duminică, 30 octombrie 2022

Irina Chirciu - Eu nu sărbătoresc Halloween-ul !

 




Eu nu sărbătoresc Halloween-ul !

Irina Chirciu

30 Octombrie 2022

 

Nu mă deranjează faptul că importăm sărbători, mă deranjează mai mult că le uităm pe cele care ne definesc pe noi ca și popor.

 

Când bătrânii noștri pupă icoane, majoritatea râd și fac glume despre prostie și incultură, dar când își mâzgălesc copiii pe față și îi învăță să creadă în morții-vii, se consideră... moderni!

 

Nu vor să-și învețe copiii despre tradițiile strămoșești, dar respectă ritualuri păgâne ale altor culturi.

 

Bătrânii care se închină, de secole, la icoanele prăfuite sunt cei care au ținut poporul român unit și... ortodox!

 

Mi-aș dori ca părinții să nu pună copiilor măști de demoni, să nu celebreze moartea, întunericul, groaza, etc. Să serbăm viața, iubirea și frumusețea ... Prefer să ne serbăm Sfinții și să sădim credința ortodoxă în sufletul copiilor noștri!

 

Pentru rândurile prin care mi-am exprimat părerea despre Halloween am fost notificată. N-aș spune că am incitat la ură dar nu întotdeauna adevărul câștigă, iar atunci când adevărul deranjează primul pas este răzbunarea!

 

Nu sunt supărată, nu sunt nici măcar dezamăgită. Cred în dreptul fiecăruia de a spune liber ceea ce gândește, așa că accept orice va decide majoritatea!

 

De ce suntem nefericiţi

 

„Dă-i omului o scară şi el va urca, nu va coborî. Dă-i omului o cheie şi el va închide, nu va deschide. Dă-i omului două drumuri şi el îl va căuta pe al treilea. Dă-i omului fericit un vecin la fel de fericit şi-n el va creşte invidia. Dă-i omului un Creator şi el îţi va demonstra că se trage din maimuţă. Dă-i omului un milion şi primul lui gând va fi cum să-l facă pe al doilea. Dă-i omului pâinea cea de toate zilele şi el îşi va rupe spatele să o transforme în prăjituri. Dă-i omului pace şi el se va înarma ca să-şi apere pacea.  Dă-i omului ziua de azi şi el se va consuma pentru cum a fost ieri şi pentru ce va fi mâine” (V. Boldiş).

 

Vreau să mulțumesc celor care îmi citesc scrierile, celor care își exprimă opiniile, fie ele și diferite de ale mele și în aceste zile când zeul Marte își zăngăne armele, vă doresc sănătate, liniște sufletească, încredere și pace !

 

Și pentru a încheia în registrul Doinelor românești, să-i ascultăm pe bătrînii înțelepții - numind  astfel „Sfatul bătrânilor” vechii Dacii - care ne spun:

- anul care urmează va fi roditor dacă frunzele pomilor se îngălbenesc şi cad în octombrie;

- va fi vânt puternic în decembrie dacă plouă mult în octombrie;

- va fi timp frumos în ianuarie dacă e multă brumă sau chiar zăpadă în brumărel;

- dacă în noaptea de Sâmedru oile se culcă grămadă, în ciopor, va fi iarnă grea, iar dacă oile dorm răsfirate, se aşteptă o iarnă blândă;

- dacă nucii şi gutuii sunt încărcaţi, e semn de iarnă grea.

Să aveți grijă de voi !

 

Aranjament grafic - I.M.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu