miercuri, 11 ianuarie 2023

Adrian Botez - AMURG FĂRĂ BURG

 




AMURG FĂRĂ BURG

de Adrian Botez

 

UN AMURG DE RUGĂCIUNE

7 Ianurie 2023 – în memoria Tatălui meu pământesc – IOAN...

Motto :

Amurg fără Burg

Amurg Demiurg

Stă la sfat cu Craiul Murg...

 

Un Amurg de Rugăciune

Curge peste Cer și Lume

Un Amurg de Rugăciune

Multe arde – multe spune...

 

Umbre de Părinți – smerite

Intră-n Dangătul de Clopot :

Sub Cuvintele Trezite

Sub Cuvintele în Ropot...

 

Tot ce-a fost Cenuși – se spală

Tot ce-au fost Lacrimi – se-aprinde...

...A trecut – de Vânt – o Pală :

Amurgul – blând – o cuprinde...

 

...Se-nserează Liniști Line

Ne-mpăcăm în Strune Pline...

Vom dormi la Crist în Casă :

Rai  - CU STELELE PE MASĂ !

***

 

SPECTACOL DE  FINAL

 

Asmute Câinii Vântului – Berbecii Apei

Precum și Șerpii Focului Mistuitor

Și vei obține-Apocalipsa Bietului Pământ - AL SAPEI !

...Dovada că - și Zeii  - Afundați în Bezne - -s Muritori...

 

Nu cântări – nu măsura – iar Viperele nu le număra

Căci Timpul se topește - -n Lumânări... - ...a Lumii Mahala...

Mistèrele se-azvârl – cum Disperații Ruinați – în Hău de-Ocean

Și smulg – în Tumba lor Funestă – Chiscuitorii Pui : COCONI NOULUI AN !

 

...În toată Fatala Mascaradă-a Morții și-a Privirii

Se-nalță – Neclintit – un BRAD MAJEST - șters din Hârțogăraia Firii :

Prin Luminoasa-i Cetină – au fulgerat HERALZII : VENIREA LUMII NOI !

 

Deci – voi ! – VOI ! – Saltimbancii Neantului  ! – întoarceți-vă-n Burta Lumii : CATAROI !

...Întreaga Recuzită-Nvolburată - -Apelpisită - a Pieirii

Transfigurată  – cu Histrionică Emfază ! – -n Luminata Prăpastie-a-Nvierii – SFÂNT VENIRII !

***

 

SCHIMBĂRI ALE UNGHIULUI DE VEDERE

 

Plouă de o Săptămână – un Om s-a sinucis...

Nici nu vă iau în seamă – de-aceea n-am mai scris...

În juru-mi – zac Bimilenare Cărți – ”Idei cu Dop:

Ori toate-s Mincinoase – ori eu sunt Mizantrop...

 

Am scărmănat și Cerul – strivit-am Stele Toate !

Pe Zei îi las în Ploaie – cu Fețele Zebrate :

Să se mai răstignească – Martiri pe Crăci de Pom :

Atunci – abia – ei fi-vor egali c-un ...”Pârlit Om” !

 

Prea multă Răzgâială - și Slavă Deșucheată :

Hei ! – Zei ! – prindeți – în Mână – o Coadă de Lopată !

M-am săturat să vă tot rog – iar voi să mă scuipați :

 

De Azi – cum Ceruri nu mai sunt – PĂMÂNTUL îl săpați !

Și de veți semăna Recoltă  -  și ROADE vor ieșì

Luați și-mpărțiți la ”Orbii Lumii” – chiar de...”vă vor greșì”...!

***

 

TABLOU CU TOAMNĂ TÂRZIE

 

...Un Moșnegel – c-un

Toiegel...

 

Un Moșneguț de

Lumină  - tremură – Furios – întinzându-și

Aluatul – rostogolindu-se

Spongios - pe

Zidurile Lumii : abia în Amurg – Ploaia s-a

Plictisit – Norii s-au

Lehămetit

 

Moșneguț

Ațipit...

 

...O Uriașă

Saramură – Mlaștina

Pământeană : calci pe

Oasele Apei : Blasfemator  - Delirant

Pus pe Vomă – pregătit de

Comă

 

SAURIANUL SUBPĂMÂNTEAN  - se

Încordează Exasperat – Ofensat : toată

Țărâna-Vaselină  - Oarbă - s-a strâns pe

Capul lui – ca-ntr-un

Azil  de

Nebuni - Plutitor :

 

O Zvâcnitură din

Coada-i Enormă - și-ntreg Peisajul se

Năruie – se dăruie Banalei

Antichități  - Oceanului Abisalei

Anxietăți...

 

...Aș zăcea – așa – Toropit

Marinat – până la

Sfârșitul Lumii – reconvertit

Canibal  - înotând în

CIORBA ORIGINARĂ : OASE DE

MEDUZĂ - ȘI-O

GHEARĂ...

 

...TOAMNA

TÂRZIE – expiază – Cinic

Amuzată – mai să dea-n

Extază - sâsâind  - cu Obrajii

Umflați – Comic și

Hiperbolic – parcă să sperie

Copiii : TOAMNA - ȘARPE

ABRAȘ  - sâsâie – ABRAȘ - de fapt - spre toți

Zeii – strânși

Ciotcă (...terorizați - ținându-se – unii de

Alții – Strângându-se  - reciproc - de

Mâinile  - Bietele lor

Mâini ! - stoarse de orice Urmă de

Lumină...) - în jurul

PRINCIPIULUI LICHID...

 

...MOȘNEAGUL – de mult

și-a pierdut

TOIAGUL...

***

 

DACĂ

 

Dacă Adevărul  e

Nebunie  – eu sunt

Supremul – Sublimul

Nebun !

 

...Și-mi sunt – mie însumi

Străbun ! – iar vouă

Licoarea Fermecată – de

BUN !

***

 

NU MAI TOCIȚI LA EVANGHELII

 

Nu mai tociți la Evanghelii :

Priviți spre Mine – Întâiul Prinț ! - suit în

Perihelii !

 

Totu-i Poveste – cu-Ncununări de

Trandafiri ! – ...iar Răstignirea e doar

Răspândirea  - Clarvăzător Vădirea

Firii între

Firi !

***

 

PLATĂ ȘI RĂSPLATĂ

 

Zei Lași – voi ce mi-ați dat ?

Și unde m-ați lăsat ?

Mi-ați dăruit doar CRIMĂ : FLOAREA NEBUNIEI !

Mai Albă  - Halucinant Înmiresmată

Decât IMPERIUL IASOMIEI !

 

...Și m-ați lăsat – m-ați părăsit

Pe mine – COPIL NEPRIHĂNIT !

Într-un Tufiș de

Bezne - Blesteme și-Umiliri  – Cinic

Cumplit rânjind : SECETE DE

IUBIRI !

 

Deci – ...și-”Așadar” ! - ce pot eu a vă

DA-AJUTA ? - ...cu ce și

RĂSPLĂTÌ  ?

Păi – tot Blesteme veți primi

Și – fără preget

Înghițì : nu vă voi – Regește

Răstigni – ci v-oi topi-n

NEANTUL VEȘNIC – ca pe

SUPREME – ale Lumii

PÂNGĂRIRI !

***

 

A FOST CÂNDVA – SAU A PĂRUT SĂ FIE...(rubaiyat)

în Spitalul de Urgență CLUJ-NAPOCA – Marți, 13 Decembrie 2022 – ora 9 a.m. – intervenția hirurgicală...

 

A fost cândva – sau a părut să fie...

Să cred că s-a-ntâmplat – mi-e tot mai greu - și mie...

...A fost cândva – dar Pasărea de Fier

Îmi croncăne : să uit – sau – pe deplin – să pier !

***

 

RĂZMERIȚĂ

 

...Cu popasuri – cu răgazuri

Cu năcazuri – am șontâcăit prin Viață...

Mă întreb : ”De ce-am făcut-o ?” - ...dar – deja...”e-o altă rață”...

...Vreau să-ntreb – dar n-am pe cine :DOAR AȘA – la min' – se poate ?

...Gloatele rânjesc – PE FAȚĂ ! - și-și dau (MAHALA !HÂD !) - ...Coate...

 

Toți se-agâmbă – se răsfață

Se răzgâie - -n Marea Piață :

Fac pe ei ! – de Fericire... - ...și li-e Mintea – pururi – Creață...

...Eu – Truverul de Serviciu – devenii Sac de-Ncasat :

Nu putem să facem Schimburi ?   -  ...cine-mi hotărăște mie  :  <<NIMIC  FIE-I  LUI  IERTAT !>>...???

 

...Draci se cațără pe mine – deci încep cu-o RĂZMERÌȚĂ :

N-am vrut Rege –Avuție – m-am sfiit de-orice Domnìță...

Ce-ar fi să vă iau la Palme ? – Hulitorii-mi să se-nșire :

 

Să vă-mpart din Suferința-mi – de care n-aveți la Știre !

...De-ar fi Zeul cu Dreptate – nu cu Mofturi – Părtinire

Fiecărui Om din Gloată i-ar ”DOZÀ” o...RĂSTIGNIRE !

*

 

Așa – Filfizonii Lumii – ce-și clocesc ”FRĂȚÌI DE ZEI

Ar pricepe și DUREREA-mi – UMILINȚA :

Tot ce a făcut – din mine – ALTCEVA decât sunt ei...

...N-aveți grijă : Zeul doarme – din Boscheți făcând Cetate :

N-are El – în ”Cerebelu-”i – Gând să facă...”SFÂNT' DREPTATE” !

 

...Răstorn Visu-mi – îl fac STRUNĂ

și îl scad c-un SEMITON :

Sus – în Cer : ABURI DE BÀRURI ! - ...nicidecum un SACRU TRON !

ZEU-a dat ”în Doaga Gloatei” : un PLEBEU   -  UN FILFIZON !

***

 

COLECȚIE DE CRUCI

 

La Răspântie – Trei Cuci

Și-un Moș nemișcat – de Tuci...

Eu m-așez – mă plâng nătâng

De Poveri care mă frâng...

 

Moșu-așteaptă – eu termin

Să-mi clăbucesc Răni-Venin...

...Iar la ultimu-mi Suspin

Își umflă - de Nori – Mustața

 

Întorcând spre mine Fața :

În Lumea care se duce

FIECARE poartă-O CRUCE !

...Eu – smerit – privind spre Cuci

 

Murmur – către Moș de Tuci :

E ușor vorbe s-arunci...

N-am doar Două Aripi Lungi :

Am...COLECȚIE DE CRUCI !

***

 

ORFAN SUNT DE CHIPURI

 

N-am avut prea mulți Prieteni – dar s-au dus și-aceia :

I-au luat luat Valurile Mării - și le-au stins Scânteia...

E o Mare Nevăzută - -n Nevăzut îi trage...

...Crezi că schimbi Vorbă - c-un Frate : el dispare – tace...

 

...Una s-au făcut cu Spuma – cei ce-mi erau Martori

Că mai suflu – ard Triumfuri – în Lupte cu Tartori...

...Acum – singur – stau pe Maluri - și m-ascund Nisipuri...

N-am pierdut numai Tovarăși : ORFAN SUNT DE CHIPURI !

***

Adrian Botez

 










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu