ADEVAR
SI IMBECILITATE!
ADEVAR
SI IMBECILITATE! CINISM SI IPOCRIZIE CRIMINALA A CELOR CARE CRED IN
DIVINITATI-: Dumnezeul descris de către creștinism
CREDINCIOSI
AVETI
CURAJUL SA CITITI!
DE RATIONAT ESTE CEVA MAI GREU TINAND CONT
DE STADIUL EVOLUTIEI OMULUI ANIMAL-CU PRECADERE CEL OCCIDENTAL CU MULT MAI
IPOCRIT, MAI PERVERS SI MAI CRIMINAL DECAT CONFRATII DIN RESTUL LUMII!
NU UITATI CE SCRIE IN CARTEA SFANTA -
sfanta pe dracu -"CA VA VENI EL CU FOC SI PUCIOASA" dar prevazator ca
orice atotputernic - a trimis ingerii mortii sa-i prevesteasca sosire la
Hirosima si Nagasaki! si acum acei ingerasi ne amenita cu PACEA GLOBALISTA! daca
nu le acceptam SCUTURILE SI TRUPELE DE OCUPATIE!
Romani!
Puneti capat actuiunilor de imbecilizaree
religioasa si aTRADARII DE TARA SI NEAM!
PENTRU SALVAREA ROMANIEI CA STAT SI A
POPORULUI ROMAN CA NEAM IMPUNETI SI
SUSTINETI - CHIAR SI CU ARMA IN MANA -
DICATATURA MILITARA - fara fostii generali si ofiteri superiori de Armata si de
Securitate - mai toti TRADATORI DE TARA SI NEAM!
Virgil Ciuca
Bucuresti
03/23/22
Cetatean
22/03/2022
Dumnezeu descris de catre Crestinism nu
exista. Daca Dumnezeu exista, ori nu este atotputernic si atotstiutor (deci
este si el supus greselii), ori este o entitate egoista si fara compasiune
(deci nu este milostiv). Argumentatie:
Doar Dumnezeu „atotputernic si
atotstiutor” are (a avut) „Liber arbitru”, nu si Omul. Chiar daca Omul crede ca
are libertatea de a alege intre bine si rau, Dumnezeu („atotputernic si
atotstiutor”) stie/stia dinainte ce va alege fiecare om in parte. Stia dinainte
ca Adam si Eva vor manca din fructul interzis (pomul cunostintei binelui si a
raului). Dumnezeu („atotputernic si atotstiutor”) stia de la bun inceput (din
momentul Creatiei) care oameni (cu nume si prenume) vor merge in Iad. Privind
problema din perspectiva lui Dumnezeu, nu exista „liber arbitru” pentru Om,
exista doar predestinare. Daca actiunile Omului (consumate deja) l-au luat prin
surprindere pe Dumnezeu (nu „stia dinainte” ce va face fiecare om „liber”),
inseamna ca Dumnezeu nu este „atotputernic si atotstiutor”, contrar preceptelor
crestine. Daca Dumnezeu este „atotputernic si atotstiutor” atunci „LIBERUL
ARBITRU” al Omului este o ILUZIE pusa in scena de catre Dumnezeu.
Daca „liberul arbitru” al Omului este o
iluzie, inseamna ca „raul” (care este o consecinta intrinseca a existentei
„liberului arbitru”) nu este imputabil omului, fiind o componenta a destinului
predestinat de catre Dumnezeu fiecarui Om in parte. Dumnezeu isi pedepseste
„rebutul” pentru „functionare incorecta” – de fapt o „functionare anticipata
(programata)” de catre Dumnezeu („atotputernic si atotstiutor”). Un astfel de
comportament al lui Dumnezeu este incompatibil cu atributul „milostiv”.
Deci,
crestinii trebuie sa se hotarasca:
1. Ori Dumnezeu este „atotputernic si
atotstiutor” si atunci nu exista „liber arbitru” pentru Om, iar Dumnezeu nu
este „milostiv”.
2. Ori exista „liber arbitru” pentru Om si
atunci Dumnezeu nu este „atotputernic si atotstiutor”.
In nici unul dintre cele doua cazuri
posibile (conform preceptelor crestine – supuse analizei logice), Dumnezeu
descris de doctrina crestina nu exista.
PRECIZARI:
I.
Ideile („date de intrare” supuse rationamentului logic) de la care am pornit in
argumentatia mea sunt preluate din Biblie, eu doar am folosit argumentatia
logica pentru a arata ca aceste idei („date de intrare”) formeaza un sistem
explicativ eronat. LOGICA data de Dumnezeu Omului trebuie sa fie CORECTA
(sistemul logic uman), deoarece ea este indispensabila pentru a putea sa
distingem intre bine si rau, sa nu cadem in pacat. Cum negarea existentei unui
Dumnezeu atotputernic, atotstiutor si milostiv – sau negarea existentei
liberului arbitru dat de Dumnezeu Omului – este tot un pacat, aceasta LOGICA
trebuie sa fie SUFICIENTA, pentru a putea sa ne dam seama ca argumentele
noastre sunt gresite. Rezulta ca, folosind acelasi sistem logic uman (corect si
suficient), crestinii ar trebui sa poata sa demonstreze ca rationamentul meu
este gresit, daca intr-adevar acesta este gresit. Avand in vedere aceste
aspecte, eventuala negarea a posibilitatii Omului de a face judecati logice
corecte asupra ipotezei existentei unui Dumnezeu atotputernic, atotstiutor si
milostiv – sau negarea existentei liberului arbitru dat de Dumnezeu Omului –
este doar un subterfugiu.
Aceste „date de intrare” sunt la acelasi
nivel de „complexitate” ca si „datele de intrare” ale tuturor religiilor care
au aparut in zorii umanitatii. Orice reinterpretare a lor este fortata si
perversa. Rationamentul meu era posibil si valabil (poate cu alte cuvinte – de
ex., „liber arbitru” = „posibilitatea de a alege calea binelui sau a raului”)
si la sfarsitul primului secol al erei noastre, si atunci reprezenta un pacat,
asa ca el trebuie sa poata sa fie invalidat cu logica si argumentele care erau
disponibile si la acea vreme, iar „datele de intrare” trebuie sa aiba aceeasi
semnificatie („complexitate”) ca si atunci (nu rastalmacite de preoti cu
doctorate). In caz contrar Dumnezeu nu a „jucat corect” fata de Om, a permis ca
oameni de buna credinta din acele vremuri (dar care au crezut ca acest
rationament este corect) sa ajunga in Iad. In acest caz, Dumnezeu nu este
„milostiv”, deci Dumnezeu descris de doctrina crestina nu exista.
II.
Dumnezeu „atotputernic si atotstiutor” inseamna ca TOATE GANDURILE si ACTIUNILE
tuturor oamenilor sunt conforme cu PLANUL CREATIEI conceput de catre Dumnezeu,
deci sunt conforme cu ceea ce Dumnezeu si-a propus sa realizeze (chiar si
„razgandirile” oamenilor sunt „programate” de catre Dumnezeu – fiind cunoscute
inca din momentul Creatiei). Dumnezeu putea sa aleaga alt PLAN al CREATIEI si
atunci Universul ar fi arata diferit, insa pentru Dumnezeu ar fi fost tot unul
determinist. O entitate „atotputernica si atotstiutoare” nu poate sa creeze
entitati care sa aiba evolutii impredictibile deoarece acest lucru ar crea un
paradox: poate Dumnezeu atotputernic si ATOTSTIUTOR sa creeze o entitate a
carui comportament viitor nu il cunoaste?! Pe cale de consecinta, daca Dumnezeu
„atotputernic si atotstiutor” stie din momentul Creatiei ce va gandi si cum va
actiona Omul de-a lungul intregii sale vieti, inseamna ca asa doreste Dumnezeu
sa gandeasca si sa actioneze Omul, deci asa ii programeaza destinul (in caz
contrar ar schimba Planul – neschimband planul, Dumnezeu predestineaza destinul
Omului in acea varianta). Exemplu concret: Dumnezeu „atotputernic si
atotstiutor” stie (cu o precizie de 100%) inca din momentul Creatiei ca Popescu
va comite o crima la varsta de 30 de ani. Cu toate acestea, Dumnezeu NU SCHIMBA
PLANUL CREATIEI si astfel Popescu ajunge in Iad. Dumnezeu stie inca din
momentul Creatiei ca Popescu nu are optiunea sa renunte la crima (nu are „liber
arbitru”) deoarece aceasta optiune ar duce la un alt deznodamant decat cel pe
care Dumnezeu il cunoaste deja inca din momentul Creatiei. Singurul caz in care
Popescu nu va comite crima este cel in care Dumnezeu SCHIMBA PLANUL CREATIEI.
Rezulta ca toate gandurile si actiunile lui Popescu sunt conforme cu PLANUL
CREATIEI, deci sunt predestinate de catre Dumnezeu.
III.
In Biblie scrie ca „Dumnezeu a facut lumea din nimic in sase zile” si ca in
ziua a sasea „a zis Dumnezeu: Sa facem om dupa chipul si dupa asemanarea
Noastra”. Din aceste afirmatii rezulta ca timpul exista si pentru Dumnezeu
deoarece Creatia nu s-a facut instantaneu, iar Omul a fost creat doar in ziua a
sasea, deci timpul a existat inainte de aparitia Omului. Totusi, chiar daca
admitem ca Dumnezeu „e in afara timpului”, deci succesiunea faptelor asa cum o
percepem noi nu exista pentru El, acest lucru nu contrazice argumentatia mea.
In „puzzle”-ul unui Univers „atemporal”, Dumnezeu cel „atotputernic si
atotstiutor” i-a harazit fiecarui om (cu nume si prenume) un „loc”, fie in
„zona” numita „Rai” fie in „zona” numita „Iad”, prin procesul Creatiei. In caz
contrar, „puzzle”-ul numit Univers nu este doar rodul Creatiei lui Dumnezeu ci
si al alegerilor facute de oameni („liberul arbitru”). In acest caz,
configuratia acestui „puzzle” (rezultatul Creatiei intr-un Univers „atemporal”)
il ia prin surprindere pe Dumnezeu, ceea ce contrazice ipoteza ca Dumnezeu este
„atotstiutor” si ca doar El a creat „lumea”.
IV.
Exista o diferenta fundamentala intre credinciosi si oamenii de stiinta, intre
invataturile crestine si teoriile stiintifice. Credinciosii stiu dinainte ca
niciun argument nu poate sa invalideze o dogma (chiar daca, in mod ipocrit,
unii nu recunosc acest lucru). Ei raman blocati in „adevarul” lor, indiferent
cate contraargumente valide le sunt prezentate. Crestinii se angajaza in
discutii de pe pozitia de propovaduitori, pentru ei nu exista o dorinta reala
(constientizata) de a-si verifica validitatea convingerilor, deoarece o
infirmare a dogmelor crestine ar insemna infirmarea crestinismului, renuntarea
la credinta, renuntarea la sensul pe care il atribuie vietii, fapt inacceptabil
pentru orice credincios. Spre deosebire de credinciosi, omenii de stiinta
renunta la teorie, atunci cand dovezile teoretice sau experimentale o
contrazic. Teoria stiintifica nu este acceptata fara rezerva in orice conditii,
ea este supusa constat verificarilor, spre deosebire de credinta, care are
fundament dogmatic (deci imuabil).
Răspundeți
Sursa:
ANDREI RADU - UK
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu