marți, 17 iulie 2018

V. Ispir - Gânduri pentru Isabela + Prima dragoste




Prima dragoste

~*~

Prima dragoste-i scânteia
De-unde vine, nu prea știm...
Inima mai des palpită
Și dă semne că iubim.

Un parfum sau o culoare,
Fulgerarea din privire
Declanșează o tornadă
De emoții și trăire.

Zâmbet, șoapte, o-ntâlnire
Țes iluzii și-aparențe...
Adevărul stă ascuns,
În adâncuri de esențe.

Pacea, somnul se destramă,
Trăim în închipuire,
Când s-aprinde vâlvătaia,
Din hormonii de iubire.

Inima îndrăgostită,
Mai ușor și des se-nșală,
Prima dragoste-i ca febra
Ce precede-un fel de boală.

Timpu-aduce vindecare,
Chiar când sufletul mai doare...
Așa-i prima-ndrăgostire
Și din ea, nimeni nu moare.

Când mintea-i din nou stăpână
Și-are-un dram de-nțelepciune,
Roagă inima rănită,
Să se ierte, să se-adune!

Dragostea-n adolescență
E un răsărit de soare
Ce a luminat bobocul
Care-n timp, devine floare.

Ce te faci, trecând prin viață,
La iubire repetent?
Mai dorești, măcar o dată,
Să fii iar, adolescent?

Nesecat este izvorul,
Din mari inimi omenești
Numai mintea mai măsoară:
Ce oferi și cât primești.


~*~
17-VII-2018 Prof. V. Ispir





Gânduri pentru Isabela

~*~

Aștept mereu un telefon,
La fel ca un adolescent,
Să-ți aud glasul, că mă chemi,
Iar eu să îți răspund: Prezent!


Și vin în pas alergător
La geamul tău, mic și pătrat
Și stau cuminte, în picioare,
Cât crezi că e de așteptat.


Prin geamul mic, întredeschis,
Primesc al zilei mare dar:
E-o poezie, ce mi-ai scris-o
Pe-o foaie albă, la tipar.

O recitesc de multe ori,
Să-i prind, în suflet, tot mesajul,
Mă pierd ușor printre idei
Și iar, mă fură peisajul...


Mă fericești așa, mereu,
Când spui că poezia-i gata!
Iar eu șoptesc, în felul meu,
Cum îmi devine dragă fata.


Îți spun că numele-i frumos
Și o alint pe Bela – Isa,
„Ești unică, în felul tău,
Și ești o altă Mona-Lisa!”



~*~

17-VII-2018 Prof. V. Ispir















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu