vineri, 21 octombrie 2022

NELU PREDA - Adio dragoste furată...

 





Adio dragoste furată...

 

 

~*~

 

Adio, dragoste furată, tu dulce-ai fost nemăsurat,

Ca mierea clară și curată, spre Eden tu m-ai înălțat,

Dar totu-n lume e vremelnic, la fel și dragostea a fost,

Când gelozia, ți-a fost sfetnic, rămas-a totul fără rost,

 

Când șarpele de îndoială, între noi doi s-a-nfiripat,

Iubirea tandră, ideală, ușor și sigur s-a surpat –

Mai mult decât să-ți fiu alături, la bine și la rău constant,

Nu pot să fac – nu poți să scuturi, ciulinii răului vibrant,

 

Nu pot să-ți schimb azi îndoiala, ce te topește pe picioare,

Neîncrederea și bănuiela, sunt grele și nimicitoare,

Iubirea care-a fost o dată, în ură grea s-a preschimbat,

Din înger devenit-ai demon, amarnic de neînduplecat

 

Și poate de-aș avea vreo vină, mi-ar fi ușor de suportat,

Durerea care se anină, de-al meu grumaz azi sugrumat,

Dar tu nu vezi nu simți nu crezi, decât fantasme, năluciri,

Of, de-ai putea să întrevezi, adevărate străluciri

 

De sentimente vii, curate, ce numai ție ți le port,

N-ai suferi aceste toate, dureri care nu au suport.

Am încercat în fel și chip, să-ți spulber neagra îndoială,

Dar m-am simțit de parcă țip, fără de rost o tânguială;

 

Adio deci, te las cu bine, al fructului oprit simbol,

Nu mai depinde azi de mine, de sufletul mi-e plin sau gol,

Mireasma ta atât de dulce, am să o port în infinit,

Las amintirea să se culce, visând ce mult noi ne-am iubit.

 

~*~

NELU PREDA

 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu