TRAIANII
noştri DACI
(partea
I-a)
GHEORGHE
CONSTANTIN NISTOROIU
„Naţionalismul
românilor nu este şovin, nici imperialist,
nici rasist, ci
decurge firesc din îmbinarea dintre credinţă
şi felul nostru
propriu de viaţă. Noi mergem înfrăţiţi cu toţi
drept-credincioşii pe calea lui Hristos, către Înviere.”
(+VALERIU
GAFENCU - Sfântul Închisorilor)
Când a deschis geana în catifelatul primilor Zori ai Creaţiei
dumnezeeşti, Pelasgul-geto-dac născut
liber în veşmântul catifelat al porfirei divine, a văzut uscatul răsărit din
apele primordiale în care Cerul îşi primenise faţa înainte de începerea Marii
lucrări, a Tainei dumnezeeşti şi fascinat de Măreţia lui Dumnezeu şi-a tors
gândurile sale albe împletindu-le cu firul de curcubeu, brodând astfel într-o
fascinantă lume de basm Pădurea-mireasă a Mirelui Codru Verde prin diversitatea
mirifică a arborilor - Dumbravă a
miraculoaselor vieţuitoare.
În sânul admiraţiei a lăsat lacrimile de bucurie să se adune în râuri mari şi fluvii adânci, presărându-le pe ambele maluri cu fascinantele şi
smeritele Sălcii plângătoare.
Privirile i s-au mlădiat în flori,
iar în toată cuprinderea sa a netezit câmpiile
peste care a scuturat nourii răzleţi prefăcându-i în turma marelui Rege-Profet Zamolxis, de albe mioare, mieluşei de
astrahan zburdalnici, cohorta neastâmpăratelor căpriţe şi berze mari
fermecătoare.
Din Corola razelor serafice a ales pe cele mai strălucitoare și a brodat albinele
şi fluturii, iar din susurul albastru
– verzui al apelor cristaline a modelat magnifica varietate a peştilor.
Din lutul sacru al argilei făuritoare
a încropit obiectele de cult şi cele de trebuinţă Familiei, iar din aurul şi
argintul întâlnit peste tot, a făurit Comoara
meşteşugirilor nepreţuite.
Din legănarea văzduhului catifelat a urzit măiastrele păsărele, iar din cântarea lor îngerii
au picurat roua rugăciunilor, încolţind astfel grâul presărat cu dărnicie de Bunul
Dumnezeu.
Cu braţele vânjoase a clădit Munţii
Carpaţi punându-le pe creste Crucea
lui Hristos, dăltuindu-i ca pe o Cetatea
de Taină a Maicii Domnului, Maria-Vlaherna-Carpatina.
Peşterile le-a primenit ca
altare ale pustnicilor sau ca refugiu pentru haiduci şi adăpost din calea
prădătorilor, iar din surâsul şi pâlpâirea de har a Duhului Sfânt a zidit inimoasele
catedrale ţuguiate cu fruntea înspre cer ca moţii-daci legendari sub cuşmele
lor semeţe.
Şi-a îmbrăţişat consoarta, Muierea
sa dăruită cu binecuvântare de Sus, a înzestrat-o cu mulţi urmaşi demni, apoi
şi-a primenit Cetatea cu legiuni de Daci, pe care Creatorul i-a hărăzit cu răbdare,
dreptate, curaj, iubire, adevăr, credinţă, dăruire, jertfă, cu divina nemurire
şi cu sfânta ospitalitate chiar şi pentru vrăşmaşii încătuşaţi în ispita
cotropirii lor.
Acesta este naţionalismul religios al Dacilor nemuritori lăsat spre
veşnicie: viaţă, vitejie, credinţă, curaj, răbdare, rugă, libertate, omenie,
adevăr, dreptate, iubire, jertfă şi înviere!
Acest testament l-au lăsat Dacii
regali numai urmaşilor urmaşilor lor rămaşi până astăzi!
*Traianii-latini, fiii legitimi ai împăratului Traian, cotropitorul Daciei
Mari şi-au dospit plămada din cotropiri, persecuţii, asupriri, execuţii, circ
cu fiarele sălbatice, sclavi, captivi şi sfinţi în amfiteatrele imperiale, jaful
bogăţiilor de tot felul eşalonat pe secole, între 106-271 d. Hr., colonizări,
eresuri, prizonieri, deportări, masacrarea în cele 123 de zile a Elitei
militaro-religioase a geto-dacilor liberi luaţi prizonieri, defăimarea celui
mai mare Împărat creştin Constantin cel
Mare - eliberatorul lor naţional şi religios, hegemonia universală acaparatoare
a politicianismului sacramental, prostituţia sacră, Cruciadele, bulele
pontificale, naşterea şi botezarea Indulgenţelor
ca Odoare mântuitoare..., vasalitatea sub coroana ungară impusă Vlahilor
etichetaţi schismatici de pălăriile purpurii ale cardinalilor corupţi, faimoasa
şi sângeroasa Inchiziţie, infailibilitatea
papismului şi ereziile sale, slujirea
Internaţionalei oculte, Şcoala Ardeleană -
mistificarea adevărului istoric prin propaganda teoriei latinităţii,
sacrilegiul uniaţiei la românii ortodocşi ardeleni, Concordatele, mondialismul,
ecumenismul şi atâtea altele, care mai de care mai latinizate, mai calicizate,
mai pontificate în bule...
Din aluatul acelor minunaţi Daci, am ales plămada unor iscusiţi valahi-traieni
ai demnităţii: Traian Ambrozie/ Traian Borobaru/ Traian Brăileanu.
TRAIAN Ambrozie (1907-1999), s-a
născut la Iaşi în anul Răscoalei ţărăneşti provocate, de slujitorii Ocultei
antihriste, pe 2 August, în familia maiorului Andrei şi a Mariei. Ambii părinţi
veneau cu o genă de spiritualitate, de tradiţie şi de trăire creştină. Traian a fost un copil îndrăgit, un
elev ambiţios, un student merituos. După ce şi-a luat licenţa în Drept s-a
căsătorit cu Cornelia ajungând un creştin cult, căpitan-magistrat de prestigiu,
un caracter demn, verticalitate morală, aprig luptător anticomunist. A fost arestat
de regimul comunist-proletar şi deţinut politic în perioada 05.07.1948-01.07.1962,
în urma sentinţei născocite: „crimă de
uneltire contra ordinei sociale”, trecând prin lagărele Văcăreşti, Jilava,
Aiud, unde capătă o dimensiune spirituală înălţătoare. După eliberare, deşi
aflat permanent sub lupa securităţii a împrăştiat în jurul său o atmosferă
demnă, longevivă şi pilduitoare. (Fişa Matricolă Penală/ Penitenciarul Aiud/
Nr. matricol 8/ 52/ Colonia Nistru/ întocmită de subl. Noian Arghir; Flor
Strejnicu, Hronic Legionar. Ed.
Imago/ Sibiu-2000, p. 15)
TRAIAN Borobaru (1912-1971), născut
în localitatea Timiş-Torontal. Şi-a împărţit copilăria cu bucuriile cântului şi
mireasma locului natal, loc în care pulsează o spiritualitate adâncă a neamului
său. Adolescenţa şi-a orientat-o spre
cunoaşterea istoriei Neamului şi a Proniatorului Dumnezeu. A fost un contabil
merituos, fotograf pasionat, luptător anticomunist, consilier doctrinar naţionalist,
activ în ţară şi în exil, realizând diferite studii şi Albume celebre sau
particulare. În exil a fost permanent prezent în acţiuniunile diasporei creştin-ortodoxe
proromâneşti. A trăit demn, a luptat demn şi a murit tot atât de demn în
Germania. (Gh. Buzatu/ Corneliu Ciucanu/ Cristian Sandache, Radiografia Dreptei Româneşti. Ed. FF
PRESS, Bucureşti-1996, p. 75)
TRAIAN Brăileanu (1882-1947), s-a
născut într-o distinsă familie de răzeşi şi învăţători bucovineni în comuna Bilca-Suceava,
al 9-lea din cei 12 fraţi, la 14 Septembrie 1882. Absolvă între primii gimnaziul
la Rădăuţi, după care inteligenţa ieşită din comun îl poartă la celebrele
universităţi de la Cernăuţi (Licenţa
şi Doctoratul în Filosofie) şi Viena (cursuri
postuniversitare de Filosofie modernă şi de Drept).
În 1912, publică: Despre
condiţiunile conştiinţei şi cunoştinţei. În 1919, îi apare Etica, nu ca interferenţe între ipoteze
sau sinteze, ci ca o ştiinţă a Eticii.
În 1923, deschide Introducerea în
Sociologie, colaborează în 1925 la Revue
Internationale de Sociologie din Paris,
iar în 1926, conturează Sociologia
Generală, şi Politica în 1928. Traduce
în mare parte opera lui Kant. Publică în 1929:
Metafizica Moravurilor, iar în
1930, Critica Raţiunii Pure, Sociologia
şi Arta Guvernării în 1937, pregătind pentru anul 1940, Teoria Comunităţii Omeneşti şi Critica Puterii de Judecată.
Eruditul cercetător a fondat o adevărată Şcoală românească de
Sociologie: „Societatea nu e nici biologie, nici economie, nici psihologie, nici
relaţii de drept, nici istorie, ci o structură-centrală, o entitate distinctă
de toate aceste realităţi care intră în componenţa ei, dar nu-i epuizează
conţinutul. Acestea sunt sociologii de tip particular. Sociologia utilizează
rezultatele obţinute de aceste ştiinţe, dar cu scopul de a elabora o sinteză
proprie care să corespundă imaginei generale a societăţii.” (Colecţia Omul Nou Miami Beach, Florida, USA-1994, p. 101 ş.u.)
Numeroasele sale articole sunt elaborate sub formă de tratate reprezentative
de un înalt prestigiu academic: „închegarea Statelor naţionale,
internaţionalele contra Statelor naţionale, parlamentul, democraţia şi
separarea puterilor în Stat, înstrăinarea şi degenerarea clasei conducătoare
româneşti, tragedia funcţionarului român, funcţionarism şi birocratism,
capitularea burgheziei româneşti în faţa burgheziei oculte, structura
partidelor politice, problema economică a Statului naţional, problema
muncitorească, decăderea Universităţilor româneşti, studenţii şi Universitatea,
feminizare şi efeminare, iudeii şi comunismul, circulaţia elitelor şi
demagogia, <<Statul ţărănesc>>, <<Frontul popular>>,
Revoluţia de la 1907 şi consecinţele ei, Ştefan cel Mare şi arta guvernării,
etc...” (ibid., p. 113)
Richard Wahle, renumitul profesor
cernăuţean îl considera pe strălucitul tânăr Traian Brăileanu, drept: cel
mai renumit student al întregii sale cariere universitare. Devenind un
eminent profesor, care şi-a întrecut cu mult dascălii săi, la rândul lor
deosebiţi şi renumiţi, a refuzat catedra de Filosofie de la Viena. S-a
căsătorit cu Emilia Sileon şi a
predat mai întâi la Liceul Aron
Pumnul-Cernăuţi, apoi Sociologia, Politica şi Istoria Filosofiei în cadrul
Universităţii Cernăuţi între 1920-1940.
„Statul naţional (evocat de eminentul Îndrumător creştin) este
forma ideală de convieţuire omenească... Înfăptuirea unui Stat naţional depinde
de virtuţiile păturii conducătoare. Nu orice clasă conducătoare poate crea un
Stat naţional, ci numai o clasă constituită dintr-o elită naţională. Elita unei
naţiuni-trebuie să aibă o structură omogenă, adică să fie de aceeaşi rasă cu
poporul... O elită naţională se impune prin luptă la conducere şi se
perpetuează prin educaţie şi prin continuă împrospătare din masa poporului. O
elită naţională-trebuie să fie o elită deschisă tuturor talentelor ce se pot
ivi în popor. Partidele politice trebuie să devină pepiniere de elite în loc de
a fi ceea ce sunt astăzi, pepiniere de afacerişti, oportunişti şi interesaţi.”
(ibid., p. 114)
Studenţii, care îi sorbeau permanent nectarul erudiţiei şi elocinţei îl
înconjurau cu o mare dragoste şi o profundă admiraţie, conferindu-i apoteoza marelui
şi celebrului trac Socrate. „Naţiunea (spunea Socratele nostru naţionalist
creştin) reprezintă pentru individ izvorul vieţii şi garanţia eternităţii sale...
Nimeni nu va putea explica prin raţionament de ce un individ îşi jertfeşte cu
drag viaţa pentru naţiunea sa, dar întrebând sentimentul, această jertfă ni se
va părea naturală şi necesară.” (Elemente
de Sociologie. Politica. Cernăuţi-1928)
În acelaşi timp binecuvântat de exercitare a vocaţiei de profesor devine
şi Decan al Facultăţii de Litere şi
Filosofie-Cernăuţi, precum şi membru al Academiei de Ştiinţe Politice Columbia University-New York.
Sub preşedenţia lui Aurel C.
Ionescu, participă la mănăstirea Putna,
între 14-16 Septembrie 1929, la cel de-al doilea congres al studenţimii române
(primul fiind iniţiat de Mihail Eminescu şi Ciprian Porumbescu cu celebra sa
societate Arboroasa, în 1871), numit Congresul Asociaţiei Studenţeşti Creştine Ştefan cel Mare. În 1931 iniţiază Grupul
Iconar de la Cernăuţi, alături de Ion Roşca, George Drumur, Mircea Streinul, Vasile Posteucă, ş.a. Tot
la Cernăuţi ajunge între 1935-1940, directorul prodigioasei reviste Însemnări
Sociologice. Este unul dintre ctitorii catedralei Arhanghelul Mihail din Rădăuţi în 1936, iar în 1937, devine
parlamentar. În 1940 ajunge ministru al Educaţiei Naţionale, Cultelor şi
Artelor, colaborând cu apropiaţii săi prieteni, faimosul sociolog Traian Herseni, filosoful noii generaţii-Vasile
Băncilă şi scriitorul-sociolog Ion
Ionică.
Întreprinde o reformă provocatoare în învăţământul universitar, impunând
profesorilor pe lângă cursuri şi titluri, lucrări strict ştiinţifice de
specialitate.
La Sibiu, împins de bolşevici în refugiu, inserează în paginile revistei
Înălţarea,
coordonate privind perspectiva mântuirii Neamului în cadrul comuniuni creştine ca
desăvârşire naţională: „Biserica constitue un factor decisiv
pentru consolidarea Statului naţional... Biserica trebuie scoasă din situaţia
ei umilitoare de astăzi, când este utilizată pentru interese meschine de
partid, şi înzestrată cu toate mijloacele necesare, pentru a-şi exercita
misiunea ei divină şi naţională.”
Ecoul
crezului şi apelul mesajului său nu a ajuns însă până la „înălţimea” ierarhilor care nici atunci, nici astăzi nu mai
prididesc cu grijile lor lumeşti puse numai pe înavuţire.
„Buna administrare a Statului se face prin crearea unei clase
funcţionăreşti bine pregătite din punct de vedere profesional şi bine
retribuite.” (Cezarina Condurache, Sfinţii Închisorilor-28 de biografii exemplare. Ed. Evdokimos/
Fundaţia Profesor George Manu, Bucureşti-2015, p. 231 ş.u.)
Savantul român a fost arestat după 23 Ianuarie 1941, din ordinul generalului
Ion Antonescu, depus la Malmaison, internat în 1943 în lagărul de la Târgu Jiu,
eliberat în 1944, dar cu domiciliu obligatoriu. Comuniştii îl includ în 1946,
în lotul foştilor demnitari, deschizând istoria lor criminală cu procesul
marii trădări. Marele gânditor şi Îndrumător creştin-cel
mai mare sociolog român, numit de alt mare sociolog Ilie Bădescu, a primit pe viaţă muncă
silnică, fiind transferat la Aiud, unde i se pregăteşte asasinarea de către
bestiile roşii-bolşevice la 3 Octombrie 1947.
Traian Brăileanu - izvor de
apă vie-spirituală, rămâne în istoria naţională şi universală ca una dintre
cele mai înalte conştiinţe filosofice creştin-ortodoxe, ca unul dintre
piscurile semeţe ale gândirii fără hotar, iar prin martiriul adus lui Dumnezeu
şi Neamului său, a urcat cu mult deasupra faimei de care nici Sfinţii nu se pot
bucura.
Fond de carte: Arhiva Dumitru
Ionescu-Bucureşti.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu