenistrie-vremvremerie-episoderie-futulerie-inginerie-frigiderie-tengurărie-eroterie-limerickărie-luminoscoperie-
mahmuderie-soneterie-tărbăcărie-dementerie-veronicărie-panahihirie.
Personaje Pb. Feminin: Cristina,
Roxana, Reli, Sanda, Angela, Olivia, Nuți, Eliza, Minodora, Viorica, Leana,
Gina, Cornelia, Puia, Ursula, Carmen, Augusta, Ilona, Moțica, Magda, Jeni,
Clementina, Silvia, Anca, Ioana, Mioara, Viviana, Tania, Lăcrămioara, Luci,
Linda, Magda, Mihaela, Milica, Anna, Rodica, Alina, Clitemnestra, Cassian Nina,
Eugenia, Tamara, Lili, inițiale. Masculin: William Shakespeare, Șekspir,
Publius Vergilius Maro, Vlase, Bogdan, Demis Roussos, Ilie, Costică, Chopin,
Bimbocel, E.A. Poe, Ovidiu, Mircea Cornișteanu, Yeti, Nae, Borg, Năstase,
Dumnezeu, Cezar, Hamlet, Ionel, Elvys, Cielito Lindo, Virgil Teodorescu, Radu,
Cristi, Puși, Dendrițoiu, Mazilu, Constantin Drăghici, Dante, Aristotel,
Platon, Joseph Haydn, Renoir, Ghiorghiu-Dej, Guy de Maupassant, Ion, Othello,
Gogol, Sorescu, Daniel Turcea, Theodor Vandervelde, Pascuale, Nichita,
Drăgănoiu, Sabin, Valentin Popescu, Net King Cole, John Coltrane.
Personaje Fșl: Dumnezeu, Puși
Dinulescu, Jeni, Gheorghiu-Dej, Năstase, Benedetto Croce, Băcuț, Eminescu,
Beniuc, Vasile-Alecsandri, Ildiko, Ursula, Aurora, Jacques Chirac, Veronici,
Chivu, Dumitrescu, Vinicius, Coca, Mugur Arvunescu, Monte Cristo, Knut Hamsun,
Flora Ion, Găboanță, Ilie, Ivan, Cozmâncă, Dan Petrescu, Buș. Puș, Emil, Doina,
Sanda, Sharon Stone, Ion Cristescu, Marivaux, Malraux, Fandarac, Ion Voicu,
Tanța, Gigel, Nea Stan, Anton Pann, Lucica, Daniel Suceavă, Duța, Melania,
Luminița, Marin Tarangul, Rică, Madam Constantinescu, Kant, Hegel, Coralia,
George, Mirela, Goguță, Azap.
Romanul scenic al sexuirii de
tinerețe (Pb), pe spații și personaje fibrilatorii, pe cât de simfonic, pe atât
de stradival, vrea să posomorască bombastic pudibonderia milenaristă. Lapovița
de-a doua (Fșl) nostalgiază sexul arătător printre ținute formalisme, destule
citabile clasic, nepistruiat-piz-pul, Tică. Pb:„Oricum, e bine dacă poți / Să
pui iubirii roți / Să meargă ca pe bulevard / Cu pas zglobiu de leopard, /Unde
neoanele se ard / Și nu e, vere, niciun gard” (12). „Dar poezia mea nu e
frivolă / Cum nu este nicio yolă, // Ce plutind pe marea asta verzulie /
Scoate-n vânt / Atâta și atâta bășcălie, / Cum nu-i alta pe pământ” (31). „Versurile
mele zălude / Cam impude, / Cam imude / Sau imunde” (62). „Și trecem prin
martiriul toamnei, / Se lasă întunericul mai jos, / Tot sunt mai ros, tot sunt
mai ros / De sentimentele care se-ntorc pe dos” (214). „Te cânt acum pe tine, /
Pe tine, care te-a călcat / Mașina 31 la intrarea în inima mea” (298). „Iată
italienii! / Descrie-i conștiincios, / Poet al străzii” (346).
Fșl: „Mi-a intrat pe geam o cracă
de cais, / Avea fructele coapte sau aproape... / Era în zori și trupul meu
între prosoape, / Trezit de-abia, se răzgândea din vis... // O zi cu soare
mult, o vară la-nceput / Era și în această gravă dimineață, / După o noapte de
bere, de țigări și greață... / Deodată am primit de la caise un sărut, // De
parfumuri dulci și-nvaporate. / Erau ca buzele unei studente, / Pierdută-n
doruri repetente... / Ca luna ce apune peste sate, / Ca puiul de cățea jigodic,
/ Ca geniul meu sinistru și parodic // În același timp // Caisul” (35). „Se
zbate să se prindă / În uter, efectul de oglindă / Al fecundării să întindă...
// Și-așa ieși din pul-un ou. / Mă simt și eu astfel erou. / Fundamentat de-al
futului ecou... (61).” „Trăise, până nu demult, în Mahmudia, / Un tip care
lucrase-n DIA / Și își iubea soția... // Dar nu-i plăcea din Puși Dinulescu /
Decât proza, nu gusta poezia / Și nici picanteria... / Dar într-o zi dezinteria
/ L-a răpus, / La Mahmudia...” „- Nu îl știi cumva pe Paul? / - Care Paul? / -
Care-noată-n pizda mă-tii craul!” (135) „Nu-mi plac femeile pedante. / Îmi plac
femeile perdante / Care-au citit pe Eminescu și pe Dante...” (137) „- Îl
cunoașteți voi pe Puiu? - Care Puiu? / - Care bagă-n pulă cuiu'!” (151). „Cât
de bine e-n tramvai! / Să treci cu el prin ianuarie, / Să treci cu el prin
februarie, / Să treci cu el prin poezie... // Dar tramvaiu' merge-ncet / Și
poezia merge repede, / Așa că tot mereu rămâi / În diferența de mișcare” (154).
„-Îl cunoașteți voi pe Sandu? / - Care Sandu? / Care fute-n cur tot ștrandu'!”
(158). „Se duce-a lunii august lotcă, / Eu nu mai beau nici votcă / și nici
vin, nici bere... / Mai calc-aici câte-o muiere, // Doar din când în când... /
Și viciile pier pe rând, / Ca stelele mătreață, / În drum spre dimineață” 167).
„Sunt genial, dar ce folos? / Am piciorul ros, / Glicemia ridicată / Și nu mă
place nicio fată”(169). „Ora-i cinci și jumătate, / Luna-i martie și Socrate /
Stă de veacuri în țărână, / Iar eu stau cu mândra // Lână-n lână, / Pe
panhihira ei spână / Și mă duc, visând păduri / Și ne scărpinăm la curi... /
Fața ei e de smântână... / Stă și-mi suge vâna-n vână... / Până, până, până /
Iar ajungem lână-n lână... // Și fularul meu de lână / Stă pe buza ei cea
spână, / Pune sărutării frână, / Io-s sălbatic, ea e zână... // Stăm cu
spațiul, / Bem cu timpul / Și ajungem în Olimpul, / Unde spațiul // Stă cu timpul
la pahar... // Iar în câmpul cu mărar, / Eu mă duc mereu cu mândra / Și
mă-ntorc pe partea aia / Un' s-aude cucuvaia... // Ne-agățăm și noi de timp /
Și ieșim din nou în spațiu, / Ne prelingem printre nori, / În ploi lungi și în
ninsori, / Noaptea-ntreagă până-n zori, / Vai, i-așa mișto să zbori” (202-203).
Acele cuvinte posomorâtoare vor fi fiind prohibite ca venind înjurături
în carne vie. Diafan, în Gașca și diavolul, Puși Dinulescu citează diafanități
din poeții lăsați pe din afară de fiară și altă fiară. În piese de țoape,
mângâie urechea cu cânticele moldovinizate. În Călătoriile lui Nea Puși (Lider,
2013), (se)destinde în versuri cu adresă: „Așa-i de la o vreme: / Femeile sunt
una / Și peisajele sunt alta... / Și asta după Turcia, după Malta...” (278);
per Spania, își citează traducerea sa din Romansa comandantului de Federico
Garcia Lorca: „Singurătatea mea fără
odihnă! / Ochii mici ai trupului meu / și ochii mari ai calului meu / noaptea
nu se închid, / nici nu privesc în partea cealaltă unde un vis / cu
treisprezece bărci / se-ndepărtează ușor. / Dar ochii mei, curați / și duri,
scutieri neadormiți, / privesc spre nordul / de stânci și de metale, / unde un
trup fără vene / consultă cărți de joc înghețate” (289-290).
Anton Pann: Spitalul amorului sau
Cântătorul dorului: „...De nu credeți ce vorbesc, / Și vă pare că glumesc, /
Toate să vi le numesc, / Să nu gândiți că bârfesc:// Una e Vișa lui Bran, /
Alta e Mușa lui Stan / Cu care mă iubeam an, / Și luă pe nea Coman. // Una-i
Voica dintre Tei, / Și Ilinca vara ei, / Ce-o iubeam ca ochii mei, / Și luă pe
nea Matei. // Alta-i Floarea din vălcea / Și Safta care-mi plăcea, / Dar Marica
le-ntrecea, /Rană inimi-mi făcea.”
Costache Conachi, Ce este nurul:
„Ah, nurule, împărate a podoabelor firești, / Ființă necunoscută priceperii
omenești, / Tu ce țâi împărăția într-un cuprins de obraz / Și stăpânești lumea
toată numai prin plac și prin haz, / Cu duhul și cu sâmțârea pururea
într-aripat, / Dai ființă la ființa în care ești răvărsat. / Întocmai și mai
mult încă decât fierul la magnit / Tragi pe inimi cu plăcerea și le supui la
iubit. / Frumusăța fără tine este un chip zugrăvit, / Ce nu-nghimpă la sâmțâre,
nici pornește la-ndrăgit. / Ea podoabelor supusă, tu podoabe covârșești, / Ea
oglinzii să închină, tu oglinda o sfințăști. / Ochii ce te au pre tine cu
sâmțârile grăind / Parcă farmecă cu libov, parcă fulgeră clipind. / Gurița ce
să deșchide supt a tale zâmbituri / Dă graiului o dulceață prin care tu inimi
furi. / Ah, nurule, împărate, țâe numai mă închin, / Pentru tine slăvesc lumea,
pentru tine eu suspin.”
https://georgeanca.blogspot.com.au/2018/04/inima-crestina.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu