sâmbătă, 4 decembrie 2021

Corneliu Vadim-Tudor - Limba Română

 



Limba Română

 

~*~

 

Nu-mi place să vorbesc în limbi străineC

Eu sînt un vultur, nu sînt papagal

Privighetoarea cîntă pentru sine

Un singur cîntec, dar e magistral.

De ce-aş vorbi engleză sau germană

Sau graiul rus, francez sau spaniol?

Cînd limba mea-i balsam de pus pe rană

Izvor de apă vie, nu nămol.

În limba asta mă simt cel mai bine

Ea varsă raze de argint în jur.

Mai dulce e ca mierea de albine

Limba Română, templu de azur.

Ea s-a născut şi a-nflorit sub mîna

Lui Dumnezeu în 2.000 de ani.

Regină între graiuri e româna

N-o poate nimeni cumpăra cu bani.

Ce n-ar da alţii, Doamne, să vorbească

Atît de dulce, simplu şi bogat!

Ei ştiu să latre, să maimuţărească

Să dea comenzi scrîşnit şi cadenţat.

Fireşte, ştiu că toate au valoare

Exprimă stări de spirit, raţiuni

Dar nici o limbă nu cunosc sub soare

Precum e graiul nostru din străbuni.

Pentru această limbă a curs sînge

Pentru această limbă s-a murit.

E limba-n care Creştinismul plînge

În fiece biserică sau schit.

Eroică e limba cea română

A rezistat prin anii cei mai grei.

Cuvinte din retorica păgînă

Ea a topit în creuzetul ei.

Nu-mi place să vorbesc în limbi străine

Deşi le ştiu şi chiar le preţuiesc.

Fiţi demni, urmaşi de legiuni latine,

De acest vechi veşmînt împărătesc.

 

~*~

Corneliu Vadim-Tudor







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu