joi, 14 mai 2020

Pavel Ratundeanu-Ferghete - PSALM ROMÂNESC 9 si 10




PSALM ROMÂNESC 9


~*~

Doamne-Ți, multumesc pentru viața nouă, în România lui Fuego, România, în falnic, prgmatic şi dialectic, te iubesc sincer, plin de caracter sub albastru cer, cu luna nouă,
pentru fericirea ce-i dau altora, c-o împart, în două, din puținul care creşte pic cu pic ca să nu fie chiar nimic
-pâine care s-o rup, în două s-o dau celor nevoiți
ca să fie fericiți,
în fapte bune la locul lor:
oameni potriviți, în faptă şi gând, să nu fie cu talanții risipiți,
ci, Doamne, în harul sfânt, inmulțiți,
după cum de părinții-proroci şi evanghelişti, înaintaşi, suntem de bine, în bine, sfătuiți
şi ştiți, că făcând bine
ne putem aştepta la bine,
la ce mândru şi fără modru ni se cuvine !
Doamne, Sfinte cu Sfânta sfintelor, în Chivot,
nu mă laşi să mă risipesc de tot,
nu mă laşi să nu fiu întru Tine eu, eul şi ego-ul care nu se lapădă de sine, de Tine,
pentru a rămâne artistic al patriei limbii române, în obiectivul muncii şi obiectivul păcii:
pace şi pâine, liturghie-n spice pro activ, în ordinea şi disciplina,
de lumină a lumii ca egoismul ci altruismul să nu ne zgândere ininima,
în dilema de-a exista cu minunea minune, în exestențial național, înțelepciune şi pasiune, de universal genial monumental
ca nicicând, Doamne, să nu mă risipesc, in boli-pandemie,
în trăi comod cum Iozefinii/ fachirul care-şi ține echilibru pe drod, făcând vâlvă ca Țitruş, în norod cu propriul rod,
în dor de dragoste şi dor de dor, sub falduri de tricolor şi de falnic popor cu spor înainntând Hristos spre  viitor,
de ce-ți doresc eu, dulce, Românie de omenie, cu plaiuri şi grai de rai !
Muțumescuți, că m-ai rânduit, în migală şi zelul lucrului bine făcut
care m-a născut ca-n fiecare zi să-l iau, lucru, cu spor de la început, cu lumina Blaga de început,
pentru pâinea cea de toate zilele
ca-n veci de veci, să nu mi se gate, sfârşească zilele
cu belşug şi cu binele !

***


PSALM ROMÂNESC 10


~*~

Mulțumescu-Ți, Doamne, că toate la noi, în popor,
îşi au timp, noroc şi spor,
în rostul lor ca vrednic popor,
că nu-s nepăsător ca marea ce loveşte țărmul
cu răul neputând trece nici părăul,
deşi soarele nepărtinitor dezinteresat,
pe mal înfloreşte pomul, infoind marea val cu val cu valul pe val având, în goană catarg după cartag de făinoşag cu drag de drag !
Doamne-Ți mulțumesc pentru răbdarea
de a trece marea-n adevăr cu viață şi cu ştiință şi conştiință,
ca să nu cad din cofă-n ciubăr fie verde de măr,
din puț, în lac, mulțumesc, Doamne, că nu-s buruiana, holbura, ciuful şi batjocura,
mulțam de ce am, că nu-s nimenea păpuşoi !
Mulțumescu-Ți că-mi iubesc românii ca frații,
că-s unit cu ei precum Carpații,
căci Carpații inimă de piatră, trăiesc tot laolaltă fără să se despartă deolaltă vreodată.
Doamne-Ți mulțumesc, că trăiesc pe pământ românesc, că neamul şi țară, nu pot să nu mi-o iubesc,
ca să-i fiu României şi omenirii  de ajutor ca Mesie a iubirii
şi să-islujesc cu putere să iubesc
având precum şi putere cu vedere, cu putere şi vedere, după a Ta vrere şi plăcere,
Dumnezeule, în dragoste care dragoste cere,
in drept, cu drept de înviere,
în sentiment firesc, dumnezăiesc-omenesc, românesc,
cu drept de a fi zi de zi laudator temporis acti! Mulțumescu-Ți, Doamne, că m-am născut cu drag, în drag şi făinoşag, în România, în România te iubesc,
în România îmbelşugată cu voință, lapte şi miere,
în România, țara mea să fiu ca Tine mire la adoua venire, înviere!
Mulțumescu-Ți că -mi eşti Mântuitor, Doamne, în România cu falnic viitor !
Mulțumescu-Ți,că-mi eşti, Doamne pe aiastă Arcă Salvator,
cu iz de propriu--mi popor Făt-Frumos-Hristos !

~*~

Pavel Ratundeanu-Ferghete








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu