vineri, 19 noiembrie 2021

Mircea Dorin Istrate - MINCINOASA TOAMNĂ + NEÎNȚELEGERE

 




MINCINOASA   TOAMNĂ

 

 

~*~

 

E întristată dimineața,

De-acu-i o toamna aspră, rece,

Și-n zi de zi așa ne trece,

Tot amărându-ne viața.

 

S-au desfrunzit de mult castanii,

Pe cer se-ntind covor de nori,

S-au dus și ultimii cocori,

Așa cum duși sunt și-ai mei... anii.

 

De-acuma știu ce-o fi pe urmă,

Veni-vor ploi și cețuri sure,

Din zi cea noapte-o vrea să fure,

Să-și țeasă-n câmpuri... cuib de brumă.,

 

Să fulguiască-n vârf de munte,

Să țină oamenii în casă,

De ce o fi, apoi nu-i pasă,

Că ia-i spre iarnă ... doar o punte.

 

Și ne-amăgește cu o prună,

Cu-n coș de mere și de pere,

Cu-n mititel și cu o bere,

Nimicuri...de o săptămână.

**

De-aceea eu urăsc cea toamnă,

Că sufletul mi-l amărește,

Cu-a ei minciuni de prins ca-n clește,

Degeaba spune-ți că-i... o doamnă.

 

~*~

18.11.2021

Mircea Dorin Istrate

 

 

 

 

  

 

NEÎNȚELEGERE

 

 

~*~

 

Foșnesc pe dealuri cucuruze

Când vântul toamnei le-nfioară,

În croncănit aduce-acuze,

Din vârf de plop, BĂTRÂNA CIOARĂ

 

Că prea devreme vara-mi pleacă

Luând cu dânsa cea căldură,

Că n-ar strica mai steie-o  leacă

Să-mi îndulcească neagra mură.

 

Că prea puțin îmi fost-a soare

Și mult, prea mult înnourat,

Că anul ăst a fost răcoare

Și-n pene a cam tremurat.

 

Că până vine iar e anul,

Că-n drum se-ntinde la povești,

Că niciodat’ nu-și face planul

Și nu-mi mai stă nici de-o plătești.

*

-Doar vorbe, clămpănește-o BARZĂ

Din cuibul ei, pe-un vârf de șură,

Ce vrei, un an să ne tot arză

Și s-o-njurăm peste măsură?

 

E bine-așa, cu frig, cu soare,

Cu uscăciune și cu ploi,

Cu îndulcita cea răcoare

Și colb fierbinte vara-n toi.

 

Cu primăvara-nnoitoare,

Cu vara care ne topește,

Cu toamna plină de culoare,

Cu iarna, când mi se răcește,

 

Avem bogăt de unde-alege

Să-și ia pe voie, fiecare,

Cu tine nu-i a te-nțelege

Bătrână cioară, bârfitoare.

*

Eu plec că-mi place caldul verii

Și după ea mă duc acum,

Mai vin când înfloresc iar merii,

Așa că vezi-ți tu, de drum.

 

~*~

19.11.2021

Mircea Dorin Istrate

 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu