Imbecilizarea
lumii
Un scenariu pe care nici Darwin nu l-ar fi
putut prevedea.
Studiu France Soir - Imbecilizarea, cea
mai gravă problemă a lumii. Trecerea speciei la idiotizare Teresita Dussart,
Franța 21 August 2022
Toate studiile psihometrice din lume arată
o scădere a coeficientului intelectual începând din anul 2000.
Warning : Dintre toate amenințările existențiale,
lipsește una din toate agendele.
Și totuși ea determină viitorul speciei
noastre.
Este vorba despre declinul global al coeficientului
intelectual (IQ). De el depinde viitorul științei, culturii, capacității de a
înțelege lumea.
Consensul asupra acestui declin este acum
fără echivoc.
Toate studiile psihometrice (
Psychometrics is a scientific discipline concerned with the construction of
assessment tools, measurement instruments, and formalized models that may serve
to connect observable phenomena (e.g., responses to items in an IQ-test) to
theoretical attributes (e.g., intelligence) din lume arată o scădere a
coeficientului intelectual începând cu anul 2000.
Cu cât este mai mare nivelul IQ-ului
național la un moment dat , cu atât este mai mare căderea ulterioara.
Azi un adolescent de 14 ani înțelege în
medie ce ar fi înțeles un copil de 10 ani născut înainte de 1975.
Unul dintre simptomele acestei regresii este
pierderea vocabularului, semnalată de numeroase studii începând cu 2017.
Adevărata dramă relevată de această
sărăcire este cea a dificultății de memorare pentru generațiile în devenire.
Filmul „Idiocracy” (Mike Judge, 2007) constituie
din acest punct de vedere o pildă profetică.
Scenariul spune povestea unui cuplu care
înregistrează un IQ remarcabil de 130 fiecare, care așteaptă să se reproducă
după ce-și vor atinge toate obiectivele profesionale și materiale.
Acum nu este niciodată momentul. Până în
ziua în care se hotărăsc în cele din urmă să facă pasul.
Dar apoi trebuie să facă față la ceasul
biologic al unuia și de resemnarea libidoului celuilalt.
Ingineria asistată a fertilității vine
prea târziu pentru ei.
În acest timp, cazurile sociale se reproduc
exponențial și ajung să conformeze o combinație de defecte ereditare.
Toți inapții pot rezolva cele mai de bază
probleme pentru supraviețuirea speciei, cum ar fi gestionarea colectării reziduurilor.
În această societate idiotizată,
obezitatea a devenit norma, oamenii consumând doar băuturi dulci.
Statul nu poate rezolva probleme simple,
cum ar fi irigarea terenurilor sau gestionarea deșeurilor.
Pornografia se clasează ca o cultură, iar
locurile de sex rapid preiau locurile de fast-food.
Elitele sunt formate din contra-elite.
Conceptul de (PIRAMIDA INVERSATA)
Precum în sistemul școlar actual, unde
fruntașii clasei sunt percepuți ca învinșii din societate.
Deciziile politice sunt toate mai fatale
și mai contraproductive unele decât altele.
Coincidențele enumerate cu realitatea
noastră sunt tulburătoare, deși hiperfertilitatea săracilor este un clișeu al
secolului al XX-lea.
Scăderea fertilității în țările bogate
afectează acum toate clasele sociale.
La aceasta, trebuie adăugat că clasele
socio-economice sunt doar parțial corelate cu nivelul socio-academic.
Însă asociația sărăcie-fertilitate se
bazează pe un izvor antropologic care și-a avut rațiunea de a fi.
Într-o familie săracă și/sau tradițională,
resursa principală este cea umană, ca sursă de muncă, putere, identitate.
Acesta este încă cazul în multe țări
emergente, chiar dacă scăderea fertilității se observă peste tot.
Unii specialiști apropiațitezelor eugenice
( EUGENIE = Teorie care preconizează ameliorarea populațiilor umane prin măsuri
genetice (alegerea părinților, sterilizarea, interzicerea procreării etc.),
folosită de rasiști și fasciști ) califică drept fertilitate disgenică hiper
reproducerea între „săraci”.
Cu toate acestea, existența unui marker de
diferență genotipică (inteligență moștenită) nu a fost demonstrată definitiv.
Pe de altă parte, inteligența fenotipică
sau inteligența dobândită este măsurabilă. Și este cea care a explodat cu
îmbunătățirile notabile ale calității vieții, începând de la revoluția
industrială.
Acest salt calitativ în sapiens se
datorează „Efectului Flynn”, numit după economistul neozeelandez James Flynn
(28 Aprilie 1934 - 11 Decembrie 2020).
Este vorba de o creștere continuă a
coeficientului intelectual datorită conjuncției securității alimentare,
accesului la educație și,în general, a unui climat propice dezvoltării
cognitive.
Intrarea în secolul 21 marchează un regres
pentru dezvoltarea inteligenței umane.
În Danemarca, unde IQ-ul celor înscriși
este înregistrat din 1959, s-a observat că între 1959și 1989 a crescut cu 3
puncte pe deceniu.
Cu toate acestea, între 1989și 1998,
același IQ a marcat o primă regresie, înjumătățindu-și practic progresia la
+1,6 puncte.
Din 1998, declinul este de -2,7 pe
deceniu.
Acest studiu și altele converg asupra
faptului că efectul Flynn este defalcat.
Societățile prospere au cedat într-un timp
foarte scurt unei dinamici involutive.
Imbecilizarea ar fi multifactorială.
Rolul perturbatorilor endocrinologici este
de a produce efecte neurologice.
Este dovedit.
Masivitatea metalelor grele din alimente,
inclusiv alimentele bio, aerul respirat ar provoca boli ale creierului.
Ar exista de asemenea în societățile
bogate, matrice de conduită instalate, precum întârzierea intrării în viața
adultă prin dispariția ritualului de trecere și o serie întreagă de prescripții
psihologizante constând în prelungirea timpului „copilăriei”.
Pe scurt, o întreagă formulă de educație
s-a îndreptat către regresie producând o formă structurală de întârziere a
maturizării, și deci o întârziere intelectuală.
Și apoi există coincidența declinului
inteligenței umane concomitent cu transferul abilităților sale către
inteligența mașinii.
Izolarea oamenilor în 2020 va marca
dezvoltarea inteligenței artificiale.
Ceea ce mai rămăsese din operațiile
mentale încă în sarcina umanilor le-au fost luate.
O funcție printre altele,
fundamentală,spațializarea este moartă.
GPS-ul „oprește anumite părți ale
creierului”, descrie un studiu al Colegiului Universității din Londra (UCL)
publicat de „Nature Comunications”[1] pe 21 martie 2017.
Expertul în tehnologia informațieiNicholas
Carr susține că enumeră în cartea sa „tot ce face internetul creierului tău” //
Norton & Company Publishing, 2020).
La aceasta trebuie adăugat efectul
hipnotic al instrumentelor care creează dependență precum canalele de
streaming, confuzia dintre ficțiune și realitate, scăderea capacității de
concentrare în lectură etc.
Ar fi foarte ingenios să ne gândim că
toate acestea nu provoacă cicatrici evolutive.
În fața unei astfel de agresiuni a
creierului uman, școala ar trebui să fie o fortăreață.
Dar asta fără a conta pe impunerea a doi
ani de dezertare școlară sau semi-dezertare din cauza izolării covid.
Ar fi fost de așteptat ca elevii din
țările emergente, mai puțin expuși la consumul instrumentelor tehnologice, să
reprezinte un rezervor de creiere nedeteriorate.
Dar politica de sărăcire a trecut pe
acolo. În februarie 2021, un raport al Băncii Mondiale a diagnosticat: „Criza covid
a exacerbat creșterea prețurilor la nutriție pentru cele mai sărace populații
din lume.
De-a lungul anului trecut, Covid-19 a
dezarmat securitatea economică, sanitară și alimentară, împingând 150 milioane
de persoane la extrema pauperizare”, se arată în comunicat.
Prin Covid 19 trebuie să înțelegem că nu
virusul ca atare, ci măsurile iresponsabile cărora a servit drept pretext
pentru implementare.
Cu o lună înainte, un raport al aceleiași
organizații[4] a cifrat costul abandonului școlar ca pondere din PIB pentru
țările sărace.
Raport, care nu a prosperat mai mult din
punct de vedere al conștientizării:
„Din cauza proceselor de învățare și a
creșterii abandonului școlar, această generație de elevi va pierde un miliard
de euro din venituri, mai mult sau mai puțin 10% din PIB-ul global, iar țările
vor cădea, fără posibilitatea de a ajunge din urmă, în ceea ce privește
obiectivul lor de reducere a Learning Poverty, cu riscul de a crește potențial
sărăcia cu 63%. „Learning Poverty este un instrument statistic dezvoltat de
UNESCO pentru a măsura nivelurile de analfabetism în țările cu venituri medii
și mici. Și veștile nu sunt bune.
Carlos Felipe Jaramillo, vicepreședintele
Băncii Mondiale pentru America Latină, a estimat pe 3 iunie că criza educației
din America Latină este fără precedent:următoarea generație „va fi mai puțin
productivă și va avea mai puține oportunități”.
În medie, în America Latină, copiii au
pierdut 1,8 ani de școlarizare, potrivit Unesco.
În unele țări precum Panama, unde școala a
fost închisă din martie 2020 până în 2022, peste 20% dintre elevi au abandonat
definitiv băncile.
Adică sute de milioane de noi săraci, cu
un efect epigenetic (Care intervine în procesul de dezvoltare și acționează
asupra transcripției ) ca bonus.
Himerele ultimelor două decenii se
caracterizează mai ales prin negarea maleabilității evolutive a speciei umane,
ca pentru orice altă specie animală.
De exemplu, hormonii sunt administrați în
mod legal copiilor la pubertate sau prepuberi pentru a normaliza posibila
disforie de gen într-un context în care efectele cauzate de perturbatorii endocrinologici
fac obiectul unei abundente literaturi științifice.
În același spirit, cufundați în ideea că
identitatea este legată de percepția de sine, este imposibil să nu ne punem
întrebarea despre rolul acestor perturbatori endocrinologici în care suntem cufundați
de zeci de ani, confruntați cu creșterea sindromului de nediferențiere sexuală.
La toți acești factori se adaugă
normalizarea consumului de canabis.
Ori toate studiile asupra
Tetrahidrocannabinolului (THC) arată leziunile ireversibile ale creierului, pe
lângă promovarea anumitor boli psihiatrice, inclusiv schizofrenia.
Legalizarea sa și campania de legitimare
socială care o însoțește sunt cu atât mai îngrijorătoare.
Această asociere a prostiei și nebuniei
este semnul idiocrației, cruzimii și răutății care nu suferă nicio sancțiune
morală.
Dimpotrivă. Sunt încurajați.
Un exemplu, acele videoclipuri de amatori
care circulă pe rețelele de socializare în care adolescenții bat unul dintre
colegii de clasă, și departe de a se rușina de actul laș, îl postează pe rețelele
lor de socializare.
Anularea culturii, umilirea gânditorilor divergenți,
este de același ordin al violenței.
Cetățenia se mișcă într-un univers
semnificativ foarte sărac, care afectează strict funcția excitantă a plăcerii.
De exemplu, în Liban în 2019, înainte de
izolare, milioane de tineri au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva
guvernului, deoarece statul dorea să impună o plată de 20 de cenți pentru utilizarea
WhatsApp.
Niciodată în istoria corupției Libanului
nu au avut loc astfel de proteste.
Semnificativ!
În Spania, în 2019, premiul național de la
Ministerul Culturii și Sportului a fost acordat unei autoare, Cristina Morales,
pentru cartea ei „Easy Reading”. (Easy
Reading, Ușor de citit, este o sărbătoare
feministă a corpului în toate formele sale, a dorinței feminine și a
sexualității queer și a puterii transgresive și revoluționare a limbajului.)
În Occident, principalele ziare au optat,
încă din anii 90, pentru scrierea în „easy”.
Fără cuvinte „complicate”,nuanța este
considerată bombastică.
Realitatea nu vine cu gri. Complexitatea
lumii cedează unei narațiuni instalate.
Propozițiile scurte sunt obligatorii.
Este domnia demagogiei intelectuale.
Imbecilizarea constituie o amenințare la
adresa democrației.
Instalarea sofismului este deja
observabilă în gestiunea crizelor, crize în sine create de un personal politic
de o calitate dezastruoasă.
Până în 2050, coeficientul intelectual
mediu global va fi în jur de 80.
Nu va trebui să așteptăm, ca în filmul lui
Mike Judge Idiocracy, anul 2505, pentru a face din această ficțiune
științifico-fantastică o realitate.
Raportat la secolul al XX-lea, IQ-ul 80 ar
fi o formă ușoară de retard mintal.
Un scenariu pe care nici Darwin, nici
Alexis de Tocqueville nu l-ar fi putut prevedea.
Sursa: ADRIAN MUNTEANU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu