vineri, 5 noiembrie 2021

OBSERVATORUL - Va propunem, ultima poezie a lui Adrian Păunescu - Omagiu postum...

 




Va propunem, daca doriti,  ultima poezie a lui Adrian Păunescu scrisă inainte de moarte - pe patul de spital

 

~*~

 

"De la un cardiac, cordial",

 

"De-aicea, de pe patul de spital / Pe care mă găsesc de vreme lungă,

 

Consider că e-un gest profund moral / Cuvântul meu la voi să mai ajungă.

 

Mă monitorizează paznici minimi / Din maxima profesorului grijă,

 

În jurul obositei mele inimi / Să nu mă mai ajungă nicio schijă.

 

Aud o ambulanţă revenind / Cu cine ştie ce bolnav aicea,

 

Alarma mi se pare un colind / Cu care se tratează cicatricea.

 

Purtaţi-vă de grijă, fraţii mei / Păziţi-vă şi inima, şi gândul,

 

De nu doriţi să vină anii grei / Spitalul de Urgenţă implorându-l.

 

Eu vă salut de-a dreptul cordial / De-a dreptul cardiac, precum se ştie,

 

Recunoscând că patul de spital / Nu-i o alarmă, ci o garanţie.

 

Vă văd pe toţi mai buni şi mai umani / Eu însumi sunt mai omenos în toate,

 

Dă-mi, Doamne, viaţă, încă nişte ani / Şi ţării mele minima dreptate!".

 

 

~*~

ADRIAN PAUNESCU

 

http://www.observatorul.com/default.asp?action=articleviewdetail&ID=23160

 

 


COMENTARII:

Ne-a parasit poeta Oana Anca Preda, profesoara de limba si literatura romana la liceul din Topoloveni, Arges. Este autoarea a doua volume de poezie – Vise pierdute (Ed. Cavallioti, Bucuresti, 2001) si  Exilat in lacrima lui Dumnezeu (Ed. Zodia Fecioarei, Pitesti, 2019) - intre care a publicat poezii si articole pe teme de literatura, precum si doua monografii dedicate lui G. Calinescu si, respectiv, M. Sadoveanu) si a obtinut o serie de premii la diferite concursuri literare.

 

Dupa ani si ani de zbucium aici, pe Pamant, si de “vise pierdute” - probabil printre filele celor doua volume de proza ce le pregatea pentru tipar - sufletul Ancai L-a simtit pe Dumnezeu plangandu-I zbuciumul si s-a “exilat in lacrima” Lui, unde isi va afla linistea. Odihneasca-i-l Dumnezeu, Acolo, in lumea celor drepti!

 

MI


Ne amintim cu durere, dar și cu mândrie de   artiștii  noștri, de scriitorii  noștri, de poeții și de cupletiștii noștri binecuvântați,  care ne-au iluminat tinerețea prin  trecerea lor fulgerătoare și prin lumea noastră scenică.

Omagiu postum lui Adrian Păunescu și tuturor artiștilor care sunt azi doar în aminturea noastră

 Alăturat avem   filmele  programelor vesele  ale revelioanelor de pomină. și  ale dialogurilor pline de tâlc și de haz, al scenelor unice de interpretare.

 Deci vizionare plăcută

Multe mulțumiri tuturor, acum, peste timp. Nu vă vom uita,

 Mulțumim pentru minunata fonotecă celui care s-a gândit la noi, Domnului Marian Ilie

 Cu stimă,

 Melania Rusu Caragioiu








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu