duminică, 4 aprilie 2021

Vasilica Grigoraș – CRUCE- ȚI SUNT, DOAMNE




Vasilica Grigoraș – CRUCE- ȚI SUNT, DOAMNE

Duminica a treia din Postul Pastilor – a Sfintei Cruci

 

CRUCE-ŢI SUNT, DOAMNE

 

~*~

M-am nălucit

printre fapte rele,

răzmeriţa gândurilor

m-a prăvălit în pustie,

mi-a întinat sufletul

cu murdare cuvinte,

rătăcirile rebele

mi-au fost surori siameze,

zădărnicia îndrăzneaţă

plapuma care m-a încălzit,

grijile de tot felul

m-au împresurat năvalnic

doar cu voia mea.

 

Am adorat sminteala la tot pasul,

m-am scăldat în mocirla

hăului lumii

şi-am îmbrăţişat răul,

acceptându-l ca partener ideal

în dansul de societate,

apoi slobozindu-l mai deşănţat

cu turle şi trâmbiţe.

 

N-am înţeles, Doamne

că mi-ai dat doar pentru puţin timp

o cruce de dus

și m-am poticnit la fiece pas

fără să pricep că există

o Cale pentru a ajunge

la izvorul luminii.

 

Din dragoste

şi cu minunată blândeţe

mi-ai dat încercări

pentru ca eu să învăţ lecţiile lor,

dar n-am descifrat

alfabetul inimii Tale,

n-am înţeles Cuvântul,

cititul mi-a fost bâlbâit

şi n-am sporit în dulcea Ta voire.

 

Sunt repetent de ani mulţi

la capitolul iubirii de Tine şi de semeni.

 

Cruce-Ţi sunt, Doamne,

bat cu disperare la uşa Ta

şi Te rog, deschide-mi!

 

 

~*~

VASILICA GRIGORAS

(Repostare din vol. „Stropi de toamnă verde, Iași, PIM, 2020)







 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu