vineri, 4 martie 2016

MULTE CĂI BĂTU



MULTE CĂI BĂTU-I ÎN VIAȚĂ


- o -


Multe căi bătu-i in viață, ba pot spune că aidoma
Curiosului vechimii Sfântul Toma,
Am tot vrut să văd iubirea cum arată
Într-o lume-n care viața fostu-ma și mie dată!

Bat-o sfântul, ard-o focul,
Căci de-atâta strălucire, mi s-a ofilit norocul,
Adică orbit de vraja curgătoarelor sisteme,
Eu simțeam altă iubire, ne-ncetând ca să mă cheme!

Și-am intrat în lumea largă unde duhul liber zboară,
Unde cosmica iubire cu-a ei farmec te-mpresoară,
Unde îngerii iubirii viața lumii o măsoară,
Iar pe trepte luminoase Adevărul lin coboară;

Omenirea cum îl vede strălucind între lumini,
Repede îi împletiră acea coroană de spini!
Câte adevăruri oare pot în lume să existe?
Dar spre care să plec fruntea, liniștirea frunții triste?

Nu vreau aur strâns sub ladă,
Și nici glorii efemere care tradă;
Adevărul și iubirea, ăstora le-ascult chemarea,
Care inima o mișcă precum valurile Marea!

Și pe valuri și pe pietre Adevărul lin străbate,
Cu iubirea lui mă mângăi prin marea străinătate,
Aibă toți castele de-aur, babiloane cât de sus,
N-am să mă despart de tine Dumnezeul meu-Iisus!

Ioan Miclău-Gepianul
Martie, 2016.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu