PACE CELOR CE VIN
BUCURIE CELOR CE RĂMÂN
BINECUVÂNTARE CELOR CE PLEACĂ
Joi, 22 martie 2018
Life 'here' is for the sake of
reaching 'there'!
The
recognition of one's innate Divinity and the regulation of one's daily life in
accordance with that Truth are the guiding stars for those who are caught in
the currents and crosscurrents of strife and struggle! Without Atmajnana
(awareness of your own reality that you are just a wave in the ocean of
Divinity) life becomes a meaningless farce, a mockery, a game of fools. It is
the acquisition of that awareness that makes life earnest, sweet and fruitful.
When you try to prepare a meal, you may have with you all the materials you
need: rice, lentils, salt, lime, spices, vegetables and so on. But unless you
have the fire in the hearth, you cannot get the edible meal. So too in life,
Atmajnana is the fire which makes the material world and the external activities
and experiences, edible and tasty, digestible, health-granting and joy-giving.
That joy is called Anandam; it is uplifting, illuminating and constructive!
(Divine Discourse, Mar 16, 1966)
Trăim „aici” de dragul de a ajunge
„acolo”!
Recunoașterea
divinității înnăscute a omului și reglementarea vieții omului în concordanță cu
acest Adevăr sunt stele călăuzitoare pentru aceia care sunt prinși în curenții
și contracurenții zbuciumului și luptei! Fără conștiența propriei realități
(aceea de a fi doar un val din oceanul Divinității), viața devine o farsă
absurdă, o bătaie de joc, un joc nebunesc. Doar dobândirea acestei conștiențe
dă vieții temeinicie, dulceață și rodnicie. Când încercați să pregătiți un fel
de mâncare, puteți avea toate ingredientele necesare: orez, mazăre, sare,
lămâi, condimente, legume și așa mai departe – însă dacă nu aveți foc în sobă,
nu puteți pregăti mâncarea. Așa este și în viață. Conștiența propriei realități
este focul care face lumea materială, cu activitățile și experiențele exterioare
„comestibile” și plăcute, digerabile, aducătoare de sănătate și bucurie.
Această bucurie este numită „Anandam” și este înălțătoare, iluminatoare și
constructivă! (Discursul Avatarului, 16 martie 1966)
Sathya Sai
Baba, www.radiosai.org
Evaluarea numerologică a zilei
„Numărul constituie substanţa tuturor
lucrurilor” (Pitagora, Metafizica)
Configurația
numerologică a acestei zile ne orientează puternic spre altruism, ajutarea
aproapelui, munca în folosul comunităților, țării, omenirii, îngrijirea
oamenilor cu mințile rătăcite, înțelegere și compasiune pentru tot ce există.
Aceia care
odinioară, în alte vieți, au limitat dezvoltarea comunității, chiar a omenirii,
acum trebuie să lucreze dezinteresat, pentru binele general, fără nicio urmă de
egoism, în mod corect, deschis, sincer, urmărind doar interesul general. În mod
cert, această joi este ziua altruismului.
Cei care
nu-și ascultă glasul conștiinței și vor manifesta egoism, individualism, vederi
limitate, înguste… își vor bate singuri cuie în talpă, își vor atrage neputințe
fizice și morale.
Vulnerabilitate:
orice parte a corpului. (A.D.)
CALENDARUL CREŞTIN ORTODOX
Joi, 22 martie 2018
Sf. Sfinţit Mc. Vasile, preotul din
Ancira; Sf. Mc. Drosida, fiica împăratului Traian
http://www.crestinortodox.ro/calendar-ortodox/sfântul-vasile-ancira-118161.html
Sfântul
Vasile de Ancira a mucenicit sub arieni, în vremea domniei împăratului
Constantiu. El era cunoscut tuturor din vremea lui, mai ales pentru râvna sa de
a apăra dreapta credinţă ortodoxă, împotriva chiar şi a împăratului cel păgân.
Urmând la
tronul împărătesc împăratul Iulian Apostatul, acesta a început a-i prigoni
puternic pe creştini. Sfântul Vasile cel din Ancira a mustrat public necredinţa
împăratului şi relele lui fapte împotriva creştinilor, motiv pentru care
sfântul a şi fost aruncat în închisoare.
Când
împăratul a căutat să-l câştige de partea sa pe sfânt, spre a nu-l omorî şi a
tulbura poporul împotriva lui, Sfântul Vasile i-a răspuns, zicând: „Eu în
Hristos al meu cred, pe Care tu îl lepezi pe când El ţi-a încredinţat ţie
împărăţia aceasta pământească; de aceea va fi luată ea de la tine, foarte
curând.” şi alte asemenea profeții, descoperite de Dumnezeu sfântului.
Împăratul
Iulian s-a umplut de mânie mare auzind acestea. Drept urmare, el a poruncit ca
trupul sfântului sa fie jupuit de viu în fâşii de piele. După alte câteva zile,
împăratul a venit iar la el, să vadă dacă nu a renunţat la cele dintâi.
Vazându-l pe împărat, sfântul a luat o fâşie de piele și, aruncând-o la
picioarele lui, zise: „Apucă şi mănâncă, împărate, căci dulce îţi este ţie
acest fel de hrană, iar mie Hristos îmi este Viaţa!” Ruşinat, împăratul a
plecat din Ancira, iar chinuitorii şi-au continuat porunca până ce sfântul şi-a
dat duhul în mâinile lui Dumnezeu, la anul 363.
Primele
menţiuni despre Sfânta Drosida le găsim în vremea Sfântului Ioan Gură de Aur,
atunci când acesta era preot în Antiohia (antiohienii aveau deja un cult
deosebit pentru Sfânta Drosida).
Sfânta
Drosida era creştină în ascuns, asistând cinci „canonice” (astăzi le‑am numi „maici”) să îngroape în ascuns trupurile martirilor creştini. Logodnicul ei, Adrian, sfetnic
al împăratului, a organizat o pândă care a dus la prinderea sfintei şi a celor cinci maici. Pe scurt, maicile
au fost ucise, fiind amestecate în nişte băi de aramă. Sfânta Drosida, dorind
să meargă să moară şi ea pentru Hristos, realizând pe drum că nu a fost
botezată, s-a botezat singură şi după puţine zile a trecut la Domnul.
Primul
document care vorbeşte fără echivoc despre această relatare vine dintr-o
predică a Patriarhului eretic Sever al Antiohiei (sec. VI). Acesta menţionează
că Drosida era foarte tânără când a primit moartea mucenicească şi că s-a
născut în „purpură regală”; de asemenea sunt menţionate canonicele şi
colaborarea sfintei cu ele, în ascuns.
Împăratul
Traian, conform istoricilor, nu a avut copii. Pe de altă parte, viaţa sa nu a
beneficiat de o cronică prea extinsă, fapt care este o ciudăţenie a istoriei.
Cum se poate ca unul dintre cei mai veneraţi împăraţi romani, numit în timpul
vieţii Optimus Princeps, despre care se spunea, după moartea lui, că niciun alt
împărat nu l-a depăşit sau măcar egalat în popularitatea de care s-a bucurat în
rândul poporului, să nu aibă parte de o cronică detaliată a vieţii sale?!
Singura scriere importantă despre Traian, din timpul vieţii sale, este
Panegiricul lui Pliniu cel Tânăr. Cartea 68 din Istoria Romei a lui Cassius Dio
a fost scrisă la un secol după moartea lui Traian, pe baza arhivelor senatoriale
şi imperiale. Aşadar, nu se poate exclude posibilitatea ca Sfânta Drosida să fi
fost exclusă din istoria şi aşa lacunară a împăratului Traian, mai ales în
contextul în care apartenenţa sa la credinţa creştină ar fi fost privită fără
îndoială ca o pată pe blazonul mândru al familiei imperiale. Traian a fost un
prigonitor aspru al creştinilor: „Traian a introdus în codul penal al Romei o
nouă crimă, aceea de a fi creştinat” (M. Duruy, Histoire des Romains, vol. IV,
p. 813).
Iată, însă,
că Traian l-a adoptat pe Hadrian, numindu-l moştenitorul său, în timp ce
Sinaxarul menţionează un misterios „Adrian”, sfetnic al împăratului, dar şi
logodnic al sfintei Drosida. Această logodnă, distrusă de evenimentul „ruşinos”
al martiriului Sfintei Drosida, ar putea explica astfel adopţia lui Hadrian în
familia imperială.
Tot astăzi, facem pomenirea Sfintelor
muceniţe Calinica şi Vasilisa şi a Sfântului Cuvios Mucenic Eftimie.
Cu ale lor sfinte rugăciuni, Doamne,
miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi. Amin.
Alexandra Dogaru
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu