luni, 6 iulie 2020

Mircea Dorin Istrate - CU GÂND SPRE TOAMNĂ




CU  GÂND  SPRE  TOAMNĂ


~*~

Pe cărări cărăruite
Ce-s prin cețuri șerpuite,
Într-un risipit de vară,
Ca un hoț venind pe seară
Toamna și-a trimis un sol,
(Vântulețul călător,)
Ca să vadă cât mai este
Din cea vară de poveste,
Când și cum pe-aici să vină
Facă-mi iarăși drum de tină,
Când și cum pe-aici să-mi pună
Peste șesuri cuib de brumă,
Când și cum pe-aici să-mi stea
Să se-mbuibe și să-mi bea
Must de struguri negri, dulce
Și din poală să-mi mănânce,
Mere roșii, mari, domnești,
Pere dulci, mănăstirești
Cu arome ca-n povești,
Prune grele parfumate,
Nuci cât pumnul, încuiate
Și la urmă, întomnate,
De pe dealuri adunate,
Ca să-mi steie la ferești,
Mari gutui, împărătești.

Pân-atunci mai e o vreme,
Pentru toamnă-i prea devreme
Ca să vină de acum ,
Ia mai steie-mi dânsa-n drum,
Până vara mă va coace
Ea să-mi deie încă pace,
Să mă satur de căldură,
De-ndulcita, neagra mură,
De cireșe și frăguțe,
Lubenițe, ciupercuțe,
Grâu-n lanuri să se facă
Și fasolea-n a ei teacă.
Miere strângă-mi cea albină
Ziua-ntreagă, pe lumină.

Și apoie, mai la urmă,
Când se-ngrașă mielu-n turmă,
Poate dânsă să îmi vină,
Sol trimită-mi o sulfină
Să ne-ntrebe de-o primim,
De-o-ndrăgim, de o mărim,
Loc de-i facem ca să stea
Până dânsa-aici va vrea,
Să se lăfăie sub soare,
Noaptea doarmă-mi pe răcoare
Și așa, mai pe furiș,
Ca și hoțul cel neprins,
Câte-un pic în săptămână,
Peste noi o fi, stăpână.

Pân-atuncea, dragi fârtați
Voi cu toți vă bucurați
De clipitele cu soare,
De cel câmp ce-i plin de floare
Cu arome-mbătătoare.
Și lăsați, că vine ea
Toamna, când e vremea sa.


~*~
06.07.2020

Mircea Dorin Istrate






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu