sâmbătă, 17 septembrie 2022

Adrian Botez - RATAT DE METAFIZICĂ - (partea intai)

 




RATAT DE METAFIZICĂ

(...stihuri solitare – desfășurând Covorul Zburător – într-o Nouă Zare...)

de Adrian Botez

 

 

~*~

 

O RAFALĂ DE MITRALIERĂ – TRASĂ DIN STELE

 

pe lumea aceasta – am mai

rămas – EU  - și

UMBRA MEA...

 

dar e același lucru :

EU sunt – eu

EU sunt – UMBRA MEA...

 

... o Rafală de Mitralieră – trasă din

STELE – ne seceră – pe

amândoi – transformându-ne în

GRÂUL NOII LUMI !

***

 

 

SĂ VORBIM DESPRE CEL CE NU ESTE

 

să vorbim despre

Cel Ce Nu Este – plămădind - însă

El Însuși : MAREA POVESTE !

 

Invizibilitatea Lui transformă – TOTUL – în

VIZIBIL...

 

TĂCEREA Lui plămădește

HAOSUL CACOFONIC !

 

o PANĂ de-a Lui – plutind dincolo de

Vedere – produce PANA TUTUROR

VÂNTURILOR :

Oprirea Ceasului

Stingerea Candelei

Înghețul Ochiului de CERB

Metamorfoza NIMICULUI – în

NIMIC...

***

 

 

RATAT DE METAFIZICĂ

 

sub Solzii Cuvintelor – se ascunde

PEȘTELE : ”mut ca o

LEBĂDĂ...”

 

ascund Aureola – cu tot cu

SFINȚI : ascund Dovezi de

DUMNEZEIRE – ucid

TRUVERI – sting

MUZICI – sufoc

LUMINĂ : RATAT DE

METAFIZICĂ

 

...sunt arestat în

NOROIOASA CRITICĂ – apoi – în

ATOTVOIOASA UITARE !

***

 

 

MOLIA VIEȚII

 

Molia Vieții bâzâie - -nconjurându-mă cu

Cercuri Diafane – Hipnotice...  - ...și - astfel

mi-a mâncat toate Straiele de

CAVALER !

 

mi-a ronțăit toată

Preajma Sufletului...

s-a îmbuibat cu toate

Nădejdile  – Visurile mele...

 

...Molia Vieții : un Mic Ceas de

Bucătărie – burdușit cu – Albastre

CUȚITELE

Uscate – Degerate - -ale

Clipelor...

***

 

 

A TRECUT TIMPUL BONDARILOR

 

bâzâie Bondarii 'prejurul de

Stup :

Boldiți Ochi – Vis Lacom – SFÂNTA

MIERE-o rup...

 

...doar dintr-o Privire – Raiul nu se stinge :

năruiți Bondarii : TIMPUL LOR SE FRÂNGE...

***

 

 

INTREPRINDERI...

 

Cooperativa  –  pentru

Schilozi : ”AVÂNTUL FULGILOR DE

GĂINĂ”

Director : GRĂBITU GĂINARU

(...”Porcu' și

Măgaru'”...!)

***

 

 

VÂNZĂTORUL DE CAZANE

 

Vânzătorul de

Cazane – bate – din toate

Puterile – în Marfa sa : Tună

Fulgeră – Trăsnește...

...Zădărnicie-ți presară – pe

Dește...

***

 

 

SINUCIDERE

 

să fii Bătrân în toate – fără să fi trăit :

te-ai risipit în Somnuri – Comori ai risipit...

 

...n-o fi frumoasă Lumea – în Oameni e Otravă

dar – măcar – vezi Lumina : spre Zări – o ALTĂ NAVĂ...

 

Munții – Artere Vieții – te-au menit REGE-VULTUR :

ți-ai smuls – din tine - -Artere :

nu ești – măcar – SFÂNT FLUTUR...

***

 

 

SLĂBICIUNI

 

de ce nu-mi lăsași Pumnii Strânși – să nu îmi pierd Comoara ?

Doamne – de ce mă lăsași străveziu – rupându-mi Scara ?

 

...cât de slab e Omul : își strecoară Vina în Zeiasca Poală

când – mustrat de Duhu-i – își ucide Somnul - încins Neagră Smoală...

***

 

 

SECRETUL

 

Secretul – o – Secretul

care-alungă Diabetul !

...machiind – discret – Scheletul !

 

...vin din Mări – de peste Zări

să aud numai Măscări

Contrabande-Explicări

Măști Savante de Plecări...

 

...Sfânt Secret de Căcăreze

iar la Limbă – doar Proteze

Inimile - -n Paranteze

Nădejdi – coafându-și Freze...

...Visuri  - Visuri ! - ...doar SINTEZE !

 

...cine vine-aicea Bou

află tot ce este ...”NOU” !

...mda : în loc de Zeu-Lumină

s-a-ntors Măgar de Duzină : trage și

rage - de parcă

urinează

sculptează

inventează : pe la un Capăt

Rage – pentru ca pe la

Celălalt Capăt – să balege

al Nebunilor

Aur !

***

 

 

AVERTISMENT DIVIN

 

Dumnezeu te

cazează – într-una dintre

următoarele lumi - și are grijă – totdeauna – să te

avertizeze  - de la-nceput :

”te las să te așezi aici - și te

gospodărești – cum

știi ori poți – dar să ai grijă – totdeauna

să-mi plătești

chiria – LA FIECARE FINAL DE

VIAȚĂ...!”

***

 

 

POLITICIANUL

 

Fața Balonată

Conștiința Descheiată !

Văr Primar cu Dumnezeu :

Îi  umblă prin Portmoneu...

...Trădător – prin

Vocație – dar și prin groaznicele Dureri de

Burtă – strict de Natură

Diareică : SCURTĂ !

 

...nu v-atingeți de BALANȚĂ

chiar dacă-o vedeți cu...”Clanță” :

o Ciocnire Planetară

nu e de dorit : NU-I RARĂ !

***

 

 

M-AU ATÂRNAT – PE-UN UMERAȘ

 

m-au atârnat – pe-un

Umeraș - acoperindu-mă cu o

Husă de

Aur – socotindu-mă - deci

Strai Sacerdotal...

 

Ochii-mi din

Piept – ORBI – de mult

întâmpină această ”Operațiune

Umeristică” – presărând

Cenușă – peste

Tot și Toate...

 

...Cineva și-a

tăiat – adânc -  Palmele – tot

trăgând  - încolo și-ncoace

Cortina - peste un Morman de

Oase Albe...

 

...s-a făcut – demult

Noapte – în Sfintele

Cuiburi de LEBĂDĂ...

***

 

 

PIX DE MITOCAN

 

de-a curmezișul unei

pagini – dintr-una dintre

cele șaizeci de

Cărți ale

mele (...și ale Lui

Dumnezeu !)  – unduia – întunecat

Ceva : părea un Fir de

Păr  (Dez)Umanizat  -  Căzut între

File...

 

...nu era un Fir de

Păr (Dez)Umanizat – Căzut între

File : era doar

Urma unui

PIX DE MITOCAN...

 

...degeaba – Imbecililor : nu veți putea

Niciodată  – a șterge  - ca pe o

Dâră de

Noroi – nici nu veți putea  - Niciodată - să

anulați  (...ca pe o Chitanță de

Rău-Platnic !) -Truda – Sângele

Visurile – cu care am

rânduit – la locul lui – fiecare

Izvor  - al

Lumilor-Cărți : fiecare

Slovă din Ele – străfulgeră – deja – Sus

pe Cer – în ETERNITATEA DE

COLINDĂ-STEA – a

CRONICII AKASHA...

...mijlocind – astfel – cu Milioanele lor de

Rugăciuni – Iertarea mea – pentru că am

Încetat (prin

Dispariție...)  – să continuu

APROFUNDAREA PARADISULUI...

***

 

 

LICORNUL

Licornul blând

Coboarã sfânt

Dintre pãduri

De dumnezei

 

E tot flãmând

De Duh şi Cânt

Şi trece rar

Pe la Smarald

 

Licorn tãcut

Coboarã Scut

Peste Virginul

Prinţ din Tei

 

E tot Amurg :

Walkirii curg

Spre câmpuri pline

De Eroi

 

Sub Cornul Dalb

Nebun Hidalg

Scuturã Pomi:

Cad dulcinei

 

Licorn din Lunã

Arme sunã:

Iubiri – Rãzboi

Suie în Mit

 

Îngenuncheaţi

Fraţi Cruciaţi:

Aţi fost aleşi

Paznici la Graal

 

Arhangheli Grei

Sunteţi  - Tustrei

Chemaţi la Cer :

E-Ospãţ de Zei

 

Licorn de Pazã

Ia în Vazã

Pe cei ce-ajung

Prin Rãstigniri

La Sfântul Duh

***

 

Adrian Botez










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu