Pandemia - o treaptă stelară
Ben Todică
Toți fug și se
ascund de Pandemie. Nu mai sunt mașini pe străzi pentru că nu mai e petrol.
Civilizația a supt toate resursele animale din pământ și azi doar din nimereală
dacă mai găsești benzină sau motorină prin gospodăriile abandonate. Toți au
fugit. Noi cu ce să ajungem la mare, unde găsim vreo ocazie să ajungem în Asia și
de acolo e mai ușor să ajungem în România pe uscat. E periculos? Da! Au distrus
prin lăcomia lor ecologia planetei. Au reușit să ducă civilizația de nas. Au
epuizat resursele fosile de petrol și cărbune, mințind că electricitatea
eoliană și solară produsă de baterii va înlocui curat zăcămintele
poluante, fără a specifica faptul că pentru a le produce, aceste surse
înlocuitoare ale industriei vor consuma de o sută de ori mai multe resurse și
zăcăminte fosile distrugând complet planeta. Nici o baterie nu e capabilă să
ajungă la eficiența motorinei pentru a conduce un vehicul. Motorina e de 46 de
ori mai eficientă decât orice altă sursă digitală. Costul bateriilor și al
plăcilor solare s-a redus prin faptul că fabricile constructoare au fost mutate
în China, iar Chinei nu i-a păsat că își otrăvește pământul cu rezidurile din
urma procesului. Toate fiind promovate de guvernanți ca un miracol verde. Toți
am fost orbiți. Nimic nu a fost în beneficiul omului, ci doar al corporațiilor.
Corporațiile au dus planeta la ruină. I-a cumpărat chiar și pe apărătorii
ecologiei planetare. Combustibilul fosil nu poate fi înlocuit. Practic,
industria civilizației a devorat pământul de resurse. Folosindu-se de flagelul cifrelor
au convins lumea să le cumpere ideea. Acum e prea târziu. Societatea
industrială trebuia demontată demult. Am devenit servitorii tehnologiei. Acum,
tehnologia ne dictează viața. Dacă te uiți la orașe, ele nu sunt construite să
servească omul, ci să servească mașinile. Străzi, piste, parcări etc. Omul a
favorizat capitalismul, corporațiile cu profitul lor în defavoarea naturii și a
ecologiei. Foarte curând, omul biologic va fi înlocuit cu cel sintetic, lipsit
de emoții și supus.
Am găsit mașina asta de tăiat iarba în doi timpi și trei mișcări, care funcționează cu petrol și stăm călare pe ea, eu și soția și ne îndreptăm spre ocean, unde auzisem că se pot găsi ambarcațiuni spre Asia. Am ajuns la marginea văii dintre două dealuri imense. Suntem siguri că oceanul e în spatele dealului din față, așa că neavând de ales, dăm drumul mașinii de tăiat iarba să alunece la vale, ajustând cu grijă frâna de mână. Nu știu de unde o aveam în stânga mea. Roțile rulau înfrânate din când în când și ajungem pe fundul văii, în peretele dealului din față, care se dovedește a fi un vas de croazieră turistică. Având zece nivele era împotmolit în nisip de câțiva ani. Câțiva golani se învârteau pe punte în jurul cabinei, iar șeful era întins pe un șezlong la soare. Soția sare și se întinde chiar de-a lungul lui, de parcă se cunoșteau de o viață și lingușitor îi cere să ne ajute cu o cabină. Mă apucă gelozia, însă repede realizez că tehnica ei e mai bună în astfel de situații. La auzul chicotelor ei muierești apar golanii și eu dorind s-o salvez, sar de pe mașina de tăiat iarba peste ei și plonjez iar în abatajul din Ciudanovița, de partea suitorului a lacului verde-mineral. Nefertiti din marginea cealaltă îmi zâmbește complice.
Îi zic:
- Sunt iar în 1974? Asta e halucinație. Mă duc la suprafață și te las. Eu ies
din mină. Îi zic, și fug la gura suitorului în care
apa era clară ca oglinda. Aproape că se văd liniile din galerie și chiar niște
lumini de lămpi. Nu mai aștept și sar în cap, înot în jos și pe măsură ce mă
apropii de galerie, vocile se întețesc, oameni trec prin fața mea alergând. Mâinile
îmi deveneau tot mai de copil. Oare ce se întâmplă? Întețesc înotul. Simt un
miros de fum de lemn ars care se amplifică. E ca o ceață și nu mai văd nimic.
Chiar simt că mă sufoc și mă întorc înapoi, înotând în susul suitorului și,
țuști afară în fața lacului verde. Apele curg șiroaie de pe haine în apa
limpede. Nefertiti îmi spune să mă dezbrac pentru că voi răci și chiar mă va ataca
și covidul din Australia.
- Ce s-a
întâmplat? o întreb. Pe măsură ce coborai în adânc, te apropiai de anul 1962,
an în care un incendiu în subteran la orizontul 4, unde ne aflam, a luat viața
a 11 oameni. Eu, atunci, aveam 10 ani. Tata era la muncă, la revizia puțurilor.
Știu că mama ne-a închis în casă și a fugit împreună cu toată valea la gura
puțului. Mi-e tare dor de ei.
-Întinde-te pe
armătura de jos. Am să-ți fac acest cadou, însă amintește-ți că în momentul în
care adormi acolo, te vei trezi aici. Și nu uita. Ai zece ani, însă memoria de
acum și să nu fii surprins că nimeni nu va crede ce le spui, însă te vor admira
pentru imaginație.
Acum mă
invadează emoția întâlnirii. Nefertiti trece mâna pe deasupra mea și în semn de
mângâiere părintească mă trezesc din pat în țipetele femeilor din jurul
blocurilor. Eram eu cu sora mea cu doi ani mai mică și, normal ne pregăteam de
școală la ora asta. Știu, era ora 5 dimineața, cu o ora mai devreme. Mama ne
încuiase în casă. O vedeam pe sora mea de 8 ani cât de fandosită era
pregătindu-și ghiozdanul. Eu îl aveam gata de aseară. Pe la șase jumate era
liniște. Mama s-a întors și ne-a deschis ușa să plecăm la școală. Abia așteptam
să-mi văd colegii. Jumate din ei sunt morți azi. Pădureanu lipsea, tatăl lui
murise, Molnar nu mai era nici el. Rudi lipsea. 11 Orfani.
Prima oră aveam
citire cu domnul învățător Ion Mustață. Scund și rotofei de statură. Fostul
director și locuia în satul Ciudanovița, situat la 3 km de șantierul minier.
Scoateți temele de acasă pe băncuță! Deschid caietul de dictando și mă îngrozesc.
Textul compunerii mele avea doi milimetri grosime a liniilor. Îmi aduc aminte
că aseară mi-am făcut temele pe ascuns în bucătărie. Ai mei toți dormeau. Eu
mințisem că mi le-am făcut, doar ca să ies la joacă și pe la miezul nopții m-am
furișat cu ghiozdanul în bucătărie ca să le fac. Descopăr că nu am peniță în
penar pentru toc și înapoi nu pot merge în dormitor unde dormeam toți
înghesuiți ca să cotrobăi. Mama era foarte fioroasă și mă bătea cu joarda de mă
înnebunea. Ce dracu să fac? Cu ce să scriu? Și tot uitandu-mă prin bucătărie,
am dat peste cutia de chibrite și am hotărât să-mi fac o peniță din lemn. Zis
și făcut; am cioplit din cuțit una, însă nu căra cerneala mai mult de jumate de
literă. Ce să fac? Am întors chibritul cu gămălia fosforoasă și am băgat-o în
toc. Scria de minune. Gămălia sugea cerneala din călimară și o lăsa ușor la
contactul cu hârtia. Singura problemă era că scria gros de tot. Am început eu
să judec în gândul meu: Important este că mi-am făcut lecția, iar estetica
liniei nu are nimic de a face cu executarea temei ordonate de învățător, pentru
că aceasta nu e o lecție de Caligrafie. Astea fiind zise, am finalizat tema de
casă pe o pagină și acum mă uitam la fața învățătorului care o privea buimac.
Închide caietul furios și mi-l dă de cap. „Ce-i asta Todicoiule?”, „Compunerea,
tovarășe învățător.” Și îmi scrie 3 pe ea. „Iertați-mă! Dar nu am avut
peniță.”, „De ce, Todicoiule? C-a băut tactu banii.” Eu am tăcut și am lăsat-o
ca el, însă ce a urmat e că i-a spus mamei că eu nu am avut peniță că a băut
taică-su banii. Că tata e un bețiv. Mama s-a înfuriat și cum am ajuns acasă,
mi-a tras o mamă de bătaie cu cismele de cauciuc din picioare pe care le iubeam
mult pentru că aveau doi căluți pe fiecare exterior. Mă uitam printre lacrimi
gândind cum îl va naște pe fratele meu prin cezariană și pentru că spitalul din
Oravița nu a avut ață de pește s-o coasă pe dinăuntru au cusut-o cu ață albă de
haine care s-a infectat înăuntru și ani de zile a puroiat găurile cusăturilor
prin care se scurgeau ațele afară, iar mai târziu s-a transformat în cancer și
așa a murit. Tatăl meu era miner fruntaș, foarte bine plătit și îți dai seama
ce jignire le făcuse părinților situația mea. Bine agravată de un învățător
bețiv care își ținea sticla cu țuică în bazinul cu apă din veceul băieților.
Mai târziu, fratele meu Ghiță a descoperit ascunzișul și l-a dat de gol. Parcă
își răzbunase, cumva fratele. În pauze, admiram colegii de școală cu inocența
și vivacitatea lor, cu bucuria și zburdălnicia lor se luau la trântă sau săreau
capra etc. Mergând prin pădure să adunăm crengi uscate pentru focul de tabără
de a doua zi, o căutam din priviri pe Doinița Chibulcuțeanu, căreia îi
scrisesem un bilețel cu o zi înainte, că am s-o ajut la cărat crenguțe. Îmi
plăcea mult fata. Avea o față bucălată și rotundă precum sânii mamei și ochii
migdalați căprui.
Mi-am dorit să
ajung pioner, însă societatea, spunea Yuri Sokol, operatorul lui Tarkovski în
unul din seminarele al cărui student eram în Melbourne, nu lăsa spațiu
oamenilor să vadă adevărul vieții așa cum îl văd copiii sau omul simplu
needucat. Eu nu meritam să fiu recunoscut printre semeni decât dacă urmam linia
ideologiei și a programei școlare, ori eu având note mici nu aveam șanse chiar
dacă îmi scriam corect temele ca și conținut dar nu estetic. M-a întrebat
domnul director Sperlea, de ce scriu cuvântul dac cu literă mică, iar pluralul
daci cu literă mare. I-am răspuns că sunt mai mulți și că e important să se
vadă bine importanța lor. Bine, nota 3. Stai jos! Era trist, însă îmi aflam
bucuria în a proiecta diafilme seara pe peretele opus al blocului unde se
adunau oamenii simpli și săraci ai șantierului ca să vadă povești cu Feți
Frumoși și Ilene Cosânzene, iar printre ele diafilme create de mine pe foi de
hârtie dictando tăiate la lățimea filmului de 35 mm pe care desenam 10
fotograme, povești inventate cu cowboys și farfurii zburatoare cu creionul bine
ascuțit sub lupă; apoi hârtia o înmuiam în untură de porc albă și devenea transparentă
și astfel putea fi proiectată noaptea. Eram fericit pentru că aduceam fericire
oamenilor. Deasemeni când proiecționistul de la cinematograf unde îmi făcusem
ucenicia de la 12 ani și aveam privilegiul să văd toate filmele pe ascuns,
interzise de școală, lucra la mină în schimbul întâi, dădea telefon la domnul
director să-mi dea voie să merg la cinema să proiectez matineurile muncitorilor
din schimbul doi. Vă dați seama, ce bucurie pe mine să scap de orele grele de
fizică și chimie și să merg să fac fericiți o sală de cinema de 300 de locuri?
Oamenii râdeau și plângeau în sală, și eu eram parte din acea emoție. Și tot la
12 ani, mi-am cumpărat și primul aparat de filmat pe 8 milimetri și am început
să merg la festivaluri de amatori și să câștig mențiuni și premii, însă pentru
astea nu te făcea nimeni pioner. Ba, odată, hai să nu greșesc. La insistența
fetelor din clasa mai mică, a comandantelor de pioneri m-au invitat la
reuniunea de sâmbătă unde se dansa și unde erau invitați numai elevii fruntași,
domnul diriginte care citea circulara a motivat că am fost invitat pentru că
sunt bun la desen și lucrări practice, însă eu știu că fetelor le eram drag și
emoția asta nu știe de note mici. Era greu. A doua zi, la ora de matematică a
intrat vârtej în clasă mama Doiniței cu o plasă de nailon în mână, strigând
fără să-i pese că deranjează o clasă: Îți trebuie muiere, bețivule? Numindu-mă
astfel după tata, un om pâinea lui Dumnezeu, că-i mai trăgea la masea cu
ortacii. Colega mea de clas, Mogdus văzuse când i-am scris biletul fetii și
pentru că erau vecine, i-a spus mamei care a bătut fata până i-a dat biletul.
Domnul diriginte, Popescu Dorel se uita la scenă stupefiat și când am ajuns
acasă i-am spus mamei (care mă aștepta cu joarda în mână), ca o iubesc mult. De
atunci nu am mai vorbit cu Doinița. Mama ei era o pișpirica îndesată, iar tatăl
ei avea 2 metri, o namilă de om, așa cum erau minierii, pe care ea îl lua la
palme, urcându-se pe un scăunel dacă nu pușca în ziua respectivă în mină, că
erau plătiți la metru de înaintare. Nu-i dădea de mâncare, îl pălmuia și-l
trimitea înapoi în adâncuri să împuște (dinamiteze).
Mi-am scos
cizmulițele din picioare, am admirat cei doi căluți frumoși mulați pe ele și
m-am trezit în lacrimi în brațele zeiței Nefertiti. Plânsesem atât de mult
încât lacrimile mele dizolvaseră verdele mineral al lacului. Era de acum o vale
adâncă într-un deșert însorit, și-o caravană. Începuse să mă cuprindă o
amețeală, o frică de înălțime că erau câțiva km până jos. Aveam senzația că
sunt într-un abataj zburător. ’Ți-e teamă?’ mă întreabă. ’Unde e lacul verde?’ ’Lacul
e, doar culoarea a dispărut odată cu vindecarea dorului tău de cei dragi.’ A
luat un inel și l-a aruncat în mijlocul deschiderii însorite și dintr-o dată
inele de valuri s-au declanșat la pătrunderea lui și am descoperit apa
cristalină a lacului.
-
Deci, acel deșert e pe fundul
lacului? o întreb.
- Lacul este conștientul tău, Ben. El e în tine, nemișcat până în momentul
trezirii și doar atunci îl vezi. Când te oprești din observație, din gândire,
el îngheață. Conștiința salvează existența.
- Și banii? zic eu.
- Banii vor distruge civilizația, așa cum va alertat și Iisus. Banul ține
civilizația pe loc. Ține conștiința la nivel de Oaie.
- Ei!! Cum poți să spui asta? Chiar războaiele au contribuit la avansul
civilizației. Datorită lor avem avioanele și calculatoarele...
- Și bomba atomică..., continuă ea.
- Avem mașini, televizoare în culori, concedii..., și sute de milioane de
suflete care nu au apă potabilă. Beau din mocirlă sau din urma calului. Cu
ajutorul tehnologiei s-au creat miliarde de locuri de muncă...
- Și bogătași care nu-și mai cunosc măsura.
- Da, dar ei sunt creatori de bunuri și servicii...
- Și hoți inteligenți care nu plătesc taxe. Specia umană e cel mai mare
dăunător al planetei. Au exterminat mii de specii de animale și plante până în
prezent. Da, dar ei dau de muncă. Dau de muncă la un milion, iar alte milioane
dorm prin corturi. Ei și-au făcut banii într-o societate pentru care s-au
sacrificat milioane pentru a le oferi această oportunitate. Omul de rând își
plătește taxele obligatoriu sau chiar cu prețul libertății, pe când un bogătaș
are numeroase ușițe pentru a fura ceea ce el ar trebui să pună înapoi în
societate pentru a-i ajuta și pe alții să crească și să contribuie la evoluția
conștiinței. Străbunii s-au sacrificat dându-ți încrederea lor că tu vei duce
mai departe onoarea lor și dreptul de a fi. Fără sacrificiul lor, tu ai fi un
nimeni azi, iar prin lăcomia și necinstea ta creezi prăbușirea de mâine. Fără
conștiințe curate și educate, cine mai duce torța mai departe?
- Și atunci cum vrei să-i stimulezi pe acești oameni să fie creativi. Le faci
statui, le dai medalii și premii Oscar și Noble. Le dai cinste și onoare în
fața semenilor lor. Eroii istoriei noastre sunt cei mai mari criminali ai
lumii. Voi așa ați trăit în Egipt?
- Fără
bani, calculatoare, energie electrică și fără războaie. Noi nu am atacat pe
nimeni. Noi ne-am distrus dinăuntru din cauza unei intervenții extraterestre.
- Am fost întotdeauna fascinat de cultura voastră, de desenele și construcțiile
misterioase. Te întreb. Acei servitori cu capete de șarpe sau păsări erau
adevărați sau doar măști simbolice?
- Îți văd dorința de a ști, așa că te invit pentru o zi în Egiptul antic, la
palatul meu.
- Adevărat?? Și cum, așa îmbrăcat?
- Vei fi un musafir străin la curte. Tine-mă de mână și ne aruncăm în mijocul
lacului fără teamă.
Mii de emoții
m-au apucat cu nebuna asta, cu dragoste o zic pentru că mi-a demonstrat puterea
de nenumărate ori și noi, copiii de multe ori ne-am aruncat în râul Caraș la
scaldat, doar că acum alunecam și treceam prin armonii emoționale naive și
pline de curiozitate îmbrăcate în armura temerarului.
Am aterizat
într-o căruță de vânătoare condusă de ea. Ne îndreptăm spre palat ca și cum ea
se întorcea dintr-o prezentare a ținutului ca element distractiv musafirului,
(adică eu), dintr-o țară exotică îndepărtată. Toți îmi admirau ținuta
românească a anilor 1974. Bocancii minerești, pantalonii de salopetă și maieul
țesute la Victoria București și casca de minier cu lampă elecrică în frunte.
Toate aveau o strălucire aparte. Într-adevăr ținută de prinț al unei țări
îndepărtate, exotice.
Șareta trasă de
șapte cai a intrat vijelios în tunelul luminat ca ziua, în care cu ușurință
puteai alinia o autostradă modernă. Părul ei flutura în vânt la fel și pufoaica
mea minerească. Regulat, după un anumit timp apărea câte un cap de șarpe care
ne înghițea: „După șapte înghițituri vom fi acasă”, îmi spune. Capul de șarpe
marcat fluorescent pe circumferința tunelului marca Km în termenii mei. Și tot
la fiecare marcaj erau nișe în dreapta și stânga pline cu mumii. Reliefat, era
etichetat la intrare ce conține fiecare nișă. Cap de insectă - conținea insecte
mumifiate, cap de pește - pești mumifiați, elefant, leu, girafă, oameni după
rang etc. Egiptenii credeau în reîncarnare și în cazul unei catastrofe
naturale, viețuitoarele aveau șansa să reînvie. Nișele mumiilor om conțineau
coșciuge din granit, grele de 60 – 80 de tone. Numai capacul avea în jur de 40
de tone.
Palatul era în
munte, fără ferestre înăuntru, însă luminat ca ziua precum tunelul fără becuri.
Am întrebat:
- De unde lumina?
- Construcțiile noastre au inteligență în structura pereților de granit.
Piramidele sunt generatoare de energie electrică și circulă de la un perete la
altul modificând atomii în moleculele de aer care generează energie luminoasă. Această
energie este reflectată de obiectele solide din jur și chiar poate la dorință,
prin vibrația cuvântului „keta”, „gama” sau „reta” să-și
schimbe culorile. Totul e vibrație, totul e suflet, conștiință, doar la un alt
nivel. E conștiința absolută pe care voi o numiți Dumnezeu, iar restul
universului sunt funcții ale creației sale. La noi, în țară nu există
întuneric. La noi nu sunt taxe. Omul contribuie la societate cu surplusul
muncii sale de unde se bucură la greu. Omul este tratat prin vibrații sonore de
diferite armonici specifice organului său sau băi în ape verzi ca aceea în care
te-ai vindecat și tu în abataj. Cunoaștem metalurgia, învelirea metalelor prin
electroliză, generăm electricitate prin baterii cu apă sărată și hidrogen
verde, comunicam la nivel molecular și atomic cu materia. Iar dacă alterezi
hidrogenul dublându-l lângă oxigen, obții gazul maroniu, adică apă vindecătoare,
o apă care este extraordinar de folositoare și în agricultură. Noi nu folosim
focul pentru a încălzi apa, ci negociem cu ea să clocotească etc. Toate aceste
tehnologii le obținem de la culturi extraterestriale. Sunt civilizații mult mai
avansate decât cea a pământului chiar aici în sistemul nostru planetar în
cercurile planetei Saturn și care nu au nimic în comun cu noi, însă dacă cerem,
ne ajută fără interferență. Noi trăiam între 800 și 900 de ani, iar după
distrugerea noastră, noua orânduire globală a luat legatura cu extratereștrii
să accelereze arderea în specie ca să evolueze tehnologia în timp cât mai
scurt. Moartea e un bun catalizator al existenței. Așa s-a ajuns la 80-90 de
ani. Dacă ne autodistrugem în dimensiunea fizică, e treaba noastră. Noi am
lăsat informații pe ruinele și în bibliotecile
noastre pe care unii dintre voi au reușit să ajungă să le cunoască, cum
ar fi Tesla, însă omului Morgan nu i-a plăcut darul dacă nu l-a putut exploata.
Au preferat să-l țina în hotel turn pe savant până la moarte în schimbul
exploatării energiei electrice taxată prin cablu. Omenirea pierde netaxând
astfel de criminali. Oare o să ajungem să prețuim conștiința mai mult decât
banul? Avem și noi becuri electrice, însă le folosim pentru tratamente medicale
iradiind trupul cu anumite frecvențe de lumină.
Palatul e de un
lux inegalabil. Intrăm în sala tronului unde mă introduce soțului ei Akhenaten,
pe care îl îmbrățișează cum o fac doi îndrăgostiți moderni și îl sărută pe
buze. Mă surprinde că nimeni nu reacționează, și atunci de unde această modă la
urmași de a-și acoperi fețele? Nefertiti și soțul ei Amenhotep al patrulea i-au
eliminat pe vechii dumnezei după care se conducea Egiptul pentru că sunt niște
putori, a zis ea. Ei fiind nemuritori nu fac nimic și trăiesc ca verzele în
soare. Noi am instaurat o nouă religie ce ne-a dat putere absolută peste
locuitori.
Nefertiti era o
regină preoteasă, soție și mamă, un revoluționar politic, o icoană a frumuseții
și în final chiar Faraon. A fost fiica sfătuitorului de împărați Ai, care
ajunge mai târziu faraon, după moartea regelui Tut. Se mai spune că e sora lui
Amenhotep, el după revoluție și-a schimbat și numele, nu doar religia, în
Akhenaten (sau poate verișoară?). Se mai spune că a fost o prințesă Mitani,
numită Tadukhipa. Eu am întrebat-o:
- Unde se află aceasta țară de unde vii?
- La poalele Carpaților voștri, mi-a răspuns.
- În ce an suntem?
- Noi nu măsurăm timpul ca și voi, după soare.
- Ar trebui. Ar fi logic, dacă vă rugați lui.
- Așa cum ți-am mai spus, noi trăim azi aproape 900 de ani și măsurăm timpul
după stele și rotația axei pământului. Calendarul îl măsuram cu Sfinxul și
poziționarea piramidelor. În războiul precedent, tribul familiei mele s-a
refugiat în Europa înghețată. Noul Faraon ne-ar fi executat altfel. Amenhotep a
fost instalat de familia lui, coborâtă acum 11.500 de ani in urmă. Au fost
primii Zei pe pământ care au creat civilizatia egiptului si care locuiesc azi
în stația din inelele planetei Saturn. Federația Interplanetară a hotărât să
accelereze arderea în specia umană pentru o aduce mai rapid la Conștiința
Interstelară. Așa ați ajuns voi să trăiți doar 90 de ani. Amenhotep devenit
după schimbarea sistemului Ankhenaton s-a molipsit de virusul posesiei și al violenței.
Acesta a fost extras din sistem, iar eu am rămas Faraon în locul său. La
sosirea lui, eu am fost aleasă să-i fiu soție și mi s-a dictat prin părinții
din ținutul imperiului Carpaților să-l urmez și să-l completez în Egipt. La
nemulțumirea Federației de felul cum se desfășurau lucrurile pe Terra, am fost
extrasă și eu și s-a declanșat Potopul pentru un nou început.
- De ce am fost eu ales? întreb.
- Nu ești singurul.
Am fost un pic
dezamăgit. Începusem să mă cred un pic special. Numele Nefertiti se traduce:
Frumoasa femeie a sosit! Așa a fost anunțată la palat; Nefertiti femeia
frumoasă de origine străină. Ea avea doar 15 ani. Au condus Împărăția în mod
egal, au avut șase fete și un băiat, Tut care a urmat la tron: Tutankhamen. Au
avut multe palate în regiunea Karnak, ea preferând să locuiască în palatul
templu numit: Gempeatenul. Lui Akhanaton îi plăceau femeile, având copii cu mai
multe. După extragerea lui Nefertiti, a condus țara singură mai mulți ani sub
numele de Neferneferuaten. Colinda singură prin imperiu și îi plăcea să-și
biciuiască supușii regulat, lucru pe care l-am observat când m-a adus la palat.
Lumea se închina soarelui, iar vechiul dumnezeu Amin a fost înlocuit cu
dumnezeul Aten. Capitala a fost mutată la Aket-aten, iar toate rămășițele
memoriei vechilor faraoni au fost sfărâmate și folosite ca umplutură la
zidurile noului oraș. Urmașii au procedat la fel cu memoria celei mai frumoase
femei Nefertiti. Am încercat să-i vorbesc faraonului Akhanaton la un pahar de
vin fiert în floare de nuferi despre viciul lăcomiei și al materialismului, al
egoismului, violenței și nedreptății, la care mi-a răspuns că e un virus
pământesc, iar la contaminare:
- Suferim și noi ca și voi de boala minciunii. O iubim și ne-o dorim, de aceea
suntem prizonierii spirituali ai Terrei. Federația a experimentat sute de
civilizații în acest punct al universului. Se pare că e o greșeală în formula
cuantică a acestei constelații... Mi-a explicat până m-a luat somnul. Voi sunteți
cel mai groaznic experiment, numit civilizație. Vă credeți extraordinari, însă
nu dovediți decât a fi conduși de o mână de golani înfumurați. O mână de
criminali care profită de fragilitatea și sinceritatea conștiinței divine,
exploatează și extermină strălucirea creației divine. Sunteți organizați și
conduși de o adunătură de paraziți care vă programează să iubiți și să
proslăviți criminalii istoriei, să vă doriți așa-zisa glorie a lor. Priviți
dinafară, sunteți niște gunoaie periculoase pentru univers. Voi nu sunteți
civilizație. Sunteți o fermă particulară, în care niște descreierați din afară
își bat joc și chinuie sufletul omului.
Ne oprim
într-un solarium cu baie de aburi și încăperi cu tot felul de sunete.
- Oprește-te aici! Servitorii te vor pregăti
pentru întâlnirea cu faraonul. Și pleacă. Mă dezbrac, intru în bazin și începe
masajul. Niște bărbați vânjoși mă dezbracă, mă ung cu uleiuri și mă adâncesc
ușor în apa cristalină de un verde mineral al bazinului. Înăuntru mai erau
câteva persoane cu fețe impunătoare, trupuri musculoase și bărbi ale unor
chipuri parcă ieșite din Grecia antică. Vorbeau șoptit o limbă necunoscută mie.
Încerc să-l salut pe cel care era mai aproape de mine și scria pe o tăbliță.
„De unde ești, străine și din ce hram te tragi?”, „Din România”. Mă privește mirat. „Și limba ți-e dulce,
melodioasă. Ai coborât și tu pe muntele Sinai precum Dumnezeu cu cele zece
porunci”? „Nu. Ar fi fost prea periculos pentru mine ca om. Sunt de la poalele
Carpaților”. „Aaa, Trac. Dă-mi voie să mă introduc. Sunt Herodot. Eu vă admir
poporul. Zamolxes v-a condus acolo”. „Da! Zic eu, mândru care știam câte ceva
despre Zamolxes și acum am prins mai mult curaj să conversez cu acest și mai
mare înțelept al antichității care mă introduce celorlalți: „Un discipol al lui
ZAMOLXES”! Toți entuziasmați se introduc pe rând, în timp ce amuțesc de tot:
Theodor Sicilianul, Strabon, Plutarh. Suntem cu toții aici în studiu la marea
Bibliotecă a Egiptului Antic, care conține întreaga înțelepciune a
civilizațiilor întregului nostru sistem solar. Poate ai auzit de Labirintul
insulei Creta în care a fost răpus Minotaurul. Labirintul Egiptului e cu mult
mai gigant. Labirintul, continuă Herodot conține 1500 de camere subterane și
1500 pereche la suprafață. Egiptenii au construit totul în perechi, precum viața.
Femininul în adânc și masculinul deasupra. Fiecare piramidă, la suprafață își
are perechea oglindită în adâncime. Aceste încăperi conțineau cărți despre
viața acelor timpuri. Herodot descrie încăperi gigantice – monolitice: blocuri
mari de granit de sute de metri lungime. Fiecare civilizație care a existat la
timpul său, a deținut biblioteci cu milioane de cărți și care odată cu
dispariția lor din istorie au dispărut și cărțile. Cum, de exemplu, azi fiecare
țară din lume conține zeci sau sute de milioane de volume în bibliotecile lor
naționale.
Adorm și mă
trezesc în
pandemie. Azi,
în jurul orei 12:00, ora prânzului, de ziua mea - 23 nov. 2021 și după ultimile
două felicitări prin telefon, de la Rev. Corin John Izvernariu și Vasile
Sachelaru am luat câteva vitamine la recomandarea soției care acum era în
spatele casei, pe verandă. Își punea părul pe bigudiuri, iar Eric lucra în
camera lui pe calculator. Am luat paharul cu lapte și începând să beau două
înghițituri, mi s-a blocat respirația, având senzația că s-a întâlnit o
gârâială dinăuntru care voia să iasă și gurile de lapte care voiau să intre. Nu
am mai putut respira. Mi s-a întunecat cerul și dacă rămâneam aplecat deasupra
mesei, eram mort. Dus în liniște... Însă m-am trezit jos, pe podea, înconjurat
de două bălți de lapte, care la lovitura cu solul au țâșnit din mine și m-am
trezit. Ce s-a întâmplat? Mă așteptam să fi căzut, dar activitatea din jur îmi
arăta un eveniment mai exploziv și de durată. M-am ridicat repede, îngrijorat
să nu se descopere cataclismul care, sigur ar fi declanșat altele. M-am curățat
repede de lapte, m-am spălat pe obraz și am ieșit afară, pe verandă după mopul
de spălat pe jos. Soția era ocupată cu părul în fața oglinzii și telefonul mobil.
Am arestat mopul și am spălat imediat și intens podeaua de lapte. Acum am o
podea botezată cu laptele țâșnit din gâtul și gura mea. M-am dus repede în
garaj, am luat lipiciul prenandez și am lipit talpa de la papucii de casă care
se dezlipise. Deasemeni, am reparat și coada de la pâlnia soției folosită
pentru a uda răsadurile de flori. În tot acest timp m-am gândit dacă mă comport
normal sau am tentă de om ieșit din șoc. Întrebarea care a urmat: Ce nu văd și
ce a vrut să spună DUMNEZEU CU ASTA? Mă îngrozesc imaginându-mi urmările unei
morți în casă. Ai mei nu știu nimic și curg firesc în viața lor.
Joi vom merge
la al doilea vaccin. Inflația a crescut de 8 ori și lumea e cuminte. Joe Biden,
Putin și Xi Jinping stau la masă și mănâncă. S-au scumpit produsele alimentare
de bază... S-a scumpit și laptele...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu