TRAIANII noştri DACI
(partea a VII-a)
„Aşa am înţeles
şi înţeleg eu rolul meu în exil;
să apăr
interesele Neamului meu în faţa lumii
din afară, a
lumii străine, prin punerea la dispoziţia
lor de mărturii
istorice asupra existenţei şi fiinţei
noastre ca neam.” (TRAIAN GOLEA)
Dacul nemuritor este un fel de plămadă celestă, dospită într-un
aluat serafic dintr-o frământătură de miracol divin, din care se răsfiră
adevărul, atitudinea, autoritatea, bunătatea, cinstea, credinţa, comuniunea,
demnitatea, doina, dorul, dorinţa, dragostea de Dumnezeu, dragostea de
Neam-naţionalismul, eroismul, erudiţia, fidelitatea, grandoarea, predefinirea.
Firea Dacului nemuritor este aleasă, blândă, cuceritoare,
dominantă, întreprinzătoare, misionară, mesianică, naturală, răbdătoare,
rugătoare, vocaţională, dar şi suprafirească.
Din Ţara
Soarelui răsare – Dacoromânia –
România Tainică primim solia istoricului Traian Romanescu şi a bravului general, erou Traian Moşoiu.
Traian Vasiliu Romanescu (1914-2007), s-a născut în Harghita în ziua
de 4 Septembrie 1914, într-o familie aleasă spiritual, cu un cult pentru
tradiţie, artă, cultură, străbuni. A fost de mic un elev sârguincios, un
adolescent cu ambiţie, un tânăr cu care familia, generaţia sa, personalităţile
şi ţările care l-au cunoscut s-au
mândrit. A urmat cursurile Facultăţii de Istorie în cadrul Universităţii
Bucureşti, obţinând licenţa şi apoi, la 22 de ani Doctoratul. Avea o
predilecţie pentru studiul limbilor, vorbind fluent 10 dintre cele mai
cunoscute: greaca, latina, ebraica, aramaica, engleza, franceza, spaniola,
portugheza, germana şi rusa.
Pentru studiile laborioase
elaborate în domeniul originii culturii slave, Traian Romanescu a fost apreciat
de guvernul polonez care l-a distins cu ordinul de „Mare şi
Excelenţă Maestru Emerit”, în
anul 1937. Sfârşitul războiul mondial l-a determinat să ia calea exilului în
Spania unde a predat la diferite universităţi, publicând două mari lucrări
inedite şi de excepţie: La Derrota
Mundial (1952), La Gran Conspiracion
Judia (1956). A plecat în Argentina unde s-a consacrat publicării altor erudite
lucrări devenite best-sellers în
America Latină, precum: Trădarea Vest,
Stăpâni şi sclavi ai secolului al XX-lea, Subversiune internaţională etc.
Biblioteca sa privată de la reşedinţa din provincia Chubut, regiunea
Patagonia – Argentina însuma înainte de plecarea sa..., în 3 Ianuarie 2007, 148.000 de volume, 8 enciclopedii între care Enciclopedia Espasa-Calpe şi Enciclopedia
Salvat.
Raul Alfosin-preşedintele Argentinei care l-a cunoscut, l-a apreciat şi
preţuit în mod deosebit, mărturisea cu mândrie despre marele Romanescu: „Nu m-am întâlnit niciodată în toată viaţa
mea şi cred că nu voi întâlni un om mai
cult şi mai pregătit intelectual decât doctorul Traian Romanescu. Ei nu
ştiu cât de profund regret că nu l-am nominalizat la Premiul Nobel pentru
literatură când am avut ocazia să fac acest lucru.” Ca un omagiu postum în
amintirea lui, la Universitatea din Bucureşti i s-a dat numele unui auditoriu,
scris pe placă metalică care dă unui astfel de evenimet titlu de sărbătoare, „proclamând întregii lumi ca fiind unul
dintre cei mai distinşi fii ai săi şi ca exemplu pentru ca să fie urmat de
toate generaţiile viitoare de tineri dornici să urmeze exemplul strălucit al
unuia dintre cei mai remarcabili intelectuali din Europa secolului trecut.”(https:
// ro.wikipedia-traianromanescu)
La Gran Conspiracion Judia, capodopera sa a apărut ca o necesitate
imperativă privind adevărul istoriei în lumina căruia s-au derulat evenimentele
respective. El a deconspirat marea CONSPIRAŢIE milenară a Ocultei care a
uzurpat aşezarea LUMII CREŞTINE, cu dovezi, documente, probe şi argumente
incredibile, cum nimeni până la el şi după nu s-a învrednicit.
„Istoria ultimelor trei secole, cu toate revoluţiile, războaiele,
jafurile, asasinatele sale, reprezintă în bună măsură o ilustrare a efectelor
produse de maşinaţiile Ocultei internaţionale în lupta sa tenace pentru a
obţine stăpânirea lumii... Pentru a-şi împlini urzelile, Oculta internaţională acţionează
peste tot prin intermediul unor instrumente specifice sau al unor partide
create tocmai în acest scop. Dintre ele, cele mai periculoase sunt masoneria,
comunismul, socialismul şi toate aşa-numitele mişcări liberale, progresiste,
anarhiste etc.” (Traian Romanescu, La
Gran Conspiracion Judia, Ed. Logos, Bucureşti-1997, p. 17, 16)
„Datorită preocupărilor şi luptei mele anticomuniste, am ajuns să am
acces la diferite arhive, considerate de unii ca ultrasecrete, inclusiv arhiva
Vaticanului şi arhivele serviciilor americane însărcinate cu studiul
fenomenelor OZN. În cursul anilor am dat peste documente, fotografii şi fotocopii
al căror conţinut este relaţionat direct sau indirect cu actuala conspiraţie
iudeo internaţională, care vizează instaurarea cât mai rapid posibil a unui
stat modial, dominat de un guvern ales, mai întâi cu sediul la New York şi mai
târziu la Ierusalim, stat mondial aflat în curs de organizare (este vorba
aici de anul 1997) cu ajutorul
supracapitalismului mondial.” (ibid., p. 292)
Traian Romanescu, istoricul, omul de cultură, „omul cult” aşa cum l-a preţuit preşedintele Argentinei, aşa cum
l-au pus în valoare operele sale şi mulţi alţi cercetători, a rămas însă
REPETENT la Religia creştin-ortodoxă, la dacism, la românism, la
universalitate, la spirit.
Sacrilegiul comis asupra
Fiului lui Dumnezeu – Iisus Hristos,
continuat cu cel asupra Fecioarei Maria
– Maica Domnului nostru, calomnierea Corifeului apostolilor Marele Pavel ş.a., sunt
uneltiri diavoleşti, nu sunt fapte
ale unui păcătos înrăit sau raţiunile unui prea ştiinţifist prins în labirintul
gneseologiei. Mare păcat! După ce a ajuns într-un vârf al spiritualităţii la un
pas de aura Cerului străbunilor s-a prăbuşit voit în tenebrele iadului.
Dacă cele afirmate la paginile
270-271 din lucrarea La Gran Conspiracion
Judia îi aparţin autorului, nu mai are săracul nici o salvare. El, savantul întru cunoaştere se autocontrazice, se anulează, se desfiinţează
privind apartenenţa sa la credinţa ortodoxă pe care o abrogă pur şi simplu
printr-o supremă blasfemie. „Eu autorul
acestei cărţi sunt creştin ortodox şi
nu-mi reneg religia. Am scris cartea de faţă în anul 1955 în primul rând
pentru a deschide ochii lumii creştine occidentale asupra conspiraţiei mondiale
[a poporului ales], bazată pe pretenţia că [ei] ar fi „poporul ales de
Dumnezeu” spre a domina lumea. Povestea cu poporul ales a fost preluată şi de creştinism, care nu este în fond decât o sectă a iudaismului, secta pe care Iisus Hristos fiul legionarului roman de origine galică Demetrius Pandera şi al
evreicei Miriam soţia oficială a lui Iosif, care la vârsta de 16 ani (chemarea
şi alegerea Fecioarei Maria,
palestiniancă-tracă, nu iudaica Miriam
a avut loc la 12 ani n.a.) a fost probabil forţată de familie, cum
este obiceiul până astăzi la semiţi... Iosif a preferat să-l accepte pe fiul
lui Miriam ca „Fiul lui Dumnezeu”,
decât ca fiul legionarului roman Pandera şi l-a educat în spiritul religiei
mozaice, ajungând Christos mai întâi rabin în Iudeea, realitate pe care
aşa-numiţii <<exegeţi>> sau
preoţi creştini de toate rangurile, de la Papa de la Roma până la Patriarhul de
la Constantinopol sau de la Moscova, cu toţi „cardinalii”, „mitropoliţii” sau
„episcopii” şi preoţii lor n-o cunosc sau nu vor s-o recunoască. Rabin fiind
Iisus Christos nici nu s-a gândit să creeze o nouă religie, creştinismul, ci
doar să reformeze mozaismul.”
Sărmanul nostru Dionis..., n-a
aflat despre Oracolul celor 12 profetese Sibile trace care au proorocit cu
secole anterior despre dumnezeiasca Întrupare prin Sfântul Duh, din Fecioara
MARIA.
Sibila Delfica, având harul Duhului Sfânt, a scris despre Fecioara Curata aceste proorociri:
„Maria, cunoaşte pe Domnul tău că
va veni Prooroc pentru mântuirea ta. Acela toată lumea cu învăţătura Sa va
lumina. Cade-se ca fiecare să-şi aducă aminte de Dânsul. Cu lucrarea
dumnezeiească din Fecioara se va naşte şi va răcori inimile credincioşilor săi”.
(Hesiodi Theognosis, Oracolul Gaeei)
Alţi scriitori care au tratat
Oracolul profeteselor trace au fost Pausanias,
Delphi; Cicero, Divin, I 36.79. Aeschy; Suidas, Sybilla;
Friedlieb, Oracula Sibyllina.
Îmi amintesc de o istorioară
petrecută în sediul cotidianului Timpul,
al cărui redactor şef era Românul absolut,
cum îl venera Petre Ţuţea pe marele jurnalist-filosof-poet Mihail Eminescu.
Luceafărul nostru tocmai sfidase
norii negri pogorâţi de Titu Moiorescu asupra sa, când un pretins calomniator i
s-a înfăţişat cu o bombă de senzaţie
pentru presa liberă, argumentând că posedă dovezi ale infidelităţii amoroase a
mamei marelui critic literar, estetician şi om politic.
Mihail Eminescu s-a înfuriat
atât de tare, încât l-a prins de guler şi l-a tras spre fereastra larg deschisă
strigându-i tulburat de mânie:
-
Nenorocitule!
-
Despre
Mamă, numai Dumnezeu vorbeşte! ( „Opere”, VIII.
Publicistică, 1883)
Cu atât mai mult, noi oamenii creştini
ortodocşi şi dacoromâni pe deasupra, oameni de spirit cum ne asumăm nu putem
vorbi decât cu SUPRAVENERARE când este vorba despre MAMA lui Dumnezeu, CRĂIASA
noastră, CRĂIASA lumii.
Papa Pius al IX-lea (1846-1878), a impus universalităţii catolice dogma
despre Neprihănita Zămislire a Fecioarei Maria, care chiar dacă este o
mare erezie, i-a aşezat Chipul Fecioarei lângă adorarea lui Dumnezeu.
O singură seminţie s-a
menţinut de-a lungul timpului milenar în calomnierea consecventă a Fiului lui
Dumnezeu – Iisus Hristos – Mântuitorul lumii şi a Facioarei Maria – Mama Sa.
Ilustrul istoric suprimă prin
realitatea sa gnostică Adevărul revelat – Logosul înomenit – Iisus Hristos –
Mântuitorul omenirii – Calea – Adevărul – Viaţa – Libertatea – Iubirea!
A mărturisit că este creştin
ortodox, dar prin calomniile tendenţios fabricate de farisei, saduchei, rabinii talmudici, unanim acceptate de el s-a pus în
fruntea duşmanilor de moarte ai Mântuitorului, ai Creştinismului, ai Ortodoxiei
şi chiar a lumii civilizate.
Invocând ca raţionament „ştiinţa” sa, s-a aşezat mai presus de
ADEVĂRUL revelat comiţând astfel ca român cel mai mare SACRILEGIU din Istoria
omenirii.
Astfel de BLASFEMII au mai
fost întâlnite doar în temniţele ateo-comuniste din România Penitenciară, în
vremea regimului proletar-roşu-însângerat, comise de nişte bestii înrăite de
prostie, de nişte brute pline de ură, de nişte inşi înrobiţi laşităţii şi
slugărniciei.
A întâlni însă, o atare
blasfemie într-o lucrare de istorie riguros elaborată, ştiinţific întocmită şi
lăudabil erudită este de NECONCEPUT!
Schisma şi Erezia lui sunt
deopotrivă APOSTAZIE şi SMINTEALĂ!
Numai Traian – împăratul roman
s-a ridicat la înălţimea nebuniei sale
tiranice, omorând prizonierii daci, aristocraţia şi clerul în cele 123 de
zile de sărbătoare, care au însângerat Roma şi-au
cutremurat Cerul, devenind astfel cel mai mare criminal al istoriei, pe care
statul român sub nu ştiu ce baghetă
l-a băgat pe gât Naţiunii creştine să-l cânte în imnul naţional !
Traian Romanescu nu a fost cult, ci doar un
intelectual diabolic, pretins atotcunoscător.
Nebunia lui, alta decât întru
Hristos l-a decăzut din românism, din creştinism, din umanism.
Şi Friedrich Nietzsche a fost
un nebun genial care s-a luptat cu
Dumnezeu, dar a rămas totuşi un nebun acceptabil pentru o lume bolnavă de
cunoaştere luciferică.
Dacă pasajul respectiv este o făcătură oferită de purtătorii de grijă care tălmăcesc şi răstălmăcesc milenar totul,
aș mărturisiri greșeala şi m-ar bucura
enorm de mult.
TRAIAN Moşoiu
Aura unui popor, a unei naţiuni, a unui neam
creştin se proiectează prin tradiţie, cultură, spiritualitate religioasă în
vreme de pace, dar se consfiinţeşte prin jertfă, eroism şi martiriu în timp de luptă
sau de război, de-a lungul generaţiilor, de-a lungul tuturor epocilor istorice.
În războiul de REÎNTREGIRE a
ŢĂRII, războiul naţional al românilor, DESTINUL l-a hotărât marile VICTORII de
la MĂRĂŞTI, MĂRĂŞEŞTI şi OITUZ, admirabil purtate de cei mai viteji ostaşi şi
coordonate strategic şi tactic de cei mai buni ofiţeri şi generali ai ţării.
„Fiinţa şi unitatea noastră naţională s-a fundamentat pe jertfele
eroice de la Oituz, Mărăşti şi Mărăşeşti.” (Monahia Patricia Codău, Pagini de eroism feminin românesc, în
Aspazia Oţel – Petrescu, A Fost Odată, Bucureşti-2011,
p. 55)
Din cohorta mare a generalilor
desprindem pentru studiul nostru pe generalul TRAIAN Moşoiu – Comandant al Armatei române şi Erou cu valoare de
simbol şi legendă.
În satul Tohanul Nou din zona
Branului, vedea mugurii de lumină ai zilei de 2 Iulie 1868 viitorul general TRAIAN
Moşoiu, care şi-a împletit copilăria cu trăirea valorilor tradiţionale a
satelor brănene, iar adolescenţa şi-a legat-o de entuziasmul ecoului, emoţiei
şi victoriei produse de participarea dorobanţilor şi călăraşilor la Războiul de
Independenţă 1877-1878.
După pregătire temeinică în
şcolile imperiale habsburgice a devenit ofiţer de rezervă al armatei
austro-ungare, iar când a devenit activ în anul 1889, la 21 de ani, conştiinţa
tânărului ofiţer i-a cerut să-şi dea demisia trecând munţii în România, fiind
primit în rândurile armatei române în 1893, urcând repede treptele ierarhice:
căpitan-1900, maior-1909, colonel-1916. A participat în 1913 la cel de-a doilea
război balcanic încărcându-se cu succese meritorii.
În ziua de 14 August 1916 când
Regatul Român a declarat război imperiului habsburgic, colonelul TRAIAN Moşoiu se afla pregătit în
fruntea regimentului său de infanterie de la Râmnicu Vâlcea, coordonând „Detaşamentul
Lotru”, care a oprit ofensiva generalului german Erich von Falkenhayn,
permiţând astfel retragerea onorabilă a armatei române pe reduitul Carpaţilor.
În toamna anului 1916 s-a remarcat în luptele de pe muntele Dobrunul, valea
Topologului, Sălătrucu şi Arefu, iar în primăvara anului 1917, a strălucit în
victoriile de pe văile Putnei şi Şuşiţei.
În Marile bătălii care ne-au
adus biruinţa Mărăşti şi Oituz TRAIAN Moşoiu era general de brigadă şi
unul dintre cei mai activi comandanţi, strălucind „pe valea Lupşei, pe dealul Cocoşilă, pe dealul Răchitaşu Mic, pe
direcţia Rotileşti, Soveja, Rucăreni, ostaşii generalului Moşoiu au dat dovadă
de cel mai înalt eroism.” (Mihail Diaconescu, Istorie şi Valori. Ed. Ministerului de Interne, Bucureşti-1994, p. 320)
A trecut în Ardeal prin
trecătorile Carpaţilor în fruntea Diviziei a 7-a, ocupând oraşul Reghin, dând
Proclamaţia către ardelenii săi la 7 Noiembrie 1918, arătând că nu venea „ca un cuceritor, căci voi v-aţi cucerit
deja Ardealul (...) vin numai să cimentez ceea ce voi înşivă aţi cucerit (...)
Cu noi aducem libertatea, iar dreptatea este scrisă pe steagurile noastre.”
(Constantin Moşincat, Starea de veghe, Ed. Papyrus, Oradea
1997)
La 11 decembrie 1918, a constituit
Comandamentul Trupelor Române din Transilvania.
Guvernul ungar care nu dorea
să respecte dreptul poporului român la autodeterminare, unitate şi întregire
naţională a declanşat abuzurile, violenţa şi masacrele comise asupra populaţiei
româneşti de-a lungul liniei temporare de demarcaţie, Sighet-Baia
Mare-Jibou-Zalău-Ciucea-Vârful Găina-Zam-Bucova.
La 16 Aprilie 1919, armatele
române din Grupul de Nord şi Grupul de Sud conduse de genaralii TRAIAN Moşoiu şi Gheorghe Mărdărăscu au declanşat riposta contra iredentismului maghiarilor
diabolici.
Satele de pe Crişuri şi din zona Oradea au transformat intrarea trupelor
generalului Moşoiu - Eroul naţional,
într-o mare şi sacră sărbătoare
românească, ca pe o Înviere a Domnului. „În
adevăr, 20 Aprilie 1919, a fost ziua
Învierii Domnului şi a oraşului Oradea
Mare, oraşul martir care trăise cu adevărat săptămâna patimilor, a însemnat un moment istoric în viaţa
locuitorilor săi, pentru că: „Nici o
parte a românismului nu a fost expusă atât de mult pieirii ca Ţara Bihorului”,
arăta Roman Ciorogariu – Episcop vicar de Oradea în cartea sa Zile trăite – Aprilie 1919.
După victoria de pe Tisa, cei
doi generali biruitori TRAIAN Moşoiu şi
Gheorghe Mărdărăscu au intrat în
Budapesta ocupând-o şi înaintând apoi uşor către Gyor.
Generalul TRAIAN Moşoiu a devenit guvernator
al Ungariei ocupate. Modul cum s-a comportat Armata română în Ungaria îl aflăm
de la ambasadorul francez la Bucureşti, Henri Cambon, prin telegrama timisă
M.A.E. de la Paris: „Armata română, care
a dovedit în mijlocul tuturor încercărilor pe care le-a suportat, înaltul
spirit care o animă şi disciplina care o conduce, n-a pierdut niciodată din
vedere datoriile pe care i le impun omenia şi civilizaţia. Primirea pe care i-a
făcut-o populaţia în toate teritoriile ocupate constitue o dovadă strălucită.”(cf.
Mihail Diaconescu, op. cit., p. 322)
Între 17 Noiembrie 1919 - 27
Martie 1920, armata română s-a retras din Ungaria.
După ÎNTREGIREA ROMÂNIEI MARI,
generalul TRAIAN Moşoiu ajunge guvernator
al Basarabiei, ministru de război în guvernul Al. Vaida-Voievod în 1920,
ministru al comunicaţiilor în guvernul Ionel Brătianu în 1922 şi Senator de
drept. A elaborat opere de referinţă: Spiritul
ofensiv al infanteriei-1909, Instructorii
recruţilor de infanterie-1910, Ocuparea
Budapestei în legătura operaţiunilor militare din Ardeal 1918-1919.
Generalul TRAIAN Moşoiu a
primit în semn de înaltă preţuire ostăşească şi eroică Ordinul Mihai Viteazul
şi Legiunea de Onoare.
Generalul TRAIAN Moşoiu rămâne
în Cartea de Aur a României ca unul dintre marii Ctitori ai ROMÂNIEI MARI.
A urcat la ceruri, lângă alţi
mari Voievozi şi generali vestiţi ai Neamului nostru dacoromân, în 15 August
1932 – Ziua Învierii Maicii Domnului.
Memoria generalului TRAIAN Moşoiu s-a răsfrânt asupra
posterităţii cu admiraţie, demnitate, entuziasm, curaj, profesionalism, onoare,
glorie, recunoştiinţă, dragoste creştină.
Aura generalului TRAIAN
Moşoiu stăluceşte în Pantheonul Eroilor-Martiri ai Neamului.
Veneraţie Marilor noştri Înaintaşi!
GHEORGHE CONSTANTIN NISTOROIU
18 Aprilie 2021
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu