luni, 16 decembrie 2019

Adrian Botez - BOCNĂ-A-NGHEȚAT – NĂUC – TOT UNIVERSUL




BOCNĂ-A-NGHEȚAT – NĂUC – TOT UNIVERSUL

bocnă-a-nghețat – năuc – tot Universul
la mijloc – au pocnit și Strofa – Versul :
o Slovă – bàrem – să se țină de vreo Stea...
îmi cad în cap țùrțuri – cenuși... : doar piază rea !

...îmbătrânesc ținând Condeiu-n mână
Cerneala s-a uscat de-o eră : -n Lună
tot văd mișcări de Lilieci și Bufniți
țintite – toate – spre beznele din pivniți...

nici Inima  nu-mi bate – iar Creieru-i Cristale
acum vin – toate – iernile uitate-n Vale :
nu mai aud discursuri și nici sfaturi

Statui de Gheață : Două Codobaturi...
...nu mai sunt Raze-Anotimpuri – între Ierni :
Tâlhari pe Cruce : Ultimii Doi Reni...
***

ȘARPELE TIMPULUI 'MI-'COLĂCEȘTE – METODIC...

Șarpele Timpului 'mi-'colăcește – metodic
Trup – Membre – Limbă și Creier : terci mi le face !
...și sunt Bătrân – din Viguros – Stăpân și Logic !
și – fedeleș legat – înfășurat în ace

mă predă Morții – ca pe-un balot nemernic :
din Două Limbi mă scuipă – Vrednic !
...ah – ce parșiv ești – Doamne – ce lașe slugi mai ai
alese dintre Diavoli ! – în Toiul Cel de Rai !

de ce dai Neputință – când blestemași – Puternic
să fie-Adam - și Asudat ! - ...de ce nu VEȘNIC ?!
ce fel de Iertător ești – când strângi de gât – Biet Om

de o Istorie-ntreagă – cernută Metronom ?
...nu vei găsi – la cei ce-au apucat – în Cer – PUTERE
nu Compasiune : măcar Dreptate – dacă nu și Vrere !
***

MINȚIȚI : CU MINCIUNI FĂURIȚI STRĂLUCITOARE FRAZE

mințiți : cu Minciuni făuriți Strălucitoare Fraze
cu Minciuni alungați – din Ogrăzi – Ultime Raze
mințiți și-nșelați : Crima-i – pururi – Mireasa voastră
cu care ctitoriți Trădări Mărețe : Flori în Glastră !

da – Flori Mândre de Laur - Mătrăgună
așa devin  - Lumi-Bezne : ”cel' mai bune” !
Demenții ies – într-una – la Paradă
lăsând Cetatea fără nicio Stradă !

nu – Crist n-a fost scuipat – hulit ori răstignit :
voi – Jidovi cu Sânge pe Mâini – ați glumit...!
vedeți – este-o pată – pe frunte : n-ați vrut să se ia :

Nerecunoștința-i – pentru Monștrii Crimei – o Stea !
...suntem – la jidovi – robi proști și boi de jug :
dar eu – în zi de Paști – tot am să fug...!
***

CU CRIST – PLUTESC ÎN NOUA NOASTRĂ ARCĂ

cu Crist – plutesc în Noua noastră Arcă :
vedem și Stele – Lumi Noi - și Adevărul – parcă...
eu Îl întreb pe Baciul Crist - ținându-mă de Vele :
astea-s făcute să mă minùni pe mine – ori chiar așa sunt ele ?

Crist Împărat – în sarica-I de Munte
zâmbind – se-ntoarse - și-mi ciocăni în Frunte :
măi – chiar atâta te-ai prostit – în Lumea ta Cretină
că nu mai știi desprinde BEZNIREA – de CRAIUL DE LUMINĂ ?

Preasfinte – chiar atâta! – căci n-am mai văzut Crai
de când îmi puse Muma – ființa-mi – pe un Nai !
...îmi zise – iară – Baciul de Cer Împărătesc :

avem – atunci – de trudă – căci TOATE năpârlesc
de nu le strigi pe NUME ! –  ...hai – Pruncule – la Treabă !
...iertați-mă - -așadară – că – pe la voi – trec – veșnic – tot cu Grabă !
***

MIRESMELE NUNTESC - ȘI FLORI - ȘI PĂSĂRI – CHEAMĂ !

miresmele nuntesc - și flori - și păsări – cheamă !
țesut din raze vii – văzduhul se rotește…
sufletul meu – pribeag – are un soi de teamă :
să nu fi greșit cerul – că – iarăși – se smintește !

fluturi albaștri – seara – îi mistuie sfiala…
cam somnoros – din tufe – un Inorog se scoală
și tufele de flori – cunună estivală
candorii Cornului din Frunte dau pohfală…

când Inorogu-i treaz – toți zeii dau năvală
măcar un strop – lumina să-i respire
iar Ametistu' - -o clipă – -n extaz să-l admire !

…dar se opresc – se-nșiră : totu-i cu socoteală…
…nu – n-am greșit : uite-l pe Pan – cu Naiul !
e săltăreț - nevoie mare ! - …unde-i baiul ?!
***

CU TINE – CRISTE – PE CÂMPI AM HOINĂRIT

cu Tine – Criste – pe câmpi am hoinărit
slavă am dat – oricând - oricărui Răsărit !
voi Lume Alta – cu Tine să rămân :
nu voi să cad în bot – pentru-un Stăpân !

Tu – Frate-mi ești – mai mare și-nțelept
Izvoare vin la Tine – precum la Munte Drept :
spre Tine – sub Furtună – se pleacă toți Copacii
și – sub Copaci – se-aprind – Coroană – MACII...!

e-atât de bine – în seara care vine
încât – Hristoase – Cetatea se ridică din Ruine
Păsări devin Măiestre – cum sunt doar în Poveste

dar eu le văd - și văd – mereu – o IESLE !
...nu mă grăbi – Hristoase - nici eu nu mă silesc
dar când ajung la Tine – de tot mă-mpărtășesc !
***

DOINA ȚĂRII DE AZI

Țară Nevopsită
Munților  - Ispită
Frumoasă Iubită :
Lui Crist Arvunită...!

...de Mioare turme
lasă de ZEI urme...

...nu de Tine mă-nstrăin :
de Coroanele de Spin...!
Străini s-au înscăunat
pe Vatra de altădat'
Sufletul ni l-au furat
Izvoarele le-au secat
Munți în pământ au băgat...

...Săraci – pe toți – ne-au lăsat !
afar' de cei ce-au trădat...
...iude  proaste – făr' de sfat
pe Hristos l-au spintecat...!

nu de Tine mă-nstrăin
Curată Țară de Crin !
mă-nstrăin de bunătate
Străinii le iau pe toate...!

Țară Sfântă – n-ai Secure ?
Fier Sălbatic – sub Pădure
să-l fac pe Străin să urle
să-i dau Foc – cu Fier-Tăiș
să-l văd cum arde – Păiș !

...doar așa cresc Munții iară
doar așa isc – iar – Izvoară...
...ne cade – din speți – Povară
nu mai stăm cu Iarna-n poară !
...ȘI MAI AJUNGEM LA VARĂ...!
***

E IARNĂ – IAR – ÎN SOARTA ȚĂRII MELE

e iarnă – iar – în soarta țării mele
poporul s-a lăsat prostit și țigănit
e iarnă – iar - și nu mai am nuiele
să-nvăț pe cei ce doar au asuprit...!

eu nu mă duc din Poarta Țării Mele
eu nu o las – prădării – dumicat :
eu iau un Par - și-i apăr orice Hat !
eu nu-mi vând Neamul – în așa vremi grele !

...prunci nătărăi – născuți de orice vânt
acest pământ este – mereu – PREA SFÂNT
ca să vă rabde ”Curcănirea” Tâmpă :

plecați – de nu vă plac Martir și Rând !
...aici rămânem doar cu Munți Statornici
căci lor - ȘI NUMAI LOR ! – suntem datornici !
***

DOINĂ ȘI NĂDEJDI

foaie verde – foaie neagră
nu v-am spus durerea-ntreagă...
dar mai stați la Foc – Flăcăi
și aduceți și Dulăi !

căci durerea nu se spune
toată – din strune în strune
decât umbrelor străbune
decât zânei celei bune...

vouă doar v-arăt - cu deget
unde-i drept și unde-i preget :
singuri judecați – în cuget
cât e de la Crist – la...muget !

căci ne-au toropit străinii
mai miloși sunt cu noi Câinii :
potopitu-ne-au străinii :
Casa noast' de gospodari
au umplut cu bălegari !

și i-am lăsat să o spurce
în spete să ni se urce...
curat fătălăi și curce !
...drac' ne-alege-ar foc și furce !

...nu ne plângem – doar muierea
își varsă – în lacrimi – fierea
vom rupe – din Stejar – Pari
pentru spetele murdari
de șoacăți și de zlătari...!

Flăcăi – lui Ștefan nepoți :
curățați țara de hoți !
...de gospodari Bătătùri
nu rabdă balegi și zguri

ci vă cer Candeli - Lumini
Agheasmă : să crească Crini !
vă cer oameni  cu vârtute
nu mucoși de curvi stătute...!

hei-rup ! – dați cu crezământ !
și scăpăm de ei curând...!
fiți harnici – căci Muma Țară
tare-i slabă : zace iară !

bălegar pe bălegar
dar în Casă – numa' –Altar !
...busuioc și pe chilim
când de șoàcăți limpezim !
***

ÎNFĂPTUIRE DE CLOPOT

chemat-am – la Lucrare – Înger după Înger :
poate-a fost beat – când m-am gândit să-l sânger
și Sângele să-L vărs Bulboanei Luminate
de Tainice Metale – mâniate-n Clocot
ce-am fost stârnit-o – pentru CRINUL-CLOPOT !
...când Catedrala-Oglindă se vădi – în ropot :
Mâinile mele erau Sfinte și Curate...

din el – Castelul de Metale Bune
a fost păstrat doar Vocea-n Rugăciune
și-ndemn : Cutremurarea de Lumină
Cutremurarea de Văzduh – albind – în vârf – Albină...

el – Jertfa pentru Graiul Armoniei
se răspândește-n Taina Cununiei
și-a Morții Solitare – deopotrivă :

e mai Măreț - topit între Metale și Derivă
decât – prin Ceruri – Orișice Jivină :
aduce Cântec-Foc – din Strachina Divină !
***

O CEAȚĂ ALBURIE - PESTE RÂU-UITARE

o ceață alburie - peste Râu-Uitare
o barcă fără Vâsle - și Sfânt-Cutremurare :
nu Charon – eu – cu gândul – mân spre maluri
o lotcă sumbră – ce nu stârnește valuri...

la Malul Dimpotrivă-i Altă Lume
dar Crist e lângă mine – să cunune
un biet pribeag prin Vagul Univers
cu o Lumină Nouă : Primul Vers

să nu mă plângeți – faceți chef de nuntă :
la mine – nime - -acum – nu se încruntă
ci merg din eră-n eră – din Zeu în Dumnezeu

să aflu de sunt Altul – ori sunt Eu...
...din Rai în Rai – din Iad în Nou-Vopsitul Iad
tot oi afla – Harului meu – Apoteotic Vad !
***

AI FĂCUT COPACII – CRISTE : SLĂVIT SĂ FII !

ai făcut Copacii – Criste : slăvit să fii !
dar – întâi – Făcutul LA IZVOARE întârzìi :
nu poți ciopli Statuie Zveltă – din Văzduh
ci – Temelia Pietrei – întâi și-ntâi - s-o-nvii !

mă plec – smerit : înțelepciunea Ta
stârnește volburi-răzvrătiri  – în – dreapt' – Voința mea :
aș încerca – pe urma Ta de Raze
să scriu - și eu – în Lume – Două Fraze...

nu socoti-ngâmfare – ce-i doar o întâmplare
ce-i doar - a Pruncului – trezire și-nălțare :
privind spre Tine – MEȘTER - și el ar vrea să fie

mârțoagă de-ucenic – beat pe Cărare...
...cine nu se trezește – când făurești Minunea
e doar o Fleașcă Mare – ce zgândăre Genunea !
***

ÎN ALTĂ LUME – ĂST HOIT SCHILOD VA DISPĂREA

în Altă Lume – ăst Hoit schilod va dispărea
va deveni un Duh sprințar : în Ceruri – va ZBURA !
cum Viermele – topit în Crisalidă
dă drumul Fluturelui – ce va sfida Omidă...

...dar Fluturele – oare – va păstra-amintirea
a celui ce-și zvârcolea – în țărnă – boantă – Firea ?
și – când din Flutur – Crisalida scoate-alt Vierme
și-o fi-aducând aminte – -acesta : PLUTIRESEMPITERNE...?

Sfânt Echilibru - dintre Mâl și Înger
de Întrebare - tot mă zbat și sânger :
deja sunt Vierme - și-încă nu sunt Flutur

de amândoi aș vrea să scap - și să mă scutur...
...Hristos – Magicianul Crisalidei
zâmbește enigmatic – tace : e crud – cum Preoteasa Tauridei...!
***

ZBOARĂ UȘURATIC FLUTUR – CE A UITAT DE-OMIDĂ...

zboară ușuratic Flutur – ce a uitat de-Omidă...
uita-va și Minunea Sacră – din fund de Crisalidă...
Ciocoi al Lumii de Văzduhuri – să nu sfârșești în Plasă
tot fâțâindu-te-ntre Flori : de ce-ai fost – nu îți pasă !

te crezi a Lumii Beizadea : ești doar un biet - fost Vierme !
nimic din ce-Aripa-ți mișca – nu sunt Lucruri Eterne...
Fante de Aer – plângi cumplit - căci Sfintele Miresme
Eteru-i doar – ce te-amețește... – ...iar nu Catapetesme...!

...când Sânge vei vărsa – pe Albă – Crucea 'Naltă
va fi târziu – vei fi cu Crist – iar Gòlgota tresaltă !
fără-ndurare dijmui-vor – Moroi Umani – Rănirea

și vor stropi – cu Foc Înalt – năucă – Toată Firea...
...o – Trubadur Celest - cu Aripi de Mătase
vei fi cu-atât mai sfâșiat – cu cât uitași de Coase...!
***
RĂSTIGNITUL FLUTUR A ÎNROȘIT GOLGÒTE

Răstignitul Flutur a înroșit Golgòte
și nu-l aplaudă nimeni : nici Doamne – nici Cocote !
o – câte va-nvăța – de-acuma – din răni gâlgâitoare :
va învăța Singurătatea... - ...și Dorul – ...cum se Moare...

...când va-nvia – va fi cu totul altul
pe care nu-l va recunoaște – ioc ! – măcar Bătrânul – PSALTUL...!
va fi – pe Cer – o Tragedie ! – ...dar un Mârlan – Pământul !
nu-i va îngădui Minunii nici – simplu : Vechi Mormântul...

...dar ce s-aștepți – tu – -aicea – tu - Frate de Hristos
când s-au silit – atâția – să-ți vadă al Tău Os...?!
în clipă – Sfinte – fă mii de Lumi – altoiuri

care – din Lumea Asta – să nu-și mai afle Soiul !
...dacă un Simplu Flutur învață-atâtea Taine
eu – Dobitoc din Oameni – de ce slobod tot...càine ?!
***

CINE-I DIN NEAM CERESC – NU MOARE NICIODATĂ...

cine-i din Neam Ceresc – nu moare niciodată...
nu cred prea mulți – alții zic că-s povești : uitare toată !
dar eu – Arhangheli văd – cu Săbiile-Albastre
cum dau Onorul – prin fața Ferestrelor Sihastre...

Voievozi Martiri - în toiul de Arhangheli
plutesc să-și vadă Sfânt Moșia și Sfânt Neamul...
eu – în genunchi – smeresc lumini de Candeli
...Pribeagul Munților îmi umple - -acum - și Geamul...

...ies în Ogradă : Păsări Măiestre – Îngeri
te fac – mereu – biet oame – să plângi – să râzi – să sângeri...
Strămoșii mei – cum Zimbrii – încruntați
domol – Ograda-mi umplu – toți încălărați...

...cine-i din Neam Ceresc – nu moare !
cei ce nu cred – murit-au – orbi și altădată :
sunteți – de mult – strigoi - și n-ați aflat : ce Gloată !
***

DES-CÂNTEC PENTRU TRĂDĂTOR

nu fugì – nu urgisì :
tot Răul ți-l vei plăti !
cine-și vinde – astăzi – Neamul
zice că va prinde Anul...
poate că de prins – l-ăi prinde :
Sufletu-ți – deja  -  -i pe Grinde...

nimeni Sufletul nu-ți scapă
Trădător de Munți și Apă
Vânzător de Neam și Mume :
nu-ți rămâne – măcar – Nume...

iar de Nume-ți n-or uita ?
și mai rău de Soarta ta :
îți umplu Mormânt de Scârnă
Săptămâni de Săptămână :
Scârnă Proaspătă – Cleioasă
ca să-ți fie Sățioasă...

Praznic bun tu vei avea :
Hoitul la Câini îl vom da
ori la Porcii cei de rasă
ce ți se suie pe Casă...

Trădător - Chiurliu ori Mut
Sufletu-ți nu-i de-mprumut :
vin toți Dracii-de-Curat
Sufletu-ți pun la murat

și de ai Copii – Femeie
s-or bleojdi – Focul să-i ieie :
Numele-ți de Spânzurat
numai bun e de purtat !

Trădător de Viță Veche
cu tine – Iadul începe :
Dracii te pun Temelie...
...Casa-ți arde – cum Făclie !

...fie-ți Spița Blestemată
cu Ciorile-amestecată :
n-o să scapi tu din Văpaie
cum nici Sămânța-ți de Paie !

...Corcituri și voi – Străini
veți umbla numai prin Spini
Furcile vă știu de Știre
pe un Drum în Clocotire :

ne-ați trădat – nu v-am uitat
pe Gard vă pun – la uscat !
dă – Doamne – o Vară Lungă
că-s cu Miere unși - ȘI-N DUNGĂ !

voi nu-L aveți pe Hristos :
aveți BAN : Mucegai-SOS !
turna-v-ar Aur Topit
pe Gât – prin Rectul turtit !

mânca-v-ar Furnicile
Ielele și Fricile !
scoate-v-ar Ochi din Găvane
Pupezi  – Bufnițe  - Crăcane !

să borască peste voi
o Cireadă de Strigoi
peste voi se ușureze
să deveniți Căcăreze…
…Caii Morții să necheze !

…Suflet nu aveți în piept
vă iubesc Nisip – Deșert :
ajungere-ați Pulberi – Stei
să vă mânce Genuni - TREI !
***

NU MAI LĂSA SĂ TREACĂ IMPOSTORII – PUNTEA

nu mai lăsa să treacă Impostorii – Puntea
tu dă-le Foc – să se distreze vajnic
iar nu furând din Harul și din Fruntea
Poeților – Străjerilor de Strașnic !

Blestemele-i așteaptă – la capete de Pod
și - fieștecare - se va face – sigur – Nod !
sunt Diavolii – veniți cu Teleguța
din locul trândav – unde...Huța-Huța !

să lași Suflării pe toți Sluțitorii
e ca și cum încredințezi Altarul Sfânt – Putorii !
...nemernici ei – dar – mai nemernic – tu

ce nu știi - laș cumplit - a spune : ”nu!
...din țâți de iele sug – de zor – moroii
dar impostori nutresc – ei înșiși – toți noroii !
***

DE LUMEA DE-AICI MI S-A FĂCUT-A GREAȚĂ

de Lumea de-Aici mi s-a făcut-a greață :
Bani și Piață – Bani și Piață – Bani și Piață... !!!
de Lumea Cealaltă mă-ncearcă un Dor :
fâlfâie Raze - deasupră-mi - Sfântul Cocor...

...e dimineață – amiază – e seară și noapte :
le-oi contopi - toate - -n Corăbii de Șoapte :
Cartea Lumii – ca Rimă – Armonie de Vis :
pe toate – încă de-Aici - în Sânul meu - le-am scris...

ar mai rămâne Slovei să-i dau Raze
ar mai rămâne – pe câte-am iubit – să le încarc în Fraze :
altfel – mă oprește Controlul – la Poartă

și mă-ntreabă – mereu și exclusiv – de Soartă...
...Acolo nu-s Bani – nu e Piață – nici Paiață :
Acolo – din toate – e HRISTOS : Etern Dimineață...!
*
...ori – poate – neputința-mi – să fie rost și price
când dau – mereu – din mână – zicându-vă : ”ferice
de omul prost – că nu-și știe orbirea”...
...ori că mi-e tare greață – cum chiar îmi este firea

destul că nu vreau să vă văd – pe voi și lumea voastră
nici – bàremi – când și când – deschid vre o fereastră...
voi sunteți Malul de Noroi – Gavafta de Nisipuri
în care pot a m-afunda – cu toate-a' mele Chipuri...

rămâneți – voi în Bezna voastră – văd că vă face bine :
fără bagaj – plec clandestin – să-mi 'plinesc noi destine...
e mai comod – de mii de ori – Necunoscutul

decât să vă suport – ori vreau – ori ba – grotescu-vă – ”CORNUTUL...!
...ajută – Doamne – un Pribeag – să viziteze Hornuri
să scape de o Larmă Tâmpă – de Clovnii Cruzi - de  Zvonuri...
***

CARNE ÎN MIȘCARE

Carne în Mișcare – Fleașcă ruptă – roasă :
să fim Regi pe față – și Leproși pe spate...
apoi vine Doamna – Doamna cea cu Coasă :
rămân Zoaie Bufe – Crime Deflorate

Zdrențe peste Hoitul oferit la Gloate
leorcăind Fad Sânge : Alb Sânge de Frate
Zdrențe și Putoare – Buruieni și Zloate...
asta este Viață ? – asta este Moarte ?

Carne în Mișcare – colți de Bestii Oarbe
vine Marea Beznă -  Creierii ni-i soarbe
Diafana Crimă trece peste toate

Zgură de Clopotniți – Bufniță de Noapte...
...ce cauți aici – Criste ? – Haznaua e plină
și nu Răstignirea : Defecarea-i Crină !
*
Crima ? – o Crampă trecătoare :
te-nțelepțește – te smulge din Visare !
***
***

ABUZ  DE  LA ABUZ

...mi s-a-nmânat un
Calendar – nu cu
vederi de la
munte” – ci cu
vederi de la
muște”...

nu l-am înghițit
Calendarul (ghiveci de
veci !) : e greu de
îngurgitat – câtămai
latrina
muscadina”...

...voisem să caut
într-însul - doar
Ziua  de Naștere a Lui
Dumnezeu : etern-etern
bine-bine – dar ar trebui să-și
fixeze (abuziv – cum le face pe
toate) – o Zi de
Naștere – numai a
Lui !

”...nu se află...” – El e deasupra
fleacurilor... - ...atunci
am înțeles și mai bine – cât Îl interesează pe
El – Nașterea și
Moartea – Viața și
Ne-Viața...

...am pus creionul de-o parte – m-am
ridicat de pe
scaun... – ...când – deodată
mi-a trăsnit prin
cap – ceva :
L-am prins de
Coadă – cât am putut de
strâns – apoi
am tras – sălbatic – de
Ea – nemaiașteptând
Urletul Lui
Vexat :  mi-am potrivit perna sub
cap - și
m-am culcat... - ...de fapt
am dispărut – cu tot cu
așternut – într-o Gaură de
Neant – Savant !

...e tot ce-mi
lipsea – cam cât o
Măsea : în ce mă
privește - mâine
m-aș putea trezi – să zicem
Pește...
***

STUPIDUL CEAS – RITMIC M-AVERTIZEAZĂ

stupidul Ceas – ritmic m-avertizează
că-s robul lui : cine și cât vrea EL – viiàză !
dacă știam Atunci – ce Acum știu
nu-l făuream – febril - cu zel de Cazangiu !

nu Tinicheaua asta mi-e stăpână :
teroarea vine dinspre Soare – Stele – Lună !
pe ăștia nu eu i-am scris și fabricat
nu am putere-asupra lor : EI m-au creat...!

sunt Sclav de Stele – cânt sub Struni de Lună
Soare mă arde-n Athanor – Hoit arde-se din mine
de am ajuns Păpușă de Albine :

nu-i Zodie mai Rea – decât cea Bună...
...Doamne Hristoase : din Sadic Ritm -  mă smulge :
domestic – Liniștea să-mi fie Cruce...!
***

UITĂM SĂ FIM OAMENI – SĂRMANE MAȘINI

...uităm să fim Oameni... – ...sărmane Mașini !
iar Combustibil : Iluzii – Crimă – Furt de Spini...
o clipă de-am opri Mișcarea Browniană
am constata ce Haos – ce Tocană

e-acest așa-zis ”Cosmos Comandat
(...de ”comandat” l-a ”comandat” o Bandă
Celestă - -i drept : DECI - ȘI MAI CRIMINALĂ !)
...noi sorbim Bălți de Sânge : ZI BANALĂ...!

...noi ne complacem să fim Măcelari – Înșelători
ori Răstigniți – pe Uși – pe-Ncuietori...
fără Curiozitatea de A Sparge Poartă

fără Inițiativă : Descuiat de Soartă !
...și-așa vom dispărea : o Turmă Criminală !
Călăului  - Victìmă... - ...dar cu-Nsângerat Cap de Frate-n Poală !
***

CULCAT ÎN IERBURI

culcat în ierburi – miresmele m-au adormit :
Extaz cu ochi închiși... - ...un Zeu - doar - m-a privit...
...sunt mii și mii de lumi – oare să trag la sorți ?
Bine și Rău – Viață și Moarte : depinzi de Sfinți – de Morți...

Crini și Măiestre – Zâne din Vis-de-Rai...
mai bine-mi scriu Povestea  - pe Cânt Smerit - de Nai !
delir de Liră – soartă de Orfeu :
curând - ajung pe Tron de Dumnezeu !

...să te droghezi cu Vis - precum un Bard Romantic ?
sau să nu uiți – o clipă – Martiriul Reumatic ?
...m-am săturat de toate Piroanele din Cruci :

îmi vreau o lumea-a mea : nicicând să nu m-ajungi !
...Hristoase-Doamne – Te vreau numai pe Tine
să-mi fii Unic Prieten : hai – cântă-mi din Albine !
***

...ORI – POATE – NEPUTINȚA-MI – SĂ FIE ROST ȘI PRICE

...ori – poate – neputința-mi – să fie rost și price
când dau – mereu – din mână – zicându-vă : ”ferice
de omul prost – că nu-și știe orbirea”...
...ori că mi-e tare greață – cum chiar îmi este firea

destul că nu vreau să vă văd – pe voi și lumea voastră
nici – bàremi – când și când – deschid vre o fereastră...
voi sunteți Malul de Noroi – Gavafta de Nisipuri
în care pot a m-afunda – cu toate-a' mele Chipuri...

rămâneți – voi în Bezna voastră – văd că vă face bine :
fără bagaj – plec clandestin – să-mi 'plinesc noi destine...
e mai comod – de mii de ori – Necunoscutul

decât să vă suport – ori vreau – ori ba – grotescu-vă – ”CORNUTUL...!
...ajută – Doamne – un Pribeag – să viziteze Hornuri
să scape de o larmă tâmpă – de clovnii cruzi - de  zvonuri...
***


ÎN NOAPTEA DE CRĂCIUN

...distinsă demoazelă – cu iz de Mahala
(”...ei ! – fufo ! – stai cuminte : nu mă dau la mata !” )
...vreau a-ți vorbi de Stele – de Lună și-un...Omor :
toate-astea - văzutu-le-am în Munte – lâng-un Cristal-Izvor...

distinsă demoazelă – eu sunt Villon cu...Tatăl
eu nu-ți vreau decât bine... (”...ce geru-i ! – of ! - și :  bată-l !”)
Stihul Etern din mine – va exploda-n mata
și Cerurile – toate ! – ne vor îmbrățișa...!

...distinsă demoazelă – să nu-ți mai fie frică
mi-aduc și LIRA – uite ! - știe mai bin' să-ți zică...
...e Noapte – într-o Iesle arde – măreț - un PRUNC
ce va fi Împăratul... (”...dacă mai dai – m-arunc !”)

...știu că e frig – bre - ștoarfo ! – de aia-ți și cuvânt :
să te-ncălzești la Logos – de nu : hai la...Mormânt !
...bani de Motel nu am – așa că-ți stihuiesc
pân-om găsi vreo Bancă (...deja simt c-amorțesc !)...

...distinsă demoazelă – noi nu vom face Nuntă
(...nu e nici Miorița – nici clima nu e blândă...)
cu toate că - în Duhu-mi - Stih Sfânt mă tot inundă
eu văd – la Colț de Stradă - un ins cu Fața-i Cruntă...

...”săr' mâna – boier mare! -  ... N-AVEȚI UNA MĂRUNTĂ ?

...ei – uite-așa - -n Cetate – un Babuin ”de lume
n-a fost în stare – CURVEI – să-i cânte – din Vechi Strune...!
*
...”demoazelă-demoazeà
să nu ieși în Calea mea :
te trimit în NEAGRĂ STEA...
unde-i bună...Musca-Rea...!
***

GEOGRAFIA ESTE  GRAMATICA UNEI ȚĂRI

Geografia unei
Țări - este
Gramatica acelei Țări

dac-ai smintit un
Munte – din lăcașul Lui – un
Deal – o Apă – cu Ceruri cu
Tot - dac-ai clintit – ori
ai scurs – ori ai
scăpat – ai
alunecat - și l-ai întunecat – l-ai
urnit de la
Locul Lui – ori Ei... – ...dac-ai uitat numele unui
Oraș - ori – mai
cu seamă - și mai
cumplit – al unui
Sat : înseamnă că AI GREȘIT
FRAZA ȚĂRII : Cuvinte – Virgule
Puncte – Puncte și Virgule...Semne de
Întrebare...!

PROST SFAT !

FRAZA ROMÂNIEI – cu toate SLOVELE ei – cu toate
SEMNELE EI DE
PUNCTUAȚIE-PUNCTUIRE -  ALE HARURILOR – SEMNELE PLÂNSULUI ȘI RÂSULUI – NUNȚII ȘI MORȚII – JOCULUI
SORȚII - ai greșit : acea Smintită-Greșită-Urnită – acea Uitată-Scăpată
Nenimerită – Strâmbă-Hulită – NU-I
FRAZA ROMÂNIEI : în esența Ei – FRAZA ROMÂNIEI este
Limpede
Cursivă
Orbitor de
Strălucitoare – din Veci și din
Vechi - către Ochi și
Urechi – deopotrivă : FRAZA cea DREAPTĂ A
ROMÂNIEI – este Hotărâtoare de
Soartă a Întregului
Univers – precum
RAIUL LUI HRISTOS-DUMNEZEU !
***

...SĂ FACEM UN STROP – MESCHIN - DE CONTABILITATE

...să facem un strop – meschin - de contabilitate :
per total” – teoretic - trecând prin lumile toate
imaginabile și inimaginabile
proaspete – vinete – sau perisabile
posibile sau imposibile : SUNT NEMURITOR !

...în particular și-n șoaptă – însă -  -s un biet ZĂCĂTOR
năpăstuit – cum Orfeu – ba – din păcate - și...HAIHUI SCRIITOR !
...trăiesc în Vis – altfel...m-aș agăța !
(...îți voi lăsa moștenire LIRA – plus : DISTINSA HAZNA !)

Vis-Paradis (CINIC DROG...) - cu Crist braț la braț
până ce Dimineața mă scoate din CELESTUL LAȚ
și m-azvârle-ntre Guițăturile de Porci :
din ele – Bard Bătrân – STIHURI să-ți storci...!

...doar Crist ce mă mai înțelege – doar Crist ce mă mai  scapă
dăruindu-mi : ARMONII DE FLORI... - ...și o Banală SAPĂ...
da – oricui dă Rodire – dă-i Sapă și dă-i Apă
să se afunde-n ȘTIRE și-n VESTIRE – cum Peștele - în Sfântul Lui Năvod !
...năruit de Vreme – Amar – Desăvârșit Schilod
mai scot – din PÂNTECUL HÂRTIEI – înc-un FANATIC PLOD... :


...”albesc de Har copacii-n Munţi
arhangheli fac din spade - Punţi
din vizuini - spre EMPIREU
e ALFABET DE DUMNEZEU

LOGOS DIVIN - PERFECTĂ RIMĂ
spre Epopee se înclină
şi Stele toate - Fir cu Fir
se-ntorc în INIMA-POTIR”...
***

ÎN FIECARE FAPTĂ – E TREAZĂ HIEROGLIFA

în fiecare Faptă – e Trează Hieroglifa :
Albă ori Neagră – asta decide Cifra...
Arcul de Ceas plesnește – la fiecare Faptă
că e Tembelă – că-i – iarăși – Înțeleaptă...

...citește Magul în Cartea Lumii Nouă :
Cuvântul  Lui nu-i Sunet : Cuvântul Lui e ROUĂ !
din Munte vin PUHOAIE DE AGHEASMĂ
în fiecare naște – mereu – un Loc de Caznă...

...am scris - și eu – în Carte – Slovă Vie :
n-o simt AceștiaAlții or să vie !
da - vor silabisì – în Noua Dimineață

și-agonisi-vor Adevăr : tot ce citesc din mine - li-e Propria lor Viață...
...de-aceea – nu mai hulesc : sunt Unui Mag  –   o Rază !
...se vor sfințì Aceia : VĂPAIA or s-o crează !
***

NU E CEAS – NU E LUP : DOAR AȘTEPTAREA DE-ALBINE

...ascunde-n Genunea de Lut – Formele-a Mii de Lumi Palatine
(...nu e Ceas – nu e Lup : doar Așteptarea de-Albine...) :
când El va hotărî – se va trezi – din Inform - și Omul-Cel-de-Luni :
nu ”Capodopera Zilei a Șasea” – ci Curiosul și Dintâi Rădăcina
Bătrân Frate-al Lui Crist – Cel ce-și asumă – El – Vina !

Cel Ce – Cum Prometeu – își încoardă – Strună – Spinare :
devine Scară de Cânt și Lumină – pentru O Nouă  - Grea Zare...
...și vor sui Mântuiții – pe Melodia Vertebrelor Lui
și va muri Amurgul : rămâne-or doar Păsări – în Copaci-Alelui...

dar Mormanul de Lut – Acum – nu fierbe și nu se clintește :
de Data Asta – Crist-Demiurgul mai Îndelung și Adânc Chibzuiește :
tot ce-a fost Rău și Meschin – în Foste – Scrumite Demiurgìi

să nu devină – iarăși Nori de Ciori – în NOI COVĂLII :
(...se-amână – deci - Șarpe – Femeie – Prostie și Pofte : doar SCRÌI...!)
...e Bine : eu – Smerit Pregătit – aștept CÂNTUL DE LUME- SPRE-BINE
și – pentru Asta - știu că pot ține  Vecia – de Căpăstru - pân' se fac – iar – Lumine !
***



Adrian Botez








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu