miercuri, 15 iunie 2016

PERSONAGINTA de George Anca









PERSONAGINTA

POEME INEDITE


de George Anca

2016





*

de nu lunecai mai e timp

ne topim din necunoscut

ăl pe diagonală tușește

cât de galben contract



nu mai am nicio datorie

v-am dat chitanță pe cinci lei

secol abia la început

fluvialitatea lămuririlor



*

ne bate soarele topire

cu flori de oțetari rebanda

fata asta mă lasă la geam

nu termin ziua în Lok Sabha



prind eu viteză și mă apuc

de altceva chiar subiectele

salutare subtiliza-m-ar

recitativelor silabice



*

una mara două para

trei rugu pupurugu

limbi clasice neacasă

de nu bon pour l'Orient



rășină însorită rătăcirii

m-oi redenunța damonin

englorie fără bătrânețe

la lozeală fără întoarcere



*



cum cine mă grăbește

cine nu pe revelație

nemaiparaframabilă

și vezi de ce chemare



dechimionez praștia

de-a prea filistinului

bradul teiul cuc vaier

bine mă dau jos la prima



*

mașini lumânările bunicii

cum nu s-ar strămuta rasa

cine ce-a distrus pe datorie distrusului

lăsându-l și fără neam



ăi mai buni pe unde aspirați

mai și pierdem la din toate

vremuri cum s-au mai dărâmat

să-mi mai dichisesc spectacolul



*

și sălcii spre verde

aum veleitari

de nu mari răspunsuri

tenta ne atenta patenta



șervețele trase Libanului

alte condimentări mentei

de mirare nesunătoare

cui mai descântând sare



*

fapt lipitură barbăură

mai care din triști ca snobi

sub fustă bufantă ca fetele

sărim noi cu gura maică



vă găsiți cherem amnezic

petarda s-a Ganga-Ram

nașteri și cununii cu Dumnezeu

altfel toți dracii azil



*

ne rezervăm inevitabilul

soarele ăsta ne merită

el pe unde ce schimbă

din față femeie din profil bărbat



nebunie de la ce să se întâmple

de cine să râdă cârtițele

fețe la rece nebisericite

mai nimeni nici bătrânii



*

vileagul sfor pre hrean pe pic

dodii nu ghicitori apoi Pann

și cine mai repede șezu

firidărie fierbințind



la curățat porumb vedete

de-nvățam toți tot copiii

de unde binefacerea brâie

treaba cui pe-o Ganga



*

ăl cu căciulă silvinonagen

pascum bătrânet net

trampant covurlui urlu

mai vedea Crețe Șolcan



de-ți spuneai la-ntors force

stai de vorbă n-ai de cioară

exces cadența numeai

mâine tot pe-aici if



*

uite-mi mai rămase întorsul

multă plată având în ceruri

atâta soare după atâta ceață

ce-a mai rămas din zi începi



verzi sălciuțe rari trenari

biserica plină lumânări topinde

topic după ceva utopic

restul nicio issue prim pauz



*

pe așteptate seara de-o apropriu

rămânere peste agon self

ca o plinire de la țară vastă

vezi că se stă masivo comp



dată și mut card nu denom

mă lăsași nu erai p-aci yet

avem profilul bonsanct

n-am cunoscut-o prididire



*

la fereastra farmaciei belladonna

de afară vii după rețetă

mă chemi înăuntru

blondei în genunchi ieșindu-i



rămas de vin traducerii

trec 23 bisectului mai va

d-avem și nerăspuns

pe lângă farmaceutic



*

sinucisă gata

mă ronțăie fata

de nu minunata

pata împăiata



sinucisă pata fata împăiata

mă ronțăie gata de nu minunata

sinucisă gata fata împăiata

mă ronțăie pata de nu minunata



*

biete arhive rive sugrive

ne-om înțelege live

gherla ținându-ne șive

pe datura prin Ninive



de când mahmur de climă

scap peste-o săptămână

de nu mai peste mână

ce cată a bătrână



*

nici ziua asta n-oi ști-o

că nici ea pe mine

abia aștept martie

să tremin traducerea



arată holiște prana rana

vagi sprinteneli spre octo

numărători canibale

te dai ca pe cascadă



*

ziua asta lasă alta

dar pun ceva nicăieri

scăpat de teoria cercurilor

cu indiferență la dhvani



că dacă război sunt blând

la întoarcere raport

la inimă atârnările

a nins ceva pe-azi-noaptea



*

terezită Sâmziana bărbat

Romeo venet o femeie

soare-n cap curând în sole

Pillat scrisorii Rilke



ce-ai cu bătrânii eufem

Dosoft slăvitul Văcăresc

sau Mureșan perfect nostalgic

a judeca traducții intim



*

cum nu  tânărul bătu între neamuri

de-am remerge a ping pong

n-am ajuns azi la filocalie

de e pe sfârșite să nu fie



că de când n-ai mai ieșit

banii jos hoți de cazan

că și lăsați tot deschis

și vi s-a nici întâmplat



*

na că dacă-i place Platei

că ai sunat tu și m-ai speriat

hai că ne-ntâlnim la Victoriei

unde plecarăți că și eu schimb



pridvorului d-absoarbe

de stăm și cine mai plecași

și-a călcat-o pisica diferă

a plecat gravidă în concediu



*

nu dom șef da dom șef

sparge timpane toate acte

ce vină am domnișoară

am diabetu am inima



nu se lucrează corect

ce răspuns dați ciornă semnat

mă duc mâine din nou

jos imperii nu și părul cui



*

fătuca face cu mâna altcuiva

chiar diferă tinerețea

n-au decât să vină și băieții

din cercuri linii puncte



pieta dactil cutră mișcată

clipa regăsirii limbi amestecă

turtur romani după aceea

noi ce vorbim germana maternă



*

sării ieri de Drăganu

mai cu Victor Ion Popa

rămase mansarda Mircea

de Brâncuși neconsemnat



președintele Sadoveanu

că avură cine Maxy Graur

Camil Călinescu Jalea

Oprescu neprimit burghez



*

sinucideri pe onor tanc

Francis Ion virgilieni

Vesci plecată din catolici

și-așa triști ne număram



renască purii clasici

nesimțului Iocastă

apocatastatici

acatist adastă



*

de unde oratoria personaginta

precocii fie-ne bătrânii herbi

și ăștii nu ne mai grădim

masații desființărilor țărilor



te-am căutat și în flori

nu eram în flori eram aici

tocmai voiam să-ntreb pe

domnul ziua peste mâine



*

pe ziua de azi vedere

ori brazda albă peste cer

nemaispontane bramburi

pe cine mai trăind



coboară vinul țărilor

neanunțate corbilor

mai cine cina palcoscenă

ce am juca-o nemâncării





*

vecin de timp năfrmelor

pe ce din nou sărbătorire

mai și de id și zic el nu-i

atâtor rele cu ocolul



se plâng budhite rights bătăi

și focul de pe Gange mariat

mi-oi trece și m-oi face tempo

se va chema doar vizită



*



cum să te-ntreb de împărtășanie

cum ai fi zis citirii finale

încuibat în ce ții minte

vorbește tare vântul dobora



vagi dictatori cumnatei

bă berea refuzată anti

îmi caut sanscritute

cât iar netranscriere



*

crau nedormirea nopții

lumea place urlet

ședere paralitică

gamele gamelelor



până-mi și clarific ziua

laș cum m-aș construi

de lucru capitole

de vineri din grevă



*

afinelor inegalități serv

nici tortel sub merii dulci

nici bătrneței grevă

închis dichis Anchise



mise clise susprezise

alergam mergeam respiro

pe când ne cămărășirăm

la sărăcie știința tânără



*

urmăritorii or respecta

ce ne întinde destinde

cartofi peste castravete

doamna loz în plic



întrebi cine-i ultimul

una mă arată cu degetul

poate nu dau peste cap ce

mi-a rămas din jurnal



*

iau și eu privire de idei

pe mâine ce-om mai vedea

de la ce apă asprirea mâinii

ce căutăm mai fiecare



cântec de terebentină

de ieri revedem dupăploaia

arși Kalamatei ca la mare

și acolo erați mai mulți



*

ne răvășim asemănarea

sar și peste când cu noi

temper pe ne pember

ghimpi neînfrunziți



din clan arsen pe tavă

progen ardenței Plaut

nu mai nici istorisi

și pe cine să mai vezi



*

jaini a câta parte din câți

mai ce uitând la întâlnire

nu mai chem promoția

n-are decât nechemată



trece de șase până ajung

de văzut cărți neromânești

de-am mai ajunge provincie

orice dar și de țară



*

pe atacate hai mâine

la sanitari cu diavol

de-oi scoate șchiopul

oricum în așteptare salto



plecai fără sunet

arțarii îndrăzniți

și încă de tăciune

lumânări plecate



*

Teofrast La Bruyere Păstorel

Gr Popa V I Popa eroul Jap

poate mă-ntorc până-n 2

mai repede pe jos pe ploaie



caractere comparate arhetip

pe lung bioaprilie corn

asta c-ar fi pe traducere

să-l pun și eu pe Ambedkar



*

de unde simpatie cui

de ne-o lăsa și ploaia

picher că nu profesor

femei cei mari literatură



vin negru și mai noapte

unde-o fi dimineață

unde-am fi Neață

ce ochi pronaos oase



*

cum să înapoiem coniacele

tot n-aveați alte cadouri

m-oi frige leac turbulențo

vine ursul de-l intitul



n-am decât să mă anglizez

le-oi zice totuși versiuni

ca să-mi mai permit

uneori din niciodată



*

oh frunza stejarilor sus

până la ghinda aminte

de-o fi ziua teamă rece

numărătoare neprimitoare



caractere caractere caractere

m-oi liniști traducere

harpii vene venere

așa și lăutari odiniori



*

lac lin contra sculptor

nimeni pe muzică

întoarcere toarcere

cu spatele oriunde



Carpat guard ba încă

de câte ori jurând neplecare

extrase încă azi-mâine

pe libertate mai încolo



*

a mai jucat turnat murit

câți sfinți și zile înviere

de ne-om mai tămâia cu vin

în voia nimănui a trece



pe azi neclar val tras la mal

cu lumânări rar pomenita

copiii tușului verdeață

ori repetiți cuvântate



*

strepezește soare norii

pe plecate kalimere

de-nceput infern forign

turn pe Dunăre răsting



de nu m-aș teme finis

împingi cocoloșul pungii

tot cercai pe netăiate

tura mă înturna turn



*

neclare diasporări

băiatul ajunge la târg

mai bine fără subiecte

zac pe roți în toiul zilei



nu mai  am nimic la scos

din notițele de cos

mai bine neîncotro

că mi-o fi ajuns oho



*

ce trupă nemergătoare

ne tot facem că mergem

scăpai a treia oară  miez

poate și ajung pe-aproape



și-așa sunt multe versuri

de capul lor pelasg

le-oi tricota cu orele

pe post de variante



*

când mă trăgea de mână

mi-o fi strâs și palma

fata dinspre interval

la predica după Ambrozie



maica Ioana la Tismana

tocmai știam opriții vremii

de-acum apucare de studii

lume bună cât puțină



*

de-om ieși împreună

voce de-a noastră

și-aveam de vorbit

treaba lor care-om coborî



vreo opt ore pe drum nouă

geaba floare de salcâm

evanghelii câine umbră

lume lăsământul dogmei



*

ai penitenței salte mântuirii

umbra teilor nesalcâmind

încinse Castilii monarha mors

pe cine nemaicolonizând



neanimal în pământ aș pica

atâtea învieri după seminar

în sânul nașterii război discret

via văduvia maternă

*

de ce ne-am mai bucura

multă lume te iubește

singuraticii paștelui

filoofia spectacolului



s-a înțeles în tricliniu

ne-om înțelege mai care

pe ziua de azi oom amin

sabatul versus Abelard

*

n-oi mai fi râs de-o vreme

patimi trecute altfel

din ce în ce soledades

tot ducilor mai dans



se plimbase singură

vorbind de legionari

frunze unite mai va

la întoarcere fumul



*

menajera va avea

avantaje după moarte ta

ce cauți orientalismul

de-ai făcut spaniolă



maurii în sud

de bine rezistând

cu timpul curăție

de noi țărărie



*

încuiată poarta bisericii

ce-mi mai poate Dumnezeu

tăcere turcime-ntoarsă

mai nimic de a cunoaște



mai de mici destunecime

pe lauda tatălui hăi

Grigore cu patru fete

anii morții fără mers



*

nimic la cap d'absint

matematică fără artă

nu artă fără matematică

vibrația funcție matema



nu mai rabd dățile viitoare

abia-mi văd de ale mele

ce moralism idiotism

nătângii genii peste ea



*

mă depărtez ca ieri ocol

medident slav berewska

ce faci suntem trei tei

pe ce m-aș mai apăra



teorema verde ultim Fermat

chiar atâta verde moară

avem de unde ne usca

de cine-o da omul singur



*

a cântat în Messiah

a pictat expoziții

cu Petre la Piața Universității

până spre Dervent



Ah cu Plata și Aurelia

În retezat la Bucura

că la Păcui sub cocori

doctoratul Baudelaire



*

cumpăna nesosirii fără sunet

arestată cu Plămădeală

din cinci surori gălățene

chiriașa călugărită



cinci ore nicio înjurătură

ajunge sanscrita supra

aștept o cântăreață de 90 de ani

îi spun gardianului din umbră



*

nerădăcini limpezimii

plute retezate Calabrie

codru modru gandharva

pic de ceară dusă biserică



Clorinda convertită-n junghi

revers amorului cruciat

ce grele tăști femei adăști

arată dești spre Cărturești



*

când oi uita a doua zi

înzăpezita din beții

de mai țin minte să nu vii

de nu scopirii alberii



mai verzi talazuri

ieri în sud

duetele broscare

le aud



*

venisem  în cămașă și ortesă

dacă mai vreau doretă

dacă ne-apucă noaptea

văd ortopezii fie-o-fi



memoria pulbere

citeam să nu mai caut

n-am ce decide azi

Dimi Danemarca



*

mănânce azilul

călugăria

concurență lui Nicu

maicile celorlalți



șchiaopa dansantă

armonia dezarticulării

morți de iarnă

morți de vară








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu