joi, 17 ianuarie 2019

Ioan Miclău-Gepianu - LA IZVOR CU DULCE APĂ!





LA IZVOR CU DULCE APĂ!



~*~


La izvor cu dulce apă, dorul mână cu-nsetare,
Dalba ciută și regina tainei codrilor adânci,
O scânteie, o fantasmă, punct rostogolit din zare
Pare-a fi când ea coboară la izvorul dintre stânci.

Lăsați mintea-mi să alerge după ochii cei albaștri,
Ale muzei ce-și mlădie trupul pe un vers de aur,
Chiar de urmele-i mor duce spre al templelor sihaștri,
Ori de spini va fi cununa  pe-al meu creștet pusă laur.

Căci totuna-mi este mie de mă lauzi ori mă blestemi,
Nici viața n-are farmec, nici folos de-i cu-ntristare,
Așadar, lăsați-mi soarta s-o ridic deasupra, peste-mi,
S-apuc polii și văzduhul, cerul refectat în mare!

Însă-n codrii căprioarei v-aș ruga să nu intrați,
Înainte ca din inimi răul să îl deșertați,
Astfel cerul cel albastru nu cumva să-l tulburați,
Nici izvoarele ce picur printre falnicii Carpați.

Eu am stat la paza porții marei Europe-n vremuri,
Am oprit hoardele lumii cu-a lor cruzi năvălitori,
De se depănau ca firul unor nesfârșite ghemuri,
Însă în Carpați găsiră bravi Români apărători.

La izvor cu dulce apă , dorul mână cu-nsetare,
Dalba ciută și regina tainei codrilor adânci,
O scânteie, o fantasmă, punct rostogolit din zare,
Pare-a fi când ea coboară la izvorul dintre stânci.



~*~

Ioan Miclău-Gepianu
”Poezii alese”, Ed. ”Cuget Românesc”-Bârda,

2005.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu