„INFAILIBILITATEA” PAPALĂ
„Pentru că, cunoscând pe Dumnezeu, nu L-au
slăvit
ca pe Dumnezeu, nici nu I-au mulţumit, ci
s-au rătăcit
în gândurile lor şi inima lor cea nesocotită
s-a întunecat.
Zicând că sunt înţelepţi, au ajuns nebuni.
Şi au schimbat
slava lui Dumnezeu Celui nestricăcios cu
asemănarea
chipului omului celui stricăcios. De aceea
Dumnezeu i-a dat
necurăţiei, după poftele inimilor lor, ca
să-şi pângărească
trupurile lor între ei, ca unii care au
schimbat adevărul lui
Dumnezeu în minciună şi s-au închinat şi au
slujit făpturii,
în locul Făcătorului, Care este binecuvântat
în veci, amin!”
(Sf.
Apostol PAVEL, Romani 1, 21-25)
Temeiul evanghelic al Epistolei către Romani
al celui mai Mare şi mai Erudit Apostol al lui Hristos şi al lumii este o
replică profetică la hegemonia lui
Petru.
„Infailibilitatea” papală
a fost, a rămas şi cât va mai îngădui
Petru al lor va mai rămâne, grație
născocirilor eretice şi schismatice, precum: episcopatul lui Petru - Vicarius
Christi, primatul roman-catolic
suveran şi suzeran peste universalitatea Bisericii Apostolice.
„Infailibilitatea” papală s-a născut în mintea bolnavă de
mândrie de sorginte demonică a ierarhilor de la Roma, care s-au dorit urmaşii lui Petru, apostolul care n-a
fost niciodată la Roma, decât în imaginaţia şi-n visul clericilor din Cetatea eternă, culminând apoi cu ispita
de a se fi împământenit ca Vicarius
Christi.
„Infailibilitatea” papală
s-a urzit cu migală seculară pe înşelări, născociri, imaginaţii, falsuri grosolane,
pretenţii succesorale, compilaţii, ajustări,
bule, pseudodecratalii, anateme, erezii, schisme, presupuneri doctrinare,
tentaţii absurde, uzurpări cardinale şi crime suverane.
Vreme de un secol şi jumătate
ierarhii romani au şlefuit de zor roca
primatului roman cioplind în piatra versetelor
18-19, din capitolul 16 al Evangheliei lui Matei, doctina lor: „Tu eşti Petru şi pe această piatră voi zidi
Biserica Mea şi porţile iadului nu o vor birui. Şi îţi voi da cheile împărăţiei
cerurilor şi orice vei lega pe pământ va fi legat şi în ceruri, şi orice vei
dezlega pe pământ va fi dezlegat şi în ceruri.”
Trebuie să conştientizăm
faptul că tot ce nu corespunde doctrinei poporului
ales, respectiv rabinatului sionist iudaic din Noul Testament, a fost
tălmăcit în celebrele Talmuduri din vremea Bisericii primare a lui Hristos, în
sensul voinţei Cabalei, care alături de iudei a găsit în catolicii romani de
vârf, ierarhii, pe cei mai fideli discipoli.
„Infailibilitatea papală”
este măsura ierarhilor romani de a fi Vicarius
Christi!
Silvestru I (314-335), nu s-a întâlnit niciodată în viaţa sa cu
Împăratul Constantin cel Mare, decât
în legenda născocită în veacul al V-lea, prin acel pretins dar, regal Donatio
Constantini, pe care urmaşii
săi l-au pus temelie Bisericii Apusului catolic.
Bonifaciu I (418-422) şi-a început domnia, umbrită de antipapa
Eulalius (418-419).
Celestin I (422-432), a tălmăcit după putinţa sa temeiul
evanghelic, subliniind cu titlu de testament romano-catolic, hegemonia papală: <<Nimeni nu se îndoieşte că [...]
Petru [...] temelia Bisericii catolice, a primit de la Domnul Isus Cristos
[...] cheile Împărăţiei Cerului şi că lui i s-a dat puterea de a lega şi a
dezlega păcatele – el, care până acum şi pentru totdeauna trăieşte şi drept
grăieşte în succesorii săi> (G. Buchheit, Das Papsttum. Von seiner Einsetzung bis zum Pontifikat Paulus VI,1962)
Dantelăria în piatră a primatului romano-catolic a finisat-o cu
iscusinţă Fericitul Augustin, astfel:
<<Petrus a petra, petra vero
ecclesia.>> (In Ioh. Evang. tr.
7, 14)
Leon I (440-461), dezvoltând doctrina predecesorilor săi Siricius
şi Inocenţiu I, şi-a emis dogma pe Bula celei mai mari blasfemii întâlnite
vreodată în istorie, cum că „formula Petra = Petrus nu e în contradicţie cu
formula Petra = Cristos, ci este
interpretarea ei voită de Dumnezeu. Domnul însuşi s-a identificat cu Petru în
momentul când i-a transmis puterea Sa şi l-a pus conducător peste toţi: <<Petru să-i conducă în adevăratul
înţeles al acestui cuvânt (proprie) pe
toţi, pe care în primul rând (principaliter) îi conduce Cristos.>> (Leon, Sermo 4, 2)
Felix al II-lea (483-492), a excomunicat din senin, după voia sa suverană pe patriarhul Constantinopolului Akakios, creind astfel prima schismă în Biserică.
Gelasius I (492-496), accentuează absurditatea ereziei
blasfemitoare a lui Leon I, precum că, „nimeni,
niciodată [...] nu va avea dreptul să se înalţe deasupra primatului acelui om
pe care însuşi Cuvântul lui Cristos l-a aşezat deasupra tuturor oamenilor şi pe
care însăşi venerabila Biserică l-a recunoscut cu credinţă drept primat (primatem)
al ei.” (P. P. Joannou, Die Ostkirche und die Cathedra Petri im 4. Jahrhundert, 1972)
Aceleaşi erezii absurde de
hegemonie universală le întâlnim consemnate şi în operele marilor cercetători H. M. Klinkenberg, Unus Petrus. Generalitas Ecclesiae bei Augustinus: Universalismus und
Partikularismus im Mittelalter, 1968; P.Stockmeier, Leo I. des GroBen Beurteilung der kaiserlichen Religionspolitik,
1959; H.Fuhrmann, Die Fabel von Papst Leo
und Bischof Hilarius: AKG 43, 1961.
Symmachus (498-514), a pus bazele, temelia fabricării documentelor
pontificale. „Acum au fost fabricate <<falsurile symmachiene>> care
au avut menirea de a constitui un temei istoric şi juridic pentru hotărârile
conciliare. Autorii acestora au prezentat acte apocrife pentru a dovedi
imunitatea Scaunului roman... Astfel considerate, acestea n-au generat
raporturi noi, ci au statornicit pe cale
pseudolegală o stare deja existentă. (August Franzen/ Remigius Baumer, Papstgeschichte Das Petrusamt in seiner Idee
und in seiner geschichtlichen Verwirklichung in der Kirche, Ed. Herder,
Freiburg im Breisgau, 1974, p. 77)
Laurentius (498-506), antipapă
ales în aceeaşi zi cu Symmachus, primul în Santa Maria Maggiore, celălalt în
palatul Lateran.
Ioan I (523-526), a fost prizonierul regelui ostrogot Teodoric cel
Mare (475-526), la Ravena până la sfârşitul vieţii sale.
Dioscur (530), antipapă,
care şi-a sfârşit mandatul după doar patru săptămâni.
Silverius (536-537), fiu al
papei Hormisdas, a fost ridicat pe tron de goţi, dar căzând în dizgraţie
după cucerirea Romei de către ilustrul general trac Belizarie, a fost judecat de un tribunal marţial, condamnat, exilat
în insula Ponza, maltratat, iar în urma suferinţelor a decedat la 2 Decembrie
537.
Vigiulius (537-555), a reuşit performanţa să aşeze pontificatul său
pe locul „dintre cele mai deprimante din
istorie Bisericii.” (K. Baus).
Grigore cel Mare (590-604), s-a micşorat inventând „orânduirea lui Christos”, formulă
închipuită şi cioplită din piatra brută a versetului 18, al
cap. 16, Matei.
Sinodul roman din anul 607 a hotărât că, „în cazul pedepsei cu anatema pe timpul vieţii unui Papă sau a unui
episcop, nimeni să nu fie îndreptăţit să trateze asupra succesiunii acestuia.”
(August Franzen/ Remigius Baumer, op. cit., p. 93)
Honorius I (625-638) a susţinut erezia monofizită prin care a fost
anatematizat de Sinodul VI Ecumenic, dar şi de un sinod roman.
Martin I (649-653), a fost considerat episcopul rebel fiindcă, s-a
alăturat revoltei antiimperiale a Exarhului Olympius, iar după înfrângerea
acestuia a fost arestat de noul exarh Theodorus Kalliopas, dus la
Constantinopol, judecat, condamnat la moarte, apoi graţiat şi trimis în exil în
Crimeea la Kerson, în primăvara anului 654, unde a mai supravieţuit aproape un
an de zile.
Ştefan, a fost vicarul cu
cea mai „lungă” domnie pontificală (22-26 martie 752).
Constantin al II-lea (767-768), un simplu laic ajuns papă prin ajutorul
militar al fratelui său Dux Theodor (Toto) din Nepi, apoi a fost detronat,
torturat şi mutilat îngrozitor printr-un procedeu mai rău decât cel al
păgânilor, smulgându-i-se ochii.
Leon al III-lea (795-816), la 25 Aprilie 799, pe timpul procesiunii
Sf. Laurenţiu, în Lucina, a fost atacat de mulţime, bătut, i s-au smuls
însemnele papale, apoi a fost închis într-o mănăstire grecească, reuşind în
cele din urmă să fugă, adăpostindu-se la curtea împăratului Carol cel Mare.
Nicolae I (858-867), părintele Schismei
celei Mici, cel care a scormonit stupizenia papistaşă, că „însuşi Cristos a întemeiat papalitatea,
înzestrând-o cu supreme şi depline puteri, ci şi că, în calitatea sa de
reprezentant al lui Dumnezeu pe pământ, e îndreptăţit să pretindă suprema autoritate
atât în cele bisericeşti cât şi în cele lumeşti.” (G. Barraclough, The Medieval Papacy, 1968)
Ioan al VIII-lea (872-882), un om capabil, energic, raţional, dar a
căzut victimă aristocraţiei romane condusă de cardinalul său Formosus de Porto,
care l-a otrăvit.
Formosus (891-896), graţie
colaborării cu regele german Arnulf de Carintia, care a ocupat Roma, urmaşul
său Ştefan al VI-lea, l-a judecat postmortem în „Sinodul răposatului”, smulgându-l după 9 luni din ţărâna
pământului, pus pe scaunul de judecată, depus, eliberat de toate consacrările
şi actele pontificale şi aruncat în Tibru.
Ştefan al VI-lea (896-897), prin meritul judecăţii
răposatului Formosus, a iscat o revoltă ce s-a revărsat peste el, care l-a
făcut prizonier şi l-a sugrumat în temniţă.
Leon al V-lea (903), a fost răsturnat de presbiterul Cristofor şi
făcut prizonier.
Cristofor (903-904), a împărtăşit soarta înaintaşului fiind
detronat, arestat şi ucis.
Serghie/ Sergiu al III-lea (904-911), eretic, iubitor de desfrâu şi
de arginţi. Pontificatul său şi al urmaşilor săi a ajuns la cheremul castei
aristocrate a consulului Theophylact Colonna,
dinastie guvernată de soţia Theodora şi de fiicele Marozia senatrix de Roma şi Theodora cea tânără – matroane celebre ale imoralităţii
arhicoruptei Cetăţi eterne. Marozia s-a căsătorit în anul
826 cu marcgraful Guido de Tuscia, apoi în 932 cu Hugo de Provenţa, regele
Lombardiei.
„Serghie al III-lea, <<recomandat>>
de cardinalul Baronius, este dintre aceia
care trebuie numiţi mai degrabă apostaţi
decât apostolici, suindu-se la rangul arhieresc prin silnicie tiranică; ducea o viaţă foarte
scârboasă, era foarte calomniator, spurcat, dobândind un fiu, pe Ioan, din
adulter nelegiuit cu prostituata Marosia, care a ajuns ulterior papă.” (Baronius,
Annales Ecclesistici 908, 4-5, Lucca
1747)
Nevroza îşi are dinastia în
Arborele genealogic milenar al suveranilor din Europa, declanşată la Roma în
veacul al IX-lea prin încrucişările distinsei şi degeneratei curtezane Marosia Colonna şi a urmaşilor familiei
ei de tristă amintire, „şi continuate
apoi prin regulile stricte ale Bisericii Catolice asupra căsătoriei capetelor
încoronate.”
(Alex Mihai Stoenescu, Istoria Loviturilor de Stat în România.
Vol.3. Cele trei dictaturi. RAO Internationa Publishing Company,
Bucureşti-2006, p. 64)
Senatorul Theofilact, pentru a
avea un control total asupra Cezarului papistaş de la Roma, a dat libertate deplină feminităţii familiei sale. Fiicele şi soţia acestuia, au iniţiat la
sfârşitul veacului al IX-lea o replică a hierogamiei,
numită prostituţia de lux, cu
ascendent în ascendenţă, creind astfel o rasă
nouă prin încrucişări interfamiliale: „Încrucişîndu-se
cu fraţii şi fii săi, Marosia di Colonna a reuşit, în cele din urmă, să aducă
în scaunul papal pe fiul său Ioan XII, născut însă, nu întâmplător, cu numele
păgân imperial Octavianus. Cardinalul Baronius îl considera pe papa Ioan XII,
aşezat de ambiţioasa sa mamă pe Tronul Sfântului Petru la vârsta de 12 ani, <<un avorton>>, copilul
având grave deficienţe mintale, fizice, dar mai ales morale.”
(Maurice de la Chatre, Histoire des Papes, Paris-1898, p. 290)
Acelaşi mare teolog papistaş
cardinalul Baronius susţinea că marile Case
Regale din Europa sunt din plămada
cosanguinităţii dinastiei Colonna, „iar
cercetători moderni germani au identificat-o pînă în secolul al XIX-lea, una
din Case fiind cea de Hohenzollern.”
(Maurice de la Chatre, Histoire des
Papes, Paris-1898, p. 231-270)
La aceleaşi concluzii au ajuns
şi P.Brezzi, Roma e l’impero medievale, Roma-1947,
pp. 97-113; Fedor Schneider, Rom und
Romgedanke im Mittelalter, Drei Masken Verlag,Munchen-1926,pp.182-186;Harald
Zimmermann,Parteiunge und Papstwahlen în
Otto der Grosse, Wissenschaftliche
Buchgesellschaft V., Darmstadt-1976, p. 325; Josef Benzinger, Invectiva in Romam, Matthiesen Verlag,
Lubeck/ Hamburg-1968.
Nu întâmplător Cetatea eternă a gemenilor hrăniţi de
blânda Lupoaică era supranumită de
marile personalităţi ale vremii şi <<strămoşul degenerat>> al
Europei, variantă inclusă în Versus Romae, apărută în 878 la Napoli. (F.
Dolger, Rom in der Gedankenwelt der
Byzantiner, Ettal-1953, p. 105)
Fiinţele adoptate împrumută caracterul tutorelui, manifestându-se ca
atare!
În anul 991 la sud-est de
Reims, la Sinodul de la Verzy, episcopul de Orleans Arnulf „defineşte deceniile de dominaţie ale familiei Colonna drept <<epoca pornocraţiei>> şi
atrage atenţia asupra pericolului <<răspândirii>>
sângelui stricat atunci prin <<monştrii>>
ce s-au rulat şi derulat în istorie.” (R. Holtzmann, Geschichte der săschischen Kaizerzeit (900-1024), Darmstadt-1961,
p. 317)
Ioan al X-lea (914-928), a ajuns papă prin ajutorul Theodorei Colonna soţia lui Theophylact, dar încercarea acestuia de a ieşi de
sub tutela protectorilor care l-au sprijinit, a dus la arestarea, încarcerarea
şi apoi la moartea sa în temniţă.
Ioan al XI-lea (931-935/ 36), era fiul Maroziei, care va fi luat
prizonier împreună cu mama sa de către fratele său Alberich. Hugo, soţul
Maroziei a scăpat teafăr prin fuga ruşinoasă, dar salvatoare. Alberich a rămas
suveran peste Roma şi peste Statul Papal mai bine de 20 de ani, impunând pe scaunul lui Petru, patru papi demni,
Leon al VII-lea, Ştefan al VIII-lea, Marinus al II-lea şi Agapet al II-lea.
(August Franzen/ Remigius Baumer, Papstgeschichte
Das Petrusamt, op. cit., p. 140)
Ioan al XII-lea (955-963/ 64), s-a numit prin naştere Octavian şi a
fost fiul prinţului Alberich, care înainte de moartea sa, la 31 August 954, a
obligat cardinalii Romei să-l aleagă papă pe fiul său. La început a colaborat
cu suveranul Otto cel Mare, pe care l-a uns împărat, dar căzând în dizgraţia
monarhului, a fost judecat într-un sinod adhoc la 4 Decembrie 963, chiar în
bazilica Sf. Petru şi depus din demnitatea de vicar. Probabil Octavian, copilul de 12 ani, inalienat şi imoral de
care aminteşte Cardinalul Baronius era rezultatul incestului dintre Marozia şi
fratele ei Alberich.
(Maurice de la Chatre, Histoire des Papes, Paris-1898, p. 290)
Benedict al V-lea (964), om de aleasă cultură, venerabil şi evlavios,
dar a intrat în dizgraţia împăratului Otto, care a ocupat Roma, a ţinut un
sinod în palatul Lateran în 23 Iunie 964, prin care l-a depus, l-a trimis în
exil, unde a murit în Martie 965.
Benedict al VI-lea (972-974), a prins dominaţia asupra Romei a lui Crescentius de Theodora, fiul Theodorei celei Tinere, care l-a îndepărtat,
închizându-l în castelul Sant Angelo şi înlocuit cu diaconul Franco/ Bonifaciu
al VII-lea (974), ucigaşul lui.
Ioan al XIV-lea (983-984), nu a avut timpul să se aşeze, fiindcă a
revenit Bonifaciu al VII-lea, care l-a întemniţat în celebrul castel angelic unde i-a pregătit sfârşitul.
Bonifaciu al VII-lea (984-985), a avut aceeaşi soartă ucigaşă pe
care el însuşi a pregătit-o cu o mare risipă de zel pontifical celorlalţi
confraţi Vicarius Christi.
Ioan al XVI-lea (997-998), antipapă,
a fugit din calea împăratului Otto al II-lea care a cucerit Roma, doar pentru
scurt timp fiindcă a fost prins, întemniţat şi mutilat.
(va urma)
GHEORGHE CONSTANTIN NISTOROIU
31 Martie 2021
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu