PERICULOASELE
LEGI DECA
Martie
30, 2023
Periculoasele
proiecte legislative de revizuire a sistemului de invatamint – „Legile Deca”
Guest
Post: Dr. Afrodita Iorgulescu (Academia de Studii Economice)
Se discuta mult in ultimele satpamini
privind proiectele legislative de restructurare a sistemului de invatamint din
Romania. Documentele legislative aferente acopera 300 de pagini. Practic, ele
sunt extrem de dificil de analizat. Analizarea lor apartine expertilor in
domeniu. Dr Afrodita Iorgulescu, Academician si Profesor la ASE, si-a luat din
timpul liber sa examineze in mod aprofundat proiectul legislativ si ofera
publicului din Romania impresiile ei. Ne alaturam concluziilor ei, in masura in
care ele ating valorile.
Apreciem efortul dnei Iorgulescu si
dorinta ei sincera de a informa publicul din Romania privind aspectele nocive
ale proiectului legislativ, numit „Legile Deca”.
*
* *
Gheorghe, Ioane, Mărie, trebuie
respinse aceste proiecte de legi ale
învățământului
“Nu zidurile fac o şcoală, ci spiritul ce
domneşte într-însa.” (Regele Ferdinand I, 1923)
După „revoluția” din decembrie 1947, a
fost adus în România, de tancurile și comisarii Uniunii Sovietice, comunismul
(bazat pe marxismul economic), preluat și propagat de „cârtițele” vremii;
comunism care nu a deșcolarizat însă România, nu a subminat esențial
autoritatea școlii.
Tot așa, după „revoluția” din decembrie
1989, a fost adus în România, de directivele și comisarii Uniunii Europene, de
Banca Mondială și Fundația Soros, progresismul (bazat pe marxismul cultural),
preluat și propagat de „cârtițele” vremii (yesmenii de la
Institutul de Științe ale Educației,
Ministerul Educației și diverse
oengeuri); progresism care însă a deșcolarizat România (Mircea Platon,
Deșcolarizarea României - Scopurile,
cârtițele și arhitecții reformei învățământului românesc, Editura Ideea
Europeană, 2020), prin deprofesionalizarea profesorului, în
principal, adică prin distrugerea programată a rolului și autorității școlii.
Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei
Române: “Regimul comunist a pervertit grav lucrurile și a schimbat calea
tradițională a școlii noastre, dar nu în așa măsură încât să dispară
performanța și reperele morale general valabile. Momentul 1989 a fost unul de
cumpănă, pentru că ne-a dat libertatea să schimbăm totul în bine, dar ne-a
oferit și
posibilitatea de a greși copios. Îmbătați
de libertate, am folosit mai ales a doua cale. … Cele mai simple măsuri de după
1989 s-au referit la reducerea numărului de ore pe zi și pe săptămână, la
desființarea multor discipline sociale și umaniste sau a multor conținuturi din
acest domeniu, la înlocuirea unui tip de propagandă cu altul, la diminuarea
volumului de cunoștințe predate, la coborârea ștachetei în general, în cazul
tuturor materiilor. … Despre cultura generală necesară formării elevilor nu se
mai vorbește aproape deloc sau se vorbește în necunoștință de cauză. …” https://evz.ro/educatia-si-cultura-generala-editorial-eveniment-de-ioan-aurel-pop-presedintele-academiei-romane.html
Nu ne este clar că am ajuns aici ca urmare a aplicării obediente, timp de 30
de ani, a unor „directive” venite din afară, a unor modele care nu ni se potrivesc
şi nu concordă cu interesul naţional? Vă place ce spirit domnește azi în școala
românească ? Că mai toți absolvenții vor să părăsească România ?
Cum a fost/este posibil? Din cauza
pasivității noastre, a fricilor noastre, a lașităților noastre. În plus, „Mă tem că Poliția Gândirii funcționează și
la noi...” (Magda Ursache, Contemporanul, iunie, 2022)
Am trăit ororile comunismului, vrem să
trăim și ororile progresismului ? (a se vedea ce se întâmplă în școlile și
universitățile americane cu mișcările BLM, WOKE și Cancel Culture)
***
Romania
Educata
Proiectele
de legi ale învățământului
„România Educată”, varianta Deca, trebuie respinse, nu (numai) pentru
că: sunt două legi separate, și nu una singură, contribuind astfel la
destructurarea învățămânului, prin atacarea unității lui; absolvenții de liceu
devin studenți în universități, iar
absolvenții universităților devin profesori în liceu – legătura este deci
foarte strânsă:
Art. 16 (1) „Instituțiile de învățământ
superior pot înființa, prin hotărârea senatului universitar, în urma evaluării
externe, conform prevederilor legale privind asigurarea calității în
învățământul preuniversitar, unități de învățământ preuniversitar de stat...”
Art. 120
(9) „Se înființează Programul Național de sprijinire a învățării
științelor exacte, a ingineriei și matematicii (PNSTIM) în completarea
programului similar din sistemul de învățământ preuniversitar”;
Scoala/universitatea este considerată, în
mod aberant, „unitate / organizație prestatoare /furnizoare de servicii educaționale”, și în consecință
există „biroul CTC (Controlul Tehnic de Calitate) al
serviciilor”, numit acum „Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea
Calității”– legată de ARACIIP/ARACIS – care sporește inutil birocrația; Ce au
făcut aceste Comisii de s-a ajuns la o rată a analfabetismului funcțional de
40% și nicio universitate nu este în top 500?
Rectorul UB, Marian Preda, sociolog,
despre proiectul Legilor Deca: „...în ultimii 10 ani, putem spune că
universitățile românești au regresat în topurile internaționale. Dacă cele mai
bune erau în zona 500-1000 în unele topuri, acum cam toate au trecut în zona
1000+ în rankingurile internaționale”
(https://www.edupedu.ro/reactie-dura-a-rectorului-marian-preda-la-legile-deca-va-fi-foarte-greu-sa-explicam-la-nivel-european-de-ce-unii-rectori-din-romania-sunt-de-12-ani-in-functie-ne-vom-trezi-cu-stegulete-si-condition/)
Finanțarea educației, care de 12 ani este practic mult sub nivelul de 6%
din PIB prevăzut de actuala lege, este acum (Art. 129, preuniversitar și Art.
146, superior) de doar minimum 15% din cheltuielile bugetului
general consolidat, adică mai puțin de 6% din PIB
(https://www.cotidianul.ro/romania-educata-si-subfinantata/, dar și mai grav și
nociv este faptul că finanțarea este
lăsată mult pe seama banilor europeni
(vezi PNRR), deși UE nu are atribuții în educație (Art. 3-6 din TFUE) și deși
banii europeni vin cu condiționări
indecente, ideologice (ca de exemplu impunerea existenței în universități a
Planului de Egalitate de Gen);
In
Învățământul preuniversitar:
- profesorul (personalul didactic) a
devenit facilitator al învățării (Art. 162); el trebuie să facă planuri individualizate de învățare pentru fiecare elev, planuri care sunt parte componentă a
portofoliului educațional al elevului;
- (Art. 85) „Planurile-cadru ale învățământului liceal
includ „Istoria Evreilor. Holocaustul” și „Istoria Comunismului din România”,
ca discipline școlare, parte a trunchiului comun”, deci sunt obligatorii, nu
opționale, în loc să fie capitole din disciplina Istoria Românilor;
- învățământul preuniversitar este centrat
pe beneficiari, si nu pe profesori, sau
pe profesori și elevi, iar beneficiarii
sunt mulți:
Art. 102 (1) „Beneficiarii primari ai
învățământului preuniversitar sunt antepreșcolarii, preșcolarii și elevii,
precum și persoanele adulte înscrise într-o unitate de învățământ”.
(2) „Beneficiarii secundari ai
învățământului preuniversitar sunt părinții, tutorii sau reprezentanții legali
ai antepreșcolarilor, ai preșcolarilor și ai elevilor”.
(3) „Beneficiarii terțiari ai sistemului
de învățământ preuniversitar sunt comunitatea locală și societatea în ansamblul
ei”;
- se înființează:
(Art. 62) Centrul Național Românesc pentru
Învățământ la Distanță,
(Art. 65) Centrul Național pentru Educație
Incluzivă,
(Art. 75) consiliile de coordonare a
zonelor de investiții prioritare în educație
(Art. 77)
Comisia Națională pentru Desegregare Școlară,
(Art. 102) Programul național de formare a
cadrelor didactice în vederea creșterii nivelului de alfabetizare funcțională a
elevilor.
(Art. 109) Centrul Național pentru
Excelență
(Art. 111) Direcțiile Județene de
Învățământ Preuniversitar/Direcția Municipiului București de Învățământ
Preuniversitar, ca servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educației,
cu personalitate juridică, prin reorganizarea Inspectoratelor Școlare
Județene/Municipiului București.
(Art. 112) Agenția Română pentru
Asigurarea Calității și Inspecție în Învățământul Preuniversitar, denumită în
continuare ARACIIP, ..., prin reorganizarea
Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, care
se desființează, și prin preluarea atribuțiilor de inspecție generală și
inspecție tematică de la inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar
al Municipiului București.
(Art. 113)
Centrul Național pentru Formare și Dezvoltare în Cariera Didactică
(Art. 114) Consiliul consultativ pentru
învățământ preuniversitar
(Art. 116) Centrul Național pentru
Curriculum și Evaluare și Institutul de Științe ale Educației ... prin
preluarea activității și structurilor specializate de la Centrul Național
pentru Politici și Evaluare în Educație, care se desființează
(Art. 119) Centrul Național de Învățământ
Tehnologic și Tehnologic Dual
(Art. 127) Unitatea Executivă pentru Suport,
Mentenanță și Asistență Tehnică pentru Digitalizare
(Art. 128) mecanismul de monitorizare a
nivelului de maturitate digitală pentru învățământul preuniversitar
(Art. 149) Centrele comunitare de învățare
permanentă
(Art. 167) Corpul de mentorat și
licențiere în cariera didactică
(Art. 189)
Corpul Managerilor Educaționali
(Art. 244) Comisia pentru Tranziția către
Învățământul Dual;
Deci școala este birocratizată suplimentar, masiv; ce vor
produce zi de zi, an de an acești noi funcționari ? maculatură care va îngreuna
și mai mult, inutil, viața profesorilor, a directorilor?!
-
se lovește (și) în liceele
pedagogice, care funcționau foarte bine:
(Art. 52) „ Învățământul pedagogic se
organizează ca învățământ liceal vocațional, cu durata de patru ani...”, în loc de cinci ani ca până acum, cu obligația de a urma studii
universitare;
- se introduce (Art. 169) „Examenul național de licențiere
în cariera didactică pentru a avea
dreptul de liberă practică în învățământul preuniversitar”; prin aceasta
se recunoaște că licența universitară (de doar 3 ani, în loc de 4 ani, ca
înainte de aderarea la Programul Bologna) este slabă și de neîncredere; dar,
prin aceasta, atractivitatea
profesoratului este diminuată și mai mult;
-(Art. 244 (3) h) “evaluările și examenele
naționale vor fi în integralitate standardizate și administrate în format
digital începând cu anul școlar 2027-2028”;
Mircea Platon, istoric, redactor șef la
Convorbiri Literare, Iași, despre proiectul Legilor Deca: „Examenele naționale
vor fi asemenea cumpărăturilor la Auchan: cu autoservire digitală. Copiii
voștri și copiii copiilor voștri își vor scana singuri creierele, la ieșire, ca
să poată plăti și pleca. Școala mall”;
In
Învățământul Superior:
- (Art. 11) „Răspunderea publică obligă
orice instituție de învățământ superior, de stat, particulară sau confesională
particulară: a) să respecte legislația
în vigoare, carta proprie și politicile naționale și europene în domeniul
învățământului superior ...”;
UE nu are competențe în educație (TFUE,
Art. 3-6), deci politicile europene în domeniul învățământului superior nu pot
fi decât recomandări, nu obligații, pentru persoanele cu coloană vertebrală;
- se introduce obligativitatea
internaționalizării, care promovează
interesul UE de formare a identității europene, în detrimentul
identității naționale:
Art. 116 (1) „Ministerul Educației
stabilește cadrul strategic privind internaționalizarea sistemului de
învățământ superior în acord cu prioritățile naționale, procesele
internaționale și tratatele din care România face parte. Cadrul strategic se
adoptă prin hotărâre a Guvernului.
(2)
Ministerul Educației susține prin măsuri de ordin legislativ și financiar
acțiunile de internaționalizare desfășurate de către instituțiilor de
învățământ superior.
(3)
Internaționalizarea, ca instrument de creștere a calității educației și
cercetării, este responsabilitatea fiecărei instituții de învățământ superior”.
Art. 119 „Se înființează Programul
Național pentru Internaționalizare Universitară „Study in Romania” (PNIU) în
vederea consolidării procesului de internaționalizare a sistemului de
învățământ superior (PNIU), pentru a asigura resursele necesare”;
Aici se vede contribuția „valoroasă” a
doamnei ministru Ligia Deca, cu doctorat în științe politice la universitatea
din Luxembourg (deși a absolvit, cu
DIPLOMĂ DE INGINER DIPLOMAT INGINERIE NAVALĂ ȘI NAVIGAȚIE, Universitatea
Maritimă Constanța), cu o teză despre internaționalizarea învățământului
superior („Understanding the internationalization of higher education as a
policy process. The case of Romania”);
-se păstrează ciclurile I (licență) și II
(masterat) așa cum au fost introduse
prin Procesul Bologna, doar ciclul III (doctorat) are 4 ani în loc de 3
ani;
deci, slăbirea calității absolvenților, și
implicit a profesorilor de liceu, continuă
(Argumente împotriva Procesului Bologna
din învățãmântul superior,
http://www.curteadelaarges.ro/arhiva/IX_9_94/IX_9_94.pdf).
Aceste proiecte de legi ale
învățământului „România Educată” trebuie respinse pentru că sunt NOCIVE, fiind
ideologizate.
Ele sunt impregnate subtil de corectitudinea politică,
ideologia progresismului, ale cărei
rădăcini pornesc dintr-o versiune de
marxism (neomarxismul = marxismul
cultural) promovat de Școala de la
Frankfurt, ce își propunea răsturnarea radicală a culturii tradiționale, cu
scopul de a provoca o revoluție socială.
(Corectitudinea Politică: „Religia”
marxistă a Noii Ordini Mondiale,
Coordonatori William S. Lind, Andrei Dîrlău, Irina Bazon, Editura ROST, 2015,
cu o sinteză în
https://www.cotidianul.ro/corectitudinea-politica-ideologia-progresismului/)
Uitați-vă la „valorile” pe care le promovează aceste proiecte de
legi; veti gasi diversitatea, incluziunea și echitatea, acest
“triumvirat care marchează excesul stângii extreme” (Jordan Peterson, în
lucrarea Corectitudinea politică, Michael Eric Dyson, Michelle Goldberg,
Stephen Fry, Jordan Peterson, Editura TREI, 2019), acest triumvirat care
semnalează, ca un felinar roșu, că este vorba de (valori promovate de)
corectitudinea politică.
Nu veți găsi niciuna din valorile perene
ale umanității: ordinea, disciplina, cinstea, onoarea, virtutea, loialitatea,
credința, devotamentul etc. Școala de azi nu mai formează caractere, nici nu-și propune asta, consideră, sub umbrela
progresistă, că este demodat, chiar periculos.
Iar personalul didactic are printre
obligații (Art. 224) „ promovarea diversității, ca resursă de învățare,
pentru a genera elevilor atitudini incluzive și tolerante”. Uitați-vă cum “pas cu pas” sunt înregimentați
copiii mici, pentru ca tradiționalii
șapte ani de acasă să dispară, să se facă astfel o breșă între părinți și copii
pentru a putea îndoctrina copiii (cu ideologia genului, parte a ideologiei
corectitudinii politice - în vechea
variantă a proiectului legii exista egalitatea de gen, din fericire acum nu mai
există). Primul pas a fost obligativitatea clasei pregătitoare (zero), acum
este al doilea pas, obligativitatea grădiniței (preșcolari cu vârste între 3 și
6 ani) (Art. 13 (1), Art. 15 (1), Art. 30 (1)), viitorul pas va fi obligativitatea creșei (antepreșcolari cu
vârste cuprinse între 3 luni și 3 ani).
Uitati-va cum profesorul este în
continuare lipsit de autoritate în școală, adică de mijloacele prin care să
asigure ordinea și disciplina în școală și
corectitunea evaluărilor: nu poate să certe elevul, dacă lasă corijenți
sau repetenți (de repetenți nu se suflă o vorbă în proiectele de legi), atunci intră în programul „Învățare
remedială” alături de elev, iar exmatricularea
elevilor recalcitranți sau care
copiază este interzisă, în timp ce
„exmatricularea” profesorilor este permisă. Și ne mai mirăm că
„bullying-ul” (violența psihologică între elevi) este în creștere?
Art. 13, alin. (2) „Este interzisă
exmatricularea preșcolarilor și a elevilor din învățământul obligatoriu”.
Art. 73 (1) „În unitățile de învățământ se
desfășoară programul „Învățare remedială”, destinat sprijinirii elevilor cu
dificultăți de învățare sau care înregistrează rămâneri în urmă în învățare, în
raport cu prevederile curriculare. ...
(5) În situații justificate, cum ar fi
necesitatea pregătirii elevilor pentru examene de corigență sau de încheiere a
situației școlare sau pentru actualizarea și îmbunătățirea competențelor, în
perspectiva deschiderii noului an școlar, activitățile remediale se pot
desfășura și pe durata vacanței școlare, sau a zilelor libere, la decizia
consiliului de administrație al unității de învățământ, cu consultarea
beneficiarilor primari și secundari ai educației”.
Art. 74 (1) „Ministerul Educației
derulează programe de reducere a abandonului școlar/a ratei de părăsire
timpurie a școlii în cadrul Programului Național Integrat de Reducere a
Abandonului Școlar și a ratei de părăsire timpurie a școlii...”
Art. 102 (4) „Drepturile și îndatoririle
elevilor sunt prevăzute în Statutul Elevului, aprobat prin ordin al ministrului
educației, în urma consultării Consiliului Național al Elevilor și a celorlalți
parteneri de dialog ai ministerului educației.”
Art. 204 (2) „Reprezintă abateri
disciplinare ale personalului didactic de predare și se sancționează potrivit
art. 205:
a) faptele de violență fizică și/sau verbală,
îndreptate împotriva elevilor sau a colegilor, în situația în care, potrivit
legii, nu reprezintă infracțiuni;
b)
orice fapte sau atitudini care pot pune în pericol sănătatea și integritatea
fizică sau psihică a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor.”
Art. 205 (1) „Sancțiunile disciplinare
care se pot aplica personalului didactic de predare, în raport cu gravitatea
abaterilor, sunt:
e) desfacerea disciplinară a contractului
individual de muncă.”
Art. 64 (1) „În termen de 12 luni de la
adoptarea prezentei legi, Ministerul Educației inițiază Hotărârea de Guvern
pentru aprobarea Planului Național pentru Siguranța în Învățământul
Preuniversitar.”
Opiniile
fostilor Ministrii
Fostul ministru al Educației, Daniel
Funeriu, despre proiectul Legilor Deca: ”în loc să aşeze sistemul de educaţie
pe autoritatea intelectuală a
profesorilor, îl așază pe un fel de autoritate a părinţilor şi a copilului”.
(https://www.g4media.ro/fostul-ministru-funeriu-despre-legile-promovate-de-ministra-deca-nu-aseaza-educatia-pe-o-cale-corecta-nu-propune-o-educatie-bazata-pe-exigenta-merge-mult-pe-soft-skills-o-admitere-s.htm)
Mircea Platon, despre proiectul Legilor
Deca: ”Părinții și copiii nu își pot apăra interesele pe termen lung, ci sunt
invocați și folosiți doar în scop distructiv, pentru a răvăși standardele și a
transforma școale în târguială. Părinții sunt, de fapt, lăsați să intervină în
mersul școlii doar pe calea lăturalnică a implicării financiare, recrutați
adică pentru a corupe anarchic școala. Altminteri, observațiile părinților
referitoare la scăderea nivelului educației, la transformarea școlii într-o
cutie neagră în care ONGurile și experții fac ce vor, nu sunt luate în seamă la
așa-zisele desbateri publice mimate de Minister. În plus, părinții au devenit
și țintă a Ministerului care își propune
să-i îndoctrineze pe calea așa-zisei
”educații parentale”, un sinistru exercițiu de trimitere în minorat a
unor adulți care se trezesc acum supuși reeducării”.
Directorul Colegiului centenar “I.L. Caragiale” din București,
Andreia Bodea, despre proiectul Legilor Deca:
“… faptul că meseria de profesor încetează să mai fie o meserie
atractivă nu este neapărat, așa cum se crede și se tot spune, pentru că
salariile sunt mici. Este și acesta un motiv, dar nu este primul. Primul motiv
este prăbușirea statutului profesorului. Profesorii buni trebuie să rămână în
sistem, profesorii care fie că sunt violenți, fie că se fac vinovați de tot
felul de lucruri, trebuie scoși din sistem și trebuie să vedem ce facem și cu
elevii care nu se pliază nicicum și care în mod repetat agresează la rândul
lor. …Un elev dacă se ridică în bancă și își înjură profesorul, nu mai spun că
ridică mâna la el, aș vrea să știu și eu ce credeți că poate să facă un
profesor la catedră care nu poate să-i facă observație, nu poate să-l dea
afară, chiar dacă intră într-o comisie de disciplină, nu mai poate rămâne repetent prin nota la
purtare și îți și spune lucrul ăsta „hai să văd ce mai faceți?!”. Nu se poate
să sancționezi profesorii care sunt agresivi – repet, lucru cu care sunt
perfect de acord – și să nu sancționezi, proporțional cu vina, pe elevi și până
la urmă și pe părinți, că de acolo pornesc toate lucrurile, care sunt din ce în
ce mai agresivi verbal, în general.”
https://www.edupedu.ro/am-ajuns-intr-un-punct-in-care-a-face-educatie-a-devenit-aproape-imposibil-spune-directorul-colegiului-caragiale-din-bucuresti-adriana-bodea-pot-fi-trei-examene-pot-fi-cinci-evaluari-daca-ele-nu/
c) Uitați-vă cum cadrul didactic
universitar este lipsit de autoritate în
universități:
(Art. 120 (7)) “Se înființează Programul
Național de Reducere a Abandonului Universitar (PNRAU), în vederea creșterii
retenției studenților în mediul universitar”;
se înțelege astfel de ce cadrele didactice
universitare închid ochii la copiatul studenților, pentru că ar trebui să le
facă referat de exmatriculare și, acest lucru vine în contradicție cu
preocuparea pentru retenția studenților.
(Art. 173) (1) „În baza hotărârilor
comisiilor de etică universitare, instituțiile de învățământ superior aplică
sancțiuni studenților, studenților-doctoranzi, cercetătorilor post-doctoranzi
sau altor categorii de cursanți. ... (3) Tipurile de sancțiuni prevăzute pentru
încălcarea normelor de etică și deontologie universitară sunt: a) avertismentul
scris; b) anularea rezultatelor evaluărilor; c) exmatricularea”.
Educatie
fara rost
Motto pe frontispiciul Universității
Stellenbosch, Africa de Sud:
„Distrugerea oricărei națiuni nu necesită
bombe atomice sau rachete balistice intercontinentale. Trebuie doar scăderea
calității învățământului și permisiunea fraudei la examenele studenților.
Pacienții mor în mâinile unor asemenea medici. Clădirile se prăbușesc, fiind
construite de asemenea ingineri. Banii se pierd în mâinile unor asemenea
economiști. Dreptatea se evaporă în mâinile unor asemenea judecători.
Falimentul învățământului este falimentul națiunii”
Toate acestea pentru că personalitatea
autoritară este combătută de ideologia
neomarxistă ca fiind opusul personalității revoluționare dezirabile – ulterior, ca opusul personalității
democrate.
Aceste două proiecte de legi ale
învățământului, cum am mai arătat, sunt ultima lovitură (zisă reformă), fatală,
dată învățământului românesc, deci viitorului României.
https://www.cotidianul.ro/romania-educata-sau-romania-inlantuita/
Fiind ideologizate, aceste două proiecte
de legi încalcă atât legea educației în vigoare cât și propriile prevederi:
În actuala Lege a educației naționale (la
Art. 3 (n)) – ca și în cele două proiecte de legi în discuție (la Art. 3 (l) și respectiv Art. 3 (p), dar
și Art. 10) - găsim, printre
principiile care guvernează învățământul preuniversitar și superior,
„principiul libertății de gândire și al independenței față de ideologii, (dogme
religioase) și doctrine politice”.
Deasemenea, în actuala Lege (la Art. 7) – ca și în cele două proiecte de
legi în discuție (la Art. 11 și
respectiv Art. 24) - găsim că „În
unitățile, în instituțiile de învățământ și în toate spațiile destinate
educației și formării profesionale sunt interzise ... activitățile de natură
politică ...”.
În concluzie, oameni buni, aceste proiecte de legi trebuie respinse!
PNRR nu impune schimbarea legii actuale a
educației. Trebuie să trecem apoi urgent la reconstrucția din temelii a învățământului românesc instructiv, clasic, în spirit haretian.
12 martie 2023
Dr. Afrodita Iorgulescu
Matematician
Profesor Emerit A.S.E. București
https://www.cotidianul.ro/gheorghe-ioane-marie-trebuie-respinse-aceste-proiecte-de-legi-ale-invatamantului/
ALIANTA
FAMILIILOR DIN ROMANIA
Str.
Zmeica nr. 12, sector 4, Bucuresti
Tel.
0741.103.025 Fax 0318.153.082
www.alianta-familiilor.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu