BASMUL ROMANIZĂRII
„Pentru a lichida popoarele se începe prin
a le altera, prin a le şterge memoria. Le
distrugi
cărţile, istoria, cultura şi alcineva le
scrie alte cărţi,
le dă altă cultură, le născoceşte o altă
istorie. Între
timp poporul începe să uite ceea ce este şi
ceea ce
a fost iar cei din jur îl vor uita şi mai
repede, limba nu
va mai fi decît un simplu element de
folclor, care mai
devreme sau mai târziu va muri de moarte
naturală.”
Milan Hubl (1927-1989)
Pentru victoria romană din anul
106 d.Hr., trebuie pusă în balanţă apăsarea grea a TRĂDARILOR, fără de care
Traian şi armata sa nu ar fi putut câştiga bătălia finală.
Niciodată DACIA nu a ajuns
colonie imperială, decât unele provincii din ea!
Cotropirea Daciei lui Decebal de către invadatorii romani conduşi de
imperatorul Tiran Traian şi înfrângerea unei părţi a ei, prin trădare a
culminat cu transformarea provinciilor ocupate în colonii romane, încercându-se
astfel, procesul romanizării lor, proces care în realitate a devenit un BASM de
factură latină cezaro-papistă.
Împăratul Iulian Apostatul (361-363), în lucrarea sa Caesarii, pune în gura lui Traian o
replică sugestivă: „Am supus pe acei
geţi, cea mai războinică naţiune din câte au fost pe lume, nu numai pentru vitejia trupului oamenilor, dar încă şi prin acele învăţături pe care Zalmoxis, cel
mai venerat de dânşii le-a întipărit adânc în sufletele lor; căci ei nu cred că
mor, ci numai că-şi schimbă lăcaşul şi prin urmare se reped la moarte cu
aceeaşi veselie cu care ar porni la drumul vieţii.”
Traian şi romanii săi civilizaţi,
n-au venit în Dacia Marelui Decebal să aducă progres, pace, bunăstare, ci pustiire. Adevărul crud ni-l spune
istoricul roman Publius Cornelius Tacitus (56-120). „Romanii cei lacomi îşi înrobesc supuşii, jefuiesc,
ucid, siluiesc. Constrângerile sunt la ordinea zilei: serviciul militar,
impozitele, tributul în natură, corvezile. Câmpurile, minele, porturile aparţin
romanilor, în timp ce muncitorii agricoli, minerii şi docherii sunt băştinaşi.
Însăşi ideea de imperiu este o mare amăgire: Ei transformă totul în pustiu şi numesc aceasta pace!” (P. C. Tacitus, Despre imperialismul roman, cf. Paul Mackendrick, Pietrele Dacilor Vorbesc, trad. H.F.
Popescu, Ed. ştiinţifică şi enciclopedică, Buc. 1978, p. 80)
Perioada cât au stat provinciile geto-dace sub jugul colonizării romane,
des scuturat şi continuu deshămat de
atacurile dacilor liberi susţinuţi moral de fraţii ocupaţi nu a fost nicidecum
un factor de civilizaţie, ci
dimpotrivă un FACTOR de STAGNARE şi
DEREGLARE a vechii culturi şi civilizaţii geto-dacice.
Dincolo, însă de ecuaţia istoricilor romanizatori
străluceşte Aura ADEVĂRULUI!
Limba dacică este TRUNCHIUL pelasgo-traco-get din care
s-a desprins lingua prisca – latina arhaică cu mulţimea dialectelor italice.
Faptul că există un spaţiu imens al vorbitorilor de limbi neolatine se explică
nu graţie basmului romanizării, ci fenomenului
originar comun de limbă tracă.
Istoricul roman Sextus Rufus în lucrarea sa, Breviarium rerum gestarum Populi Romani, din anul 370, d.Hr.,
consemna că, „O limbă barbară latină se
vorbea şi în provinciile Illyricum încă înainte de cucerirea romanilor.”
Limba dacică alcătuieşte principalul fond lexical al limbii române, care nu este altceva decât
limba dacică evoluată superior.
Limba română este vorbită de cel mai mare număr de dacoromâni, dovadă a
caracterului ei unitar şi stabil la nivel european şi cuprinde cel mai mare
număr de cuvinte daco-latine în raport cu celelalte limbi neolatine.
Având în vedere vechimea separării latinilor din arealul
carpato-danubiano-pontic, este foarte normal fenomenul diferenţierii.
Limba dacică, nu numai că a
supravieţuit, dar a rămas vie,
pentru toţi dacii ei vii!
Limba dacică, a ajuns într-adevăr o limbă moartă, doar în copârşeul cărţilor noastre de istorie, de literatură sau în dicţionarele groparilor latini şi greco-latini !
Toate drumurile pe care păşeşte regal
originea LIMBII NOASTRE STRĂBUNE – Cultul frumuseţii ei divine duc la Marele
Imperiu şi Regat al DACIEI!
Vechimea limbii dacice străbune
este atestată de marile descoperiri arheologice:
- vechimea de 1.800.000-2.000.000 de ani î.Hr., a scheletului uman de la
Bugiuleşti, Valea lui Grăuceanu, judeţul Vâlcea;
- vechimea de 18.000 de ani î.Hr., a bordeielor de la Cotu Miculinţi,
judeţul Botoşani;
- vechimea de 18.000 de ani î.Hr., a toporului-târnăcop de miner de la
Cotu Miculinţi;
-vechimea de 18.000 de ani î.Hr.,
a unui harpon şi a unui vârf de lance din Cotu Miculinţi;
- vechimea de peste 8.000 de ani î.Hr., a expolatării şi prelucrării
aurului, argintului;
- vechimea de 8.000 de ani î.Hr., a metalurgiei aramei, Schela Cladovei,
Drobeta;
- vechimea de 7.000 de ani î.Hr., a proto-scrierii de la Turdaş-Vinca;
- vechimea de peste 7.000 de ani î. Hr., a prelucrării ceramicii;
- vechimea de 5.500 de ani î.Hr., a scrierii descoperită la
Tărtăria-Mureş.*
- vechimea de peste 5.000 de ani î. Hr., a templului de la Căscioarele.
(Paul Lazăr Tonciulescu, Impactul
Romei asupra Daciei, Ed. Miracol, Buc. 1997)
* În judeţul Caraş-Severin se află o stâncă uriaşă în peştera Gaura Chindiei, desenată cu ocru, având
peste 425 de semne, ce datează din perioada mileniilor XV-IX î.Hr., multe
dintre ele apar pe tăbliţele de plumb descoperite la Sinaia.
În apropierea acelei peşteri se află peştera Clemente, unde se găsesc
multe semne rupestre vechi de peste 11.000
de ani, multe dintre semne sunt în alfabetul geţilor încifrat pe celebrele
tăbliţe de plumb de la Mănăstirea Sinaia. (Constantin Olariu Arimin, Adevăruri ascunse, Iaşi, 2016, p.
319-320)
Prof. Fraanklin Murphy de la Universitatea California din Los Angeles
(UCLA), afirma pe baza decoperirilor arheologice că, „în mileniul V î.Hr., nu era locuit în Europa, decât Spaţiul Carpatic.”
Consternat de laşitatea şi trădarea multor „cercetători”, istoricul Nicolae
Copoiu avertizează, că, „Lingviştii
români, legaţi de ghiuleaua romanizării,
rămân insensibili la acest fenomen şi aruncă tot lexicul românesc autohton în grădina vecinilor, pentru a
le ieşi din numărătoare ponderea romană...
Epoca modernă arată frecvenţa ideii renaşterii
Daciei. Unitatea poporului român
format în această epocă a avut ca fundament DACIA lui Burebista, nu Dacia
ocupată de romani... M-a surprins neplăcut
şi tendinţa – sau poziţia făţişă, integrală – de a glorifica ocupaţia romană în Dacia, adică o stăpânire şi un jaf ordinar de tip colonialist...
Numele împăratului Traian,
conducătorul războiului împotriva lui Decebal, care a batjocorit capul acestuia
în Senatul de la Roma, a fost aşezat la loc de cinste în cărţile noastre de
istorie, chiar alături de Decebal, posteritatea istografică împăcându-i în
numele naşterii poporului român.” (cf. Cornel Bârsan, Revanşa Daciei, Ed. Obiectiv – Craiova, p.86)
„Romanizarea dacilor şi a limbii
lor s-a manifestat foarte puţin, chiar deloc. Nu am împrumutat nici un termen roman din administraţia
statală, organizaţia agricolă şi cea militară.” (Paul Lazăr Tonciulescu,
op. cit., p. 160)
„Nu construind cuvinte latineşti
pe scheletul celor dacice, pentru a le crea acestora o origine romană, cum ne
îndeamnă <<unii>>, şi
nici considerând cuvintele elene folosite azi în vocabularul internaţional ca
fiind tot de origine romană cum ni se recomandă de către <<alţii>> vom restabili adevărul asupra originii limbii
dacice, ci comparând-o pe aceasta cu
limba fraţilor lor apropiaţi aheeni, dorieni, eleni, umbro-latini, liguri,
francezi meridionali, basci, sumerieni, georgieni, iberi etc. Numai aşa vom
face ştiinţă şi vom restabili adevăruri de mult căutate: vechimea poporului dac
şi a limbii sale, originea tracă a cetăţenilor Romei antice şi a limbii lor,
caracterul original, unic şi unitar al civilizaţiei dacice, caracterul
cosmopolit, în principal elen, al civilizaţiei zisă <<romană>>, lipsa unor tradiţii la romani dat fiind
faptul că ei nu au constituit niciodată
un popor ci au rămas o simplă cetate (de aceea nu şi-au lăsat moştenire
nici numele, peninsula numindu-se şi azi Italia aşa cum se numea sudul ei în
sec. VIII î.Hr.),originea dacă a numelui
de rumân şi a poporului român etc.” (p.162)
„Soldaţii romani au cucerit doar 20% din teritoriul Daciei.
Iar în teritoriul cucerit ei nu au exterminat populaţia.” (Ioan Vlăducă, Pagini din Istoria Neamului Românesc –
prezentare în lumina Adevărului Ortodox. Fund. Iustin Pârvu, Suceava, 2012, p.47)
„Traian a căutat să distrugă
civilizaţia dacă (dacă?! n.a.), cucerind 14% din teritoriile ei, furând tezaurul şi transportându-l la
Roma...” (Dr. Napoleon Săvescu, Noi nu suntem urmaşii Romei. Ed.
Axa-Botoşani, 2002, p. 73,85)
„Luptele eroice purtate de
întregul popor dac împotriva expansiunii romane şi îndeosebi dîrza rezistenţă
opusă armatelor lui Traian de către dacii sub conducerea lui Decebal l-au
determinat pe împăratul roman să se limiteze la ocuparea numai a unei părţi din Dacia: spaţiul intracarpatic şi
zonele sudice cuprinse aproximativ între Rabon/ Jiu, Marisus/ Mureş, Tisia/ Tisa
şi Istru/ Dunăre.” (Istoria Militară a Poporului Român, vol. I, Ed.
Militară, Bucureşti – 1984, p.180)
„Dacia era un mare regat cu bază
etnică perfect omogenă, cu tradiţii istorice seculare, cu o structură socială
şi economică bine definită, care n-a acceptat niciodată stăpânirea romană; cei
care n-au căzut în cele două mari războaie s-au retras în Dacia septentrională,
care n-a fost niciodată atinsă de cucerirea romană.”
(Vasile Pârvan, Dacia, Ed.
Ştiinţifică, Bucureşti 1967, p. 150-151)
Nicolae Iorga în lucrarea Istoria
Românilor I2, Ed. Ştiinţifică şi
Enciclopedică, Bucureşti, 1988, prezintă în Sursele Ilustraţiilor între Fig.11
şi 12 Harta Daciei Mari, după 106 d.Hr., în care sunt conturaţi Dacii Liberi, ce ocupau zona de la
Marisus/ Mureş – Samus/ Someş – (exceptând Napoca) – Nordul Transilvaniei –
Crişana – Maramureş – Moldova de Nord – Tyras – Moldova de Sud – Muntenia –
Scythia.
Privitor la romanizarea Daciei, academicianul Andrei Oţetea, revine asupra
primei păreri menţionate, descătuşindu-se astfel, din chinga romană. „Cît despre nordul Transilvaniei, Crişana,
Maramureş şi cea mai mare parte din Moldova, rămâneau în afara dominaţei
romane... Cu deosebire Muntenia şi Moldova de Jos au rămas constant în afara regimului provincial roman.” (Istoria Poporului Român, sub Redacţia
Acad. Andrei Oţetea, Ed. Ştiinţifică, Bucureşti-1970, p. 67-68)
Istoricul şi omul politic Carol Troya (1784-1858), afirmă în lucrarea sa
că, „Traian a cucerit numai o treime din
Dacia lui Decebal, după calculele cele mai vrednice de luat în seamă, în
special cele ale lui Gatterer (1729-1799).” (Carol Troya, Tempi storici
dopo Gesu Cristo, iar Gabriel Gheorghe, care-i prefaţează lucrarea,
mărturiseşte că, „în realitate această
suprafaţă nu a reprezentat nici o treime
din Dacia lui Decebal.” (Tempi
storici dopo Gesu Cristo, p. 10)
„Trebuie însă precizat că noua
provincie (romană), nu cuprindea întreg teritoriul fostului
stat al lui Decebal. Ţinuturi ca Maramureşul, Crişana, Moldova şi câmpia munteană n-au
fost ocupate de romani, ci au continuat să fie locuite de dacii liberi (dacii mari, costobocii, carpii). Dobrogea de azi făcea parte din Moesia
Inferior, iar sub Diocleţian (284-305) devine
provincie sub numele de Scythia Minor.
Deci, noua provincie cuprindea Transilvania propriu-zisă, Oltenia, o fâşie din
Muntenia (în stânga Oltului) şi
Banatul (cuprins între Mureş şi Tisa).” (Pr. prof. Dr acad. Mircea
Păcurariu, Istoria Bisericii Ortodoxe
Române, vol.I, op. cit., p. 52-53)
Nici marele Christian Mathias
Theodor Mommsen (1817-1903),
laureat al Premiului Nobel (1902), pentru Istoria
Romană, nu s-a pronunţat pentru mult disputata romanizare. „În pofida aşteptărilor, transformarea
Daciei într-o provincie romană n-a antrenat mutarea liniei de apărare a
graniţei din ţinutul Dunării; nu a intervenit o schimbare propriu-zisă a liniei
de apărare; noua provincie a fost tratată în general ca o poziţie excentrică,
legată de teritoriul roman doar spre sud,
pe Dunăre, înaintînd spre celelalte trei puncte cardinale din ţinutul barbar.
Cîmpia Tisei, care se întinde între Panonia şi Dacia, a rămas şi în continuare
stăpînită de iazigi... Şi Basarabia este străbătută de o dublă linie de
apărare, care legînd Prutul de Nistru, se sfîrşeşte la Tyra. În cazul acesta, Moldova şi partea sudică a Basarabiei, ca şi întreaga Valahie, este greu
de crezut că dominaţia romană s-a întins şi în mod efectiv asupra acestor
ţinuturi.” (Theodor Mommsen, Istoria
Romană, vol. IV, Ed. Polirom, Bucureşti – 2009, p. 125-126)
„E o ironie a sorţii, scrie
marele dac Pavel Coruţ, să ţi se recunoască de către savanţii
străini calitatea de leagăn planetar de
civilizaţie iar tu, român (rămân/
rămas deseori corigent ori repetent n.a.),
să-ţi declari dependenţa culturală de focare târzii-latine, greceşti, slave
etc. Ori de câte ori aud aberanta
poveste a romanizării <<barbarilor>> geto-daci de către <<civilizatul>> Imperiu
Roman nu-mi vine să cred urechilor. Din păcate, istorici susţin această
aberaţie şi încă împotriva probelor
ştiinţifice foarte clare. Ori de câte ori aud teza civilizării geto-dacilor
prin creştinare pe filieră iudeo-elenă
mă întreb dacă cei care o susţin cunosc poruncile a opta şi a noua – Să nu furi! Să nu minţi!
Unde
este înalta spiritualitate pelasgă, geto-dacă, în faţa căreia istoricul Paul Mac. Kandrick se închina,
considerând-o net superioară celei
greceşti şi egiptene?
Unde
este Geto-Dacia – ţara zeilor, ţara
din care se năşteau civilizaţiile şi credinţele religioase?
Cine ne-a furat credinţa, ne-a şters urmele
înaltei civilizaţii!
Cine minte cu privire la originile
creştinismului şi a semnelor sacre?
Strămoşii noştri erau creştini (precreştini
n.a.), încă de acum şase-şapte milenii: peste sărbătorile şi ceremonialurile
lor s-au aşternut prin fraudă (minciună!) alte sărbători şi ceremonialuri, făcându-ne să uităm cine suntem, de
unde venim, încotro trebuie să ne îndreptăm paşii.” (Pavel Coruţ, Încă un Pas, în Paul Lazăr
Tonciulescu, De la Tărtăria la Ţara Luanei, Miracol, Bucureşti 1994, 73-74)
Dacii neliberi au trăit marea dramă, sub dominaţia romană,
privind politica de romanizare, fiindcă nu ştiau ce model să urmeze al civilizatorilor
imperiali latini?!
Pe Domiţian, care ucidea
muştele, romanii nobili şi aproape pe soţia sa, având un precedent în Nero, dar
şi pe sclavii care-şi denunţau, le cererea lui, stăpânii?!
Pe Nerva, cel lipsit de
coloană vertrebrală şi la propriu şi la figurat?!
Pe Traian, care iubea cu patos mai mult bărbaţii ori deloc femeile; de la paji, la actori, ori
la viitorul împărat şi care pe deasupra a comis marele masacru imperial,
savurat prin cele peste 156 de zile de
sărbători însângerate în Circul lui însetat de sângele oamenilor şi animalelor
nevinovate?!
Pe Hadrian, favoritul amoros
al cuceritorului Traian, care a
distrus şi celebrul Pod de piatră, împreună cu
arhitectul-ctitor al lui?!
Pe Aurelian, care în „retragerea sa paşnică” s-a înecat în
propriul sânge?!
Pe care?! Ori pe cine?!
Puşi în faţa acestor DILEME
– deopotrivă de caesare,
de auguste
şi pilduitoare, DACII NELIBERI,
NEFIIND CONVINŞI, AU UITAT SĂ SE MAI ROMANIZEZE!
Dacia – provincie imperială a fost doar în mentalitatea istoricilor care au slujit/ slujesc
intereselor străinilor, în special romanilor, catolicilor, ocultei.
„Mai
ieri (la fel ca şi azi n.a.), hainii
vindeau ţara, iar subjugatul popor gemea sub opresiune. Mai mult, atunci, ca şi
astăzi, unii <<istorici>>
făceau şi prefăceau cronici pentru a ne scoate din istorie sau pentru a
dovedi instabilitatea noastră şi moştenirea străbună.” (Diac. conf. dr.
Petre I. David, „De neamul românilor”,
în Îndrumător Bisericesc Misionar şi
Patriotic 1989, Ed. Arhiepiscopiei Bucureștilor-1989)
ISTORIA trebuie să fie întotdeauna o MĂRTURISIRE de CREDINŢĂ pentru Neam şi Dumnezeu, iar istoricii, să fie Apostolii ei, exceptându-i pe Iuda
vânzătorul şi Petru laşul, cel care s-a lepădat de trei ori de Mântuitorul
Hristos – VIAŢA Vieţii.
De câte ori ne-au vândut unii
dintre cronicari dea lungul vremurilor?!
De câte ori s-au lepădat de Neam
şi Patrie anumiţi, chiar mulţi istorici
?!
Din prea mare mâhnire, durere şi nefericire, cred că doar pentru Patria
noastră DACOROMÂNIA, dintre toate ţările de pe pământ, istoricii în majoritate covârşitoare i-au urmat doar pe Iuda Iscariotenul şi pe Petru, exceptându-i pe ceilalţi
Apostoli.
Faptul că ne este interpretată, re-interpretată şi poate
para-interpretată pentru a fi predată fals şi calomniator istoria naţională în
şcoli şi universităţi, după lovitura de stat din Decembrie ’89, a devenit deja de notorietate internaţională. Ramino N.
Georgescu din New York, face o astfel de remarcă în revista Danubius, în articolul „Prin Cenuşa Imperiului”, Anul 1, nr.3. „Au trecut aproape 2000 de ani de la <<vizita>> de pomină a împăratului
roman Nerva Traianus în Dacia. O vizită nedorită, nesolicitată, nenorocită. În
urma ei un popor mândru, dârz, viteaz şi-a pierdut, prin grija istoricilor prezenţi, Patria, Identitatea.”
La întrebarea în spirit ironic şi ascuţit a savantulului Bogdan-Petriceicu Haşdeu (1838-1907),
scriitor, lingvist, folclorist, jurnalist, istoric, academician, Pierit-au
Dacii?!, a răspuns anticipat,
alt savant la fel de aristocrat Constantin
Cantacuzino (1650-1716), stolnic, diplomat, istoric, geograf, cu un secol
şi jumătate anterior: „Iară Dachii prea veche a lor limbă osebită
având, cum o lăsară şi cum o
lepădară aşa de tot şi luară a Romanilor, aceasta
NICI SE POATE SOCOTI, NICI CREDE!”
(Constantin Cantacuzino, Istorie a
Ţării Româneşti dintru început, 1700)
- Ce civilizaţie? Ce cultură puteau primi geto-dacii de la barbarii
romani, când Strămoşii noştri aveau ca moştenire multi milenară, SCRISUL / CULTURA - CARTEA sacră – ÎNŢELEPCIUNEA
Pelasgă a omenirii?!
Pentru lumea de astăzi, de mâine şi permanent grăiesc Cuvintele vii ale Tărtăriei, reverberate
celest peste meriadianele lumii, cuprinse şi în articolul savantului sumerolog Boris Perlov, publicat în Buletinul „Noi
Tracii”, nr. 27, noiembrie
1976, care a tradus şi poezia orientalistului Andrei Nadirov din Leningrad.
„...Aud iar glasul Tărtăriei,/ Un
colţ din văl e destrămat/ Şi caut a ei slovă vie,/ Ce încă nu a răsunat.”
(Paul Lazăr Tonciulescu, De la Tărtăria la Ţara Luanei.., p. 8,
16)
STRĂBUNII NOŞTRII MILENARI
MOŞTENEAU CULTURA şi CIVILIZAŢIA LUMII!
Aveau mirifica îndeletnicire a Semnelor - Taina SCRISULUI - Lumina
lumii!
Aveau monoteismul precreştin – BIBLIA pelasgă – CARTEA ADEVĂRULUI!
Aveau mari sacerdoţi – Profetismul şi Sibilele celeste – Izvorul, harul Creativ!
Aveau ştiinţa Cerului – Cosmogonia, Astrologia,tâlcuirea misterelor, Oracolele!
Aveau aur, argint, aramă, fier, cărbune, sare, ceramică – Apa şi focul civilizaţiei!
Aveau știința stăpânirii plumbului întru nemurirea drumului Apei– Siguranța Vieții !
Aveau munţii fraţi, apele surori şi codrii veri primari – Sacra Familie naturală!
Aveau mari strategi, iluştri împăraţi şi regi – Conducători, Eroi, Martiri şi Sfinţi!
Aveau popor harnic, tineret de cremene şi oşteni viteji – DACII nemuritori!
Aveau mame divine, femei alese şi fiice frumoase – Copii sănătoşi, înţelepţi!
Aveau iubirea de pământ şi dragostea de cer – Statornicia şi dăinuirea!
Aveau dorul, doina, cântul, jocul, arta, legenda – Tradiţia, filosofia şi poezia!
Aveau cinstea, demnitatea, dârzenia, omenia – Lamura cavalerismului trac!
Aveau frumuseţea primordială din surâsul lui Dumnezeu – Sublimul Marianic!
GHEORGHE
CONSTANTIN NISTOROIU
+ Duminica Floriilor – 17
Aprilie 2022
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu