FILOCALII
Stăniloae-Maxim
Noica-Aristot Corneanu-Scăraru
Bhose-Făgețan
Bharata-Natyasastra
Bogdan-Hegel
Drăghiceascu-Anca Ivănescu-Joyce Biblio
Talasie
treime în
unime
unime în
treime
unul și
același spre Dumnezeu
priveghiați
să nu
intrați în
ispită
taina
îndumnezeirii ne fie ținta
ia seamă la
șarpe
să nu-ți dea
din pom
omoară
păcatul să nu învii mort
Isihie Sinaitul
marea apă
multă
rugăciunea
fără gânduri
liniștea
inimii pază minții
adevăratul
subiect al
istoriei nu
este omul
ci Dumnezeu
apud Draghicesco
silind
sufletul să
vorbească
lucruri străine
va dormi cu
amar moartea uitării
adu-ți
aminte de moarte
ca de
răsuflarea proprie
prin moarte
zboară sufletul în văzduh
saltă și se
dau
peste cap
delfinii în
marea liniștită
*
să se taie
în două
să se rupă
să se facă
el însuși dușman al său
omul
dinlăuntru
petrece în
trezvie
păzind și pe
cel de afară
atâta tace
încât
biruiește și
pe Pitagora
om prin om
să se mântuiască să se piardă
monahii din India
i-au scris
lui Ioan Carpatinul
avva Filimon
se închisese într-o peșteră
*
începătoriile
stăpâniile
lumina
neapropiată
Ioan
Damaschinul
intră într-o
casă de desfrâu
să scape de
la pieire o femeie piedută
*
D.Drăghicescu
spirit
separat de el însuși
conștiință
inconștientă
gândire
pietrificată
conștiința
Dumnezeu
sferă cu
rază infinită
eul causa
sui
*
20-10-14
de vei cădea
în păcat
și nu te vei
întrista
vei cădea
iar
leoaica nu
juninca
nerușinarea
nu
întristarea
lui Dumnezeu
căutăm casa
batem la ușă
în ceasul
morții
*
faci bine
rabzi
dușmănia
răutățile
binefacerilor
îți intră în
urechi cuvinte urâte
mânie pe tine însuți
și nu pe
cine le grăiește
șerpi în
păduri
șerpi în
case
se
preschimbă între ei
Nil
joacă pe
scenă
mască
străină
nume de gol
cea mai de
pe urmă
neasemănare
chipului
dintâi
ne-am
răstignit lumii
am încetat a
fi
oameni în
firea îngerilor
întorși la
cele dindărăt
prinși de
cele ce suntem
datori să-le
uităm
cuvioasă
schimă
poză
fariseică
stâncă în
loc de liman
mormânt
văruit
în loc de
biserică
lup în loc
de oaie
Nil
nevorbirii
de bine de
rău
nici în
dodii
*
21-10-14
Drăghicescu
absența lui
Dumnezeu
probează pe
Dumnezeu
așa cum
seceta probează apa
Dumnezeu
însuși
se creează
gradual în
lume
în om există
doar un
Dumnezeu
embrionar
vița
măslinul smochinul
n-au primit
să stăpânească
peste
copacii pădurii
mărăcinele
copacilor
asupra
oamenilor
*
21-10-14
vei fi țintă
de batjocură
nu vei avea
nour să-ți facă umbră
în vremea
rugăciunii
după
Dumnezeu mintea
se face
nematerială
și săracă de
toate
aibe ochiul
neîmprăștiat
și
lepădându-te de trup și suflet
trăiește
prin minte
Ioan cel mic
marele monah
se îndeletnicea
cu lucrul isihiei
atât i s-a
împotrivit cel rău
că îndată ce
întindea mâinile
acela i se
înfățișa ca un leu
nu vor putea
sta câinii
când tu
stăruiești
în
convorbirea cu Dumnezeu
sabie scoasă
lampă spre
vedere
nu te
turbura
când
pismașul diavol
nu poate
mișca memoria
în timpul
rugăciunii
cel ce
pătimește
împreună cu
cei neștiutori
să te
cerceteze și pe tine
apropie-te
în chip
nematerial
de cel
nematerial
se mânie
ține minte
răul
își turbură
ochii
nu-l mai
preamărește
pe ziditor
din făpturi
ci din el
însuși
stă de vorbă
cu el
de-a pururi
cum ar sta
cu un tată
starea de
rugăciune
răpește
mâinea înțeleaptă
spre
înălțimea spirituală
ești încă un
mirean
înfrumusețând
cortul pe
din afară
de patimi
de neștiință
și de uitare
de toată
ispita și prăbușirea
voia ta
voia lui
el voiește
roagă-te
pentru dobândirea lacrimilor
să înmoi
sălbăticia
din sufletul
tău
se atinge de
trupuri
stârnind
întrânsele
fierbințeala
dobitocească
Marcu
nu te
întrista
nu te lăsa
întristat
de pricină
tristă
nepăsarea
țese
veșmântul
norului
peste suflet
pe aripile
sufletului
se răpesc în
nori
și la
judecată nu vin
Isaia pustnicul
defăimaților
lipsiți de
tot binele
vrednici
nici de câini
se ascund în
vicleșug
și răpesc
sufletul
ca pe o
vrabie
răsuflare
până la cea
din urmă
suflare
vremea
foametei
mila
cu sfinții
nimic nu te
învinovățește
de păcat
mintea
urmează
dragostei
pocăința
îl va naște
a doua oară
nepurtarea
de
grijă adică
moartea față
de oricine
Drăghicescu
liberând
timpul
de
caracterul său pur temporal
în haosul
timpului
distilarea
timpului
pentru a
face
să iasă
eternul
Diadoh
împăcați cu
sine
nu suntem ai
noștri
suntem
asemenea
24-10-14
înmuindu-se
sufletul
prin
înrâurirea temerii
vine la
dragoste lucrătoare
temeți-l
sfinții
iubiți-l
cuvioșii
frica
drepților
nu mai este
gândul
vreunei
temeri
ci o ardere
neîncetată
sufletul
acoperit
de lepra
voluptății
nu simte
frica
mai presus
de laude
întâi frica
apoi
dragostea
adâncul
credinței
fiind apa
uitării
relelor
se are
pe sine
însuși
pârâș al său
iubind ce e
înrudit cu sine
sufletul cer
trupul
pământ
negura
turburării
vicleșugurile
pescărești
mintea
contemplativă
mângâiere de
veghe
arătare în
somn
a vreunui
bun viitor
zămislește
îndoială
înțeles
întinat
folosind
sfântul nume
afecțiune
de o
simplitate
infinită
vărsând
untdelemn
în marea
turburată
furtuna
biruită
nu putem
să-l vedem
în chip
văzut
spun lucruri
mari
și amenință
luându-și
chip de
ostași
ni s-ar
trimite vreo vedere
chipurile
gândurilor
batjocurile
dracilor
Drăghicescu
idealismul
critic
nu diferă
esențial
de
spiritualitatea creștină
Dumnezeu
și spiritul
religiei
spiritului
adevărul
este
binele este
Dumnezeu
este
mintea se
face
străvezie
și-și vede
propria
lumină
legea
unității
într-o
ființă
nemai a
noastră
lovind
sufletul cu sunete
până ce
norul va fi împrăștiat
de valurile
melodiei
Antonie
somnul
trezviei
ochii
închiși
vedere
pentru om
se schimbă
Dumnezeu la
față
celor din
cer nemurirea
celor de pe
pământ
prefacerea
demonul
propriu
pururea cu
tine
și cu
Dumnezeu
25-10-14
Drăghicescu
a-l afirma
pe Dumnezeu ca real
înseamă a-l
nega
pentru că el
aparține viitorului
se creează
în inconștientul omului
nu poate
avea altă existență în afara eului
este
reflexul eului nostru
27-10-14
Joyce
în cruce o
odihnă și un brici
cruci
grăbite prin aer
o adevărată
Christină Chrisostomos
tatăl este
el însuși
propriul său
fiu
28-10-14
Drăghicescu
lumea un vis
fruct al
imaginației
încetează cu
visul
poate sunt
creația
unui vis ori
a imaginației
unui
necunoacut incognoscibil
cele două
infinituri
eul de jos e
sufletul
eul de sus e
dumnezeu
noțiunea de
cauză nu este
aplicabilă
fenomenului
de care ne
ocupăm
Casian
nu s-ar
vătăma omul
de om dacă
n-ar avea
înăuntru
pornirile
fiarele
sălbatice
cu tine în
pace
fericitule
Iov
întristarea
n-a lăsat
pe Cain să
se pocăiască
după ce și-a
ucis fratele
29-10-12
Drăghicescu
atributele
conștiinței
ordine
coeziune libertate
introduse în
haos
conștiința
echvalentul
lui Dumnezeu
demiurgul
creatorul
lumii
personificare
a
conștiinței
noastre
sinuciderea
nu ar putea fi
pedepsită cu
moartea
de către
puterea supremă
aruncă-mă
în
metafizică
și după
sinucidere vorbim
ai câștigat
întregul
univers și
ți-ai
pierdut
sufletul
să ne
aprindem
prin
amintire
de focul cel
veșnic
s-au izbăvit
în largul
mării
se îneacă în
port
fugi de
locurile
unde poți să
cazi
după fructe
nevăzute
31-10-14
demonul este
profet
totdeauna
înșelător
pentru cine
l-a disprețuit
1-11-14
neispitit de
diavol
ispitit de
mântuire
îngropat cu
sfinții
slava
deșartă
se gonea pe
sine însăși
și se
ascundea dinaintea oamenilor
stând culcat
la
pământ a
rostit
toată
psaltirea
2-11-14
repeza
reteza voia ta
pe pământ
nor de vânt
de-ngropat
de sărutat
vezi pământ
fie fii
patru vede
vanghelii
tuspatru
patrii temerii
oarecând
Ioan a luat-o
înaintea lui
Petru alergând
la mormântul
Domnului
contemplația
te va urmări
și
prinzându-te se va împreuna
cu tine
într-o preacurată nuntă
iluminarea
negrăită se vede
de către
ochiul sufletului
nu și de
către cel al trupului
piatră
colțuroasă
lovindu-se
de alte pietre
și devenind
rotundă
din groapă
în prăpastie
frică după
frică
venin lângă
venin
bucură-te
cel dintâi
fii sănătos
cel de-al doilea
fii fericit
cel de-al treilea
se mâniau pe
ei înșiși
pentru că
s-au lăsat
cuprinși de
mânie
spune numele
celui ce te-a născut
porecla
celei ce rău te-a adus pe lume
necuratele
nume ale fiilor și fiicelor tale
3-11-14
Drăghicescu
sursa
științelor este
în
predispoziția naturii umane
de a realiza
omnisciența divină
matca de
repulsie a făcutului
vinovat de
durere și de rupere
de desfacere
din mintea universului
o nouă
religie
pentru cele
nevăzute
eliberare de
neînțelesul imediat
hai hai hai
cu mândra-n rai
că din iad
abia scăpai
în iconomia
divină
un demon
vindecă răul
făcut de alt
demon
4-11-14
simți
făurarul divin
că sacra lui
arcă nu este
precum o
văzuse în vie
cu marea
cetate clădită de zei
în mijlocul
țării
cu munți de
patru părți
plinul de
sine
recunoscător
devotatul tău
sclav și
prieten Plinius
matematica
este
cea mai
clară moștenire
a
omniscienței divine
cădeau fără
de voie
alți mai
nenorociți
voiau să
cadă dar nu puteau
obișbuiesc
prea ticăloșii ucigași
să ne
războiască pe noi nenorociții
întru cele
contrare firii
5-11-16
Bharata
santal alb
santal roșu
mistuitorului
de sacrificii
făcătorului
de ziuă
după
spargerea ulciorului
maestrul
artei dramatice
va lumina
scena cu o lampă
pe tron pe
gunoi afară din cetate
dospitu-m-am
și m-am topit
și
socotitu-m-am pământ și ceruri
nu există un
loc
mai sigur
decât cerul
de unde au
căzut îngeri
în erezie și
hulă
din
tulburare și veselie
cunoaștem
teomahia demonilor
6-11-14
lumea lui
credulus și faber
se schimbă
indefinit
formele
geometrice sunt etern aceleași
sămânța
stropul episodul
incidentul
deznodământul sunt
cele cinci
elemente ale intrigii
pământul să
fie plin de roade
să piară
necazurile și bolile
pacea să
domnească peste vaci
arborele
cunoașterii
nu trebuie
tăiat
în timpul
înfloririi
ne temem să
vă filosofăm
în acest
cuvânt de acum
despre
limanul isihiei
în groapa
adâncă a necunoștinței
întru
întunecatele patimi și în umbra morții
începem să
filosofăm despre cerul pe pământ
această
desăvârșire a celor desăvârșiți
mereu
nedesăvârșită foarte
extaz până
la cer a contempla pe Dumnezeu
credința
raza soarelul
nădejdea
lumina soarelui
dragostea
discul soarelui
cerbul
scoțând pe șerpi din ascunzătorile lor
ucigându-i
și mâncându-i este cuprins
de sete și
caută apa izvoarelor
dar cine mă
oprește a spune și a grăi
cuvânt cu
cuvânt cele ce-mi sunt cunoscute
prea
luminată răpire alergătorule spre cer
7-11-14
numai viață
numai farmec
nu numai ai
lui Dumnezeu
nu numai ai
diavolului
va
interpreta înțepenirea
nemișcat și
inconștient
cu membrele
atârnând
nimic nu mă
oprește
a continua
istorisirea
în marea
sărată a morții
izvor fără
de apă
plin de
broaște egiptene
și mai ales
de cărbuni
8-11-14
nu zgomot nu
mișcare
nu incident
sala plină
succesul e
numit divin
adevărații
spectatori de teatru
mulțumiți de
mulțumirea altora
întristați
de tristețea altora
îl omoram cu
mâna mea
la venirea
nemților
dar nu-l
predam comuniștilor
omul lui
Dumnezeu
acest om
minte
Satana ia
chip de femeie
comuniștii
și-au întors
cămașa pe
dos
și țipă
lozinci democratice
război
pentru a învinge
politică
pentru a construi
întreprindere
pentru a reuși
accident
rutier din cauza ta
stop cardiac
în plină sănătate
sinucidere
din melancolie
pedepsitorul
personalității
aducătorul
deșertului
făcătorul de
vid
9-11-14
s-a ivit din
același
principiu al
subiectivității
mântuirea
lumii
starea
staționară
neagă stare
inițială
menținând
revenirea în univers
ce e fals și
ce e adevărat
poartă
asupra
îmbinării și
diviziunii
rugămintea
este o rostire
dar nu e
nici
adevărată
nici falsă
niciun om nu
e alb
orice om
este alb
există un om
alb
în cele ce
nu sunt neîncetat în act
există
deopotrivă posibilitatea
de a fi și a
nu fi
este necesar
ca
existentul
să fie când este
inexistentul
să nu fie când nu este
nefericirea
necesară
unității
omului
cu Dumnezeu
participând
la adevăr
este un
moment
al ideii
divine
râul curge
în ocean
cu apa
tulburată
de relele
elefanților
bătut cu
bice de fulgere
cerul plânge
cu stelele
stinse
în
cingătoare de fulgere
șirag de
păsări albe
norul
elefant pe cer
10-11-14
de-ai fi
unul din dușmanii mei
încetează de
a mai fi
în fața
cenușii mele
publicul
trezit
din nebunie
îi va face
pe cei
puternici să roșească
versurile
exilatului din Tomis
ca unele
fraze ale lui Platon
ca Dieu est
en nous de Ronsard
din veritate
în veritate
puteți merge
până la Dumnezeu
care este
veritatea verităților
sălbăticia
plebeiană
și infamia
curtenilor
își găsesc
justificare în religie
devenirea
neidentică
a
identicului și devenirea
identică a
neidenticului
din aparența
colorată a sensibilului dincoace
și din
noaptea goală a surasensibilului dincolo
conștiința
pășește în ziua spirituală a prezentului
legea inimii
se găsește
în ființa
pentru sine
a
conștiinței
11-11-14
în capul
universului
sabei
sarmați își duc izvorul
să-și
potolească setea
nu culcuș în
iarbă
nu umbră de
măslin
alungat și
din râpă
o aduc din
orășelul din vale
dar nu pot
să-i pomenesc
numele că
aude căprița
să nu
îndrăznești să uiți
fiecare din
noi e Cristos
toți suntem
răstigniți
acest
individ singular
nu are decât
valoarea
umbrei
ideale
umbră
lipsită de sânge
lege a
slăbiciunii și întunericului
lege a zilei
și a forței
principiul
asuprit al ruinei
și al
distrugerii apare la lumină
și este ceea
ce are valoare
12-11-14
separarea
fenomenelor
nu prin foc
ci prin spirit
un sort de
foc divin
în urma unui
accident
Dumnezeu a
pierdut omnisciența
și o reface
prin știința umanității
procesul
universal al lumii ar fi reprezentat
printr-un
singur imens sistem de
ecuații
diferențiale simultane
falanga în
șiruri
arcașii
prăștiași
să tragă în
barbari
nu mai putea
rosti niciun cuvânt
făcea semne
unora și altora
capul sus
semne din ochi
spațiile
dintre elefanți
spaima
călăreților
pedestrași
călcați în picioare
a vorbi
frumos despre Homer
e putere
divină
care te pune
în mișcare
zvonuri
false
zvonuri
adevărate
mai ales în
război
în timpul
mulsului
nu se
grăiește nu se cântă
nu se
rostesc măscări
concordatio
complexatio
explicatio
via negativa
coincidența
contrariilor
sărăcia
umilința pocăința
nu carne nu
vin nu căsătorie
numai Tatăl
nostru
au accentuat
dualismul
sporind
rolul
diavolului
străin
predicator vrăjitor
rezistență
persecuție triumf
tu însuți
te-ai fi convertit
grecii
începutul filosofiei
Hegel
desăvârșirea
azi
descompunerea
un gol al
persoanei
o existență
întâmplătoare
o mișcare
lipsită de esență
lumea
înstrăinării
eterul
conștiinței pure
conștiința
în două lumi
13-11-14
curtezana
merge încetișor
femeia de
neam speriată
servitoarea
cu pași repezi
clinchetul
bijuteriilor
alifii
parfumate
vânt cu
poala veșmintelor
depresia
femeilor
când își văd
iubitul
mergând
alene
întruparea
femeilor
celeste sub
blestem
ori pentru a
avea urmași
chemarea
înapoi
cămara
tainei
slava
fecioriei
*
înțelegătoare
scară
de taină
cerului
gândind
pogorând
gura ta cea
de gând
tăcerea ta
cea de gând
în luarea
aminte
norule în
chipul
porfirei
porfirei
umbrește
acea fierbințeală
sfat nespus
zid nezidit
brazdă
nearată
văzând
naștere străină
ne
înstrăinăm de lume
mutându-ne mintea
în cer
leproși
curățați
diavoli
sugrumați
credincioși
împărați
ieșirea din
ascundere
este ieșirea
la iveală
în starea de
neascundere
*
fie că
trăiesc
fie că mor
eu nu sunt
Osiris
nu spun să
facem risipă de bani
și să
construim atâtea trireme
pentru a ne
păzi pe noi înșine
cei ce nu
pedepsesc pe nelegiuiți
să nu aducă
sacrificii
ofrandele
lor să nu fie primite
i-a prins la
o primejdie sigură
cu toate că
sacrificiile s-au arătat
neprielnice
și auspiciile funeste
*
în
interiorul culturii
gândirea a
apărut
ca o latură
a înstrăinării
religia ne-a
apărut conștiință nefericită
conștiința
pură este înstrăinată de conștiința reală
esența este
înstrăinată de existența ei
*
neispitire
de nuntă
munte
netăiat
pântecele
tău m-a înnoit
roua pe lână
focul pe rug
cuvântul cel
dintru început
trecut-a
umbra legii
din tine s-a
închipuit
precum
suntem noi
cel
neîmpărtășit de chip
cel ce ține
toate
numai cu
voia
în brațele
tale ca un om se ține
pruncul tău
cu mâna sa
a cercetat
vizuina cea
pierzătoare
de suflete a aspidelor
din muntele
netăiat
s-a tăiat
piatra
cea din
capul unghiului
nor luminos
al apei
celei vii
ai plouat pe
Hristos
îndoit în
fire nu în fețe
Dumnezeu
desăvârșit
om
desăvârșit
Isaia
dănțuiește
văzând
născut din tine
pe Dumnezeu
și omul
*
14-11-14
inima
pământului
inimă fără
vină
inima
cuvântului
ajută-mă să
zidesc
în negrăita
fire
din
depănarea litaniei
bunăvoința
de rouă
trandafirul
cel plâns
al
întoarcerii de taină
ascetică
neprihănire
nemărginirea
desăvârșirii
cu trup de
nestricăciune
*
este de
prisos ori nu
îndemnul
oracolului din Delhi
cunoaște-te
pe tine însuți
contingentul
semnifică
ceea ce nu
este
dar poate să
se ivească
Socrate este
viețuitor
omul este
viețuitor
în chip
întâmplător viețuitor
tot ce se
petrece în univers
este o
dovadă că există
o providență
divină
15-11-14
ne-am
înțeles să ia cuvântul întâi cel mai bătrân
și apoi
ceilalți după vârstă
cel mai
tânăr era Demostene
omul acesta
în care totul este vândut
chiar și
glasul simte dezgust
și
disprețuiește venalitatea noastră
aceaastă
ființă fioroasă începu să bolborosească
mort de
frică un exordiu obscur
fără să mai
poată găsi șirul cuvintelor
când ne
întorceam acasă din ambasadă
vorbi cu
fiecare dintre noi
într-un chip
neașteptat de politicos
nu știusem
ce înțeles au cuvintele
de om
imposibil de înțeles de cameleon
m-a făcut să
înțeleg viclenia sub toate formele
unuia îi
promitea să-i înlesnească un împrumut
altuia să-l
facă strateg
pe mine mă
fericea pentru talent
fu cel
dintâi care ne lăudă și jură
în fața
consiliului că el felicită cetatea
că a trimis
în ambasadă asemenea oameni
legiuitorul
îndepărtează de la
purificarea
lustrală din agora
pe cel ce
refuxă serviciul militar
pe cel
lipsit de curaj și pe dezertor
și nu-i
permite să fie încoronat
și nici să
ia parte la sacrificiile publice
iar tu chemi
în orchestră
pe timpul
reprezentării tragediilor
pe cel ce a
prădat dușmanilor templele
atenieni
țineți seama de lucrurile pe care vi le-am spus
și de acelea
pe care nu vi le-am spus și prin votul vostru
sprijiniți
dreptatea și interesul statului
*
Bharata
semnificațiile
pătrund în auditori cu ajutorul
interpretării
verbale gestuale și temperamentale
oh toate
lucrurile s-au pătruns de acest miraj
starea
emotivă stârnită de un înțeles aflat
în armonie
cu sufletul pătrunde trupul
precum focul
în lemnul uscat
mânie față
încruntată față schimonosită de
de furie
buze mușcate mâini lovite una
de alta și
brațe amenințătoare
frica
aparține femeilor și caracterelor inferioare
provenind
din vinovăție față de superiori
fiare
sălbatice și codri pustii
vederea
elefanților sau șerpilor
amenințările
vremea rea
noaptea
întunecoasă auzirea bufniței
se va
interpreta prin tremurul mâinilor
și
picioarelor zvâcnetul inimii în măruntaie
gura uscată
umezirea buzelor cu limba
sila trebuie
subliniată prin acoperirea nasului
crisparea
membrelor corpului
stinghereală
și junghi la inimă
omul dezolat
are ochii scăldați în lacrimi
chipul și
ochii jalnici de oftat
stând ca
yoghinul adâncit în meditație
omul
suspicios are membrele tremurătoare
capul
aplecat privește într-o parte și în alta
are limba
scoasă și atârnând chipul pământiu
invidia se
ivește la vederea norocului
prosperității
inteligenței și exuberanței
jocurilor și
desfătărilor altora
beția este
moderată ușoară și josnică
unii bețivi
cântă unii plâng unii râd
unii spun
vorbe urâte alții dorm
grija se va
interpreta prin suspine
răsuflare
anevoioasă zbuciumul
gol în inimă
neglijarea curățeniei neliniște
descumpănirea
se naște din nenorocire
vătămare
frică amintirea unei vechi dușmănii
se va
interpreta prin tulburarea tuturor simțurilor
mulțumirea înseamnă a te bucura de toate cele
de ascultat
gustat pipăit văzut sau mirosit
ori
întâlnite în cale și a nu te întrista de cele nedobândite
rușinarea se
va reprezenta prin acoperirea feței
scrijelarea
pământului roaderea unghiilor
pipăirea veșmintelor
sau inelului
omul ce
purcede la fapte nesăbuite
ca omorul
sau vătămarea din lipsa de judecată
trebuie
socotiți irascibili de către cei înțelepți
bucuria
bărbaților se naște la atingerea celor de neatins
dobândirea
averii sau reunirea cu cei dragi
ca și la
împlinirea dorinței inimii lor
panica
provine din semne rele rafale de vânt
ploaie foc
elefanți turbați auzirea veștilor
bune sau
rele atac al dușmanilor
aroganța
provine din suveranitate
neam nobil
frumusețe tinerețe
erudiție
forță îmbogățire
se va
interpreta prin iritare
dispreț
dezaprobare nerăspundere
la întrebări
și neacceptarea discuției
priviri
peste umăr mișcări în toate părțile
ridiculizare
vorbe jignitoare neascultarea superiorilor
și luarea
lor în derâdere întreruperea vorbelor altora
disperarea
la pesonaje de tip superior se va reda prin
căutarea
unor tovarăși născocirea unui mijloc de scăpare
pierderea
rigorii mintea dusă respirația anevoioasă
la cele de
tip inferior prin alergare într-o parte și în alta
privirea
împrejur gura uscată umezirea colțurilor gurii
somnolență
respirație anevoioasă cugetare
visarea
apare din scufundarea în somn desfătări senzuale
sau
rătăcirea minții se va reprezenta cu ochii închiși
letargia
simțurilor și vorbit în somn
resentimentul
apare la bărbați energici
când sunt
jigniți prin cei ce le sunt superiori
prin
învățătură vitejie sau putere
disimularea
întemeiată pe frică
se naște din
fățărnicie înșelătorie se va reprezenta
prin
dseconsiderare și vorbe în doi peri
violența
apare când un hoț e prins furând
sau ca
urmare a ofensei regelui interpretarea ei
se va face
prin ucidere întemnițare lovire amenințare
certitudinea
oamenilor se naște din înțelegerea
sensului
feluritelor scripturi sau științe
interpretarea
se va face prin instruirea discipolilor
otrăvirea
slăbiciune tremurat arsuri
horcăit
spume la gură prăbușirea
umerilor
paralizia moartea
chibzuirea
provine din îndoială cântărirea argumentelor
discuții în
contradictoriu se va interpreta
prin ipoteze
interogții deiberare planuri secrete
judecăți
contrare cu privire la lucruri contrare
înțelepciunea
e ceva bun
înțelepciunea
e ceva rău
George Anca
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu