Franța se întoarce la
învățământul clasic, după 50 de ani de „revoluție”:
Se reintroduce studiul limbilor
clasice și intonarea imnului național în școli. Noul ministru dorește să
reintroducă disciplina și autoritatea profesorului
FOTO:
frenchentree.com
După 50 de
ani de „revoluție” în învățământ, Franța pare gata să revină la valorile
clasice ale educației, iar liderul acestei mișcări este chiar ministrul de
resort, Jean-Michel Blanquer, informează RFI.
„Jean-Michel
Blanquer a decis însă revenirea la valorile fundamentale. El a reintrodus
clasele bilingve și sudiul limbilor clasice (greaca și latina), ca să înțeleagă
copiii cum a fost construită civilizația europeană. Imnul național a fost
reintrodus în școli și poate că într-o zi vor deveni obligatorii și uniformele,
este în orice caz dorința ministrului. In numele unei "modernități"
discutabile multe experiențe au însemnat doar pierdere de timp. În ultimii ani
profesorii erau îndemnați să renunțe la tradiționalele ore de
"dictare" cotidiană și la exercițiile de memorizare. Iar directorilor
li s-a cerut să abandoneze ceremoniile de acordare a diplomelor”, scrie Matei
Vișniec pe siteul RFI România.
Și asta nu
este tot: noul ministru dorește restaurarea autorității profesorilor din școli.
„Noul
ministru a spus însă stop, ne întoarcem la ceea ce era solid și eficient.
Inclusiv la vechea metodă prin care copiii învățau să citească, prin
recunoașterea silabelor. Pentru că metoda "modernă", numită
"globală" (și uneori semi-globală) a fost o catastrofă.
Este aproape
uluitor cum în Franța întoarcerea la practici care au fost simple, clare și
eficiente apare ca o nouă revoluție în materie de educație. Ministrul mai vrea să interzică telefoanele
mobile în școală, să reintroducă disciplina și să reabiliteze autoritatea
profesorului. Un veritabil big-bang deci, care probabil că va provoca multe
dezbateri și probabil și reacții contestatare. Anul acesta se împlinesc 50 de
ani de la revoltele din 1968. Ori, exact acestei generații i se reproșează că a
distrus, în numele "egalitarismului”, autoritatea profesorilor în școli.
Poate că era și timpul ca această aberație să fie îndreptată”, conchide
Vișniec.
În România,
ultimă reformă a educației propusă pe vremea Guvernului Cioloș prevedea exact
modelul invers: renunțarea la studiul limbii latine, reducerea numărului de ore
de limba română, precum și introducerea unor materii precum „Educație pentru
drepturile copilului”, „Educație interculturală” sau „Educație pentru cetățenie
democratică”.
Măsurile,
aspru criticate de corpul profesoral, dar și de o parte a opiniei publice, nu
au fost până la urmă adoptate.
ANDREI NICOLAE
https://www.activenews.ro/externe/Franta-se-intoarce-la-invatamantul-clasic-dupa-50-de-ani-de-%E2%80%9Erevolutie-Se-reintroduce-studiul-limbilor-clasice-si-intonarea-imnul-national-in-scoli.-Noul-ministru-doreste-sa-reintroduca-disciplina-si-autoritatea-profesorului-149369
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu