Justiția a declarat
ilegală licitația celor 100 de tramvaie pentru București
ROMANIA SI PRIMARIA CAPITALEI SUNT
CONDUSE DE SARLATANI SI TRADATORI DE TARA!
LA FEL
CUM SUNT SI BOR SI ACADEMIA ROMANA AMBELE CONTROLATE DE FOSTI
ACTIVISTI SI SECURISTI CARE AU PRACTICAT POLITIA POLITICA SUB PRETEXTUL
"APARARII ORDINI CONSTITUTIONALE" -asa pretinde un fost
"LUCRATOR" de securist ajuns scriitor cu grade, "ORDINE CONSTITUTIONALA"
TRADATA NU NUMAI DE GENERALI DE ARMATA SI DE SECURITATE DAR SI DE
ACTIVISTII DE PARTID CU TRECUT, ORIGINE SI EDUCATIE DUBIOASE!
vorbesc de Ion Iliescu, Vladimir Tismaneanu, Petre Roman, Emil , Traian
Constantinescu Basescu ba chiar si de Mircea Geoana, prostanacul lui Iliescu,
promovat in structuri europene pentru ca nu cumva Romania si Romanii sa se mai
gandeasca in veci cvecilor la REINTREGIRE, SUVERANITATE SI INDEPENDENTA!
Cu
Orban Ludovic si Klaus Iohannis sustinuti nu fara motiv de actualele
generatii de locuitori ai Romaniei, scopite mintal si imbecilizate
religios, "povestea" este in derulare!
TARA
TRADATA_N TRAMVAI!
Virgil
Ciuca
Bucuresti
9
septembrie 2020
Justiția a declarat ilegală licitația
celor 100 de tramvaie pentru București
Autor: Mihai Popescu
9 septembrie 2020
Cea mai
controversată licitație organizată de Primăria Generală a Municipiului
București a ajuns la un deznodământ care pune presiune pe edilul în funcție și
tototdată pune la îndoială serios condițiile în care s-a derulat această
procedură.
În
afacerea celor 100 de tramvaie, așa cum a fost denumită de presă, există deja
suspiciuni de corupție în comisia care s-a ocupat de licitație, iar
informațiile pe surse vorbesc despre o sesizare din oficiu a procurorilor DNA.
Motivele
sunt date de dezvăluirile care au fost făcute de judecători, după ce primăria
secretizase documentele licitației.
Iată ce a
aflat Evenimentul Zilei în exclusivitate.
1. Turcii de la Drumazlar nu au
respectat legislația
Primăria
Municipiului București a trebuit să se conformeze deciziei Curții de Apel
București, care a stabilit că licitația pentru achiziția a 100 de tramvaie
organizată de PMB a
fost făcută cu încălcarea legislației. Ofertantul turc, Durmazlar, nu a
respectat condițiile impuse de caietul de sarcini și nu trebuia acceptat de la
bun început. Care sunt motivele pentru care comisia de evaluare a acceptat
oferta turcilor nu este foarte clar, însă PMB a trebuit să se declare învinsă
și să accepte Astra Arad ca ofertant câștigător și să-i atribuie contractul
pentru cele 100 de tramvaie. Pe 8 spetembrie, firma arădeană a primit și
notificarea oficială de la București.
Povestea
începe în urmă cu mai bine de un an, când Primăria București a lansat licitația
pentru achiziția a 100 de tramvaie. Caietul de sarcini a fost unul destul de
restrictiv și a impus inclusiv o condiție de dură referitoare la cifra de
afaceri. Din acest motiv, doar doi ofertanți s-au înscris la licitație:
Durmazlar, din Turcia, și Astra Vagoane, din Arad. La finalul licitației, PMB a
declarat câștigătoare firma turcă, însă condițiile de desfășurare au fost
reclamate de celălalt participant, Astra Arad, care a depus contestație.
2. Contestație admisă, PMB insistă
pentru turci
Cei de la
Astra Arad au susținut că documentele prin care s-a atribuit contractul
turcilor sunt secretizate complet, încălcând astfel legislația și au cerut
reluarea evaluărilor, deoarece nu poate avea acces la informațiile pe baza
cărora s-a decis câștigătorul. CNSC a acceptat contestația și a cerut
reevaluarea, însă pe fir a intervenit și Agenția Națională pentru Achiziții
Publice, care a analizat dosarul și a spus că s-au încălcat mai multe prevederi
legale.
Mai exact,
s-au făcut derogări de la caietul de sarcini și de la legislație, în favoarea
firmei turcești. Acestea vizau aspecte grave, adică absența unui certificat de
omologare pentru tramvaiele turcești, absența testelor privind nivelul de
zgomot, absența unor buletine de încercări în laboratoare ale UE, dar și lipsa
unui plan de livrări pentru tramvaie. Ofertanții turci nu fabricaseră niciodată
tipul de tramvaie pentru care făceau oferta, deși caietul de sarcini cerea
acest lucru. Toate au fost motive suficiente pentru respingerea ofertei. Cu
toate acestea, primăria nu doar că a acceptat oferta turcilor, dar ulterior,
după ce CNSC a dat dreptate Astra Arad, a contestat decizia la tribunal.
3. Decizie finală, oferta turcilor,
ilegală
Ultima
decizia a instanțelor din România a consfințit ijudecata anterioară. A respins
apelul făcut de PMB, considerat nefondat, și a declarat Astra Arad câștigător
al licitației, oferta turcilor fiind considerată neconformă. În acest fel
se pune punct unei afaceri care a condus la întârzierea cu un an a achiziției de
tramvaie pentru bucureșteni.
Mai mult,
adversarul Gabrielei Firea, Nicușor Dan a punctat electoral: „Primăria
Capitalei a încălcat flagrant legea și a atribuit turcilor de la Durmazlar
contractul pentru cele 100 de tramvaie în loc să le atribuie Astra Arad”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu