miercuri, 14 aprilie 2021

Jianu Liviu.Florian - Paznicul de la Depozitul de Blana

 



Paznicul de la Depozitul de Blana

 

 

~*~

 

1. Si  ce.a primit, sarjantul?

Si de.unde, sa imi spui?

 

2. ...Emine, chiar de.acasa, din campionii lui!

l.au decorat, cu.aceea, o nobela de vaza!

In peptul lui de breaza

de vita de viteaza!

Parea

maret  de aur!

Din vremuri de clavir!

In care

comandantii

de unit,

aveau mir

de.asemenea extaza!

 

Si noi  de prinprejur!

Avizi! de.asemeni raza!

 

3. dar, pentru care fapte? Caci el, ce.a castigat?

In poarta lui, vreodata?

Cuminte, cat a stat?

4. stiu eu?

Ca a pus .. flori?

5. de unde.asa inalte

precupuri, absentate?

6. de la invatatori...

fu unu pe aici,

si.un dascal, mai departe,

care.au sadit de mici...

si si.au facut

gradina

de.albine, licurici...

7. si cine l.a manat?

Sa faca el, in stat,

ce nici  s.a comandat?!

8. Asa e la tanase...

vreunu

ii suflase...

dintr.ale lui ponoase...

vrun lautar...

de oase...

si altfel de parnoase...

tu fa.ne

BOGAT!

ca.atata am cantat

la nunti prea minunase!

Si vai si.amar prin case!

Si vai si.amar, aflat!

Pe unde.am colindat!

9. Si el, acum, ce face?

10. Pai, ce sa faca, zau!

Baut, cu Dumnezeu!

De dragoste, mereu!

Si azi, ca ieri, sapase

Buruienile ce sau

acopereau manoase

intinderi verzi, de leu!

In jungla .n care , grase,

stau azi numai carcase

si.adiasi ...stau!... la greu!

 

Si a plecat ...Eminul...

 

ramas aici, cu chinul,

si .amanul  si aminul,

mai bat

tic

tac

tot

EU

 

Tanase,

Beduinul...

 

a mea camila stie

ce mare veselie

pierduta.i prin pustie

ca Fata Morganie,

 

si patura.mi martoaga

mai lesne vrea sa traga

si ea,

la somn,

plebeu...

Si …

beau...

CAFEA...

mereu!

 

 

 

~*~

 

1Cincisprezece aprilie 2021

 

Jianu Liviu.Florian

cdr








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu