luni, 25 aprilie 2022

Melania Rusu Caragioiu - RECULEGERE RELIGIOASĂ DUPĂ SFINTELE SĂRBĂTORI ALE PAȘTELOR

 



RECULEGERE  RELIGIOASĂ DUPĂ SFINTELE SĂRBĂTORI ALE PAȘTELOR

de Melania Rusu Caragioiu

 


~*~

 

O, IISUSE,

 

                             O, Iisuse, Tu Preasfine, azi, îndură-te de noi !

                             Suntem copleșiți de toate ! Dă –ne cerul înapoi !

                             O, Mântuitorul nostru vino, te rugăm cu spor

                             Sufletul nostru dorește brațul Tău ocrotitor !

 

                             Iar Tu,  Peaslăvit  Părinte, Tu Cerescul noatru, Tată,

                             Tu cel ce viata noastră doar de Tine ne-a fost dată 

Ne dai putere de muncă și prin rugi să te slăvim

                                         Atât cât pe pământ, darnic, ne ajuți să viețuim…

                                                                  *           

                              Iisus-Mântuitor, miel blând  lui Dumnezeu,

                              Atât de mult, eu simt, dator sufletul meu.

                              Pentru mine ai patimit, Te-ai jertfit;

                              Prin Sângele Tău curat m-ai mântuit !

 

                               Iisuse, iartă-ne, vino iarăși la noi;

                               Te-așteaptăm, noi dorim, în cuget curat,

                               Smeriți străduindu-ne, umiliți și fără păcat…

                               Ca în ziua sfântă de cuminecat

 

                               Iisuse, ai trăit pe pământ,

                              Te-ai coborât ca un om în mormânt,

                               Fiu al lui Dumnezeu

                               Invăluit în slavă ai înviat,

                               Pe cei ce te-au răstignit i-ai iertat …

 

                               Iisuse, Tu fi cu mine mereu,

                               Te chem, Tu m-auzi la bine, la greu.

                               Cum aș putea trăi fără Tine,

                               Fără Duhul cel Sfânt,

                               Fără Tatăl Ceresc, pe pământ ?

 

                               Alină inima mea însetată, 

                               Prea Sfântă Treime,

                                      

 

Părinte-al nostru, Cel din cer,

PĂRINTECAL NOSTRU; CEL DIN CER

 

Printecal nostru, Cel din Cer

Umil te rog, fă-n lume pace,

Căci nici pe-arşiţă, nici pe ger,

Dreptate nu se poate face...

 

Copiii Tăi se-afundă-n glod,

Păcatul urcă pân-la nori,

Şi feţe pale din norod,

Te amintesc...arareori!

 

Dezleagă Tu, cu Harul Tău

Povara ce îi ţine strâns,

Şi şterge tot ce este rău.

De pe al lumilor cuprins !

Dă alinare celui viu

Şi ocrotire celui trist,

Vindecă sufletul pustiu,

Cu duh, sfinţeşte-ne, prin Christ !

 

Rătăcitori, fără credinţă,

Păşim prin lumea fără rost,

Dă-ne putere, biruinţă,

Şi sfintele vremi, ce au fost...

 

Și creşte azi, în noi, tărie,

Îndemn să te chemăm într-una,

Să Te-nchinăm cu bucurie,

Să te urmăm întotdeauna...

  

 

DOAMNE AJUTĂ-MĂ  SĂ – MI  IERT

 

                                                                 Atât de mult m-ai învățat

                                                                  Să tac, să uit și am iertat,

                                                                  Că pieptul mi s-a despicat

                                                                   În lut uscat.

                                                                                    E fără sânge !

 

                                                                  Sunt la apus; tot mi-e străin,

                                                                  Accept cu scrâșnet din destin

                                                                  Un ultim, durerosul spin !

                                                                   Când va fi viforul alin ?

                                                                                        Pot plânge.

 

                                                                    De ce n-ai stat sub norul meu

                                                                    Plăpândă minte, cu pas greu ?

                                                                    Cheamă-L acum pe Dumnezeu,

                                                                     Învăluiește-ți micul Eu !

                                                                                           În iertare...

 

  

DOAMNE,  EU  DORESC   SĂ   ÎȚI  SCRIU

 

                                                Doamne, Dumnezeul meu, doresc să îți scriu,

                                                 Chiar acuma, in noapte, târziu,

                                                 Când după oboseala istovitoare a zilei

                                                  Mă retrag în rugăciune și milei

                                                  Tale, cea pururea trează

                                                  Mă supun. Tu, Te rog, mă veghează !

 

                                                 Grijile zilnice mă copleșesc;

                                                 Voiesc să-mplinesc multe, dar nu reușesc !

                                                 Aș vrea să-i ajut pe cei dragi ai mei

                                                  Măcar cu sfaturi multe și bune, dar ei

                                                  Zburdă în necunoaștere și tinerețe

                                                  Și n-au gândul la tihnă și povețe…

                                                  Tu, Doamne, ajută-i să fie sănătoși,

                                                  Cuminți. harnici, deștepți, credincioși !

 

                                                  Tu ne-ai dat de toate, Doamne, îți mulțumim,

                                                  Dar fă te rog, o minune: Învață-ne să fim

                                                  Mereu credincioși și mereu mai buni,

                                   Să ajutăm prin rugăciune, puțin, și noi, acestei lumi !

                                                  Salvează-ne Doamne, nu ne lăsa la rău,

                                                  Și să trăim întotdeauna după Cuvântul Tău !                                                  

  

 

DOAMNE, CÂT  EŞTI TU DE BUN

                       

Când mă culc seara îȚi spun :

,,Doamne, cât eşti Tu de bun’’

 

Vremurile sunt vrăjmaşe,

Vrajbă -n sate şi-n oraşe

Om de om, nu are loc,

Din scânteie iese foc !

 

Doamne, cât eşti Tu de bun,

Trimiţi pază în cătun.

Ingerii de pace lină

Cântă imnuri în surdină.

 

Doamne, adu-ne nouă, pace,

Fără săbii, fără arce,

Să trăim în armonie,

Să iţi cântăm Slavă Ţie,

Şi să ne supunem Ţie.

 

Doamne, te rugăm, Părinte,

Pentru inimă şi minte,

Pentru muncă, împăcare,

Pentru ziua Ta, cea mare.

 

Doamne, te-aşteptăm cu frică,

In credinţa noastră mică.

Te rugăm milostivire,

Doamne, arată-ne iubire,

Uită a noastre făr’delegi,

Tu, ce toate le dezlegi!

 

Cand mă culc seara, îȚi spun :

,,Iartă-mă, Domnul meu bun !

,,Dă-mi somn bun, cu alinare,

,,Doamne, Tu, nădejde tare !’’

 

 

                                                        CALEA  VIEŢII  MELE

 

                                                    Mi-atât de frică singur

                                                    În casă, pe stradă, oriunde;

                                                    Şi grijile mă copleşesc:

                                                    Azi spaima mă pătrunde !

 

                                                    Un zvon a zburat către mine

                                                    Pe un petec mic de hârtie,

                                                    Scria pe el, pentru noi toţi :

                                                    ,,Veniţi în cortul Meu cu apă vie !”

                                                    ,, Întruniţi-vă în cânt şi rugăciune,

                                                    ,,Voi fi cu voi prin Duhul cel Sfânt !

                                                    ,,Tatăl a auzit suspinul vostru

                                                    ,,Şi mă va trimite iar pe pământ !

                                                    ,,Până la venirea mea vegheaţi,

                                                    ,,Sufletul ca lacrima să fie curat,

                                                    ,, Luptaţi-vă să-l nimiciţi pe satan !

                                                    ,,Casa inimii să vă fie fără păcat !

 

                                                    ,,De două mii de ani te ajut

                                                    ,,Să-ţi duci spre lumină visarea;

                                           ,,Ai căzut, te-am ridicat când mi-ai cerut !

                                                    ,,Cheamă-mă, vin şi îţi dau iertarea...

 

                                                   Aşa am simţit mâna Ta, Blând Iisuse;

                                                   Nevrednic mă simt de acest ajutor,

                                      Din cartea cea sfântă am învîțat cele spuse :

                                               Ţi-ai vărsat sângele să-mi fi Mântuitor !

                                                  

                                                   

IISUSE,  ȚIE  ÎȚI  ÎNCHIN  O  POEZIE

 

                 De mică, făptura mea a învățat de toate,

                  Dar n-am putut a le pătrunde sensul, poate

                  Necunoscându-Te îndeajuns pe Tine,

                  Nediscernând prea clar ce este rău sau bine...

 

                Încet, încet, când pomul mic se face mare,

                Prin șovăiri, prin întuneric, iată, apare

                Un gând de pioșenie, un licăr de lumină

               Ce m-au urcat mai sus de stratul meu umil, de tină...

 

              În jur te cunoșteau ai case, dragi ai mei;

              Stam mută. Mă-ntrebam ce e cu ei

              Când îi vedeam cufundați în adorare pioasă,

              Ingenuncheați în fața patului,

              Sau citind  Testamentul  la masă.

 

              Valurile vieții m-au lovit în furtuni trecătoare;

              Întâi i-am rugat pe ai mei să mă ia din vâltoare,

             Dar mai târziu s-au risipit, departe, din jurul meu,

             Atunci prima dată, sincer, l-am chemat pe Dumnezeu !

 

              M-a auzit de multe ori, mai curând, sau târziu,

              De-atâtea ori că mi-ar fi imposibil să știu...

              Încet, am început să-l caut și când eram fericită

              Nu numai când cruzimea vieții mă ducea pe mine

                                      și pe alții în ispită...

 

              Au trecut anii și-am început să fac legăminte,

              Că toate am să respect, pe cele drepte și sfinte...

              Cu greu am început să mă apropii de Tine:

                                Mântuitorule, Tatăl Ceresc, Duh,

               Să te caut, să te iubesc, să te slăvesc, Sfântă treime !

 

              Îmi place fastul rugăciunilor în mulțime,

              Freamătul Duhului Sfânt în înălțime,

              Evanghelizările în seri de adâncă adorare,

              Convorbirea cu Tine Iisuse, până la epuizare...

              Te-am chemat din ce în ce mai des să vii la mine,

              Te-am văzut sub pleoape, în vise, în gândurile mele line,

              Minunile Tale le-am simțit deseori atingându-mă,

              Și iată-mă aci, mărturisindu-Ți Ție

              Văzând credința, ușor, invăluindu-mă...

 

             A fost atât de lung un drum de 90de ani până la Tine,

             Când  îmi doresc sa fi peste tot, să ne salți din ruine...

             .

         

    D O A M N E,    Î N V A ȚĂ -  M Ă

 

Doamne, învață-mă să fac o icoană,

Să o împodobesc cu mărgăritare,

Tămâie, credință și lacrimi bune.

 

Doamne, învață-mă să fac o icoană

A inimii tale sfinte,

Să o împodobesc cu purpură,

Credință, speranță și iubire.

 

Doamne, învață-ma să fac o icoană

A sfintelor tale patimi,

Să o împodobesc  cu Maica Ta Sfanta, binecuvântându-ne

                         și rugându-se pentru noi,

Și să o împrejmuiesc cu sfinte rozare și rugi.

 

Doamne, învață-mă să fac o icoană

                   a Sfintei Tale Învieri,

Cu apostolii prosternați în rugăciune

Și cu sfintele femei purtând candele aprinse.

 

Doamne, învață-mă să propag voia Ta,

Să fie in sânul Bisericii Tale unire și pace!

 

                                         

DOAMNE  IISUSE,  MAI  LASĂ-MI  TATA  PE  PĂMÂNT,

                                                                            

                                                            O, Doamne, Dumnezeul meu,    

                                                           Te strig la bine și la greu,

                                                            Doamne, să mă ajuți mereu !

                                                            Te rog într-una zi și noapte,

                                                             Cu glasul tare, sau în șoapte

                                                             Și urc spre tine grele trepte...

 

                                                             În trupul meu se dă o luptă,

                                                            O frământare neîntreruptă,

                                                             Oglinda vede fața-mi suptă.

 

                                                             Prin Fiul Tău-Mântuitorul

                                                             Vorbesc cu Tine. Savatorul

                                                             Și mereu, Binefăcătorul,

                                                              Când ochii nu mi se-nchid seara

                                                              Și greul zilei varsă-și para,

                                                              Cine din mine azvârle fiara ?

                                                              Doar Bunul meu Iubit Iisus,

                                                              Ce ne iubește mult, nespus...

                                                             (Ne cheamă-n cer, acolo sus).

 

                                                             Te rog Stăpâne drept și Sfânt,

                                                             Mai lasă-mi tatăl pe pământ,

                                                              Mi-e greu să-l văd de-acuma frânt.

 

                                                              Iisuse, Tatăl, Duhul Sfânt,                     

                                                              ÎȚi mulțumesc !  Te rog, Te cânt !

                                                        

                      

GÂND   MISTIC

 

Ce bine-ar fi, dacă pe cer

Ar  sta întotdeauna o Cruce,

Şi-ar străluci în plin eter;

Eu să-mi plec fruntea şi să-i cer

Să-mi ia poveri – ce nu pot duce...

 

Ce bine-ar fi, ca îngeri puri

S-o-mpodobească-n flori de crin,

Şi din înalt să curgă lin,

Imnuri din miile de guri,

Ce cântă semnul ei divin.

 

Ce bine-ar fi, să-mbrăţişăm

A suferinţei, ei, ocară

Urcând a penitenţei scară;

 

Şi-n pulbere să ne-nchinăm,

Cu lacrimi aurii de ceară.

 

Ce bine- ar fi, s-o luăm cu noi,

Purtând-o pe al vieţii drum,

Călcând păcatele de scrum,

Iar timpul să-l dăm înapoi,

Şi tot ce-i rău, să piară-n fum...

 

                

             ~*~

MELANIA RUSU CARAGIOIU


 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu