miercuri, 8 februarie 2023

Adriana Stoicescu - Vlad, polițistul-Om

 



Vlad, polițistul-Om

Adriana Stoicescu, Magistrat 

08 Februarie 2023

 

- Trebuie să plec, a zis Vlad.

- De ce? Nu ai zis că ești liber până mâine?

- Ba da, dar mă uit pe meteo. În Ciurila va începe să ningă puternic. Nu pot să-i las așa pe ai mei.

În câteva minute, Vlad a plecat spre comuna unde locuiește și unde este șef de post.

Pe drum și-a sunat soția.

- Cum sunteți?

- Ninge destul de tare. Dar fetele sunt bucuroase, de-abia așteaptă să iasă la zăpadă!

- Sunt și eu pe drum, ajung repede.

Când a ajuns în comună, era deja seară, mai multe mașini erau blocate pe panta drumului din cauza zăpezii.

A oprit și el în afara drumului și a coborât. Știa că în zonă se află un utilaj de deszăpezire și îl știa pe șofer, așa că l-a sunat imediat.

- Veniți, vă rog, la intrarea în Ciurila. Sunt mai multe mașini blocate aici. Avem nevoie de ajutor.

Apoi a trecut pe la fiecare șofer în parte.

- Vă rog să rămâneți în mașină, iar dacă aveți nevoie de ceva, să-mi spuneți! Sunt polițist aici, pot să dau o mână de ajutor… Imediat o să vină un utilaj de deszăpezire.

Într-una dintre mașini, era o femeie cu trei copii. Vlad a văzut-o că e îngrijorată.

- Doamnă, nu vă faceți griji, totul o să fie bine!

- Cum ne puteți ajuta dumneavoastră? a întrebat aceasta.

- Sunt șef de post aici în comună. Aveți nevoie de ceva acum?

- Da! E vreo pensiune în apropiere? Venim de la Turda și mergem spre Cluj. Îmi e teamă să merg mai departe. Este și noapte, sunt și cu copiii. Aș vrea să ne cazăm aici noaptea asta.

- Nu avem aici nicio pensiune, dar vă garantez că imediat ce deblocăm drumul găsim o soluție, i-a spus Vlad, privind către copiii care erau și ei puțin speriați. Dacă aveți nevoie de un ceai, apă, mâncare, vă rog să-mi spuneți.

Din păcate, ninsoarea abundentă și viscolul au făcut ca deszăpezirea să dureze ceva timp. Vlad a dirijat utilajul și a mobilizat cetățenii comunei pentru a-i ajuta pe cei blocați să-și continue drumul.

Când nu mai era niciun pericol, le-a spus șoferilor:

- Vă rog să conduceți atent! Am degajat aici dar sigur mai sunt porțiuni de drum pe care se circulă greu și de-aici înainte…

Apoi s-a apropiat de femeia cu cei trei copii.

- La Cluj trebuie să ajungeți?

- Da, acolo stăm, dar v-am zis, îmi este teamă să mai conduc de aici.

- Aveți încredere în mine? Pot conduce eu până la Cluj.

- Stați în Cluj?

- Nu, doamnă. Aici stau, dar vă conduc până acolo. Important este să fiți în siguranță, dumneavoastră și copiii.

După o oră de mers, Vlad a oprit la intrarea în Cluj.

- De aici, eu zic că sunteți în siguranță.

- Vă mulțumesc frumos, dar dumneavoastră cu ce vă întoarceți?

- Mă descurc eu, a spus Vlad zâmbind. Să aveți grijă de copii!

Era ora 00.30, când Vlad a intrat în casă. Fetițele lui dormeau, s-a apropiat de ele și le-a pupat pe frunte.

Undeva, în Cluj, trei copilași dormeau liniștiți în patul lor datorită lui Vlad.

La 6 dimineața, șeful de post s-a trezit și a plecat prin comună, să știe că și ai lui sunt în siguranță.

Nota redacției - De-ar fi toți polițiștii așa…









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu