vineri, 29 aprilie 2022

ŞTEFAN DUMITRESCU - DACĂ AȘ FI

 



DACĂ AȘ FI

 

 

~*~

 

Dacă aș fi un arbore

tu ai fi toate frunzele mele

iubito,

murmurând dulce mângâiate

de adierea zefirului

și de stele

spunându-mi pe limba ta

verde de clorofilă

că mă iubești

iar eu cu toate rădăcinile mele

înfipte în pământ

ți-aș spune cât de mult te iubesc

pe limba mea pământoasă

în care cânt

Dacă aș fi o mare

tu ai fi toate valurile mele

gingaș foșnitor adormitoare

care mi-ai spune că mă iubești

pe limba universală

albastră a apei

iar eu ți-a spune cu toți peștii

și cu toate vietățile dinlăuntrul meu

cât de mult te iubesc

pe limba neagră

a adâncului

greu

Dacă aș fi o câmpie

tu ai fi toate lanurile

de grâu de secară și de in

și toate firele de iarbă

foșnind melancolic și cristalin

care îmi spui pe limba ta foșnitoare

că mă iubești

cu o iubire cât Carul Mare

iar eu ți-aș spune cu toate rădăcinile

și pietrele și

nestematele din adâncul meu

cât de mult te iubesc

în graiul meu

nesfârșit pământesc

Dacă aș fi cerul

tu ai fi miliardele de stele

care pâlpâie în fiecare noapte

dulci mătăsoase

ca niște șoapte

care mi-ai spune cât

de mult mă iubești

iar eu aș fi văzduhul

plin de miliardele de păsări

de nori de adierile vântului

care ți-aș spune că te iubesc

prin gura păsărilor a norilor

a vântului

a luminii

a pământului

Oh, iubito,

dar eu chiar voi deveni

toți arborii

și toate mările și oceanele

și toate câmpiile

și cerul

și toate cele care există

și atunci îți voi

spune la nesfârșit

cât de mult te iubesc!

 

~*~

ŞTEFAN DUMITRESCU

Din cartea:

Iubirea ca un canion şi ca un ţipăt pe vârful muntelui /

Ştefan Dumitrescu. - Urecheşti : Armonii Culturale, 2021

Index

ISBN 978-606-746-847-2








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu