Coperta revistei The Economist, 2019.
O analiza foarte interesanta, mai
ales pentru amatorii de simbolistica oculta.
Vergiliu A.
Revista The
Economist – Lumea în 2019 este plină de mesaje cifrate. Simbolismul ascuns
aflat pe copertă include cei patru călăreți ai Apocalipsei. Ce încearcă elitele
să ne spună?
În fiecare
decembrie, renumita revistă The Economist (Economistul) publică o ediție
specială, care prezice tendințele și evenimentele din anul care vine. Și de
fiecare dată, coperta acestor ediții este o colecție elaborată de imagini, care
se referă la diverse persoane și concepte. Deși semnificația unora dintre
aceste imagini este evidentă, altele par să fie codificate pentru
„cunoscători”. Ediția din acest an nu este o excepție. De fapt, este mai
cifrată decât oricând.
De ce ar
pierde cineva timp ca să descifreze aceste ilustrații? Deoarece The Economist
nu este o publicație oarecare – ci este direct legată de elita lumii. Este
parțial deținută de familia bancară Rothschild din Anglia, iar redactorul-șef,
John Micklethwait, a participat de mai multe ori la întâlnirile Grupului
Bilderberg. Pe scurt, conducerea revistei are cunoștințe din interior despre
agenda elitei și face tot posibilul pentru a le promova.
Această
copertă din 1988 a revistei The Economist cerea crearea unei monede mondiale,
numită Phoenix – un simbol preferat al elitelor oculte. Pasărea este așezată pe
o grămadă de monede naționale care ard.
Așa cum am
văzut în analiza edițiilor din 2015, 2016, și 2017 ale revistei The Economist,
aceste coperți sunt adesea pline de simbolismul ocult al elitei, amestecat cu
mesaje subtile despre numeroasele moduri în care elita controlează masele. În
ediția din 2019 toate acestea sunt mai evidente decât oricând.
Lumea în 2019
Aceasta este
descrierea postată de The Economist pe site-ul său oficial:
„Lumea în
2019 are în spate trei decenii de succese editoriale: aceasta va fi cea de-a
33-a ediție. Aceasta va privi în perspectivă planurile administrației Trump cu
un nou Congres, realitatea Brexit-ului, alegerile din India, Indonezia, Nigeria
și din Europa, întreruperi tehnologice din partea AI (inteligenței artificiale)
și a Chinei (2019 ar putea marca punctul culminat al Sillicon Valley?),
călătoriile în spațiu la 50 de ani după aterizarea pe Lună și cultura la 500 de
ani după Leonardo da Vinci.”
Rețineți că
descrierea subliniază faptul că „aceasta va fi a 33-a ediție”. De ce să fie
subliniat acest fapt numerologic aleatoriu? Tocmai pentru că 33 este cel mai
important număr în francmasonerie? Acest aspect ar avea sens, deoarece coperta
prezintă un simbolism masonic intens.
Leonardo da Vinci
Tema
principală a acestei coperți este Leonardo da Vinci, deoarece anul 2019 va
marca aniversarea a 500 de ani de la moartea sa. Ca atare, coperta este făcută
să arate ca un manuscris da Vinci.
Primul
detaliu pe care îl putem observa este scrierea în oglindă. De ce este scris
totul invers? Ei bine, da Vinci a folosit adesea scrisul în oglindă și motivul
pentru care a făcut aceasta rămâne un mister. Unii susțin că nu dorea să păteze
cu cerneală în timp ce scria; alții cred că nu dorea ca alți oameni să-i fure
ideile. Cei care au cercetat înclinațiile oculte ale lui da Vinci cred că
scrierea sa în oglindă poate avea legătură cu încercarea lui de a ascunde
cunoașterea esoterică. În zilele sale, cei care l-au acuzat pe da Vinci că este
eretic chiar i-au numit înscrisurile în oglindă „scrieri ale diavolului”. În
cercurile oculte, scrierea în oglindă este deseori asociată cu satanismul și cu
magia neagră, bazată pe inversarea simbolurilor.
Să analizăm simbolismul
coperții.
Omul vitruvian
În centrul
coperții se află omul vitruvian, celebra schiță a lui da Vinci înfățișând un om
desenat în interiorul unui cerc și al unui pătrat. Se spune că ar fi
reprezentarea „omului perfect”.
Omul vitruvian – originalul cu
comentariile lui da Vinci scrise în oglindă.
Deși omul
vitruvian este adesea descris ca un „studiu al proporțiilor umane”, el are un
înțeles simbolic mult mai profund în cercurile oculte – mai ales în
francmasonerie. Reprezintă în mod esoteric trupul uman (microcosmosul) ca o
reflectare a întregului univers (macrocosmosul) – un principiu ermetic rezumat
de zicala „Precum deasupra, la fel și dedesubt”.
Schița lui
da Vinci s-a bazat pe lucrările lui Vitruvius, un arhitect roman care a fost
considerat primul Mare Maestru al francmasoneriei. Destul de adecvat, omul
vitruvian descrie vizual scopul final al francmasoneriei: cuadratura cercului
(această expresie este o metaforă, referindu-se la încercarea de a realiza ceva
imposibil).
În
simbolismul masonic, pătratul reprezintă trupul, iar cercul reprezintă
sufletul. Pe o scară mai largă, pătratul reprezintă lumea materială, în timp ce
cercul reprezintă tărâmul spiritual. Unul dintre scopurile francmasoneriei este
de a armoniza aceste două lumi opuse (cea fizică și cea spirituală) pentru a crea
„omul perfect”. Acest concept este pe deplin reprezentat în logo-ul masoneriei.
Echerul și compasul, simboluri
masonice
Sigla
Masoneriei combină un echer și un compas – două instrumente folosite în
arhitectură. Echerul este folosit pentru a desena pătrate, în timp ce compasul
este folosit pentru a desena cercuri. Prin „cuadratura cercului”, se spune că
francmasonul atinge o așa-zisă dumnezeire.
Pentru coperta celei de-a 33-a ediții
anuale, The Economist are un „om vitruvian modern”:
Omul
vitruvian al anului 2019 poartă ochelari pentru vedere pe timp de noapte sau
poate ochelari pentru realitate virtuală (VR). Vederea lui este îmbunătățită
sau este orbit? În mâinile sale, el ține o frunză de canabis, o minge de
baseball și un smartphone. S-ar putea argumenta că toate aceste lucruri sunt
folosite pentru a distrage atenția și a liniști omul modern, prin intermediul
companiilor de medicamente, al tehnologiei și al divertismentului.
Omul
vitruvian are de asemenea două tatuaje. Pe antebrațul său este un dublu helix
(o spirală dublă), simbol reprezentând ADN-ul. Aceasta este, cel mai probabil,
o referire la cercetările intense asupra modificării ADN-ului, desfășurate în
sectorul privat. ADN-ul omului vitruvian a fost modificat?
Deasupra
inimii lui este tatuat „#MeToo”. Mișcarea #metoo a expus câțiva ciudați de la
Hollywood, și în același timp a creat un climat în care mulți oameni au fost
acuzați, judecați și condamnați la expulzare din sfera publică.
Într-o notă
oarecum asociată, omul vitruvian ține într-o mână o balanță – un simbol clasic
care reprezintă justiția. Cu toate acestea, balanța este foarte înclinată în
partea care are 5 persoane, față de cea cu 4. Simbolizează aceasta Curtea
Supremă din S.U.A., care a câștigat recent un nou și controversat judecător,
sau este vorba doar de balanța înclinată a justiției în 2019?
În general,
omul vitruvian modern pare să fie orbit, slăbit, distras și reprimat. Cercul
din jurul lui, care simboliza odată lumea spirituală, este acum Pământul. Omul
vitruvian și-a pierdut sufletul? Este acum preocupat doar de problemele
lumești?
Recunoașterea facială
Coperta
prezintă o copie exactă a schiței lui da Vinci, care analizează proporțiile
capului uman. Deasupra imaginii este scris (în oglindă) „Recunoașterea
facială”, care este următorul pas în tehnologia de supraveghere Big Brother.
Un titlu din
The Guardian, despre Taylor Swift care a scanat fețele fanilor ei, fără a-i
anunța sau a le cere consimțământul
Coperta The Economist analizează și
proporțiile capului lui Donald Trump:
Liniile din
desenul cu capul lui Trump sunt diferite de cele anterioare. Observați conturul
unui steag american cu susul în jos?
Conductele lui Putin
Celălalt șef
de stat aflat pe copertă este Vladimir Putin, în dreptul căruia sunt scrise
cuvintele „Conductele lui Putin”. Aceasta este o referire la conductele de gaze
naturale care sunt construite de Rusia în Siria, în statele post-sovietice și
chiar în Europa.
NordStream
2, conducta de gaze naturale care leagă Rusia de Germania, urmează să fie
finalizată în 2019. Acest proiect foarte controversat a fost considerat un „act
de trădare” al Germaniei, deoarece criticii spun că va lăsa Europa la mila
energiei rusești.
TurkStream,
o conductă Rusia-Turcia, a fost lansată în noiembrie 2018 și va contribui la
consolidarea economiei rusești și a influenței Rusiei în regiune.
Pinnochio
Chiar în
spatele lui Putin este Pinnochio – o marionetă al cărei nas crește după ce
spune o minciună (ca fapt divers: povestea lui Pinocchio este, de asemenea, o
profundă alegorie masonică). Deci, coperta sugerează faptul că cineva va minți
în 2019. Dar cine? Trump și Putin (singurii doi politicieni de pe copertă)?
Elita în general? Kanye West? Nu există un răspuns clar. The Economist doar le
spune maselor că sunt în general mințite.
Cei patru călăreți
Imediat sub
Putin, reprezentați deasupra Europei de Nord și cu fața spre America, sunt
nimeni alții decât cei patru călăreți ai Apocalipsei. Cartea Apocalipsei îi
descrie pe călăreți ca vestitori ai Judecății de Apoi. Calul alb se spune că
simbolizează cucerirea, ciuma și venirea Antihristului; calul roșu reprezintă
războiul; calul negru este asociat cu foametea, iar calul palid aduce moartea.
Este un
simbol care cântărește greu, prevestind catastrofa.
De ce a
adăugat The Economist aceste personaje biblice extrem de amenințătoare pe
coperta sa? Nu există o explicație clară.
Barza
Acest simbol
poate fi interpretat în câteva moduri și toate sunt neliniștitoare. Este o
ilustrare clasică a unei berze, care duce un nou-născut. Cu toate acestea,
există un detaliu important: pe scutecul în care se află copilul este imprimat
un cod de bare. Aceasta ar putea fi o referire la „bebelușii proiectați”, o
practică controversată care ar putea să ia avânt în 2019.
Un bebeluș
„proiectat” este un embrion uman care a fost modificat genetic, de obicei
urmând indicațiile stabilite de către părinte sau de omul de știință, pentru a
obține trăsăturile dorite. Acest proces se face folosind diverse metode, cum ar
fi ingineria liniei germinale sau diagnosticul genetic înainte de implantare
(PGD). Această tehnologie este subiectul unei dezbateri etice, care promovează
conceptul de „superoameni” modificați genetic, pentru a se încrucișa cu oamenii
moderni și a-i înlocui, în cele din urmă.
Al doilea
sens al acestei imagini ar putea fi traficul de copii. Codurile de bare sunt
plasate pe produse pentru a urmări inventarul și pentru a efectua tranzacții.
Traficul de copii înseamnă și tratarea oamenilor ca și cum ar fi niște produse
care urmează să fie vândute. Este o modalitate destul de eficientă (și
tulburătoare) de a simboliza traficul de copii.
În cele din
urmă, având în vedere faptul că barza este desenată exact sub cei patru
călăreți ai Apocalipsei, această imagine ar putea avea și un înțeles biblic.
Cartea Apocalipsei afirmă că oamenii de pe Pământ vor fi siliți să primească
„semnul fiarei” (666) pentru „a cumpăra sau a vinde”. Ce modalitate mai bună de
a forța o persoană să primească semnul fiarei, decât să îi fie aplicat încă de
la naștere?
Alte imagini
Coperta
conține alte câteva imagini care se referă la evenimente despre care The
Economistprognozează că vor avea loc în 2019. Iată o scurtă trecere în revistă:
• În partea
de sus a coperții, o săgeată indică dinspre mașina de zbor a lui da Vinci către
Lună. Aceasta ar putea fi o referire la numeroasele companii private care
intenționează să ajungă pe Lună în 2019.
• Există o
altă „mașină de zbor” (una reală) sub textul „Noi Orizonturi ale Ultima Thule”.
Acesta se referă la nava spațiala New Horizons a NASA, care s-a apropiat de misteriosul
și îndepărtatul obiect Ultima Thule, în ziua de Anul Nou (sau poate se referă
și la societatea ocultă Thule?).
• Sub lună
este un vulcan. Ne așteptăm ca un nou vulcan să erupă în curând? (t.: seamănă
cu Muntele Fuji din Japonia)
• În partea
stânga-jos (stând deasupra Braziliei) este un pangolin, care este mamiferul cel
mai traficat de pe pământ. Este amenințat cu dispariția.
• În 2019 va
fi cea de-a 150-a aniversare a nașterii lui Gandhi; este, de asemenea, cea de-a
200-a aniversare a nașterii lui Walt Whitman (desenat sub Pinnochio).
• Angelina
Jolie este chipul Monei Lisa din capodopera lui da Vinci. În partea de sus a
coperții vedem „Angelina Jolie: răspunzând refugiaților”. Ar putea fi folosită
pentru a promova noul Pact pentru migrație al ONU. Într-adevăr, Jolie este în
prezent trimis special al UNHCR, Agenția ONU pentru Refugiați. Ea se
concentrează asupra „crizelor majore care au ca rezultat deplasări în masă ale
populației, angajarea susținerii și reprezentarea UNHCR și a Înaltului Comisar
la nivel diplomatic”.
În concluzie
Coperta
revistei The Economist „Lumea în 2019” este o reflectare a planurilor elitei
oculte. Se amestecă simbolismul ocult cu referințele la controlul și
manipularea maselor. De asemenea, autorilor le face o plăcere bizară să prezică
evenimente catastrofale, lăsându-i pe oameni să ghicească despre ce este vorba
doar pe baza unor indicii vagi și inexplicabile. Elitei îi place să dețină
informații și scrierea inversă subliniază acest fapt.
În centrul a
toate este omul vitruvian, un simbol folosit de masoni pentru a-l reprezenta pe
omul care își atinge întregul potențial. Cu toate acestea, versiunea din 2019 a
omului este orbită și distrasă de lucrurile promovate de elită.
Ne vom lăsa să urmăm calea sumbră pe
care ei o prezic?
Sursa: MARIAN ILIE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu