joi, 28 mai 2020

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE - PSALM ROMÂNESC 20




PSALM ROMÂNESC 20


~*~

Mulțumesc, Doamne, Doamne,

că-s stropit, cu mănunchi de busuioc, cu apă alduită, sfințită!

Mulțumescu-Ți, Doamne, că-s închinat la icoane

şi, că românii au talent, character

şi că se comportă inteligent, cu echilibru eficient sub cer:

că eşti România te iubesc, că eşti exact cum în doresc, în joc de glezne, de pace şi pâine, liturghie cu boabe măscate, în spice,

că eu însumi te iubesc pentru cunoaştere şi pentru că creativ şi constructiv creez, în stilul meu elegant ca să dovedesc sub ce e emblemă de Românie dulce, ce-Ți doresc eu ție, divin, dulce minune şi înțelepciune, de dulce Românie, că pentru tine nici durerea nu ne ia prin surprindere şi cu cer senin, ce-ți doresc eu ție cu drag, în ce mi mai drag mie, Românie, esențial existențial monumental natural național, Românie de omenie, în făinoşag,

în ce mult te iubesc, Românie de omenie,

cu 10 perfect infinit cu respect apropiat de obiect

cu rază de speranță, în preaplin de om, în rază luminat de credință,

cu moralul ridicat, radical,

că-mi eşti ceea ce mie mi mai drag pe lume, c-ai renume şi specific național,

în iubire, pe plai omenesc şi românesc,

cu grai firesc românesc,

în să-mi trăieşti, că te slăvesc iubire, Românie te iubesc!

Românie mulțam, că-n Rai geto-dac, Eminescu te am,

lui Dumnezeu pe plac,

cu nealcoş grai şi cu ce mult provita responsabil te iubesc!

Mulțumesc, că fac a lui Dumnezeu vrere şi plăcere, că fac lui Dumnezeu fără pretenții, fac pe plac!

Mulțam, că nu creez isterie socială, în istorie națională şi universală, în ecuație istorică şi de biserică, cu lecție de viață eco- şi bio-bună, în combinația asta cu dragoste de viață, în chemare stăbună!

Mulțam, Doamne pentru totuşi iubirea care o am cu intensitate şi sănătate, în deschidere largă de vers şi dans, şi sens, în univers ca-n lumina de început a lucrului bine făcut!

Mulțumescu-Ți, Doamne, că nu-s născut ca lebăda, mut, dar, în drept de veşnicie la sat şi de Academia română, în timp real, național lăudat, Dumnezeule, fii, slăvit, iubit, mărit, preamărit şi-n bucove de Ceaslov lăudat!

Mulțumescu-Ți, Doamne pentru nădejdea phonex, Zamolxis şi pentru iarba patrie al limbii române!


~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu