vineri, 26 iulie 2019

IOAN MICLAU - 30 Aprilie, 2009 – O insorita zi Australiană!




VIZITATI  AUSTRALIA
Restituiri de la arhiva bibliotecii ”Mihai Eminescu”
CRINGILA , N.S.W

30 Aprilie, 2009 – O insorita zi Australiană!

“…O  însorită zi dar cu alese semnificații! Iată ce poate însemna  o hotărâre a petrece un concediu plăcut in Australia sau Noua Zeelandă, geografii zise noi, dar pe atât de străvechi. Cu o  flora și faună distinctă. Cu oameni minunați și adunați de prin toate țările lumii, întocmind frumoasa națiune australiană.
    Astfel scriitoarea romancă Ileana Cudalb,  dorind să viziteze aceste locuri in care trăiesc și unele din rudele dumneaei, ajunge si in orasul nostru Wollongong, la biblioteca romanească “Mihai Eminescu”, bucurandu-se de tot ceea ce găsea  a fi românesc in Australia.  Domnia sa ne-a mărturisit  admirația sinceră pentru metropola Sydney, care, dânsei i se pare a fi unul dintre cele mai frumoase orașe ale lumii.
    Pe data de 30 aprilie, cum spuneam mai sus, pe o zi frumoasă și cu mult soare, doamna Ileana  împreună cu soțul, sosesc la adresa noastră din Cringila, unde locuim de când am venit în Australia. Ca de obicei, îmi aștept oaspeții cu multa plăcere ieșindu-le în întâmpinare.  Așa și de data aceasta. Satisfacția mea a crescut în intesitate observând că dumnealor au sosit cu mașina condusă de un bun prieten din breasla editorilor, Laurentiu Fulga, editorul  ziarului “Spirit Romanesc”- Sydney. Veni de îndata în întampinarea  oaspeților și nevasta-mea; iar la poarta de la intrare , am  rugat lumea să ia aminte la ce scria pe un afiș frumos pus pe ușa de metal.
      Acest afiș, le-am explicat  eu, e o înștiințare pe care o produc doar de zile mari.
Citim cu totii:  “I am the BOS of this HOUSE…and I have my wife’s permission to say so…” A urmat un moment vessel, iar cineva din grup răspunse: “Aha, e in regula!” Continuăm urcarea treptelor așezate într-o ordine crescendo, fiind  casa noastra asezata in deal, iar  de aceasta data  nevasta mea si doamna Ileana s-au luat de braț. De ce? Fiindcă așea se întâmplă uneori cu concediile astea, mai ales prin Noua Zeelanda,unde  iubita noastră scriitoare călcând acolo pe o petricică și-a răsucit ușurel un tendon de la glezna piciorului. Ajunserăm la clădirea bibliotecii. Pe placa de granit  slefuit putea fi citit in litere sculptate: “Biblioteca Romaneasca “Mihai Eminescu” proprietar: Ioan Miclau”
   Și ca să nu întind vorba, am intrat in bibliotecă, am prezentat așa cum stiu eu, sacadat și emoționat, mai cu sughițuri, despre bibliotecă, apoi am lăsat oaspeții să-și împlinească singuri plăcerea  și dragul de  observare si apreciere.
    Doamna Ileana Cudalb fiind de fapt o talentata scriitoare, ne-a prezentat si daruit cartea  dansei  “ My daughter AMERICA”, editata la Ed.Junimea Iasi, 2007. Cartea apare in limba engleza, traducatoarea fiind  Ioana Baldea. Consista din 274 pagini.
Multumesc autoarei pentru aceasta daruire.Am sa o citesc in zilele urmatoare.
    Cum s-a incheat aceasta  vizita vom vedea imediat din “registru de vizite” unde domnia sa a consemnat o apreciere deosebit de  incurajatoare pentru mine, deci, totusi nu muncesc degeaba. Reproduc aceasta consemnare pe care o consider extrem de onorabila:
       30.04 2009 – Sarbatoare romaneasca
“Una dintre bucuriile de suflet pe care le-am avut in Australia a fost sa ii cunosc pe romanii adevarati din Sydney si Melbourne.
    Dar astazi imi este ingaduit sa adaog la bucurie si surpriza de a descoperi un colt de Romanie, si inca de cea mai buna calitate, in Cringila, Wollongong, N.S.W.
    Fericit cel ce ii calca pragul bibliotecii “M.Eminescu” fondata si ingrijita de domnul Ioan Miclau pentru ca bucuria gazdei valoreaza cat toate bogatiile lumii.
    Fericita sunt si eu cu acesti prieteni mari la  suflet!
    Ii multumesc lui Ben Todica pentru prilejul de a-l fi cunoscut pe domnul Ioan Miclau in minunata lui casa, in mijlocul cartilor romanesti alaturi de blanda si  frumoasa lui sotie.
    Sanatate, va doresc din suflet, si fericire alaturi de noul venit in familie, nepotul dumneavoastra nou-nascut”.
    Cu dragoste Ileana Cudalb
     Semnatura.
   
      Multumim si noi din tot sufletul Familiei doamnei Ileana Cudalb pentru frumoasa apreciere, si bineinteles  pentru atentia deosebita de a retine si consemna si  faptul de negraita bucurie de a fi noi iar bunici, daruiti cu un nepotel de la fiica noastră Otilia.
       Deci, aceasta  insorita zi Australiana  despre care scriem are intradevar frumoase si alese semnificatii! ” VIZITATI  AUSTRALIA !

IOAN MICLAU – AUSTRALIA

2019






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu