joi, 1 aprilie 2021

catalin afrasinei - qaddish ahar (când s-a rostit kadișul, celor de față)

 



qaddish ahar

(când s-a rostit kadișul, celor de față)

 

 

~*~

 

învățasem să mă deritualizez  pipăind

și strângând în pumni

lumina ca pe o sferă

discutasem  o noapte

cu un vechi prieten despre arta de a muri

cuvintele dobândiseră virtutea

picturilor rupestre a matriarhatului

tobele matsuri

el voia să –mi vorbească despre originea sunetului

despre felul în care sunetul devine auroră

enumerarea pietrelor albe înspre templul judecății

se intona qaddishul

ritmul băgase cia-ul în ședință

de la 3 înspre 4 dimineața

animale marine revărsându-se din pacific

supremul

nu ne-a mai fost frică

o tandrețe fără  margini

salutul celor morți

ave

lauda spiritului

fără teamă

prietenul meu  pe numele său eucaliptic

desacraliza zeița victoria

cascada nemuririi

ideea de tu printre ultraviolete

filosofia arameilor de acum patru milenii

mă –nconjura și tu dansai

în sine-mi

în sinea-ți

unicul loc în care ne-am iubit & te-am strigat dintre ierburi amare

arsă topită evaporată în ceaiuri fierbinți

foarte potentă

atentă

la descrierea culorilor

nu puteam să scriu un poem de dragoste

în zori am aceeași căldură din miezul iernii

în care picasso foarte sărac

își punea tablourile pe foc

pentru ca tu să respiri

în parisul scufundat

în lumina din salonul albastru

în lumina care nu se poate pierde

adunată în mâini

se evaporă

inundă universul

lumina mâinii  care ocrotește și devine mărimea  tuturor lucrurilor

străzile devin inflorescențe vegetale candide se urcă pe trupuri

din gelozia zeilor

mă reîntorsesem

locuțiune arbitrară din trecutul tău

mi-am luat  seama

nu ți-l pot răpi

cum și prietenul meu moțăind

moartea  n-are antonim

printre  rupestre săgeata vânatul hrana

vitalitatea așteptării nu poate deveni trădare

nu poți trăda specia

cel mult o poți ucide

aspre ierni se  cunună

la zidul plângerii se recită primul qaddish

ieșirea-n lumină ochii fără judecată

mari întelepți dezertori pe câmpia dintre tigru și eufrat

ce a fost acolo

acolo se va sfârși

textele sapiențiale adorm sub geana ta în genele tale

în ovule adevărate născătoare de copii adevărați

în oul păsării phoenix

incendiul  de la sfârșitul sfârșiturilor

despre care vorbesc proorocii

& ultimul om al lui fukuyama

supercivilizatul  robot capabil să ne povestească

înverzirea roboților-copaci   de pe autostrăzile de pe neptun

felul în care plâng miresele a doua oară

emigrăm  înspre  cele mai infinite puncte cardinale

aceasta este și explicația  pumnului strâns sub bărbie a gânditorului de la hamangia

o veni n-o veni va fi fost vom fi fost de unde încotro

& pentru ce există  suferința de n-o putem învinge

ritualul înmormântării

nici astfel

nici atât

nicidecum

întotdeauna

 

 

~*~

catalin afrasinei

 

 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu