luni, 6 iulie 2020

Rim Ogard Amot - Domino cu pelerini +




Rim Ogard Amot

 ~*~

Domino cu pelerini

Pelerini spre rai sau iad,
Piese vii de domino!

Când se-mpiedică de-un prag,
Că-i molimă, că-i război,
Piesele de domino
Cad pe rând, care-ncotro.

Și ajung pe ne-așteptate,
Zdrențuite, sfărâmate,
Care-n rai, care în iad.


Constatare

Azi, obosit, răsfăț o grijă, punând-o-ntr-un dosar de mâine,
Iar o greșeală săvârșită o neg și-mi spun c-a fost de bine.
Trecutul drag l-alung de teama mâhnirii și a supărării,
Prezentul îl observ în pripă, iar viitoru-l dau uitări...

La masa gândurilor mele m-așez atât de rar și greu,
De parcă n-aș purta-o-ntruna în sinea sufletului meu.


Lor

Când cei ce-s duși cuvinte de-acum nu pot să spună,
E templu amintirea răgazului în care
Sorbeam din viață-o clipă, alături și-mpreună,
Ca din trecut, prezentul să fie iarăși tare.

În templu nu se plânge, ci plin de pietate,
În tot ce-a fost vezi bunul, iar rău-l dai de-o parte.


Stare

Astăzi am iarăși totul fiindcă te am pe tine
Și fiindcă-acum doar tu poți pe loc clipa să-mi ții.
Se odihnește gându-mi... și e atât de bine
Să nu te mai transformi și-același să rămâi.

Oprește-te ... Și nu te-apropia mai mult de mine!
Și nu isca-ntrebări!... Și nu mă iscodi.


În labirint

În labirintul gândurilor mele
E-atâta ordine şi-atâta haos…
M-ajută ordinea să ies din ele,
Iar haosul mă ţine în repaus.

De-o viaţă ies şi intru-n labirint
Cu gânduri ce adeseori mă mint.



***






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu