vineri, 6 mai 2022

Mircea Dorin Istrate - POEZII PENTRU SÂMBĂTA SEARA ,, MAMEI”

 



POEZII  PENTRU  SÂMBĂTA  SEARA

 ,, MAMEI”

 

 Motto: Pentr-un suflet, care-n taină, din trecut, din lăcrimare,

Îndulcit de-o amintire, se va face-nfiorare

 

  

~*~

 

DE  ZIUA  VOASTRĂ

 

V-aș da pământul tot cu floare, bucăți de Raiuri înstelate,

Grămezi de aur, giuvaieruri și câte-n lume mi-s palate,

Vă răsplătească cea iubire și câte lacrimi ați vărsat,

În cele nopți neadormite, când gândul vost’, la noi a stat.

 

Le meritați până la una și încă tot n-ar fi de-ajuns,

Să răsplătim iubirea voastră nu sunt cuvinte de ajuns

Sunteți curatul, puritate cel crin de pus pe la icoane,

Că duceți greaua cruce-a vieții, ce bine prinsă-i în piroane.

 

Ne însorți mereu viața și ne-alungați tristeți, nevoi,

Cu-n zâmbet și c-o vorbă bună, când vreți ni le luați ‘napoi,

Sunteți culoarea și parfumul la câte zile se petrec

Punând în noi  curaj, speranță, în clipe grele ce ne-ncerc.

 

Prin voi se veșnicește lumea mereu pe-a timpului cărare,

Și-nfiorați mereu iubirea ca apa vie, ce-a licoare

Ce-o bem ca să simțim că viața are și clipe de plăcere,

Iar uneori sunteți păcatul îmbietor, ca ducea miere.

*

Oricum ați fi, sunteți viață iar fără voi nimic se poate,

Voi duceți însăși veșnicitul, născutul lumii pân’ la moarte,

Și-apoi divinul celor clipe, ce-n scurta viață le-am trăit,

Să știm că sunt pe astă lume, destule zile-n fericit.

 

~*~

Mircea Dori Istrate

 

 


 

ÎNTOARCEREA   ÎN    VREME

 

Am ajuns acasă, pe la asfinţit,

Să îmi văd cuibarul prea de mult uitat,

Să îmi satur mintea dusă-n amintit

Cu icoana vremii, care m-a uitat.

 

Ruginit-a zarul uşii de la poartă,

Scârţâie ţâţâna ca un suspinat,

Înierbată-i curtea, păcătoasă soartă,

Că demult pe-aicea nimeni n-a călcat.

 

În târnaţ îmi caut cheia de la casă

Unde toţi ai noştri locul l-au ştiut,

Şi, în tremur mâna parcă nu mă lasă

Să descui a vieţii, vremuri de demult.

 

Înlăuntru toate stau să se-nconvoaie,

Laviţa bătrână cu-n picior pe-o piatră,

Patul cu străjacul mirosind a paie,

Masa şi blidarul cu-o ulcică spartă.

 

Lampa cu feştila veşnic fumegândă,

Maica Născătoare zâmbitoare-n ramă,

Ce-şi mângâie Pruncul cu privirea-i blândă,

Briciul din războaie cu tocita-i lamă.

 

Mama doar lipseşte cina să ne-o pună,

Tata să mă-mbie cu-n pahar de vin,

Moşul,’’Tatăl Nostru’’gângăvit să-l spună,

Buna cruce-şi facă, cu-n sfârşit ‘’Amin’’.

 

Casa dinainte să îmi odihnească

Visul pus cu grijă peste perini moi,

Domnul mă păzească şi să-mi ocrotească

Casa părintească, ţara şi pe noi.

 

 

***

Azi, pe cele vremuri pus-am împăcarea

Cu-ndulcite timpuri care au trecut,

Lacrimi dau ca vamă, să nu-mi vrea uitarea

Şteargă-mi gândul vremii, unde-am încăput.

 

~*~

Mircea Dorin Istrate

 

 


 

 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu