joi, 19 decembrie 2019

Ioan Miclău Gepianu - OLARULUI GHEORGHE BOCȘA DIN LEHECENI



  

OLARULUI GHEORGHE BOCȘA
DIN LEHECENI
(Dedicație din  anii 1991)

Motto:
”...The simplicity of which I speak is not the effect
of a lack of superfluity, it is one of the signs of perfection”.
Rabindranath Tagore
”...Simplitatea de care eu vorbesc nu este un efect al unui
superfluu, ci este unul din semnele perfecțiunii”.(i.m.g).


~*~

Iată dar, venind din lume,
M-am oprit la Leheceni,
S-admir arta ce răzbate
Din cele antice vremi!

El, olarul, e artistul
Geniu civilizator,
Căci de nu făcea el oala,
Trăia omul râmător!

Astfel salutai primirea
Harnicului muncitor,
Care-mi dărui, din suflet,
Înflorat frumos ulcior!

”Chiar așa? Olar ca mine!
Ce îmi spui mata mă-ncântă,
Eu credeam că-n lume-s genii
Cei ce scriu și cei ce cântă!”

Gheorghe Bocșa cu sfială,
A ales un vas de lut,
Iar cu-o lacrimă de strugur,
Până sus mi l-a umplut!

Simplitatea-i înțeleaptă!-
”Vasul ăsta cu vin dulce
Zici că ne-a ardicat aviața?
Să trăim, pân-nu ne-om duce!”

Ridica-i și eu ulciorul
Înflorat cu zi de vară,
Ah, ce fericit  sunt, Doamne!
Când revăd româna Țară!


~*~
Ioan Miclău Gepianu
(Bună ziua, bade Ioane- carte apărută

la Ed. ”Cuget Românesc”-2008)









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu