miercuri, 27 mai 2020

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE - PSALM ROMÂNESC 19




PSALM ROMÂNESC 19


~*~

Mulțumesc, mulțam, că mă bucuram de tot ce aveam, neam, de tot ce-Raiul numit România am

fără să creez isterie, în socio-umana ecuație

în perfect, corect, de soluție!

Mulțumesc pentr ego-ul pentru eul meu!

Mulțumescu-Ți, Doamne pentru greul neamului meu, pentru Dex-ul şi trecutul istoricul zbuciumat al neamului meu,

pentru şi pentru iarba patriei de pace şi pâine, tezaur şi patrimoniu al limbii române, pentru cuvântul care-mi vine de unde-mi vine de viitor şi pentru mâine, mai energic ca mine,

deşi n-are sânge să curgă primenit prin vine vine la mine şi totuşi iubirea la tine mai amansocio-uman şi puternic, nemuritor, dialectic, mai artistic şi mai pragmatic şi mai estetic ca mine,

că dă inimă română nimeni nu piere candidând la fericire, în drept la înviere cum dragostea străbună dragoste de viață ne cere pe alui Dumnezeu vrere şi plăcere, în învârtită şi pe sub mână, în hora de pe plai, din cartea de grai şi rugăciune, cu pasiune şi înțelepciune al limbii eterne române supreme de patrie, în figuri, cu mii de sori şi comori înflăcarate, ilustre şi maistre, verzi-albastre, al pariiei cu țarinii de pâine, în pâine cu harnice mâini şi pro-holde cuboabe măşcate-n spice, arate şi semănate, al limbii române secerate şi-n stoguri pentru înblătit adunate, în arie pro-activ treierate de aspra şi răsculata țărănime, în Bobâlna, pe apa Orpret fulgerate şi adunate pentru a pune capăt ciocoimii grofoimi lacome şi vane, bune spânzurate

şi date naibii care ne-au tras la Alba pe roate!

Mulțam fain, Doamne, pentru tot ce am/n-am, în totuşi iubirea: manifest pentru sănătatea pământului, pe igenicul şi nevirusat altar al soarelui!


~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu